Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да обсъдим автобусите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Да обсъдим автобусите

    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
    НЕма контактен ключ. Пали се с две копчета. Има и отделно копче за гасене.(и още едно за ключ маса).
    Двигателя е като бензинов с турбина, със запалителни свещи. Палят си еднакво и в студа, ако има акумулатори. Характерно е, че не палят и топли от половин оборот, а въртят близо две-три секунди. Но това вероятно е нарочно, щото съм видял подобно продължително въртене и на актуалните чисто нови дизелови манове(и автобуси и камиони).
    Иначе за зимните условия не са баш баш... https://youtu.be/PYy8pH2X3Lk
    Старите се справяха доста по-добре, но и заводските Континентали, и размера им при нископодовите не са им в помощ на новите.
    Аз нов не съм карал, но имам приятел който е. Той казва, че уж имали система за блокиране на сгъването в съчленението, но нещо не виждам да я ползват. Старите имаха, лично съм я ползвал на MAN SG262, но предимно при спиране(когато има и страничен наклон).
    Повечето въртене при палене не е направено нарочно.Просто това е технологията при модерната умна техника.Новите еко мотори независимо дизел бензин или газ се командват от сложни "елки" взимащи информация от чудно много датчици.За това мотора трябва да направи определен брой обороти за да получи "елката" инфо и да знае коя част къде се намира и какво прави в момента кога и колко да подаде гориво и кога искра при бензин или газ ДВГ-то.Старите глупави мотори си палеха от четвърт и без информация и не ги интересуваше отвън дали е -40 или +40 градуса.
    0887284106-Митко
    http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

    Коментар


    • #77
      От: Да обсъдим автобусите

      Първоначално публикуван от dino412 Преглед на мнение
      .Старите глупави мотори си палеха от четвърт и без информация и не ги интересуваше отвън дали е -40 или +40 градуса.
      Така е защото се работи само с чиста механика . Преди десетина години се качих на една Сетра 315 HDH с полуавтоматична трансмисия и така и не разбрах защо съм зад волана . Превключва сама само с натискане на съединителя но има и ръчен режим . Като стигне скорост и обороти на таблото светва една зелена стрелка и ако не качиш една нагоре компютъра изчаква малко и те качва с две . От както дойде прави едни номера с които никой в България не може да се оправи . Включва задна когато си иска и ако иска . Може веднага като завъртиш ключа а може и 10 минути да си играеш с него . По някога на мокро прави един номер с който и германците не можаха да се оправят . На таблото светва един червен стилизиран гаечен ключ изпуска въздуха и гаси двигателя . Колкото и да въртиш няма палене . След 5 минути и подаваш въздух от външен източник в момента в който стигне 8 атмосфери пали все едно нищо не е било . На времето го бъзиках шофьора че всяка сутрин минава през църквата да измоли от оня горе поне един два дена без проблеми
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • #78
        От: Да обсъдим автобусите

        Ами те тия "умните" плейстеишъни, както ги наричам Аз са така.Имат собствено мнение за нещата.Когато се всели накой дух в тях, може да ти скъсат нервите.Автобуси не Съм карал, даже много редко Съм се и возил в автобус.Повечето Ми опит е с камиони, то разликата не е голяма, та Съм се нагледал и напатил от духове и демони.Имах на скоро проблем с едно Волво ФХ 12 420 на един приятел, което карах няколко дни.Точно в байр, когато си натоварен, и ти трябва цялата мощ на мотора, компа изключва подаването на гориво и мотора работи само на празен ход.Трябва да го угасиш за момент е пак да го запалиш за да се оправи.Смениха чудно неща включително и нов педал с реостат за "газ-та" и пак го прави тоя номер.Аз за това си карам Мадара-та и нямам ядове.На път Ме е оставяла само като свърши горивото.
        0887284106-Митко
        http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
        http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

        Коментар


        • #79
          От: Да обсъдим автобусите

          Аз за това не искам да махаме камаза . На него и горивото на път не ми е свършвало
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #80
            От: Да обсъдим автобусите

            За 23г и 1 062 000км с Мадара-та Съм гаснал два пъти за гориво.Един път заради скъсан маркуч на излишното гориво, точно до сондата на резервоара, и един път заради прецакани дюзи и помпа, Ми даде адски разход от 65л/100км на магистрала, а си вървеше , само пушека от ауспуха, и разхода на гориво издаваха някакъв проблем.
            И за да не отклоняваме темата малко снимки на автобуси от младежките Ми години:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11563670816_e377a972bf_b.jpg
Прегледи:1
Размер:374.1 КБ
ID:5699913Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5293971117_2487bd8c49_b.jpg
Прегледи:1
Размер:659.3 КБ
ID:5699917Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5293970895_cb6f4aa8d2_b.jpg
Прегледи:1
Размер:661.5 КБ
ID:5699918Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ik280-1.jpg
Прегледи:1
Размер:60.8 КБ
ID:5699919Натиснете снимката за да я уголемите

Име:logo.jpg
Прегледи:1
Размер:171.7 КБ
ID:5699920Натиснете снимката за да я уголемите

Име:В комбината за автобуси Чавдар, Ботевград - краят на 70-те.jpg
Прегледи:1
Размер:161.4 КБ
ID:5699921Натиснете снимката за да я уголемите

Име:GUs9CAbTxy8.jpg
Прегледи:1
Размер:77.9 КБ
ID:5699923Натиснете снимката за да я уголемите

