Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Камиони MACK - легенда и истина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Камиони MACK - легенда и истина

    Съгласен съм-без цифри няма да стене сравнението,но пък и не е толкова важно.
    Важна е общата ефективност.А за да се повиши тя,на ремаркетата също се слагат аеродинамични пакети(тук съм ги виждал по пътищата,а за САЩ съм виждал някакви рекламни клипове-не знам дали се използва).

    Разбира се по-големия обем на ремаркетата е неуспоримо предимство,когато се возят обемисти товари с ниска плътност,което съвсем не е рядкост,но в останалите случаи,когато се вози максимален тонаж е минус(тарата на композицийте е висока).
    Но този аргумент е неоснователен,защото в Европа максималните размери на композицийте са законово регламентирани,като по-малки.
    Нищо не пречи на европейските камиони да теглят и по-дълги и обемни ремаркета.(погледна ли клиповете за Еврокомби композицийте-не са разрешени още,само опити и експерименти по определени релаций)

    И никога няма да твърдя,за разлики "в пъти",защото съм наясно какви могат да бъдат разликите,но и как се натрупват като брутна загуба.Както казах,за 2млн.км. дори и малките разлики в ефективността се натрупват и могат да са равни или дори по-големи от стойността на камиона,като нов.


    Владо,описах пречките за използване на европейски камиони на американска земя.Да,шофьорите са една от тях.
    За примера с Волво в Америка не мога да знам,защото пък от няколко години моторите под марката Mack са на Volvo.
    Също се сещам и за австралийските условия на движение,където се използват както Американски,така и европейски камиони.
    Там,с техните автовлакове и различни пътни настилки,и минаване през пусти и безлюдни райони,наличието на каютата зад кабината е обяснимо,но дори с нея пак са много ефективни заради големия брой ремаркета.
    Там в пустоща,както и в Русия,се доказва здравината на камионите,при екстремни условия.Признах вече здравината на американските камиони(без да ги познавам от близо),обаче факт е че и на двете места се използват и някои представители на европейските камиони,и най-вече скандинавските(Сканиа и Волво).

    Намерих калкулатора за конверсия на единиците за разход на гориво.
    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=41334
    Сега остава само да даде някой конкретни цифри,за американските,за европейските е ясно,мога и аз да ги дам(около 30 до 35л/100км,средно за ориентир)
    Последно редактирано от cecoa1; 16-02-10, 22:21.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #62
      До: Камиони MACK - легенда и истина

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      Съгласен съм-без цифри няма да стене сравнението,но пък и не е толкова важно.
      Важна е общата ефективност.А за да се повиши тя,на ремаркетата също се слагат аеродинамични пакети(тук съм ги виждал по пътищата,а за САЩ съм виждал някакви рекламни клипове-не знам дали се използва).

      Разбира се по-големия обем на ремаркетата е неуспоримо предимство,когато се возят обемисти товари с ниска плътност,което съвсем не е рядкост,но в останалите случаи,когато се вози максимален тонаж е минус(тарата на композицийте е висока).
      Но този аргумент е неоснователен,защото в Европа максималните размери на композицийте са законово регламентирани,като по-малки.
      Нищо не пречи на европейските камиони да теглят и по-дълги и обемни ремаркета.(погледна ли клиповете за Еврокомби композицийте-не са разрешени още,само опити и експерименти по определени релаций)

      И никога няма да твърдя,за разлики "в пъти",защото съм наясно какви могат да бъдат разликите,но и как се натрупват като брутна загуба.Както казах,за 2млн.км. дори и малките разлики в ефективността се натрупват и могат да са равни или дори по-големи от стойността на камиона,като нов.


