Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще доведе ли фамилията "Starship" нова ера в космонавтиката?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
    Утре, 08.12.2020 към 14:00 часа се очаква пробния полет на Starship SN8 на височина 12.5 километра.
    ...за който Мъск дава 30% шанс да е успешен. Не помня къде четох.

    Ще видим де.

    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #77
      Сякаш забрави автоматично да се обърне с двигателите надолу за спиране, те опитаха ръчно, но късно. Според мен опитът им даде много полезни данни за управлението на двигателите и аеродинамиката

      Коментар


      • Веско
        Веско коментира
        Редактиране на коментар
        Не работеха в режим накрая двигателите - имаше зелен пламък. Официално казват, че паднало налягането в носовия резервоар, отговорен за тази маневра

    • #78
      Беше интересно как направи "кълбо" във въздуха!
      יעבור
      «И това ще мине»

      Коментар


      • Веско
        Веско коментира
        Редактиране на коментар
        Кълбото е необходимо, за да бъде почти хоризонтална при навлизане в атмосферата. Така максимално ефективно ще обере скоростта. После се изправя за кацане

    • #79
      Прекалено късно се завъртя, дори двигателите да бяха в режим нямаше да успее... Както и да е, иначе раптърите си работят чудесно. Направи впечатление как ги изключваха поетапно трите в полета нагоре и дори с един поддържаше вектора идеално.

      Коментар


      • #80
        Starship landing flip maneuver https://twitter.com/SpaceX/status/1336849897987796992

        Коментар


        • #81
          Интересно с какво следяха през цялото време ракетата от толкова близко разтояние. Като чели летеше заедно с нея.
          Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

          Коментар


          • disko04
            disko04 коментира
            Редактиране на коментар
            Много сериозна оптика, разтоянието изобщо не си личеше. Всъщност на колко се качи ракетата?

          • Веско
            Веско коментира
            Редактиране на коментар
            Според компанията е изпълнила полетния план - 12.5 км.

          • nigell
            nigell коментира
            Редактиране на коментар
            https://www.youtube.com/watch?v=BlPfHV36G-g малко е дълго, но доста детайлно и с история още от нацистките опити

        • #82
          Много точно уцели средата на площадката! Малко по-ентусиазирано


          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:site.jpg Прегледи:0 Размер:289.8 КБ ID:6681893
          Прикачени файлове
          Show must go on!
          LZ1VES

          Коментар


          • #83
            Тази гледна точка е най-интересна

            https://youtu.be/qcq5XDpF5pk?t=330
            Последно редактирано от Веско; 10-12-20, 15:43.
            Show must go on!
            LZ1VES

            Коментар


            • Веско
              Веско коментира
              Редактиране на коментар
              Четох по каналите, че са учудени, сравнително тихо е излетял Старшип, шумът бил съпоставим със самолет.

            • Ясен
              Ясен коментира
              Редактиране на коментар
              Нормално. Шумът е в медиите.

            • Веско
              Веско коментира
              Редактиране на коментар
              Изчислено спрямо тягата, в сравнение с другите носители на SpaceX, нивото на шума е около 105 dBA

              https://www.reddit.com/r/SpaceXLoung...ship_and_super

          • #84
            Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
            Много точно уцели средата на площадката! Малко по-ентусиазирано


            И любопитно как така Старшип е отворен отдолу около двигателите. Гроздът отдолу с трите (засега) двигателя виси и наоколо - празно. При кацане този обем се пълни взривно с газове…

            При излитане не е така, защото на площадката има отвеждащи газовете канали.

            Но пък каца на плоска повърхност.

            Коментар


            • Самодържец
              Самодържец коментира
              Редактиране на коментар
              Интересно наистина, и да не са се сетили?

            • Веско
              Веско коментира
              Редактиране на коментар
              Двигателите се движат под ъгъл 15 във всички посоки. Около атмосферните три двигателя ще има още три вакуумни. Те са с доста по-голям диаметър. На практика няма да остане много място за запушване.
              От друга страна, това са тестови платформи, и до последно влизаха отдолу да човъркат нещо. Поне още десет модела ще са в такъв незавършен вид.

          • #85
            Друго любопитно - паднало налягането в един от резервоарите… Със сигурност са заредили колкото трябва преди старта; имайки предвид, че това са втечнени газове, вариантът е преохлаждане, няма какво друго. Това също поражда въпроси... но доказаха, че концепцията върви напред де.

