Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Камиони MACK - легенда и истина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Камиони MACK - легенда и истина

    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение

    Ограниченията във времето за каране са факт,и са направени за добро.
    Това,че някъде в ориента или на друго място,не се спазват не означава,че са безмислени.
    Направени са за белите европейски държави . В резултат от което и работниците им се разлигавиха . При нас беше практика да се кара по 14 часа на денонощие. Имам познати , които и в Америка карат по толкова .
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

    Коментар


    • #32
      До: Камиони MACK - легенда и истина

      Калега тая релация съм я карал от Европа да Иран знам за какво става дума в Иран карат още от маковете с два чифта скоростни лостове,до преди некоя година иранцире ходеха с маковете до Европа с какво ходят днес не виждатели ,пък и не знам мак да е ставал камион на годината с 2 думи европейските са по удобни и комфортни от мака , и много ми е интересно като кара кога има магла колко хубаво се вижда от мако особенно нощтно време с тая муцуна това е мойто мнение не ангажирам никой с него
      Техниката дава толкова колкото можеш да вземеш от нея!!!!

      Коментар


      • #33
        До: Камиони MACK - легенда и истина

        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        Ако може напишете малко повече подробнсти за характеристиките на камионите,като разход на гориво,тегло на камиона и допустим товар.
        Мисля,че и в Америка има някакви ограничения за теглото и размерите на композицийте.
        Освен това мисля,че камионите Mack,в Австралия се различават доста от американските такива(http://www.macktrucks.com.au/ http://www.macktrucks.com/default.aspx?pageid=341) освен това се предлагат и с двигатели на Cummins.
        Щатската ДОТ регулация за брутното тегло (теглото на камиона , ремаркето + полезния товар) е 80 000 либри или около 40 тона. Разликата е , че и влекачите и ремаркетата там са по-тежки. При влекача междуосевото разстояние е по-голямо, отзад е с две оси и кабината е значиително по-обемиста с изключение на спецификацията Cabover, която обаче вече не се произвежда. Ремаркетата независимо дали са хладилни или обикновенни (Dray van) са напълно плътни - бризентови покривала с шпригли са забранени. Това естествено ги прави по-неефективни от европейските, тъй като остава по-малко за полезния товар (Pay load).
        Разхода е нещо много относително. Зависи от много фактори. Там начина на изчисление е мили изминати за един галон, а не литри на 100 километра.
        Най-масовите двигатели, които се монтират на камионите за дълги , трансконтинентарни курсове са Детройт дизел, Катерпилар и Каминс. Единствено Форд и Мак произвеждат собствени двигатели. Най-разпространените марки за този пазарен сегмент са Фрейтлайнер (собственост на Даймлер), Питербилт, Кенуърт и Интернешанъл. От гореизброените двигатели най-икономичен е Детройт дизел, а най-лаком е Кат. Но както е известно, че пълно щастие няма, Детройт е най- уязвим на прегряване, а Кат е най-идиотоустойчив. Форд и Мак обаче са лидери при самосвали, бетоновози, и по-лекотоварни камиони.

        Коментар


        • #34
          До: Камиони MACK - легенда и истина

          Първоначално публикуван от druje Преглед на мнение
          Калега тая релация съм я карал от Европа да Иран знам за какво става дума в Иран карат още от маковете с два чифта скоростни лостове,до преди некоя година иранцире ходеха с маковете до Европа с какво ходят днес не виждатели ,пък и не знам мак да е ставал камион на годината с 2 думи европейските са по удобни и комфортни от мака , и много ми е интересно като кара кога има магла колко хубаво се вижда от мако особенно нощтно време с тая муцуна това е мойто мнение не ангажирам никой с него
          ....ами вижда се толкова , колкото и в КрАз и Урал .
          А за европейските от първия ти пост бях останал с впечатление че ги имаш за еднодневки . Иначе спор - няма . Особено в последните години направиха луксозни камиони - абе може да се живее в тях.
          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • #35
            До: Камиони MACK - легенда и истина

            Първоначално публикуван от Виктор Мечкаров Преглед на мнение
            Колега , как реши че е безмислено дълаг. Кога за последен път си се докосвал до такъв камион?
            Е добре с 14,20 ремарке и тая муцуна влиза в стандерта18,75м
            Прикачени файлове
            Последно редактирано от druje; 16-02-10, 16:08.
            Техниката дава толкова колкото можеш да вземеш от нея!!!!

