Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да обсъдим автобусите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Да обсъдим автобусите

    Понеже имам един познат който се занимава с внос на автобуси та имам представа в къкво състояние идват тук . Ако видите някой от по старите на годинки преди "освежаването" и за скрап няма да го вземете всичко желязно е изгнило някои не са карани повече от пет-десет години в Германия и вътре по мокетите от влагата вече расте трева. Обикновенно като купи две три бараки един паметник му дават подарък. Понеже отвън са алуминиеви много не им личи но отвориш ли някой багажник става страшно. Един от шофьорите ми разказваше как събирали по един плац шест различни бутала да сглобят и докарат до тук една Сетра 210 .И най разнебитения Чавдар е по добър от половината които е внесъл лъснал и продал тука. Поне от 1980 година Сетра се компанова само с Мерцедес двигатели и скорости от преди това има и с МАН и Хеншел. Това лято се качих да подкарам една Сетра 315 HD на един приятел и не разбрах много защо съм на шофьорското място полуавтоматични скорости превключва само с натискане на съединителя на определени обороти светва една зелена стрелка и ако не превключиш една нагоре електрониката те качва с две . Няма го удоволствието от шофирането на по старите машини където ти и казваш къкво да прави. Старите машини си имат "душа" и "характер" особено чавдара не му ли намериш душицата той ще извади твоята
    Последно редактирано от sek.1; 30-12-09, 05:48.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #17
      До: Да обсъдим автобусите

      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
      Старите машини си имат "душа" и "характер" особено чавдара не му ли намериш душицата той ще извади твоята
      Верно е за душата на старите.
      Покараш ли обаче от по-новите забравяш всичко.
      Хората са ги измислили да работиш и да пееш,а не да си изкривиш стойката и да се завиваш с одеало през зимата.Така беше в старите Чавдари с шаси на Шкода.
      Автоматизираните скорости не са лоши,ама си трябва привикване,а и си е въпрос на вкус.
      Дори и при най-новите автобуси има варианти с ръчни скорости(не при абсолютно всички).
      Лоста за скоростите при някои от тях,е по-малък от на повечето съвременни автомобили.Разполага се и на таблото,а действието с него изисква минимални усилия(предава движението по хидравличен начин,а има и усилватели).
      Ако трябва да правим сравнение със старите Икаруси,та и Сетри даже-разликата е неописуема.
      А за ходовите качества и системите за безопасност,новите са на светлинни години напред.
      P.S.Всяка година се провежда състезанието Setra-Grand Prix.
      Ето и малко инфо в снимки http://www.setra-mendle.de/6.html http://www.squirl.de/eindex.html
      А тук е обяснено на руски http://www.autocentre.ua/tr/Tracks/R...TRA-14954.html (има и български статии,ама са по-постни)
      И още за автобусите http://www.reisleiders.be/ned/Reisle...d_prijzen.html
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #18
        До: Да обсъдим автобусите

        Добре, не е ли редно за автобусите да се наложи някаква възрастова граница.За такситата има ограничения, според мен не може да се движат музейни експонати и да превозват хора. Ако има система за претпътен преглед на авобусите добре, да се движат и малко по стари-примерно 20г. , но всички знаем, че повечето фирми нямат организация да проверяват основни възли и агрегати преди пътуване. Скоро видях в провинцията междуселска линия изпълнявана с автобус "ПАЗ" които се беше изкривил странно на една страна!!!

        Коментар


        • #19
          До: Да обсъдим автобусите

          Първоначално публикуван от v.kostov Преглед на мнение
          Добре, не е ли редно за автобусите да се наложи някаква възрастова граница.За такситата има ограничения, според мен не може да се движат музейни експонати и да превозват хора. Ако има система за претпътен преглед на авобусите добре, да се движат и малко по стари-примерно 20г. , но всички знаем, че повечето фирми нямат организация да проверяват основни възли и агрегати преди пътуване. Скоро видях в провинцията междуселска линия изпълнявана с автобус "ПАЗ" които се беше изкривил странно на една страна!!!
          Повечето големи фирми си проверяват автобусите.
          И то сериозно.Има си отговорни лица,спирачни валове и т.н.
          В провинцията може и да е друго...
          Но се минава често на задължителните технически прегледи.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #20
            До: Да обсъдим автобусите

