Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Камиони MACK - легенда и истина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Камиони MACK - легенда и истина

    Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
    Ама като се замислиш-защо ти е камион натъпкан с електроника?Ако ти си превключваш скоростите какво ще стане?Ако сам си го обслужиш каква е драмата?
    За да не може балъка с книжка от 6 месеца да е..е мамата на инвестицията на собственика. А ако собственика сам си обслужва камиона така че да мине европейско ГТП, ще трябва да хвърли толкова пари за хора и оборудване, че никога няма да му се върне инвестицията. Тука това се прави защото ГТПто ни е само на хартия и 80% от монтьорите си нямат и хабер от техниката.

    Много се е изписало в тази тема за разликите между американски и европейски камиони - и кои за къде ставали.

    В Европа е тясно, има ограничение за теглото на ос и общо ограничение на дължината на машината с ремарке (16,50 м за влекач с ремарке и 18.75 за бордови камион с ремарке), както и ограничение на времето за шофиране контролирано от тахограф.- Ако загубиш 2м за нос на камиона ще караш ремарке 11 м вместо 13 м, което означава от 4 до 6 палета по-малко. При цените на навлото това прави камиона с преден мотор нерентабилен. Освен това - за какво му е на шофьора голяма къща на камиона като в Европа спира през 100 км за да остави стока и постоянно се върти на кръгови по градовете, освен това на всяка бензиностанция има баня. В САЩ пътуват по няколко хиляди км преди да видят керемида - нормално е и кенеф да си имат на борда ...

    А що се отнася до вноса на камиони в САЩ от Европа => Някой малки MACK cab over се правят във Франция, но това са екзотики...
    В дългосрочна перспектива - ако в америка почнат да ограничават размерите на машините - от логистична гледна точка е по-добре да си ги сглобяват там на място. просто ще е твърде скъпо да ги транспортират по море откъдето и да е...
    Прикачени файлове

    Коментар


    • #77
      До: Камиони MACK - легенда и истина

      Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
      А що се отнася до вноса на камиони в САЩ от Европа => Някой малки MACK cab over се правят във Франция, но това са екзотики...
      В дългосрочна перспектива - ако в америка почнат да ограничават размерите на машините - от логистична гледна точка е по-добре да си ги сглобяват там на място. просто ще е твърде скъпо да ги транспортират по море откъдето и да е...
      Това е точно Renaut Midlum:
      http://www2.renault-trucks.com/J47PA...OCALWEB&etat=1
      http://www2.renault-trucks.com/J47PA...OCALWEB&etat=1
      А и при Volvo се използва същата конструкция с малки изменения и различен дизайн,в моделите FL/FE.
      Renaut-Mack и Volvo trucks,са обединени от известно време насам.
      Renaut и Mack са си партия доста преди това,даже и в прочутия Magnum на Renaut се ползваха двигатели на Mack.

      Интересно е,че внасят такъв камион в Америка, (двигателите са Deutz),сигурно е за употреба в градовете,както описа Goblin.
      Последно редактирано от cecoa1; 23-02-10, 23:47.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #78
        До: Камиони MACK - легенда и истина

        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        А и при Volvo се използва същата конструкция с малки изменения и различен дизайн,в моделите FL/FE.
        Renaut-Mack и Volvo trucks,са обединени от известно време насам.
        Renaut и Mack са си партия доста преди това,даже и в прочутия Magnum на Renaut се ползваха двигатели на Mack.
        МакМидлумчето на снимката е за Австралия, но същите ги караха и в САЩ от време на време.

        Volvo FL е на платформата на Midlum. Volvo FE е на платформата на Premium Distribution. Конструкцията е различна само по отношение на интериора и пластмасовите капаци.
        Монтажа на волвата обаче се прави в Белгия, докато рената се сглобяват във Франция. Някои аксесоари по шасито при шведите са малко по-добре пипнати и сервиза като цяло им е по-добре организиран. Кабините на тези два модела Волво се правят във Франция и между другото - същата кабина като на Мидлума се монтира и на DAF LF. Правят ги на една поточна линия в завода където сглобяват Мидлум (и някой друг Мак).

