Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще доведе ли фамилията "Starship" нова ера в космонавтиката?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Вече е ясно, че SN9 ще лети, вчера приключиха тестовете на резервоарите и коригиращите реактивни устройства. Остава теста на двигателите след Нова Година.

    Show must go on!
    LZ1VES

    Коментар


    • #92
      Последните изказвания на Мъск: при кацане ще го прихващат директно с изстрелващата кула, за спестяване на тегло (от опорите за кацане) и по-бърза подготовка за следващия старт (до 1 час)

      https://twitter.com/elonmusk/status/1344327757916868608 We’re going to try to catch the Super Heavy Booster with the launch tower arm, using the grid fins to take the load
      https://twitter.com/elonmusk/status/1344342598694047744 Saves mass & cost of legs & enables immediate repositioning of booster on to launch mount — ready to refly in under an hour



      Коментар


      • Веско
        Веско коментира
        Редактиране на коментар
        Да, много интересни неща ще видим скоро...

    • #93
      Идеи на различни автори, за използване на Старшип платформата:

      За орбитална станция



      Морска платформа за извеждане

      Show must go on!
      LZ1VES

      Коментар


      • #94
        https://arstechnica.com/science/2021...-monday/?amp=1
        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

        Коментар


        • Веско
          Веско коментира
          Редактиране на коментар
          Да, чакахме да видим SN9 в полет, но се отложи за утре - 48 km/h вятър не е шега...

      • #95
        А през това време Вирджинките си изкарват сателити в космоса от самолет, тихинко, кротинко, с по-малко пари и без специални изисквания. Като във вица за руския молив и супер-химикалките в космоса.

        Коментар


        • Веско
          Веско коментира
          Редактиране на коментар
          Е, същите изведоха онзи ден 143 различни сателита още по-тихо и по-евтино.,,

        • artefekt
          artefekt коментира
          Редактиране на коментар
          Не е виц...мит е https://nauka.offnews.bg/news/Skepti...-vi_72075.html
          Имаше и една реклама, преди много години....мисля на германска фирма за иновации...

      • #96
        Т. е. освен, че космосът вече съвсем реално е работа на частни компании, между тях вече реално има конкуренция.
        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

        Коментар


        • #97
          Има голяма вероятност Starship SN9 да полети след малко.
          Забавянето се дължи на чакане за разрешение от авиационната администрация - FAA.
          Show must go on!
          LZ1VES

          Коментар


          • Веско
            Веско коментира
            Редактиране на коментар
            Чиновниците спряха един полет, но не могат да спрат два Звездни кораба! Шоуто продължава - две огромни ракети една до друга!!!

          • Паджеровод
            Паджеровод коментира
            Редактиране на коментар
            Дали пък тази, най-новата администрация няма да даде рамо на Блу Ориджин? На Безос за сметка на Мъск? За нас само ще е по-интересно.

          • Веско
            Веско коментира
            Редактиране на коментар
            На Блу Ориджин им прекратили договора, че не направили в срок носител за извеждане в орбита. Очаквано. Дано преразгледат и на Боинг произведението. Добре, че почнаха с тоягата.

        • #98
          FAA са започнали разследване на предишния полет за неспазване на процедурите.
          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

          Коментар


          • Веско
            Веско коментира
            Редактиране на коментар
            Процедурите на FAA за космически извеждания са непроменени от шейсетте години. Ще трябва да се поразмърдат.

        • #99
          Кой стои зад разработката на двигателите за Falcon9 и Starship? Един много интересен човек - първият служител в SpaceX - Том Мюлер.

          Последно редактирано от Веско; 31-01-21, 22:03.
          Show must go on!
          LZ1VES

          Коментар


          • И уточнения от Илон Мъск от вчера - по последните версии на двигателите Merlin и Raptor работи екип, Том Мюлер вече е "пенсионер".
            Идеята за метановия двигател е била на самия Мъск, четейки за съветските тестове на метанови двигатели със специфичен импулс над 380 (ISP). С това ниво на ISP, свръх охладената метанова степен дава малко по-добър delta-V от водородната степен.
            Дийн Оно е работил по двигателите Kestrel и Draco.


