Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

    За камиончето, вземи ЗиЛ-а, според мен. Бензиновия Урал е малко по-мощен от ЗиЛ-а, но и по-тежък. Постоянно задвижване на предния мост през диференциал = по-висок разход на гориво. Самия комфорт в ЗиЛ-а е по-добър, а кабините са почти еднакви отвътре. Скоростната кутия на ЗиЛ-а ми харесва повече, и като схема и като действие и като предавателни числа. Волана на ЗиЛ-а е много лек (усилвателя е различен от на Урала), и е разположен по-удобно. Самото табло с уредите е по-цивилизовано, предния мост се включва с копче и посредством въздух. Спирачките са по-прости. Като проходимост съвсем малко отстъпва на Урала, главно заради разликата в гумите, но за тези условия не е от значение.
    Дизеловия Урал е съвсем друго нещо. Той се сравнява с КамАЗ 6х6. Оригиналния дизелов Урал с мотор КамАЗ 740, е и с различно табло, малки разлики във външния вид на кабината. Този на Роко е бил правен от бензинов, но с мотор ЯМЗ 236(от МАЗ) и затова доста се различава като сила от бензиновия. Има по-нови Урали, които оригинално са с този мотор, а има и с по-големия V8 ЯМЗ 238(от КрАЗ). Но тук, доколкото разбирам не става въпрос за дизелов вариант.
    Според мен, Урала няма да се включи в разход 60/100 газ, върви по-малко и е по-некомфортен от ЗиЛ 131.

    ПП: За социализЪма не разбирам... Ама имам колеги, работили в строителството със соц. камиони през тези времена... Според тях, по документи са направили изкопи, все едно да са извозили обема на планината Витоша
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
      А ся за миг си предстаи, ако место ужаз имаше гейки и место буханка унимог и да видим ко шеха да построят ...

      А стига глупости писали )))
      В тоя форум всеки има свободата да пише каквото сърце му иска ,а това което колегата sek.1 сподели за съжаление няма как да се върже с твоя личен богат житейски опит, нищо напротив само респект

      Коментар


      • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

        Колега cecoa1, прав си в твойте насоки, само защото 131 е малко по-късен модел. В Пловдив се продаваха на търг чисто нови камиони от МО, там от където взех моя Зил имаше и Урали, производство в началото на 1990година, пак бензонови, но много по-добре направени. Голямите мигачи като на Камаза, вътре по-различно, таблото същото като на по-стария брат, външни разлики по кабината не съм остановил, но и не съм гледал. Изпунах чисто нов екземпляр за 4 000лв и още ме е яд, че не го взех. Управлението на предния мост за включване е страшно калпаво и неможе да му се има доверие, точно в най-нужния момент просто ще откаже и оставаш без преден мост. Изпитах го този проблем през зимата, да се излагам с 6х6 камион в едно малко баирче да не може да мръдне, само защото странно измислената руска бобина не иска да даде ток и да включи. На тази си болка има много лесно решение, тоест няколко, аз съм го измислил по-рационално - с управление от блокажите на Шкода мадара, директно ще пускам въздух на клапана. 131 е с по-малка товароносимост, което е 50/50 - от към данаци и такси е по-добре, но пък увисваш ако те подгонят АА за товар - само 5тона. Урала е една идея по-голям, то самата гама си му е по-голяма, там си вече на 10тона. cecoa1, не би сравнявал мазови скорости с кашкаваленото зилово изделие, Урал е оборудван с зилов мотор с по-голяма мощност и мазови скорости - просто нямат база за сравнение. Имах джуган, колко скоростни кутий сам сменил, само като си спомня лошо ми става, също така и два пъти раздатачна кутия, при Урал тези проблеми просто липсват. Разхода е горе доло сходен, след правилната интервенция, бензиновия двигател става що годе приемлив за експлотация.