        В Магнума се слагаше V-образен 16л осмак на Мак до Евро2, после Мак мина на редови мотори 12л 6цилиндрови E-Tech, които също се слагаха на магнум, но се доокомплектоваха с горивна система в завода във Франция. Е-Tech отпаднаха след като влезе Евро 4 и сега двигателя на Рено Магнум (DXI 13) в момента е един и същ с Волво FM и FH. За Евро 3 Мак съвместно с Волво пуснаха редови осмак който се произвежда и в Европа и в САЩ и се вгражда в FH16.

        ВолвоТракс/РеноТракс/Мак/НисанДизел са една корпорация, като Рено Тракс и Волво са заедно от 2000 г, а Мак и Рено от 1992 (може и да е от 1990 - не помня вече) и са най-големия производител на товарни автомобили в Европа. В световен мащаб са №2 след Даймлер.

        Групата Волво държи и около 20% дял в Дойтц и консумира горе долу толкова от продукцията им. Реално всички двигатели от 4,5,7 и 11 литра се правят от Дойц за Волво/Рено и т.н. Волво прави в домашни условия 9, 12, 13 и 16 литрови мотори като девятката и дванайската може би скоро ще отпаднат.

        Коментар


        • #79
          До: Камиони MACK - легенда и истина

          Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
          За Евро 3 Мак съвместно с Волво пуснаха редови осмак който се произвежда и в Европа и в САЩ и се вгражда в FH16.
          Не е редови "осмак",а шестак(вероятно грешка при писането).
          Става въпрос за двигателя D16,по номенклатурата на Volvo.
          Последното поколение на този мотор D16G(във версията си със 700к.с) е най-мощният двигател използван в серийно произваждан камион(за Volvo FH16 700).
          Историята на 16 лтровия мотор на Volvo,започва през 80-те години на миналия век с двигателя TD162F.
          Не знам дали за Евро 3 е разработван с Маск,защото конструкцията му е много сходна с по-малкия 12литров мотор на Volvo(с помпа-дюза),представен още през 1993г,с новия тогава модел FH.

          Нормално е да изчезнат някои от двигателите с близки работни обеми.Специално 13литровия мотор се появи,на мястото на 12литровия заради повишаващите се екологични изисквания.(тогава модела FH12 остана само с буквено означение,без цифри-т.е. няма FH13).
          Вече не се използва и 9 литровия мотор,който беше наследник на 10литровия.Но пък тези мотори остават за други области на приложение,като морския транспорт и строителните машини(Volvo Group е компания с различни сфери на дейност).

          За кооперацията с Deutz е така,но 11литровия мотор си е на Renaut и преди сътрудничеството с Volvo,този мотор имаше вариант с common rail (Renaut Trucks е първия производител използвал тази система за впръскване на гориво,при товарен автомобил-означения dci ).Сега този мотор е със помпа-дюза(D11C/DXi11) и с мощност до 450к.с.При прехода от common rail към помпа дюза обема на този мотор е леко намален,и опционално се оборудва с моторната спирачка VEB(под друго име).Използва се главно в моделите FM,заедно с D13C(DXi13 според Renaut).Предимството му е,че е доста по лек от 13 лтровия мотор и по-икономичен в някои области на приложение.
          Последно редактирано от cecoa1; 24-02-10, 21:03.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #80
            До: Камиони MACK - легенда и истина

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Не е редови "осмак",а шестак(вероятно грешка при писането).
            Шестак е - прав си. Разработката е заедно с Мак и използва концепции и на двата производителя.

