Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

    Обаче в Урал 375 нЕма блокажи. Освен блокажа на междуосевия диференциал в раздатката(който между другото, съвсем закономерно е несиметричен). И в ЗиЛ няма. Но пък и разликата в самите мостове, въобще не е само в предавателните числа но няма значение. Кабината е от ЗиЛ само в част от нея. Т.е. частта за шофьора и пасажерите – покрива, вратите, предната и задната стена– но пак с дребни разлики заради монтажа. Арматурното табло и предните стъкла са различни, торпедото също. Но да кажем и това не е съществено.
    Първите образци на Урал 375 излизат в началото на 60-те години. Кога се е ползвала раздатка от ЗиЛ 131 не мога да кажа. Аз лично не съм виждал, нито чувал за такава, но това не значи, че няма. Просто голямата част от производството са с междуосев диференциал в раздатката, та до ден днешен. Другите неща безспорно са различни и колкото и маловажни да изглеждат, няма взаимозаменяемост нито в кормилната уредба, нито в спирачната. Размера на колелата не може да се сравнява с тунинга на джипки, защото това е основен изчислителен параметър при проектиране на цялата трансмисия и спирачна система, и Урала е проектиран за по-големите си гуми. От там и напълно различната му трансмисия.
    А два автомобила, в които нито едни от основните възли, агрегати и големи корпусни детайли не са взаимозаменяеми определено не са еднакви. Но пък и определено на мен не ми се ще да споря и писах само за доизяснявене на някои подробности(заради включилите се в дискусията). Надявам се да не сме развалили темата, с такъв безсмислен спор.
    Последно редактирано от cecoa1; 18-12-11, 21:28.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #77
      От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      Обаче в Урал 375 нЕма блокажи.
      Именно, и при двата това не е серийно, и при двата съществува като опция - това имах предвид погоре, но може би не съм бил съвсем ясен.
      Да, повишената мощност и различното предавателно числа са все неща свързани със- и в името на- по-големите колела. Затова и представляват едно цяло и един фактор.
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • #78
        От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
        Именно, и при двата това не е серийно, и при двата съществува като опция - това имах предвид погоре, но може би не съм бил съвсем ясен.
        Да, повишената мощност и различното предавателно числа са все неща свързани със- и в името на- по-големите колела. Затова и представляват едно цяло и един фактор.
        Каква е тази
        опция колега, да не е на някаква тунинг фирма
        ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
        Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

        Коментар


        • #79
          От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

          Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
          Кабините по същество са взаимозаменяеми. Това напрактика не се случва поради разликите в шаситата и съответно различното монтиране към него.
          А Урала е по-високопроходим дотолкова, доколкото е със по-големи колела. Блокажите също имат значение, но съществуват и ЗиЛ-ове (131) със такива (разни специализирани машини на това шаси).
          Е как са взаймозаменяеми кабините като едната няма нищо общо с другата и стига писа глупости, Цецо ти е обяснил много подробно нещата
          ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
          Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

          Коментар


          • #80
            От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

            Единственото по-добро в зила пред урала са спирачките.
            FREELANDER 2000 TDI 1999 г.

            Коментар


            • #81
              От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

              Първоначално публикуван от dragomir_68 Преглед на мнение
              Каква е тази
              опция колега, да не е на някаква тунинг фирма
              Не, Урал и съответно Зил си ги правят за специални шасита, за съответните специализирани машини.

              Първоначално публикуван от dragomir_68 Преглед на мнение
              Е как са взаймозаменяеми кабините като едната няма нищо общо с другата и стига писа глупости, Цецо ти е обяснил много подробно нещата
              Да, точно в това обяснение се потвърждава казаното/писано от мен. Единственото вповече общо между ЗиЛ 130 и ЗиЛ 131 (отколкото между ЗиЛ 131 и Урал 375) е капакът.

              Първоначално публикуван от RODJER009 Преглед на мнение
              Единственото по-добро в зила пред урала са спирачките.
              Изобщо не става въпрос за по-добро и по-лошо, а за общо. По-добро и по-лошо са относителни категории.


              п п I Пишейки погоре в темата (второто ми мнение в нея) ми беше пределно ясно, че резонно ще последва подобна реакция. Трудно се преодоляват стереотипи и се постига способност за абстрактен непредубеден поглед върху реалността. Урал е икона на битово-кръчмарско равнище - безспорно. Това, обаче не е основано на обективни положения, а на неговата сравнителна рядкост, по-късна и не толкова масова поява в армията и съответната относителна недостъпност на вторичния пазар.

              п п II Искате ли (хей така за разнообразие) да хвърля и следващата "бомба". Дизеловата модификация на този камион, по същество представлява един компромис. Наложен от безумният разход (дори за военна употреба, при която това е крайно пренебрежим параметър), но в ущърб на експлоатационните му качества (проходимост преди всичко).