      Владо,описах пречките за използване на европейски камиони на американска земя.Да,шофьорите са една от тях.
      За примера с Волво в Америка не мога да знам,защото пък от няколко години моторите под марката Mack са на Volvo.
      Също се сещам и за австралийските условия на движение,където се използват както Американски,така и европейски камиони.
      Там,с техните автовлакове и различни пътни настилки,и минаване през пусти и безлюдни райони,наличието на каютата зад кабината е обяснимо,но дори с нея пак са много ефективни заради големия брой ремаркета.
      Там в пустоща,както и в Русия,се доказва здравината на камионите,при екстремни условия.Признах вече здравината на американските камиони(без да ги познавам от близо),обаче факт е че и на двете места се използват и някои представители на европейските камиони,и най-вече скандинавските(Сканиа и Волво).

      Намерих калкулатора за конверсия на единиците за разход на гориво.
      http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=41334
      Сега остава само да даде някой конкретни цифри,за американските,за европейските е ясно,мога и аз да ги дам(около 30 до 35л/100км,средно за ориентир)
      Волво е уникален камион, но в САЩ се предлага в конфигурация с един от трите двигателя за които писах преди. Скоростната кутия е на Итън Фюлър или Рокуел - също американски. В никой случай не искам да твърдя, че са по-добри от тези на Волво използвани в Европа. Просто ви напомням, че живеем в света на глобалната икономика, и сметката на големите компании излиза при доста по-различни схеми от почти безмисления спор който се вихри тук. Техническя прогрес не признава граници, важно е потреблението. За съжаление тук в България всички си носим по един Андрешковски похлупак, който винаги ни пречи да видим очевидното и за това сме скъпи на триците и евтини на брашното.

      Коментар


      • #63
        До: Камиони MACK - легенда и истина

        Е всички видяхме техните сметки и глобално мислене за икономика даже още го изпитваме,и при американци и при руснаци разхода на гориво няма никакво значение, като разликата в цената за литър гориво е фрапираща,защо ти е икономичен камион,важното е да се движи.А между другото ГОБЛИН европейските са с ограничители защо има доста перушани който карат със скорост над 120км с40т е нали се сещаш как се спира .При положение че при 1200-1500 об на дигателя се движи90-100км в час мислиш ли че не могат да подържа скорост над 120км в час.
        Техниката дава толкова колкото можеш да вземеш от нея!!!!

        Коментар


        • #64
          До: Камиони MACK - легенда и истина

          Първоначално публикуван от Виктор Мечкаров Преглед на мнение
          Волво е уникален камион, но в САЩ се предлага в конфигурация с един от трите двигателя за които писах преди. Скоростната кутия е на Итън Фюлър или Рокуел - също американски. В никой случай не искам да твърдя, че са по-добри от тези на Волво използвани в Европа. Просто ви напомням, че живеем в света на глобалната икономика, и сметката на големите компании излиза при доста по-различни схеми от почти безмисления спор който се вихри тук. Техническя прогрес не признава граници, важно е потреблението. За съжаление тук в България всички си носим по един Андрешковски похлупак, който винаги ни пречи да видим очевидното и за това сме скъпи на триците и евтини на брашното.
          Абсолютно си прав-спора е безмислен.И за Андрешковския манталитет също си прав,но той си е за България,не за Европа.
          Аз само исках да кажа,че щом сметките на тези компаний излизат,по използваните от тях схеми,те не се замислят да усложняват схемите,за да си увеличат печалбите,защото това е свързано с много затруднения и поради това резултата е съмнителен.Не е проблема в камионите,проблема е в манталитета на хората и традицийте с които са свикнали.
          Нормално е,при доста по-евтините горива в Америка,да не се търси оптимизиране на разхода с всички взможни средства и на всяка цена.Така или иначе,чистата печалба,вероятно е съпоставима с тази на европейските превозвачи,та може да е и по-висока.При тези условия,транспортните фирми могат да си позволят лукса,да спазват традицийте,да доставят ощетяващи ги в малка степен,удобства за водача,но за сметка на добрия си имидж като работодатели и въобще като фирми.
          Ако европейски камион се кара в Америка,той ще е по-рентабилен,като разходи(ако заплатата на шофьора е нормалната),от една страна,но пък няма сервизи,резервни части,специалисти и т.н.Да не говорим,че ще трябва да се внася и шофьор от Европа.В крайна сметка,никой не го прави,именно поради тези причини-няма условия.
          Обратното,ако американски камион се експлоатира в Европа(дори и с американските ремаркета),няма да е рентабилен,дори и да му е осигурен сервиз и части и шофьорът му да взима по-малко от нормалното заплащане.
          Затова казах,че бъдещето ще покаже дали съм прав.Като поскъпнат горивата,дори и в Америка,ще започнат да си правят по друг начин сметките,а кризи в икономиката,като сегашната,само помагат в това отношение.

