Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще доведе ли фамилията "Starship" нова ера в космонавтиката?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Нещо за така ентусиазирано презентираното (тук) "свръхбързо скачване".
    Всъщност, това е своеобразно завръщане към корените. Именно такива са били първите скачвания и без бързината да е бивала нарочна цел, а просто други не са били възможни поради възможностите (по същество невъзможностите) на техниката. А ако и по този въпрос непременно трябва да има надпревара, то все-пак рекордът за бързо скачване на пилотиран полет е американски - час и половина. Руснаците имат по-бързо скачване без хора - малко под час.
    Всичкото това са неща от зората на космонавтиката, '60-те години, отпреди кацането на луната.
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Дали въобще е възможно при тая скорост вързан за седалката да ядеш и спиш само тия които летят знаят . При три часа полет не е нужно нито да спиш нито да се храниш .

    • davc
      davc коментира
      Редактиране на коментар
      Скоростта изобщо не е фактор за "комфорта" на космонавтите, ускоренията са проблема (и положителните, и отрицателните).

    • Веско
      Веско коментира
      Редактиране на коментар
      За по-ясно приемете, че всеки полет е част от научно - изследователската работа на фирмата. Те нямат отделни хора за това - като всяка инженерна фирма, изследванията вървят паралелно с работата. Но за документиране и анализ се изисква време, “научни паузи”, в които хората да осмислят случилото се и модифицират опита и програмата си.

  • #47
    Извън цялата шумотевица около Мъск, в цялата рекламна картинка няма едно ама нито едно наистина ново и революционно технологично постижение.
    Приземяващи се бустери, ми те хората се приземиха на луната, после на Марс, върнаха совалка абсолютно автоматично и то преди десетилетия, освен ефектните картинки кацащите бустери са напредък за космонавтиката колкото и Теслата дето се мота из космоса.
    Само извеждането на товари става по ефтинко и толкоз.
    60 години след първия космонавт, произведоха нова капсула?!??! 60 годишна технология? Това ли е напредъка в космонавтиката? Бели гумени ботуши, модерен скафандър и е малко по широчко от Союза?!?!!
    Новия кораб същата история, поне двигателя вече не е като на Фау-1, ама пак е нещо мислено и правено преди 50 и повече години.
    Най мощния носител в света, с 30 двигателя?!!??!! Ми те руснаците ако накичат 30 броя РД-170 могат не да изтрелят нещо в космоса ми направо да добутат Земята до Марс.

    Единственото положително нещо в цялата суматоха е че може да събуди и останалите играчи,та наистина да видим нещо ново и револционно.

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Пак си е държавна поръчка . НАСА финансира Мъск . Така при един зрелищен провал всички негативи ще ги отнесе честния частник .

    • davc
      davc коментира
      Редактиране на коментар
      НАСА си купува от Мъск, като преди това не е давала поръчка.

    • Ясен
      Ясен коментира
      Редактиране на коментар
      Абе давала е ама не е съществена част.

  • #48
    Хайде нещо весело, пак на марсианска тема...
    Show must go on!
    LZ1VES

    Коментар


    • #49
      Ускоренията? При скачването? Или в полета?
      Има хора, които нямат идея не само за задачата за скачването, но и за физиката за VІІ клас.
      Дискомфорта на космонавтите не идва от никакви ускорения, освен от ускоренията при аварийно кацане. И в прословутия Дракон също било гнусно на старта, както казват тия, които го сравняват със совалките и Съюзите. За кацането не знам - не ми е попадало, и не съм търсил. Щом американските космонавти го казват ...
      А виж, 4 часа от автобуса до ракетата, до свалянето на тоя скафандър в станцията, не е точно като да седиш три дни в препълнения си памперс. Вероятно. И да дишаш памперсите на всички останали.
      А защо си душат задниците знаеш ли?
      После виж пък защо някои смятат, че е по-добре да се скачат след два дни, а не след два часа.
      Ма, още ди е рано да пишеш за системите за жизнеосигуряване, виж там нещо първо за стартовите прозорци, това е всичко на всичко механика Е, не е точно кинематиката на материална точка даже за Х клас, но още е близо
      А най-добре - спри да се бъркаш в неща, за които не знаеш и думите.

