Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще доведе ли фамилията "Starship" нова ера в космонавтиката?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ще доведе ли фамилията "Starship" нова ера в космонавтиката?!

    SpaceX не спира да ни изненадва със скоростта на разработване и внедряване на нови космически технологии. Като човек, преживял много етапи от развитието на компютърните технологии, почвам да си мисля, че електрониката всъщност се е развивала доста мудно

    Много добър видео коментар на Everyday Astronaut (Tim Dodd), събрал и анализирал най-новото от Starship:

    "SpaceX вдигна всички на крака със Starship. Това нещо е най-голямото предизвикателство в аерокосмическото инженерство, ПЪЛНО и бързо многократно използваема ракета-носител със супер товароподемност, способна да изведе 150 метрични тона до ниска земна орбита.

    Но крайната цел на Starship надхвърля просто земните орбитални амбиции, Starship е първото превозно средство, предназначено всъщност да отведе хората до Марс и обратно."


    Show must go on!
    LZ1VES

  • #2
    Много добър филм, и да, в новия век space x изглеждат като единствени с амбиции за откривателство. Докато други "пионери" осъществяват "първата в историята" обиколка на света с плавателен съд "задвижван единствено с вятърна и слънчева енергия..."
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • #3
      Обещанието е 1млн хора на Марс до 2050, по три ракети отлитащи на ден, от флотилия 1000 Старшипа построени в рамките на 10г. Кой ще се записва?

      Коментар


      • #4
        Винаги ще има хора, които не се страхуват от новото и неизвестното. Време е да изпълзим от пещерите.
        Show must go on!
        LZ1VES

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
          Много добър филм, и да, в новия век space x изглеждат като единствени с амбиции за откривателство. Докато други "пионери" осъществяват "първата в историята" обиколка на света с плавателен съд "задвижван единствено с вятърна и слънчева енергия..."
          Изразите от рода на "крейзи" не бяха много информативни. Поне добре се връзваха с "е, не знам точно, но е crazy good (страшно хубаво)". Лудо налягане, лудо това, лудо онова... американец. Така си говорят, когато нямат какво да кажат.

          Много малко се говори за материалите и технологията. Виж, за идеите не беше толкова пестеливо, това е интересно.

          Коментар


          • NovemberCharlie
            NovemberCharlie коментира
            Редактиране на коментар
            Станьо, ти изгледа ли клипа и разбра ли защо ще я ползват или пак пишеш колкото да не е без хич? Какво общо има МИГ 25 с ракета влизаща обратно в атмосферата със скорост ×10. Руснаците са на около 50 години назад в технологиите спрямо Мъск и Со. Това, че все още ползват ЗИЛ да превозват говари, въобще не ги прави равностойни на Мерцедес, Скания или Волво.

            П.п. Спейс екс в момента разработват собствена стомана.

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Общото е идеята за скапания материал - който в случая се оказва съвсем приложим. Неръждавейката е подходяща за пилон за танцуване, предимно. И канчета за супа в стола - но ето че спейс екс много уместно я ползват и за друго, и 50 години след тях и руснаците..опа, преди или след стана?

          • NovemberCharlie
            NovemberCharlie коментира
            Редактиране на коментар
            Разбирам мъката ти. Ще ти мине, не се безпокой.

        • #6
          Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
          Обещанието е 1млн хора на Марс до 2050, по три ракети отлитащи на ден, от флотилия 1000 Старшипа построени в рамките на 10г. Кой ще се записва?
          Инфраструктурата за този милион там пак ли Мъск ще я прави?

          Коментар


          • #7
            В Аляска кой прави инфраструктурата навремето? Заинтересованите ....
            Show must go on!
            LZ1VES

            Коментар


            • #8
              Дано да съм жив да най сетне да видя , че са отишли на Луната. Някъде четох една много интересна хипотеза. Искаме или не съзнанието ни (като частица от вселенското съзнаие ) има възможност , да черпи от вселенското море от енергия и информация. Вселената разкрива своите тайни само тогава , когато това допринася за процъфтяването на живота като такъв. За мен лично сегашния научно технически прогрес е път към разруха и унищожение (пресен пример Ковид 19). Всячески се стремим да унищожаваме естествениете си способности (примерно телепания ) и ги заменяме с изкуствен интелект. Плановете на Мъск(американската управляваща върхушка ) за насищането на околоземната орбита със спътници ще доведе до това че хомо сапиен ще загубим връзка с Божественото начало(вселенското съзнание) , а това ще ни превърне в биороботи (управляеми тансформатори на космическа енергия), което е целта на занятието. Баба ми беше абсолютно неука жена , но в моменти на прозрение казваше:"Ти какво си мислиш бе , че сме нещо по различно от овцете ли?! И нас като тях , ни пасат, доят, стригат и вземат курбан (войните).