          За невярващите в значението на малките икономий,мога да дам следната бакалска сметка:Разлика от 5л/100км,в разхода на гориво,при европейските цени на нафтата,е към 5 евро на 100км,демек около 5 цента на километър.За 1млн. км разликата ще бъде 50 хил евро,а за 2 млн.км 100хил. евро(колкото е цената на нов влекач).Отделно се смята загубата от намалената товароносимост...
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #65
            До: Камиони MACK - легенда и истина

            Неразбрах защо ще трябва да се внася шофьор от Европата само - то така и така се внася шофьор - един приятел отиде кара 1 месец курс и след това 8 години на тира. Щом може на мак ще може и на мерцедес. Като цяло мисля че ако се вкарат европейски тип камиони там ще стане брожение - ще ги карат само емигранти американец забрави да се качи на това нещо там шофьорите са си свикнали на "лукса" легла телевизори кенефче микровълнови етц. Ако трябва да се правят некакви икономии то със сигурност няма да стане със внасяне на камион от европа ами по скоро на место ще разработят нещо.
            When I'm good, I'm very good. When I'm bad, I'm even better!

            Коментар


            • #66
              До: Камиони MACK - легенда и истина

              Първоначално публикуван от druje Преглед на мнение
              Е всички видяхме техните сметки и глобално мислене за икономика даже още го изпитваме,и при американци и при руснаци разхода на гориво няма никакво значение, като разликата в цената за литър гориво е фрапираща,защо ти е икономичен камион,важното е да се движи.А между другото ГОБЛИН европейските са с ограничители защо има доста перушани който карат със скорост над 120км с40т е нали се сещаш как се спира .При положение че при 1200-1500 об на дигателя се движи90-100км в час мислиш ли че не могат да подържа скорост над 120км в час.
              Колега нямам намерение да споря. Щом си способен да съпоставиш световните кризи с несъществуващата нужда на американските тираджии от икономични камиони - явно имаш специални източници на място. Аз съм слаба ракия, не бих могъл да споря с теб.

              За европейските камиони - нямам спомен да съм твърдял че НЕ МОГАТ да вдигнат повече АКО им махнеш ограничителя. Помня че казах че са с ограничител, и че производителите им не им мислят аеродинамиката за 200км/ч, а за 90км/ч. По същия начин по който на повечето щатски коли не им мислят окачването за 230км/ч, понеже са ограничени примерно на 180, и излизат от завода с гуми с нисък скоростен индекс. Нищо че са с по триста коня двигатели и че на теория могат да вдигнат много повече.
              Издъних се на Тюринг теста

              Коментар


              • #67
                До: Камиони MACK - легенда и истина

                Не виждам никакъв смисъл от спорове. Дългомуцунестите и ръбати камиони за американските тираджии са легенда , религия , класика , носталгия , символ (на вирилитет , ако искате). Да се сравняват с европейските , според мен е излишно , било то като аеродинамика , било като икономическа изгодност. Това е , като да сравняваш Харли Дейвидсън с Дукати Монстър , да сравняваш две различни култури...
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #68
                  До: Камиони MACK - легенда и истина