            Коментар


            • Ясен
              Ясен коментира
              Редактиране на коментар
              Това е дежурен проблем в течногоривните двигатели и всъщност няма "окончателно решение", а само кръпки, всяка от които някак ограничава маневреността.

              Въпросната конструкция я накараха да прави осморки преди да дойде ред да я приземят и с някоя от последните маневри са ударили лимита.

            • Веско
              Веско коментира
              Редактиране на коментар
              Заради спирането и хоризонталния полет (падане) горивото в основните резервоари не може да се отведе към двигателите - течно е, блуждае из обемите. Затова, за маневрата при кацане има отделни, малки резервоари, които са пълни догоре, и трябва да осигурят пълно налягане за сигурно задействане. Според мен или превключването на магистралите, или някакъв проблем по тръбите е бил причина за ниската мощност - зеления пламък е може би недостиг на кислород, а той е в малък резервор на носа.

          • #86
            Доста шоу ще има по време на изпитанията - сега започват. И другите конкуренти дават вече изявления.

            Интересно ми е какъв ще е общия ефект от такава (или друга) достъпна плаформа за извеждане на 100+ тона апарати в земна орбита и на трансферна също. От гледна точка не само на далечни пътешествия, но и на икономически полезни в средносрочен план предприятия и дейности в космоса.
            Какво може да се произведе е орбита - земна, лунна, на луната и т.н. което ще бъде икономическо оправдано и печелившо?
            Дали туризъм и някакви услуги могат да бъдат ефективни?
            Show must go on!
            LZ1VES

            Коментар


            • NovemberCharlie
              NovemberCharlie коментира
              Редактиране на коментар
              Тук говорим за прехвърляне на товара за под 1 час.

            • Веско
              Веско коментира
              Редактиране на коментар
              Илон Мъск никога не слага "всички яйца в една кошница". Та се чудя, какъв ли бизнес е измислил друг освен с НАСА?

            • icerunner
              icerunner коментира
              Редактиране на коментар
              Определено може да наблюдаваме нова технологична ниша, която тепърва ще разкрива потенциял и възможности извън научно-изследователската сфера.
              Аз като един прагматик веднага бих направил една съпоставка на разходите които струва съхраняването на отработеното ядрено гориво, спрямо цената на "билетчето" която би таксувал Илън за да го засили с втора космическа нанякъде... Предполагам, че най-евтино ще е да се направи бунище на Луната, ама еколозите със сигурност ще ревнат на умряло , но ако го засили извън Земната орбита не виждам кой за какво може да реве.
              Отделно, колонизирането на Марс с цел туризъм може да не изглежда чак толкова переспективно, но като се окаже, че там има нещо скъпо, което се копае лесно... За сега цената на извеждане на кг може да се върти около цената на златото, но Мъск говори за намаляване на тази цена в 3 порядъка... и тогава нещата може да са коренно различни от гледна точка на чисто търговско предприемачество.

          • #87
            Мда. Остава само давц да добави окончателното мнение по въпроса)

            Зеленият пламък накрая значи, че са се подпалили бронзовите чаркове. Не е стигнало горивото, духали са кислорода.
            Решаем въпрос.

            Коментар


            • Веско
              Веско коментира
              Редактиране на коментар
              Да, Стефан е прав, горивото е намаляло...

          • #88
            Следващия модел SN9 започна екшъна преди старта - "полегна" в обора

            Май заварчиците са злоупотребили, та транспортната рамка поддала....
            Ама я изправиха с големия кран. Действат бързо, но дали става да лети не знаем.


            Show must go on!
            LZ1VES

            Коментар


            • disko04
              disko04 коментира
              Редактиране на коментар
              Видях изкривен стабилизатор, ще го сменят. Гледам ровеха се в падналата за части...:-))))

          • #89
            Не, разбира се. Това значи недостатъчна коравина.
            "Коравина" е пространствена характеристика на черупката, и има малко отношение към теглото на конструкцията.

            В тоя дирижабъл няква идея има. Но тя не е добра.
            Последно редактирано от Ясен; 15-12-20, 21:35.

            Коментар


            • #90
              Ето фабриката за ракети - SpaceX Boca Chica

              Show must go on!
              LZ1VES

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X