            Коментар


            • #36
              До: Камиони MACK - легенда и истина

              Първоначално публикуван от druje Преглед на мнение
              Е добре с 14,20 ремарке и тая муцуна влиза в стандерта
              Влиза , обаче този модел на Фрейтлайнер - Аргуси вече не се произвежда. Освен това с това междуосие там не можеш да го видиш в реалния живот, явно е бутиково изпълнение. Така наречения тип Cabover, като този на снимката се използва за по-къси разстояния, и за по-неудобни доставки. Просто е в пъти по-маневрен, за сметка на това пък повече друса и е по-нестабилен в асфалтовите коловози по пътищата на средния запад (нещо много неприятно, особено зимата). Близо шест месеца съм яздил такъв. А Сканя съм виждал много малко и са не като този на снимката ,а с малка изнесена муцуна. Нямам представа защо са спряли да ги внасят. Всичко това обаче беше валидно преди осем години, от тогава не съм бил там и не съм вилнял по пътищата на САЩ.
              Последно редактирано от Виктор Мечкаров; 16-02-10, 15:52.

              Коментар


              • #37
                До: Камиони MACK - легенда и истина

                Не искам да се впускам в излишни спорове. За това ще кажа само,че не може да става въпрос за сравнение м/у Американски и Европейски камиони.Самата инфраструктура на Европа налага по-къси и маневрени транспортни средства което е донякъде и в плюс.Но за сметка на комфортната почивка на шофьора.Но Американеца тръгнал на 6000мили преход с плавни завой пътуващ 15-20 че и повече дни не му пука за радиуса на завой а за комфорта и да има готварска печка телевизор хладилник големо легло и хубава музика.Там не редко се срещат композиций по 53.5м.Аиде вкарай една такава в София да видиме.За по-малките градове не искам и да мисля.И не на последно място Американския шофьор е особена порода човек той обича да командва камиона а не камиона да командва него.
                0887284106-Митко
                http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
                http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

                Коментар


                • #38
                  До: Камиони MACK - легенда и истина

                  Първоначално публикуван от dino412 Преглед на мнение
                  Не искам да се впускам в излишни спорове. За това ще кажа само,че не може да става въпрос за сравнение м/у Американски и Европейски камиони.Самата инфраструктура на Европа налага по-къси и маневрени транспортни средства което е донякъде и в плюс.Но за сметка на комфортната почивка на шофьора.Но Американеца тръгнал на 6000мили преход с плавни завой пътуващ 15-20 че и повече дни не му пука за радиуса на завой а за комфорта и да има готварска печка телевизор хладилник големо легло и хубава музика.Там не редко се срещат композиций по 53.5м.Аиде вкарай една такава в София да видиме.За по-малките градове не искам и да мисля.И не на последно място Американския шофьор е особена порода човек той обича да командва камиона а не камиона да командва него.
                  Просто самия бизнес, географията, инфраструктурата, градоустройството и начина на живот са наложили този тип камиони. Друг е въпроса за кича, какъвто изобщо не липсва, но това е друга тема.

                  Коментар


                  • #39
                    Първоначално публикуван от dino412 Преглед на мнение
                    Не искам да се впускам в излишни спорове. За това ще кажа само,че не може да става въпрос за сравнение м/у Американски и Европейски камиони.Самата инфраструктура на Европа налага по-къси и маневрени транспортни средства което е донякъде и в плюс.Но за сметка на комфортната почивка на шофьора.Но Американеца тръгнал на 6000мили преход с плавни завой пътуващ 15-20 че и повече дни не му пука за радиуса на завой а за комфорта и да има готварска печка телевизор хладилник големо легло и хубава музика.Там не редко се срещат композиций по 53.5м.Аиде вкарай една такава в София да видиме.За по-малките градове не искам и да мисля.И не на последно място Американския шофьор е особена порода човек той обича да командва камиона а не камиона да командва него.
                    Ама ти оставиш ли камиона да те вози без да го контролираш ще видиш от близо свети Петър,добре де колеги 15 години съм се трепал като тираджия докато да станат толкова строги ограниченията и да почнеме да ги спазваме съм карал по 52часа нон стоп заради срок доставка не казвам че е геройство откачена работа .. п.п. много филми гледаме

                    Няма по добри шофьор от БЪЛГАРСКИТЕ е има и черни овци но кое стадо няма.В Европа кой кара без да е изчитен пътя само Ганчо кои прави заигравки с тахографа Ганчо защото вечно бързаме.Та американските били велики дрън-дрън
                    Последно редактирано от Goblin; 16-02-10, 16:44.
                    Техниката дава толкова колкото можеш да вземеш от нея!!!!

                    Коментар


                    • #40
                      До: Камиони MACK - легенда и истина

                      Първоначално публикуван от Виктор Мечкаров Преглед на мнение
                      Щатската ДОТ регулация за брутното тегло (теглото на камиона , ремаркето + полезния товар) е 80 000 либри или около 40 тона.
                      Разхода е нещо много относително. Зависи от много фактори. Там начина на изчисление е мили изминати за един галон, а не литри на 100 километра.
                      Ето излиза,че американските камиони са далеч по-неефективни от европейските.
                      Първо-По тежки,по малка товароносимост.
                      Второ-По висок разход на гориво,заради по-лошата аеродинамика.
                      За удобство,вероятно печели американския камион,въпреки че зависи от условията на експлоатация.(Да попитам-Имат ли американските камиони окачване на кабината и седалката,като европейските,че не ми стана ясно от едни клипове...?)
                      За маневреност,щом не им трябва,значи не е пречка,но пък в директно сравнение,европейската композиция е много по-напред.