              п п III Прочетете още веднъж писаното (без това за дизеловият - то е следващ етап), премислете го без нагласи тип: "Левски срещу ЦСКА" и пак кажете, кое не е обективно.
              Последно редактирано от davc; 18-12-11, 22:51.
              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

              Коментар


              • #82
                От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                Единственото общо между УРАЛ И ЗИЛ са били само двигателите и то бензиновите.
                Т.е някои номенклатури по двигателите са еднакви и взаимозаменяеми. Също така и части за скоростна кутия.
                По кабината еднаквите неща ако се не лъжа бяха само стъклоподемиците и бравите.
                Еднакви неща има по спирачната система но то не само със ЗИЛ а също така и с КАМАЗ,КрАЗ,МАЗ и т.н.
                Просто фабриките по спирачни апарати бяха две в бившия СССР.
                Има прилики по ел.уреди,датчици.
                Всичко друго е различно - мостове,раздатка.
                Историята е следната /на Урал/.
                Преместване по време на войната ЗИС.
                Появява се УРАЛЗИС. След спирането на ЗИС се преминава към нов автомобил УРАЛ-375 и негови модификации.
                В края 80 те години някъде започва производство на УРАЛ-4320 с двигател КАМАЗ/ск.кутия КАМАЗ/ - или 740 двигател ,който никога не е бил на ЯМЗ.
                След закупуване на завода от Дерибаска /закупени са и други заводи примерно ЯМЗ/, единственните двигатели които вървят на конвеер са ЯМЗ.
                ЯМЗ-238, ЯМЗ-236, ЯМЗ-236НЕ2 и др.
                Има и съвместно производство на УРАЛ и ИВЕКО. Потърсете информация в интернет преди да подвеждате колегите от форума.
                Информацията която поднесох е набързо и по памет. Ако желаете по задълбочена информация питайте.
                Последните УРАЛ до 2007 г. са внесени от нашата фирма.
                По нагоре видях един колега от Раднево, да погледне 25 т. кранове на УРАЛ-4320 в Марица иззток , това са последните УРАЛи в България, плюс един бетоновоз, и един роторен снегорин/снегорина числя че е с двигател КАМАЗ/.

                Извинявам се на автора на темата ,че не пиша по темата.
                Относно подводните камъни - то те са много. Но мерак с пари се гаси.
                only 4 x 4,sim AWD

                Коментар


                • #83
                  От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                  Забравих да добавя има и УРАЛ-43206 ,който е 4х4
                  only 4 x 4,sim AWD

                  Коментар


                  • #84
                    От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                    Първоначално публикуван от uazik Преглед на мнение
                    По кабината еднаквите неща ако се не лъжа бяха само стъклоподемиците и бравите.
                    Ти пишеш като търговец, четящ каталога за доставка на части. И си прав от този ъгъл.
                    Само един пример - вратите им не са взаимозаменяеми според номенклатурата на каталога (не са еднакъв код), защото на Урал има щампована една стилизирана светкавица...

                    п п Двигатели от Ярославъл се монтират на Урал, още преди Дерипаска да купи двата завода. След пожара в КамАЗ, производственият капацитет не достигал.
                    Последно редактирано от davc; 19-12-11, 00:14. Причина: допълнение
                    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                    Коментар


                    • #85
                      От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                      Да, колега" uazik" крановете са "уляновец", има и нафтовози от същата серия 5557 с двигател ЯМЗ 236 с турбина. Слабото им място са комбинираните спирачки, затова е прието като нормално , че урала никога няма спирачки.
                      FREELANDER 2000 TDI 1999 г.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                        Аз не искам да влизам в спорове. Нито да доказвам своя опит и т.н.


                        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                        Ти пишеш като търговец, четящ каталога за доставка на части. И си прав от този ъгъл.
                        Само един пример - вратите им не са взаимозаменяеми според номенклатурата на каталога (не са еднакъв код), защото на Урал има щампована една стилизирана светкавица...


                        Тука си прав бях забравил за този момент.

                        п п Двигатели от Ярославъл се монтират на Урал, още преди Дерипаска да купи двата завода. След пожара в КамАЗ, производственият капацитет не достигал.
                        only 4 x 4,sim AWD

                        Коментар


                        • #87
                          От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                          Да попитам в тази тема, преди време в Кнежа имаше два снегопочистващи 131 песъкарки с Камазови двигатели за тях само знам, че дижението за хидравликата на пеперудата и за пясъко разпръскването се взимаше от помпа на скоростната кутикя като на Камаз самосвал и нищо повече, някой знаели нещо повече по въпроса.
                          За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                          0878 79 20 61 Борис

                          Коментар


                          • #88
                            От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                            Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
                            Да попитам в тази тема, преди време в Кнежа имаше два снегопочистващи 131 песъкарки с Камазови двигатели за тях само знам, че дижението за хидравликата на пеперудата и за пясъко разпръскването се взимаше от помпа на скоростната кутикя като на Камаз самосвал и нищо повече, някой знаели нещо повече по въпроса.
                            Да знам ги Зиловете но те не са 131. Някакъв друг модел са тези с по дългата предница.
                            ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
                            Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

                            Коментар


                            • #89
                              От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                              Първоначално публикуван от dragomir_68
                              Да знам ги Зиловете но те не са 131. Някакъв друг модел са тези с по дългата предница.
                              Благодаря Драго, да не е някаква камазова компилация със зилова кабина питам защото не съм ги оглеждал от близо и ми е интересно.
                              За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                              0878 79 20 61 Борис

                              Коментар


                              • #90
                                От: Закупуване на ЗиЛ 131, къде са подводните камъни?

                                ЗиЛ 133 е модела. Триосен е, но не е 6х6, а 6х4. Произвеждаха се е и със бензинов двигател (тези с "камазовия" имаха и някакъв буквен индекс), дизелите бяха основно за износ (СИВ и под. разбира се). Преимуществено бяха автокранове, но имаше и с други надстройки. Пожарът в КамАЗ спря тяхното производство (дизелите конкретно), а след това изобщо смениха моделите.
                                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X