      Коментар


      • #50
        Колкото до рекордите по бързината на скачването ... Първият безусловно е американски, не помня датата, 60-те. Следващият е китайски, беше нещо към 10-а година ли ...
        Еднакви са - примерно 6 минути. Толкова трябват на наземните прехващачи да стигнат до спътника - цел.
        И двата случая са неземно свинство. Китайците гръмнаха нещо по-дребно, и по-високо, та уж космическият им буклук бил поносим. А заради американската глупост, през следващите три години всички полети са били преизчислявани.

        Едночасовото скачване на Съюз-2 със Съюз-3, е било аналогичен експеримент, и не е било ограничено от нуждата от дълготраен полезен полет. Сегашните бързи скачвания са ария от друга опера, в която се пее за следваща технологична верига.

        Коментар


        • #51

          Коментар


          • #52
            Двигателите работят. Сега чакаме да литне!

            Show must go on!
            LZ1VES

            Коментар


            • #53
              Space-X усилено се подготвя за предстоящия тест с излитане на 15 км височина. Доставени са всички двигатели за тестовия SN8. Подготвя се и бустера, необходим за извеждане в орбита при следващите тестове.
              А следващата SN9 се строи в хангара:

              Последно редактирано от Веско; 29-11-20, 18:48.
              Show must go on!
              LZ1VES

              Коментар


              • Веско
                Веско коментира
                Редактиране на коментар
                Има части и се работи за моделите до SN15...
                А цялата строителна техника изглежда е под наем.

            • #54
              Много странна е траекторията в последната маневра за кацане.... Тук има хубава илюстрация как ще се случи.


              Show must go on!
              LZ1VES

              Коментар


              • #55
                Камера на живо от пристанището на Кейп Канаверал, вижда се баржата с последната върната първа степен на Фалкон 9.



                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Canaveral.jpg
Прегледи:256
Размер:664.8 КБ
ID:6677535
                Show must go on!
                LZ1VES

                Коментар


                • Веско
                  Веско коментира
                  Редактиране на коментар
                  Може да се види днес на записа разтоварването на Фалкона.

              • #56
                Как се решава въпросът с горивото?

                Show must go on!
                LZ1VES

                Коментар


                • #57
                  https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-...on-malfunction

                  Коментар


                  • Веско
                    Веско коментира
                    Редактиране на коментар
                    Това няма много общо със Space-X , по-скоро с корумпираните държавни проекти...

                  • Паджеровод
                    Паджеровод коментира
                    Редактиране на коментар
                    Да де, да се види разликата и защо едните летят, а другите само харчат. Мисля, че Георги Ушев се казваше един наш сънародник, работещ за Боинг... преди бая години пишеше за това

                • #58
                  Боинг па откога е държавен?))
                  Между другото, някой верно ли мисли, че мъск не дели с когото трябва в Конгреса?

                  Коментар


                  • #59
                    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                    Боинг па откога е държавен?))
                    Между другото, някой верно ли мисли, че мъск не дели с когото трябва в Конгреса?
                    Масштаб не тот.

                    На Мъск бизнеса с ракети просто няма такива обороти, че даже да си мисли да купува на ниво конгрес.

                    Коментар


                    • #60
                      И за какво му е да купува каквото и да било, при положение че цената му за извеждане е по-ниска и от китайската и от руската? Никой не е гламав да дава пари на когото и да било залудо.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • Самодържец
                        Самодържец коментира
                        Редактиране на коментар
                        Аз нещо да съм казал против Мъск? Просто давам възможен отговор на въпроса защо хрантутят Боинг. Щом са силен социален фактор.

                      • Ясен
                        Ясен коментира
                        Редактиране на коментар
                        Боинг == Кремиковци? Яко... ама май така излиза.

                      • Самодържец
                        Самодържец коментира
                        Редактиране на коментар
                        Е не съвсем, попреувеличил си. Но политиката си остава в сила и в космическата сфера, където пък се разчита на финансиране с благоволението и разбирането на нуждите от страна на политиците.

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X