        Коментар


        • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

          Разрових се малко из нета, да потърся по-обширна информация относно сравнение на двата камиона. Попаднах на много интересно клипче, 131 не се даде на Камаза, но ако бяха на здрава настилка дали щеше да е така

          http://www.youtube.com/watch?v=PBk8oCaKDRU

          Коментар


          • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            ...България влиза в социализма умерено неадекватна на съвремието си (като инфраструктура и технологии, но също и като обществено устройство и човешки потенциал) и излиза от социализма горе-долу пак така.
            Темата съвсем не е за това, но като има приказка - Грешиш! Грешиш! Много грешиш!

            Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
            Темата не беше ли за Камиончето?
            За "камиончето", малка реплика към Роско. В кабините няма никаква разлика. Бидейки по-висок Урал-а, може ми би има някаква зрителна (или кой знае) измама, че и кабината му е по-широка - а няма нищо подобно, а по-добрият обзор върху пътя е дотолкова, доколкото това обуславят "петте санта" по-високо разположение.

            п п
            Не че ме вълнува толкова, но понеже съм писал, та съм "абониран" и темата ми излиза при нови мнения.
            Последно редактирано от davc; 19-10-12, 00:05.
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

              Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
              Темата не беше ли за Камиончето?
              Беше то, ама вече не е
              Има си различни машини за различните терени и са различни добри в разни отношения. Уви няма пенкилер. Униможето например, колко и да е добро е малко по-голямо от дългото патрул, та не може да се сравнява в 1 категория с Урал пък баш... той урала може да натовари 2 и да си ги вози, обратното не става нали

              Коментар


              • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                Ма и ти скачаш малко като муха без глава. `Де го Урал, `де е Унимог. Унимог е в класа на Виетнамката, Урала е в класа на Зетросите (ако трябва да е от гамата на Мерцедес).
                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                Коментар


                • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                  Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
                  Разрових се малко из нета, да потърся по-обширна информация относно сравнение на двата камиона. Попаднах на много интересно клипче, 131 не се даде на Камаза, но ако бяха на здрава настилка дали щеше да е така

                  http://www.youtube.com/watch?v=PBk8oCaKDRU
                  Карал съм ги и двата по една година бяха ВАРЕМи (военна авторемонтна машина) . Зила беше на една година като ми го дадоха а Камаза го взех чисто нов свалих го от вагона . Разликата във въртящия момент при дизела се усеща много силно особено при теглене . Камаза не си усещаше теглото с 3 тона генератор отзад а на зила на места му идваше тегаво с АД 30 отзад . Като влачиш закъсал по черно което са едни поне 8 тона а радиостанциите бяха по 12 зилчето се справяше добре ама на бавните а на камаза много рядко му включвах демопликатора .
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                    НЕма какво да сравняваме бензинов камион с 6-7 литров мотор, с дизелови камиони, които са по-големи и с над 10 литрови мотори. Камазовия мотор има близо двоен въртящ момент спрямо зиловия. На ЯМЗ 236 дори е и по-висок от на КамАЗ-а. Този на Урала е съвсем малко повече от зиловия, ама пък е в по-тежък камион с постоянно включен преден мост. Карал съм бензинов Урал и ЗиЛ 131. Също и КамАЗ но не 6х6.
                    Скоростите на Урала, може и да са здрави, ама с бензиновия мотор не ми харесват лично на мен(не убеждавам никой). Тръгването на втора е тегаво, превключване от първа на втора, неудобно(карал съм само един Урал, може да не е проблем в модела, а в конкретния само). В Зила също не е удобно, но поне се тръгва лесно на втора. И двата катерят страхотни наклони, но не и по шосе с висока скорост. Липсва им мощност, а на Урала с бензиновия мотор, повече отколкото на Зила. За предния мост съм съгласен, но аз лично не съм брал ядове и с най-строшените екземпляри ЗИЛ 131, които ми се е налагало да подкарвам. Би било хубаво, да с включва механично при включване на бавни, но както се изясни това не е така. С добра поддръжка това не е сериозен минус, колкото преразхода от включения постоянно преден мост на Урала. Таблото, уредите, волана интериора и екстериора, за мен са по-"човешки" в Зила. Товароносимоста в случая не е от значение, човека просто му е мерак за подобна машина. И то сериозно се замисля, защото са евтини. Ако е за сериозно, ще гледа дизелите - КамАЗ 6х6, КрАЗ 6х6, Урал... За по-далечко и по-сигурно и комфортно нЕкой западен дръгел, както каза Мишоци... Но от тези двете за лична употреба ЗИЛ 131. Лично мнение.
                    Аз лично съм брал повече ядове със ЗИЛ, отколкото с Урал, и въпреки това се опитвам да преценя обективно. Урала беше в топ състояние, а зила който най-често карах беше пълен гробник.
                    Явно е най-добре е, човека да се качи и да пробва лично камиони в условия за които пита.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                      Така е колега, напълно съм съгласен. Човека да си пробва и двата камиона и сам да прецени, дали ще се справи с някой от тях или ще търси западен аналог. За времето което имах Урал, проблеми не съм имал, направих грешка, като замених оригиналното спирачно масло с ДОТ- 4, това скапа цялата спирачна система и от там дойдоха и проблемите. 131 е изцяло на въздух, не съм чувал да имат проблеми с спирачки, но пък че имали проблеми с предния мост, много късали полуоските, като го покараме ще видим какво представлява всъщност. Поздрави