            Show must go on!
            LZ1VES

            Коментар


            • Вероятно след минути SN9 ще полети. Всички административани пречки са преодоляни!

              Show must go on!
              LZ1VES

              Коментар


              • Приземи се. Е...няма да полети пак, но беше впечатляващо. Нищо, следващият път ще по-добре. Не запали вторият двигател.
                Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                Коментар


                • Продължавам да си мисля, че докато не затворят тази тръба отдолу няма да кацнат. Вижда се как при обръщането с двигателите надолу губи всякаква стабилност.

                  Коментар


                  • Веско
                    Веско коментира
                    Редактиране на коментар
                    Единия двигател не запали, подобно на миналия SN8

                • SN10 евентуално ще полети тази седмица. Мъск му дава 60% шанс да оцелее.
                  Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                  Коментар


                  • Не ми се постваше линк, само ей-тъй, ама.
                    Повечето от нещата са коментирани, ама важното е да се сравняват ябълки с ябълки. Излиза че едните, субсидирани, ябълки не отчитат цената на субсидията.

                    По принцип автора, Гръмокрак, има доста интересни видеа, но определено Мъск му е станал особен любимец с вакуумните и подземните тунели.

                    Коментар


                    • large
                      large коментира
                      Редактиране на коментар
                      То, точно за "държавната" поръчка се коментира че е струвала в пъти повече от обявяваната (сензационно ниска )цена.
                      Така, хем веднъж са му дали пари, хем после пак купуват от него на по-висока от обявената цена.
                      Излиза че всички освен държавата могат да се възползват от промоцията, и затова са съмненията че самата държава си играе "голямата игра" през него, за да подбива пазара на руснаците.
                      Те пък, щом и те уж ще правят многократен апарат, значи дявола с възстановяването след старт не е толкова черен, ама във всички случаи - заменят нещо просто, с нещо сложно.
                      Може да се прави аналогия с новата кола и следващата употреба. Вече си представям темата "Имали разлика в ракетите на Мъск, произведени за източна Европа и тези за западна Европа и американския пазар "
                      Въпроса е туристите на нова или стара каручка ще ги возят.
                      За мен, лично най-революционното е че Старшипа обединява планер, двигател и основен резервоар в едно цяло. И двете совалки от миналия век не са го правили.
                      С простия си акъл не схващам защо е зора да се каца вертикално, а не да се планира и каца като самолет - заради нуждата от укрепване на конструкцията в друга равнина и колесници ли?
                      Или не може да се осигури достатъчно подемна сила за даденото тегло, при дадената форма, сигурно там е ключа?
                      Всичкото това гориво, дето се вдига до дадена орбита, само за да се използва за вертикално кацане...

                    • large
                      large коментира
                      Редактиране на коментар
                      Всъщност, сега прочетох че съм бил в тотална заблуда.
                      Старшип е само горната част на ракетата, която ще се изстрелва като 2ра степен, от оределен брой флакони (Фалкони) и все пак предвиждат да използват атмосферата като спирачка.
                      Колко му е и флаконите да с форма на планер.

                    • Веско
                      Веско коментира
                      Редактиране на коментар
                      Коментара в статията е "популистки" и е далеч от истинските параметри на полетите. Не купуват на никаква по-висока цена, авансите са за военните поръчки и т.н.

                      Старшип е орбиталната/междупланетна степен, която в комплекта ще бъде втора степан. Извеждането в орбита ще стане с първата степeн Starship Heavy Booster, която е много по-голяма. Няма нищо общо с Falcon9 и Falcon Heavy - съвсем друга, нова ракетна система е това....

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X