                      В Европа,производителите се борят за всеки грам спестено гориво,всеки килограм тегло и полезен товар,респективно за всеки цент,от себестойността на превоза.На този фон,американските ръбати камиони,произвеждани с еднакъв дизайн от 50 и кусур години,единствено в чест на шофьора и заради някакви измислени стереотипи,изглеждат направо смешни.
                      Били по-здрави,по-ремонтопригодни-добре съгласен съм,не съм запознат.Ама за тия два милиона километра,през които ще се експлоатира камиона,разликата в рентабилността на превоза,в сравнение с европейските камиони,ще е съпоставима с цената на нов камион.
                      Тези,на пръв поглед тънки сметки,водят до големи икономий и в някои страни законодателството се е съобразило с тяхната целесъобразност.
                      Например автовлековете в Австралия,и специфичните композиций с общо тегло до 60 тона в Швеция.Затова и в тези страни се използват и произвеждат най-мощните камиони.В Европа се водят дискусий за промени в тази насока,с използване на композиций от типа Euro kombi
                      Ето и един рекорд поставен с такова ремарке http://www.youtube.com/watch?v=oYbLl...eature=related

                      А ограниченията във времето за шофиране се правят с цел безопасност на движението и подобряване на условията на труд,на водачите.
                      "Геройствата" по пътищата,често завършват с трагедий...
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #41
                        До: Камиони MACK - легенда и истина

                        Първоначално публикуван от druje Преглед на мнение
                        Ама ти оставиш ли камиона да те вози без да го контролираш ще видиш от близо свети Петър,добре де колеги 15 години съм се трепал като тираджия докато да станат толкова строги ограниченията и да почнеме да ги спазваме съм карал по 52часа нон стоп заради срок доставка не казвам че е геройство откачена работа .. п.п. много филми гледаме
                        Колега и там има строги ограничения, но няма такографи. Шофьора попълва така наречения лог-бук. Може де се шикалкави, но ако те хванат те чакат славни приключения с дългосрочни финансови последствия, не рядко гарнирани с принудителна смяна на професията и попадане в "черния" списък на застрахователите.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Камиони MACK - легенда и истина

                          Първоначално публикуван от Виктор Мечкаров Преглед на мнение
                          Колега и там има строги ограничения, но няма такографи. Шофьора попълва така наречения лог-бук. Може де се шикалкави, но ако те хванат те чакат славни приключения с дългосрочни финансови последствия, не рядко гарнирани с принудителна смяна на професията и попадане в "черния" списък на застрахователите.
                          И в Европа ако те хванат за не спазване на часовете и ремонт по тахографа отиваме на глоби от5000евро и на горе за това вече почнахме да се съобразяваме с тия работи.
                          Техниката дава толкова колкото можеш да вземеш от нея!!!!

                          Коментар


                          • #43
                            До: Камиони MACK - легенда и истина

                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            Ето излиза,че американските камиони са далеч по-неефективни от европейските.
                            Първо-По тежки,по малка товароносимост.
                            Второ-По висок разход на гориво,заради по-лошата аеродинамика.
                            За удобство,вероятно печели американския камион,въпреки че зависи от условията на експлоатация.(Да попитам-Имат ли американските камиони окачване на кабината и седалката,като европейските,че не ми стана ясно от едни клипове...?)
                            За маневреност,щом не им трябва,значи не е пречка,но пък в директно сравнение,европейската композиция е много по-напред.

                            В Европа,производителите се борят за всеки грам спестено гориво,всеки килограм тегло и полезен товар,респективно за всеки цент,от себестойността на превоза.На този фон,американските ръбати камиони,произвеждани с еднакъв дизайн от 50 и кусур години,единствено в чест на шофьора и заради някакви измислени стереотипи,изглеждат направо смешни.
                            Били по-здрави,по-ремонтопригодни-добре съгласен съм,не съм запознат.Ама за тия два милиона километра,през които ще се експлоатира камиона,разликата в рентабилността на превоза,в сравнение с европейските камиони,ще е съпоставима с цената на нов камион.
                            Тези,на пръв поглед тънки сметки,водят до големи икономий и в някои страни законодателството се е съобразило с тяхната целесъобразност.
                            Например автовлековете в Австралия,и специфичните композиций с общо тегло до 60 тона в Швеция.Затова и в тези страни се използват и произвеждат най-мощните камиони.В Европа се водят дискусий за промени в тази насока,с използване на композиций от типа Euro kombi
                            Ето и малко един рекорд поставен с такова ремарке http://www.youtube.com/watch?v=oYbLl...eature=related