                      Коментар


                      • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                        Аз лично имах проблеми със спирачките на 131. Замръзваха им челюстите или нещо друго по задвижването им, щото въздух имаше до мембраните, обаче дори тресчотките не мърдаха. За около десетина километра каране се разгряваха и почваха да работят. Не съм разглобявал да търся сериозно проблема, но според мен причината беше попадналата мръсотия с наслоен сняг и лед около тресчотките. А и започваха да се оправят всяко колело по отделно, а не едновременно.
                        С Урала нямаше никакви проблеми, освен че веднъж блокира термостата на мотора. А също явно имаше някакъв проблем с усилвателя на волана. Въртенето беше много трудно и тежко, но бяхме го приели за нормално. Веднъж ми се наложи да премествам едни фургони с него и трябваше да ги връщам на заден ход из доста кофти място... После ръцете ме боляха цяла седмица.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                          Би било хубаво, да с включва механично при включване на бавни, но както се изясни това не е така.
                          Включва се . Машинката която го включва е като тази която включва светлините на заден ход и е сложена на много кофти място от долу . Аз лично два пъти съм я чупил о още поне 5 - 6 пъти съм и късал кабелите .
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                            Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                            Включва се . Машинката която го включва е като тази която включва светлините на заден ход и е сложена на много кофти място от долу . Аз лично два пъти съм я чупил о още поне 5 - 6 пъти съм и късал кабелите .
                            Така де, включва се, но не е механично като на УАЗ или ГАЗ 69, а пак е на въздух. Това имах предвид. При мен винаги работеше точно това, и мислех, че е механично, но стана въпрос във Форума и се оказа че не е така. Даже май в тази тема беше или съседна...
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                              157 е механично, но там е дргура работа. Много ядове дават упревлението за включване на предният мост на 131. Ел.машинката, която избутва съчмата за да зацепи предното не създава проблеми, има ена бобина, стой точно зад кабината, над раздатъчната кутия, захваната е с 3 болта има вход и за въздух и отдушник да изпуска въздуха. От тая грозна руска бубина идва целият проблем, единствения начин е смяна с друга, но тъй като е морално остаряло, това чудо го няма ново и се заменя само с втора ръка, което по своемо е висяло сумати години на некои друг изтрадал Зил и проявя същите симптоми. Като направя моя ще споделя. Поздрави

                              Коментар


                              • От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                                Ма и ти скачаш малко като муха без глава. `Де го Урал, `де е Унимог. Унимог е в класа на Виетнамката, Урала е в класа на Зетросите (ако трябва да е от гамата на Мерцедес).
                                По-скоро не скочих. Темата е стара. Тогава имаше идея за труга територия. Тук и сега не е съвсем удачно за 3 оси и грамадански машини. Унимог е по-малък дори от виетнамката и е таман. Не е и така странно конструиран от към скорости .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X