                  Първоначално публикуван от persuader Преглед на мнение
                  Щом може на мак ще може и на мерцедес. Като цяло мисля че ако се вкарат европейски тип камиони там ще стане брожение - ще ги карат само емигранти...
                  Така е,с лукса и охолния живот се свиква лесно,но обратното е гадно
                  Иначе за самото каране-всеки,всичко може да кара-все пак това са машини правени да се управляват от хора.
                  За брожение-не знам,вероятно е,но пък предпоставките,вероятно никога няма да са налице.
                  Някои от хората,запознати с нравите и привичките отвъд Океана,може да сподели,какво е,и какво е било,отношението на американците,към всички превозни средства(например автомобили),които не са американско производство(например за инвазията на японското автомобилостроене).
                  Питането ми,не е риторичен въпрос,въпреки че съм чувал разни неща по въпроса.Имам по-голямо доверие на хората тук,отколкото на разни историй и слухове.
                  И понеже това е малко в страни от темата,мога да го обвържа с манталитета на хората,който пък влияе на консервативното им,товарно автомобилостроене.

                  Пследния въпрос е най-вече,към Goblin(между другото,не е хубаво да се заяждаш с човека-ясно е,че е поизпуснал няколко препинателни знака,но смисълът е ясен,иначе за аеродинамиката си абсолтно прав).

                  Съгласен съм,че става въпрос за сблъсък на две култури.
                  Просто изяснявам,че едната култура се е оформила при условия на излишък и финансов просперитет,докато другата е с по-прагматични навици,заради препятствията в миналото си и сравнително,по-ограничените си природни ресурси.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #69
                    До: Камиони MACK - легенда и истина

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    Така е,с лукса и охолния живот се свиква лесно,но обратното е гадно
                    Иначе за самото каране-всеки,всичко може да кара-все пак това са машини правени да се управляват от хора.
                    За брожение-не знам,вероятно е,но пък предпоставките,вероятно никога няма да са налице.
                    Някои от хората,запознати с нравите и привичките отвъд Океана,може да сподели,какво е,и какво е било,отношението на американците,към всички превозни средства(например автомобили),които не са американско производство(например за инвазията на японското автомобилостроене).
                    Питането ми,не е риторичен въпрос,въпреки че съм чувал разни неща по въпроса.Имам по-голямо доверие на хората тук,отколкото на разни историй и слухове.
                    И понеже това е малко в страни от темата,мога да го обвържа с манталитета на хората,който пък влияе на консервативното им,товарно автомобилостроене.

                    Пследния въпрос е най-вече,към Goblin(между другото,не е хубаво да се заяждаш с човека-ясно е,че е поизпуснал няколко препинателни знака,но смисълът е ясен,иначе за аеродинамиката си абсолтно прав).

                    Съгласен съм,че става въпрос за сблъсък на две култури.
                    Просто изяснявам,че едната култура се е оформила при условия на излишък и финансов просперитет,докато другата е с по-прагматични навици,заради препятствията в миналото си и сравнително,по-ограничените си природни ресурси.
                    - Какво е било отношението можеш да видиш в някой филм от рода на Тъкър например (Tucker). Интересна е и речта на Тъкър в края на филма.

                    - В момента отношението им е съвсем прагматично. Огромен процент от японските коли в продажба в Щатите са щатско производство. А отношението им към чисто американските марки, освен за пикапите, са в общи линии презрителни, поне в по-големите градове. Който може - купува японско. Който няма пари - щатско. Който е хитър - корейско. Изключение са Форд и подразделението им Линкълн, които се харчат за лимузини и са доста нечупливи.

                    - Изобилието и пресищането не са им толкова свойствени колкото се мисли. Става въпрос по-скоро за пребозаване от страна на поколението върнало се от войната (което преди войната е преживяло Голямата Депресия от 1929та), и децата им, Бейби Бум поколението (тези които са се родили бързо-бързо след прибирането на татковците им от войната). Това е глезеното поколение, което е свикнало на ексцесии, и което създава имиджа на модерния американец по света.


