От: Да обсъдим автобусите
Косово и Албания не са стратегически цели на тази компания. Нито въобще региона. Дори и логистично не им е най-изгодно.
Просто уж по-простите македонци, са ухажвали фирмата достатъчно усърдно. Лично техните политици са им осигурили всички необходими облекчения, а лично собствениците и ръководители на фирмата не пропускат да ги похвалят за приветливото отношение. Така се прави, ще го направят и за втори, трети...репутация, инвестиции...всичко е свързано.
А у нас имаше и завод, и традиции...сега и много безработни, и много други предимства... Но нямаше кой да отиде и да предложи поне същите неща като македонските политици. Вероятно са имали по-важна работа, да обясняват как парите не стигат, вместо да отидат и да ги търсят под формата на чуждестранни инвестиции. Дори и печалбата да е само за репутацията, пак не бива да се пропускат възможности с лека ръка- ясно е че косвено пак се печелят пари.
В крайна сметка за да се повиши стандарта трябва от някъде да дойдат приходи, а за това трябва да се продават стоки или услуги, така че да влязат пари отвън в страната.
Ползата от производство на цели автомобили, пред производството само на отделни компоненти е именно за репутацията. В различните браншове също е по-известно къде се произвеждат целите готови продукти, а не техните компоненти. Знае се, че в Ловеч се произвеждат коли, подробност е, че всичко се внася от Китай. Но е слабо популярен факта, че примерно в Трудовец се правят седалки за Grammer от близо 20 години. В Ботевград се правят електронни компоненти, температурни датчици и пр. В Мусачево- кожени седалки. В Русе цилиндрови глави за европейски марки, плюс части по окачването. Пак там и автомобилни ключалки. Ямбол - кабелни снопове. Търговище - автомобилни стъкла, за няколко европейски марки. Голяма част от продуктите са за първоначално вграждане и с необходимото качество за целта. Но целите продукти носят повече дивиденти за имиджа, пред по-широк кръг евентуални инвеститори. Не е задължително да правим цели автомобили, но определено би било добре.
Първоначално публикуван от davc
Преглед на мнение
Просто уж по-простите македонци, са ухажвали фирмата достатъчно усърдно. Лично техните политици са им осигурили всички необходими облекчения, а лично собствениците и ръководители на фирмата не пропускат да ги похвалят за приветливото отношение. Така се прави, ще го направят и за втори, трети...репутация, инвестиции...всичко е свързано.
А у нас имаше и завод, и традиции...сега и много безработни, и много други предимства... Но нямаше кой да отиде и да предложи поне същите неща като македонските политици. Вероятно са имали по-важна работа, да обясняват как парите не стигат, вместо да отидат и да ги търсят под формата на чуждестранни инвестиции. Дори и печалбата да е само за репутацията, пак не бива да се пропускат възможности с лека ръка- ясно е че косвено пак се печелят пари.
В крайна сметка за да се повиши стандарта трябва от някъде да дойдат приходи, а за това трябва да се продават стоки или услуги, така че да влязат пари отвън в страната.
Ползата от производство на цели автомобили, пред производството само на отделни компоненти е именно за репутацията. В различните браншове също е по-известно къде се произвеждат целите готови продукти, а не техните компоненти. Знае се, че в Ловеч се произвеждат коли, подробност е, че всичко се внася от Китай. Но е слабо популярен факта, че примерно в Трудовец се правят седалки за Grammer от близо 20 години. В Ботевград се правят електронни компоненти, температурни датчици и пр. В Мусачево- кожени седалки. В Русе цилиндрови глави за европейски марки, плюс части по окачването. Пак там и автомобилни ключалки. Ямбол - кабелни снопове. Търговище - автомобилни стъкла, за няколко европейски марки. Голяма част от продуктите са за първоначално вграждане и с необходимото качество за целта. Но целите продукти носят повече дивиденти за имиджа, пред по-широк кръг евентуални инвеститори. Не е задължително да правим цели автомобили, но определено би било добре.
Коментар