                            А ограниченията във времето за шофиране се правят с цел безопасност на движението и подобряване на условията на труд,на водачите.
                            "Геройствата" по пътищата,често завършват с трагедий...
                            Това с по-лошата аеродинамика просто не е вярно. Точно обратното е. Достатъчно ефективни са. Хората са преценили, че ако с бризент караш през Небраска, Канзас, Уайоминг, Невада и т.н. където не веднъж съм виждал камиони обърнати от вятъра, най-вероятно ще закараш половината товар или изобщо няма да го закараш. Всяка разлика е изстрадана и наложена от конкретните условия на реалния живот. Искам да обощя, че нещата не са просто в черно и бяло, и няма по-добро и по-лошо. Камионите са такива, каквито са условията , в които се ползват. А разликите са много, повярвайте ми. В началото и аз се чудих ...това защо е така, онва не ми е ясно, и към четвъртата година зад волана почти си ги изясних.
                            Кое му е лошото на аеродинамиката ? Лоша е маневреността
                            Прикачени файлове
                            Последно редактирано от Виктор Мечкаров; 16-02-10, 16:55.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Камиони MACK - легенда и истина

                              Малко ми е трудно да възприема,че за обръщането от вятъра на камион,има значение брезента,повече отколкото геометричната му площ.
                              Демек,един и същ вятър,ще обърне две ремаркета с различни покрития,при една и съща скорост.
                              Специално за аеродинамиката,в Европа се поставят напоследък и специални обтекатели на ремаркетата.
                              А американските класици,едва ли са влизали някога в аеродинамичен тунел въобще.Изобщо става въпрос за разход на гориво.
                              В Европа се дава мило и драго,само и само да се икономиса гориво и да се повиши безопасността на движение.То не са автоматизирани скорости,електронни стабилизиращи програми(които ще са задължителни)...Има европейски камиони които могат да спират сами,вместо да се ударят(системата е опция в Актрос),имат асистенти за покриване на мъртвия ъгъл на огледалата и какво ли още не.Но при тях прогресът просто продължава,а у американските какво се е променило и какво се променя.

                              За коректно сравнение,който е компетентен да каже разхода на гориво,все ще го конвертираме в съпоставими мерни единици.
                              Лошото на аеродинамиката е,че важи и в Америка
                              Тези баш на снимките с тези стърчащи огледала,ръбове,филтри,ауспуси и голи задни колела са типичен пример за лоша аеродинамика.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #45
                                До: Камиони MACK - легенда и истина

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                Ето излиза,че американските камиони са далеч по-неефективни от европейските.
                                Първо-По тежки,по малка товароносимост.
                                Второ-По висок разход на гориво,заради по-лошата аеродинамика.
                                За удобство,вероятно печели американския камион,въпреки че зависи от условията на експлоатация.(Да попитам-Имат ли американските камиони окачване на кабината и седалката,като европейските,че не ми стана ясно от едни клипове...?)
                                За маневреност,щом не им трябва,значи не е пречка,но пък в директно сравнение,европейската композиция е много по-напред.

                                В Европа,производителите се борят за всеки грам спестено гориво,всеки килограм тегло и полезен товар,респективно за всеки цент,от себестойността на превоза.На този фон,американските ръбати камиони,произвеждани с еднакъв дизайн от 50 и кусур години,единствено в чест на шофьора и заради някакви измислени стереотипи,изглеждат направо смешни.
                                Били по-здрави,по-ремонтопригодни-добре съгласен съм,не съм запознат.Ама за тия два милиона километра,през които ще се експлоатира камиона,разликата в рентабилността на превоза,в сравнение с европейските камиони,ще е съпоставима с цената на нов камион.
                                Тези,на пръв поглед тънки сметки,водят до големи икономий и в някои страни законодателството се е съобразило с тяхната целесъобразност.
                                Например автовлековете в Австралия,и специфичните композиций с общо тегло до 60 тона в Швеция.Затова и в тези страни се използват и произвеждат най-мощните камиони.В Европа се водят дискусий за промени в тази насока,с използване на композиций от типа Euro kombi
                                Ето и един рекорд поставен с такова ремарке http://www.youtube.com/watch?v=oYbLl...eature=related

                                А ограниченията във времето за шофиране се правят с цел безопасност на движението и подобряване на условията на труд,на водачите.
                                "Геройствата" по пътищата,често завършват с трагедий...
                                Коя аеродинамика е по-лоша,че нещо не схващам.
                                Прикачени файлове
                                0осем9осем7шест0осем7едно
                                Миро

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X