От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?
За камиончето, вземи ЗиЛ-а, според мен. Бензиновия Урал е малко по-мощен от ЗиЛ-а, но и по-тежък. Постоянно задвижване на предния мост през диференциал = по-висок разход на гориво. Самия комфорт в ЗиЛ-а е по-добър, а кабините са почти еднакви отвътре. Скоростната кутия на ЗиЛ-а ми харесва повече, и като схема и като действие и като предавателни числа. Волана на ЗиЛ-а е много лек (усилвателя е различен от на Урала), и е разположен по-удобно. Самото табло с уредите е по-цивилизовано, предния мост се включва с копче и посредством въздух. Спирачките са по-прости. Като проходимост съвсем малко отстъпва на Урала, главно заради разликата в гумите, но за тези условия не е от значение.
Дизеловия Урал е съвсем друго нещо. Той се сравнява с КамАЗ 6х6. Оригиналния дизелов Урал с мотор КамАЗ 740, е и с различно табло, малки разлики във външния вид на кабината. Този на Роко е бил правен от бензинов, но с мотор ЯМЗ 236(от МАЗ) и затова доста се различава като сила от бензиновия. Има по-нови Урали, които оригинално са с този мотор, а има и с по-големия V8 ЯМЗ 238(от КрАЗ). Но тук, доколкото разбирам не става въпрос за дизелов вариант.
Според мен, Урала няма да се включи в разход 60/100 газ, върви по-малко и е по-некомфортен от ЗиЛ 131.
ПП: За социализЪма не разбирам... Ама имам колеги, работили в строителството със соц. камиони през тези времена... Според тях, по документи са направили изкопи, все едно да са извозили обема на планината Витоша
За камиончето, вземи ЗиЛ-а, според мен. Бензиновия Урал е малко по-мощен от ЗиЛ-а, но и по-тежък. Постоянно задвижване на предния мост през диференциал = по-висок разход на гориво. Самия комфорт в ЗиЛ-а е по-добър, а кабините са почти еднакви отвътре. Скоростната кутия на ЗиЛ-а ми харесва повече, и като схема и като действие и като предавателни числа. Волана на ЗиЛ-а е много лек (усилвателя е различен от на Урала), и е разположен по-удобно. Самото табло с уредите е по-цивилизовано, предния мост се включва с копче и посредством въздух. Спирачките са по-прости. Като проходимост съвсем малко отстъпва на Урала, главно заради разликата в гумите, но за тези условия не е от значение.
Дизеловия Урал е съвсем друго нещо. Той се сравнява с КамАЗ 6х6. Оригиналния дизелов Урал с мотор КамАЗ 740, е и с различно табло, малки разлики във външния вид на кабината. Този на Роко е бил правен от бензинов, но с мотор ЯМЗ 236(от МАЗ) и затова доста се различава като сила от бензиновия. Има по-нови Урали, които оригинално са с този мотор, а има и с по-големия V8 ЯМЗ 238(от КрАЗ). Но тук, доколкото разбирам не става въпрос за дизелов вариант.
Според мен, Урала няма да се включи в разход 60/100 газ, върви по-малко и е по-некомфортен от ЗиЛ 131.
ПП: За социализЪма не разбирам... Ама имам колеги, работили в строителството със соц. камиони през тези времена... Според тях, по документи са направили изкопи, все едно да са извозили обема на планината Витоша
)))
.
Коментар