Име:izoK8e2YZsw.jpg
Прегледи:1
Размер:84.5 КБ
ID:5699924
            0887284106-Митко
            http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
            http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

            Коментар


            • #81
              От: Да обсъдим автобусите

              Два икаруса от луксозната за времето си серия 255 съм докарал от Германия през 1991 година . На щеста празни с лекота подминаваха 120 .
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #82
                От: Да обсъдим автобусите

                Даааа, ама тогава зад воланите седяха шофьори, дори и в леките коли, а не като сега зомбирани свидетели на случващото се покрай тях.Тогава и машините и шофьорите нямаха ограничител.Беше друго време.Мен с леката кола Ме е гонил Мерцедес 0303, мисля беше, с над 140км/ч.Рязвъртал Съм Шкода-та от аватара с над 125км/ч.с ремаркето на равно.Е, вече Ме е страх.Не от Мен или техниката, а от другите на пътя.
                0887284106-Митко
                http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
                http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

                Коментар


                • #83
                  От: Да обсъдим автобусите

                  Първоначално публикуван от vlp Преглед на мнение
                  Кароса беше закупена от Ивеко и сега произвежда автобуси и резервни части за Ивеко. Към Чавдар е имало интерес за съвместно дружество и евентуално закупуване от МАН и Ивеко, но за съжаление не се стигна до сделка. Заводът Чавдар се нуждаеше от сериозна модернизация и трябваше да се търси партньорство още в началото на демокрацията.
                  Да, интересно е, че никой не иска да произвежда автомобили в България. А пък тези, които са започвали, много бързо след това са се отказвали.
                  Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                  Само DIESEL !!!

                  Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Да обсъдим автобусите

                    Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
                    Да, интересно е, че никой не иска да произвежда автомобили в България. А пък тези, които са започвали, много бързо след това са се отказвали.
                    Аз пък не разбирам защо всички толкова се впечатляват от факта че България почти няма автомобилостроене. В Европа съществуват и по-големи области в които не се произвеждат коли и никой не се е закахърил от това. Произвеждаме части - всъщност даже доста като процент от БВП.

                    По времето на соц-а понеже всичко беше наопаки и бяхме изолирани от света, се спасявахме както можем. Сега е друго.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Да обсъдим автобусите

                      Първоначално публикуван от dino412 Преглед на мнение
                      Даааа, ама тогава зад воланите седяха шофьори, дори и в леките коли, а не като сега зомбирани свидетели на случващото се покрай тях.Тогава и машините и шофьорите нямаха ограничител.Беше друго време.Мен с леката кола Ме е гонил Мерцедес 0303, мисля беше, с над 140км/ч.Рязвъртал Съм Шкода-та от аватара с над 125км/ч.с ремаркето на равно.Е, вече Ме е страх.Не от Мен или техниката, а от другите на пътя.

                      + 1
                      По добре късно от колкото никога .
                      Нула89781нула019

                      Коментар


                      • #86
                        От: Да обсъдим автобусите

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:12592491_925227890858512_8061801654834469965_n.jpg
Прегледи:1
Размер:65.9 КБ
ID:5700128 Здравейте, може ли да ми кажете марката и евентуално модела?

                        Коментар


                        • #87
                          От: Да обсъдим автобусите

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Аз пък не разбирам защо всички толкова се впечатляват от факта че България почти няма автомобилостроене. ...
                          Защото имаше!!!

                          Не ти ли прави впечатление, че всички пишещи в темата са с лични спомени от времето, когато имаше автомобилостроене?
                          Тя темата е за автобуси, ама ако сложа няколко снимки на булгаррено 8, 10, алпин, на ловешкия пионер, прототипа Икар, и ...

                          Ще почнем да търсим отговора реално, ама с такова закъснение е безсмислено!

                          Коментар


                          • #88
                            От: Да обсъдим автобусите

                            Първоначално публикуван от dino412 Преглед на мнение
                            За 23г и 1 062 000км с Мадара-та Съм гаснал два пъти за гориво.Един път заради скъсан маркуч на излишното гориво, точно до сондата на резервоара, и един път заради прецакани дюзи и помпа, Ми даде адски разход от 65л/100км на магистрала, а си вървеше , само пушека от ауспуха, и разхода на гориво издаваха някакъв проблем.
                            Мадаровия мотор с чиста съвест бих наредил по безпроблемност до V десетака на Мерцедес . Тоя мотор ако не го оставиш без вода и масло няма убиване . На времето автовлаковете гърмяха кутии и диференциали но мотора деянеше .
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • #89
                              От: Да обсъдим автобусите

                              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                              Мадаровия мотор с чиста съвест бих наредил по безпроблемност до V десетака на Мерцедес . Тоя мотор ако не го оставиш без вода и масло няма убиване . На времето автовлаковете гърмяха кутии и диференциали но мотора деянеше .
                              Автовлаковете у дап 10 имаха различни диференциали за соло за едно ремарке и за авто влак
                              К мирной жизни не пригоден.
                              Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                              ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                              Коментар


                              • #90
                                От: Да обсъдим автобусите

                                Първоначално публикуван от Стария Преглед на мнение
                                Автовлаковете у дап 10 имаха различни диференциали за соло за едно ремарке и за авто влак
                                И тях ги чупеха особено при потегляне пълен по баир та шофьорите гледаха по възможност да не спират по нанагорно . От къде му идеше душицата на тоя 160 коня двигател да тегли над 30 тона товар не знам . Някои стигаха и до 35 - 40 тона .
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X