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Вече не се използва и 9 литровия мотор,който беше наследник на 10литровия.Но пък тези мотори остават за други области на приложение,като морския транспорт и строителните машини(Volvo Group е компания с различни сфери на дейност).
            9 литровия още се прави при товарните на Волво, но ако 11 литровия се наложи - ще отпадне трайно. при строителните вече отпада. За морския транспорт и за генераторите сигурно ще остане още изветно време, докато им свършат частите...

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            11 литровия мотор си е на Renaut и преди сътрудничеството с Volvo,този мотор имаше вариант с common rail (Renaut Trucks е първия производител използвал тази система за впръскване на гориво,при товарен автомобил-означения dci ).Сега този мотор е със помпа-дюза(D11C/DXi11) и с мощност до 450к.с.
            Dci 11 (11.1 литра, 412 к.с.) и DXI 11 (10.8 литра, 441 к.с.) нямат нищо общо. Първият е на Рено, имаше го във версия с редова помпа, после стана Комън Рейл и наистина Рено са първите, които го направиха при толкова голям мотор. Мотора е с двукомпонентни бутала и с долен разпределителен вал и отпадна през 2006/2007 ма защото нямаше как да покрие Евро 5. На него се монтира J брейк.
            Вторият двигател е нова разработка за Рено, впоследствие за Волво ФМ и вече и за Волво кънстракшън. Двигателя се прави от Дойц, има дюза помпа и горен разпределителен вал и върху него се монтират два вида спирачка - класическата VEB, наричана от рено optibrake и усилена версия моторна спирачка optibrake +, която силно прилича на новата спирачка на J от флаша в линка.

            Коментар


            • #81
              До: Камиони MACK - легенда и истина

              Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение

              9 литровия още се прави при товарните на Волво, но ако 11 литровия се наложи - ще отпадне трайно. при строителните вече отпада. За морския транспорт и за генераторите сигурно ще остане още изветно време, докато им свършат частите...
              Къде го слагат тоя 9 литровия?Слагат 7литров и след него 11...
              9литров имат в Scania,и то петцилиндров...
              Според мен 11литровия се е наложил вече...
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #82
                До: Камиони MACK - легенда и истина

                Изчетох цялата тема понеже фирмата ни разполага със 70 автомобила различни марки (влекачи) с контейнеровозни ремаркета.
                И понеже се занимавам с морски превоз мога да споделя следното:
                При нас масовата практика е двуосен влекач триосно ремарке докато в САЩ закона казва така триосен влекач(за по-добро управление и естествено без буге и двуосно ремарке с каквото се сетите ABS EBD и т.н. А най голямата подробност е ...обърнете внимание!! контейнер+стока макс. 22 тона за сравнение ние караме конт+стока 30тона а хладилниците стигат до 35т. зърновозите достигат нето 50 тона т.е. ако бяхме държава и имахме закони и кантари ......щяхме да имаме и пътища.
                Макове има във Варна 2 броя и двата горят по-малко от моите Скании??факт!!
                --------------------------------------------------
                [FONT=Courier New]понякога седя и си мисля, а понякога само си седя......

                Toyota Yaris 1.0 VVTI :)
                [/FONT]

                Коментар


                • #83
                  До: Камиони MACK - легенда и истина

                  Първоначално публикуван от kolio33 Преглед на мнение
                  ...ние караме конт+стока 30тона а хладилниците стигат до 35т. зърновозите достигат нето 50 тона т.е. ако бяхме държава и имахме закони и кантари ......щяхме да имаме и пътища.
                  Макове има във Варна 2 броя и двата горят по-малко от моите Скании??факт!!
                  Има си и закони и кантари-е,не е чак същото като на запад,ама контрола си работи...
                  Много искам да кажеш цифрите,та да видим най-сетне колко горят тия Макове,айде Сканийте ги знаем...
                  И ако е вярно,баш това за разхода,то това е само за конкретни камиони.Може Скания с V8,16литра,да гори малко отгоре на американски Мак с 12 литров мотор,ама и дума не може да става за сравнение.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X