До: Камиони MACK - легенда и истина
Съгласен съм-без цифри няма да стене сравнението,но пък и не е толкова важно.
Важна е общата ефективност.А за да се повиши тя,на ремаркетата също се слагат аеродинамични пакети(тук съм ги виждал по пътищата,а за САЩ съм виждал някакви рекламни клипове-не знам дали се използва).
Разбира се по-големия обем на ремаркетата е неуспоримо предимство,когато се возят обемисти товари с ниска плътност,което съвсем не е рядкост,но в останалите случаи,когато се вози максимален тонаж е минус(тарата на композицийте е висока).
Но този аргумент е неоснователен,защото в Европа максималните размери на композицийте са законово регламентирани,като по-малки.
Нищо не пречи на европейските камиони да теглят и по-дълги и обемни ремаркета.(погледна ли клиповете за Еврокомби композицийте-не са разрешени още,само опити и експерименти по определени релаций)
И никога няма да твърдя,за разлики "в пъти",защото съм наясно какви могат да бъдат разликите,но и как се натрупват като брутна загуба.Както казах,за 2млн.км. дори и малките разлики в ефективността се натрупват и могат да са равни или дори по-големи от стойността на камиона,като нов.
Владо,описах пречките за използване на европейски камиони на американска земя.Да,шофьорите са една от тях.
За примера с Волво в Америка не мога да знам,защото пък от няколко години моторите под марката Mack са на Volvo.
Също се сещам и за австралийските условия на движение,където се използват както Американски,така и европейски камиони.
Там,с техните автовлакове и различни пътни настилки,и минаване през пусти и безлюдни райони,наличието на каютата зад кабината е обяснимо,но дори с нея пак са много ефективни заради големия брой ремаркета.
Там в пустоща,както и в Русия,се доказва здравината на камионите,при екстремни условия.Признах вече здравината на американските камиони(без да ги познавам от близо),обаче факт е че и на двете места се използват и някои представители на европейските камиони,и най-вече скандинавските(Сканиа и Волво).
Намерих калкулатора за конверсия на единиците за разход на гориво.
http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=41334
Сега остава само да даде някой конкретни цифри,за американските,за европейските е ясно,мога и аз да ги дам(около 30 до 35л/100км,средно за ориентир)
Съгласен съм-без цифри няма да стене сравнението,но пък и не е толкова важно.
Важна е общата ефективност.А за да се повиши тя,на ремаркетата също се слагат аеродинамични пакети(тук съм ги виждал по пътищата,а за САЩ съм виждал някакви рекламни клипове-не знам дали се използва).
Разбира се по-големия обем на ремаркетата е неуспоримо предимство,когато се возят обемисти товари с ниска плътност,което съвсем не е рядкост,но в останалите случаи,когато се вози максимален тонаж е минус(тарата на композицийте е висока).
Но този аргумент е неоснователен,защото в Европа максималните размери на композицийте са законово регламентирани,като по-малки.
Нищо не пречи на европейските камиони да теглят и по-дълги и обемни ремаркета.(погледна ли клиповете за Еврокомби композицийте-не са разрешени още,само опити и експерименти по определени релаций)
И никога няма да твърдя,за разлики "в пъти",защото съм наясно какви могат да бъдат разликите,но и как се натрупват като брутна загуба.Както казах,за 2млн.км. дори и малките разлики в ефективността се натрупват и могат да са равни или дори по-големи от стойността на камиона,като нов.
Владо,описах пречките за използване на европейски камиони на американска земя.Да,шофьорите са една от тях.
За примера с Волво в Америка не мога да знам,защото пък от няколко години моторите под марката Mack са на Volvo.
Също се сещам и за австралийските условия на движение,където се използват както Американски,така и европейски камиони.
Там,с техните автовлакове и различни пътни настилки,и минаване през пусти и безлюдни райони,наличието на каютата зад кабината е обяснимо,но дори с нея пак са много ефективни заради големия брой ремаркета.
Там в пустоща,както и в Русия,се доказва здравината на камионите,при екстремни условия.Признах вече здравината на американските камиони(без да ги познавам от близо),обаче факт е че и на двете места се използват и някои представители на европейските камиони,и най-вече скандинавските(Сканиа и Волво).
Намерих калкулатора за конверсия на единиците за разход на гориво.
http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=41334
Сега остава само да даде някой конкретни цифри,за американските,за европейските е ясно,мога и аз да ги дам(около 30 до 35л/100км,средно за ориентир)
Коментар