                    Евтиното гориво и лесната нафта със сигурност са изиграли роля в ошлайфането на автопарка им, включая камиони, но нещата отдавна не са толкова еднозначни колкото през 70те години например.

                    До ден днешен има недоразумения на колела, като нюйоркските таксита (гадни фордове, V8, бензин, огромни отвън, малки отвътре, харчещи като лами, а преди тях - шевролет Каприс, същата работа), но и там нещата се променят много бързо. Преди три години можеше да се види едно не-фордово такси на ден, сега са да речем 30%. Просто кметството пусна наредба всяко ново такси да е кола с нисък специфичен разход, и фордовете са на доизживяване. А такси-парка се пълни с тойоти, фордове хибриди, нисани, кой каквото може. Веднъж видях дори VW Tdi, щях да се разплача от умиление.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #70
                      До: Камиони MACK - легенда и истина

                      Благодаря,за изчерпателния отговор.Много полезна информация за разбиване на стереотипни мнения,митове и слухове.
                      Филма ще го гледам,че така,само по заглавието не се сещам,но предполагам,какво имаш предвид.
                      Мисълта ми (свързана с темата) е,че при едно по-различно развитие на историята и определени фактори в нея (може пък и в бъдеще),съдбата на европейските(или пък японски,знае ли човек) камиони в Америка,би могла да е доста подобна,на японските автомобили там.
                      Накратко,могло е да се развият нещата с европейските камиони,та дори и заводи биха направили там.а А пък,презрителното отношение,би останало за класическите американски камиони.Или поне конкуренцията щеше да се увеличи и насочи по правилно.

                      Радвам се да чуя,че са започнали да се осъзнават и да се съобразяват с разхода на енергия.Все пак,обаче,както и сам признаваш,не могат да се сравняват с европейските скъперници.(поне все още..)
                      В Европа(и Япония) дори се правят опити за внедряване на хибридни технологий във всякакви видове машини-от строителни(багери,товарачи..),през товарни до автобуси(както и леки,естествено).
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #71
                        До: Камиони MACK - легенда и истина

                        http://en.wikipedia.org/wiki/Tucker:..._and_His_Dream

                        Забравяш мащабите. Когато нещо почне да се налага в САЩ, в повечето случаи се случва лавинообразно. Това са огромни мащаби, и движението им е подобно именно на лавина. Трудно стигат до промени, но стигнат ли - става доста бързо. Автомобилите и камионите им не са им проблем.

                        Успоредно - някои неща просто не се рекламират и хората не ги знаят. В Ню Йорк автобусите изглеждат стари и скапани, но които не са хибридни (а от 4500 автобуса 1200 са хибридни) са с безброй филтри и ползват някаква "изчистена" нафта с намалено съдържание на сяра. Хибридните пък са си дизел-електрички, с някакви турбини които задвижват алтернатор и така нататък. Като локомотив. И въобще - често "ретро" вида на някои МПС тук е подвеждащ.

                        Имат далеч по-едри трески за дялане. Като се започне от колосалното количество електроцентрали на въглища, и наглостта с която "въглищарското" лоби ги рекламира като най-доброто нещо след захарния памук, успоредно блокирайки строежа на атомни централи примерно.

                        Вчера обамовеца обяви че ще се строят нови атомни централи, което е историческо събитие само по себе си, предвид че строежът им беше блокиран от 1979та насам.
                        Последно редактирано от Goblin; 17-02-10, 19:42.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • #72
                          До: Камиони MACK - легенда и истина

                          Мерси за филма,ще го гледам,защото съм го пропуснал,а пък изглежда интересен и култов.
                          Наистина не мога да прогнозирам,каквото и да било,и наистина не мога да си представя мащабите,връзките и взаимодействията достатъчно реалистично.(само мога да предполагам)
                          За автобусите не го знаех,но е логично да се използват такива решения.

