От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?
Обаче в Урал 375 нЕма блокажи. Освен блокажа на междуосевия диференциал в раздатката(който между другото, съвсем закономерно е несиметричен). И в ЗиЛ няма. Но пък и разликата в самите мостове, въобще не е само в предавателните числа но няма значение. Кабината е от ЗиЛ само в част от нея. Т.е. частта за шофьора и пасажерите – покрива, вратите, предната и задната стена– но пак с дребни разлики заради монтажа. Арматурното табло и предните стъкла са различни, торпедото също. Но да кажем и това не е съществено.
Първите образци на Урал 375 излизат в началото на 60-те години. Кога се е ползвала раздатка от ЗиЛ 131 не мога да кажа. Аз лично не съм виждал, нито чувал за такава, но това не значи, че няма. Просто голямата част от производството са с междуосев диференциал в раздатката, та до ден днешен. Другите неща безспорно са различни и колкото и маловажни да изглеждат, няма взаимозаменяемост нито в кормилната уредба, нито в спирачната. Размера на колелата не може да се сравнява с тунинга на джипки, защото това е основен изчислителен параметър при проектиране на цялата трансмисия и спирачна система, и Урала е проектиран за по-големите си гуми. От там и напълно различната му трансмисия.
А два автомобила, в които нито едни от основните възли, агрегати и големи корпусни детайли не са взаимозаменяеми определено не са еднакви. Но пък и определено на мен не ми се ще да споря и писах само за доизяснявене на някои подробности(заради включилите се в дискусията). Надявам се да не сме развалили темата, с такъв безсмислен спор.
Обаче в Урал 375 нЕма блокажи. Освен блокажа на междуосевия диференциал в раздатката(който между другото, съвсем закономерно е несиметричен). И в ЗиЛ няма. Но пък и разликата в самите мостове, въобще не е само в предавателните числа но няма значение. Кабината е от ЗиЛ само в част от нея. Т.е. частта за шофьора и пасажерите – покрива, вратите, предната и задната стена– но пак с дребни разлики заради монтажа. Арматурното табло и предните стъкла са различни, торпедото също. Но да кажем и това не е съществено.
Първите образци на Урал 375 излизат в началото на 60-те години. Кога се е ползвала раздатка от ЗиЛ 131 не мога да кажа. Аз лично не съм виждал, нито чувал за такава, но това не значи, че няма. Просто голямата част от производството са с междуосев диференциал в раздатката, та до ден днешен. Другите неща безспорно са различни и колкото и маловажни да изглеждат, няма взаимозаменяемост нито в кормилната уредба, нито в спирачната. Размера на колелата не може да се сравнява с тунинга на джипки, защото това е основен изчислителен параметър при проектиране на цялата трансмисия и спирачна система, и Урала е проектиран за по-големите си гуми. От там и напълно различната му трансмисия.
А два автомобила, в които нито едни от основните възли, агрегати и големи корпусни детайли не са взаимозаменяеми определено не са еднакви. Но пък и определено на мен не ми се ще да споря и писах само за доизяснявене на някои подробности(заради включилите се в дискусията). Надявам се да не сме развалили темата, с такъв безсмислен спор.
Коментар