            Голямите превозвачи нямат сметка от въвеждане на ограничение за годините защото един нов автобус от реномирана марка струва над 200 000 евро о такъв на 7-10 години което за нас си е нов 20-50 000 евро в зависимост от оборудването. При сегашната кониоктура на автобусните превози у нас още не е рентабилно вътрешните превози да се правят с нови автобуси много бавна е възвръщаемоста на парите.
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #21
              До: Да обсъдим автобусите

              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
              ...
              Верно е,но напоследък нещата се попромениха.Имаше конкурси за линии и така нататък,в които имаше изисквания за автобусите.Та за да бъдат спечелени конкурсите,доста инвестиции се вложиха в нова техника.Кризата дойде постепенно и нещата се забавиха но не и колкото при продажбите на товарни автомобили.Така че нещата се оправят с регламенти и законови изисквания,въпреки протестите на превозвачите.
              Но все пак и от тях не може да се искат невъзможни неща.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #22
                До: Да обсъдим автобусите

                А какво ще кажете за т.н рециклирани автобуси? Гледам,че има рециклирани автобуси "Чавдар".Какво точно означава "рециклиране" при автобусите?

                Коментар


                • #23
                  До: Да обсъдим автобусите

                  Разколачени до основи и след това сглобени на ново, само че вече за модернизирани.
                  Фирма "КЕНТА" в Омуртаг се занимава с така дейност.



                  П.П. Сек Първи, а ремонт на двигателите правят ли?
                  Последно редактирано от Малкия Румба; 06-01-10, 23:52.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Да обсъдим автобусите

                    Първоначално публикуван от Румбата Преглед на мнение
                    Разколачени до основи и след това сглобени на ново, само че вече за модернизирани.
                    Фирма "КЕНТА" в Омуртаг се занимава с така дейност.
                    В Кента външно им лепят разни стъклопластови панели пооправят салона но като отвориш капаците си е същия 11М 4.
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • #25
                      До: Да обсъдим автобусите

                      1987-1989 карах Чавдар В 14-20 градски съчленен или като му казвахме хармоника. С МАН двигател легнал. Беше с 9 ремъка като най-често се късаше най-вътрешния, на водната помпа и чанча беше супер, особено ако се налагаше да го сменям на пътя зимата.
                      През 1989 карах в Газстроймонтаж един ЛАЗ - руски със зилов мотор и Раба Ман диференциал който вървеше със 130 км без проблеми. Два пъти ми се е палил в движение заради изгоряла гарнитура на изпускателните колектори и преливащ бензин от карбуратора. Возех с него работници от хотела до трасето. И по трасето също.
                      Здрава машина беше.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Да обсъдим автобусите

                        Първоначално публикуван от Румбата Преглед на мнение



                        П.П. Сек Първи, а ремонт на двигателите правят ли?
                        И,ремонта на двигателя го правят както и на купето,абе ужас,
                        после един месец дооправяш след тях.
                        0осем9осем7шест0осем7едно
                        Миро

                        Коментар


                        • #27
                          До: Да обсъдим автобусите

                          Така ги правят в Кента че после си го правиш още един път .
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #28
                            До: Да обсъдим автобусите

                            Рециклирания автобус е мечта на общинарите .Като чуя какви са им цените,то далаверата е залепена направо на предното стъкло.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Да обсъдим автобусите

                              Тука си е само далавера виждал съм къкво правят в Турция с наш 11 М 4 не можах да го позная.
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • #30
                                До: Да обсъдим автобусите

                                Не знам,дали рециклирания автобус се третира като нов такъв.
                                Иначе,далаверата е страшна!
                                В казармата имахме рециклиран Чавдар 11м4.Казваха,че официалната сума за рециклирането му е над 30хил лева(може и повече да беше).
                                Верно,беше чистичък и с нови тапицерии и пердета.Всички възли и агрегати бяха боядисани....Ама за 30к лв чак...
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X