                          Щом казваш за едрите трески,значи е така,но пък и малките тресчици имат значение или поне в бъдеще ще имат.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #73
                            До: Камиони MACK - легенда и истина

                            Цецо прав си за това, че европейските камиони(това важи и за автомобилите) са технически по-съвършенни от американските си събратя.По-леки са-затова носят повече товар,по-икономични са,а за електронните системи на "европейците" не са и чували.
                            Ама като се замислиш-защо ти е камион натъпкан с електроника?Ако ти си превключваш скоростите какво ще стане?Ако сам си го обслужиш каква е драмата?
                            Да електрониката е хубаво нещо, но според мен в всичко трябва да има мярка!
                            Вчера водих мойто БМВ при дилъра за да го запознаят с новият му акумулатор!
                            Не бива да си мислим, че американците са прости.Напомням Ви, че когато в Америка на 4 човека се е падал по един автомобил в Европа колата е била екзотика.
                            Като ида в технотест ме напушва смях като гледам "трабанждиите" как преценяват дали може американската кола да се движи по свещенните европейски пътища.То биви бива ама...

                            Аз от скоро карам и един обикновен американски пикап и преоткрих за себе си някои прости неща.Даже ми е приятно да си пускам сам фаровете, чистачките и да паля мотора от ключа.
                            Мисля , че рано или късно ще настъпи отрезвяване при нас европейците и ще разберем , че по-добро от осмака с долен разпредвал НЯМА!
                            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                            Коментар


                            • #74
                              До: Камиони MACK - легенда и истина

                              Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение

                              Даже ми е приятно да си пускам сам фаровете, чистачките и да паля мотора от ключа.
                              Безспорно голяма удоволствие е,особенно ако няма още един куп ''електронни помощници'' за водача
                              Последно редактирано от Гена; 17-02-10, 21:41.

                              Коментар


                              • #75
                                До: Камиони MACK - легенда и истина

                                Верно е,електрониката усложнява,но пък допринася за икономий.А сега те са на мода.
                                Производителите на камиони се мъчат да направят камионите,колкото се може по-мощни и по-икономични,спазвайки все по-строгите екологични норми.Няма начин да не се ползва електрониката.А останалата част от нея има отношение към безопасността.
                                Не е драма,сам да си превключва човек скоростите,нито пък да обслужи нещо,но ако основната дейност е свързана с много шофиране(колкото е по регламент-не повече),то умората се натрупва и дори най-добрите водачи започват да грешат.Не става въпрос за фатални грешки,а за дребни кусури,които водят до малко по-висок разход и/или до малко по-висока амортизация на превозното средство.
                                Когато електрониката сменя скоростите,тя "знае" всичко за възможностите на двигателя,автомибила и взаимодействието между тях.
                                Освен това електрониката,не се уморява.
                                За да ме разберете правилно,няколко примера:Понякога на водача му е по-лесно да държи двигателя в прекалено високи или прекалено ниски обороти,вместо да превключи на съответната предавка.Това е избегнато при електронното управление на предавките,а за специфични условия,които не могат да се разпознаят от множеството датчици на автомобила,е предвиден и режим на ръчно управление на превключването на предавките.(тези кутий са на мода и са доста интересно решение-почти класическа кутия и съединител но с автоматизирано управление).
                                Друг пример е спирането на камиона,което е по-лесно с използване на основните спирачки,но пък е по-полезно с намесата на ретардера и/или моторна спирачка.
                                Та тия дребни нещица,дават малки икономий,но пък за много километри,и така се изплащат многократно.
                                Иначе за обучението на всичко по новите машини съм запознат и е напълно вярно,дори е по-страшно отколкото повечето хора предполагат.
                                Последно редактирано от cecoa1; 17-02-10, 23:42.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X