              Коментар


              • Mais
                Mais коментира
                Редактиране на коментар
                "Във Вселената няма борба, във Вселената има всеобщо глобално взаимодействие - глобално съгласие - глобално сътрудничество. Поради това във Вселената няма хаос, хаос има само в нашето съзнание."

              • Веско
                Веско коментира
                Редактиране на коментар
                Хаос има във форумите. В природата всичко е математика, физика и химия. Бог е съвършенството и хармонията. Естествено ние сме част от неговата структура - материална и информационна.

              • Mais
                Mais коментира
                Редактиране на коментар
                Хаос има във знанието - а хармония в познанието. Знанието е човешката илюзия за Вселената , а мадростта не се учи от книгите тя е чувстването на Вселената. Най великите открития са резултат на ппрозрения и не е задължително техните откриватели да са завършили Сорбоната.

            • #9
              Статичен тест на двигателите на експерименталния Starship SN-8, сега на живо!


              Show must go on!
              LZ1VES

              Коментар


              • Веско
                Веско коментира
                Редактиране на коментар
                Направиха го - на 2:22:10 в същия линк.

              • Паджеровод
                Паджеровод коментира
                Редактиране на коментар
                Очевидно успешен тест, макар че се разлетя някаква стопилка. Забавен беше коментаторът, който очакваше сякаш бидонът да полети

              • Веско
                Веско коментира
                Редактиране на коментар
                Ще литне! Чакаме го ;-)

            • #10
              Много красиво, особено птиците, летящи на фона на облаците под ракетата!

              Всички малки и големи частици вдигнати от земята, светят, огряни от пламъците... Феерия...

              Show must go on!
              LZ1VES

              Коментар


              • #11
                А мъск няма нови технологии. Лунните двигатели от 60-е, измамата с цените, парите на Пентагона. Опорната цел - руската станция от 80-те. Зер първите модули на МКС са от тогава.
                Там няма реална космическа задача - няма и решение.
                За това, че няма вариант за два часа до скачването със станцията - и дума не става.
                Памперси, сър ...
                Последно редактирано от Стефан; 11-11-20, 23:38.

                Коментар


                • KingofROAD
                  KingofROAD коментира
                  Редактиране на коментар
                  Поне на луната да кацне, че да го видим че може. За Марс - нито лесно, и нито бързо. Това не са филмите...

                • NovemberCharlie
                  NovemberCharlie коментира
                  Редактиране на коментар
                  Верно ли кацащи обратно ракети не са нова технология? Нещо съм пропуснал някой друг да го е правил, за което моля да бъда извинен.

                • Stbd
                  Stbd коментира
                  Редактиране на коментар
                  За американците (стереотип) е нова технология. За инженерите - съвсем малко нова или дори стара. Виж следващото мнение.

              • #12
                Бъркате "нова" с "хубава". Правилната дума е "различна". Който казва, че няма нищо ново, и който твърди че новата железария е изцяло нова технология са прави в сравнима степен. В темата се вижда противопоставяне не тези неща - по-долу има писано още за това.

                Дали кацането обратно е нова технология - зависи от гледната точка. За хората, които гледат обвивката и външния вид - точно нова е. За онези, които обръщат внимание на детайлите и влагат разбиране - новото е съвсем малко, 99,9 % е технологИИТЕ са стари.
                За един циганин една лъскаво боядисана кола в преливащ хамелеон златно-зелено-червено е нова технология, а ако види следващия модел, но в обикновено синьо - това ще е старата технология.

                Това е интересен феномен на вариациите на светогледа при различните хора. Има вариант индивидът да е неспособен да обработи толкова много информация, колкото е нужно, и по пътя на лесното да въприема нещата преимуществено като цели единици (новата технология, новата боя, новата ракета е изцяло нова технология). Други, или много умни, или с патологична склонност към детайла, ще отличат единствено малкото наистина ново в иначе неделимото "ново". Хората имат крайно количество ум и го ползват по различен начин. И всеки е глупак в очите на другите, обобщено казано.
                Тази тема за типовете хора според това за какво са употребили ресурса си е развита от по-умни, ако някой знае може да даде насока за още четене.Бъркате "нова" с "хубава". Правилната дума е "различна". Който казва, че няма нищо ново, и който твърди че новата железария е изцяло нова технология са прави в сравнима степен. В темата се вижда противопоставяне не тези неща - по-долу има писано още за това.

                Дали кацането обратно е нова технология - зависи от гледната точка. За хората, които гледат обвивката и външния вид - точно нова е. За онези, които обръщат внимание на детайлите и влагат разбиране - новото е съвсем малко, 99,9 % е технологИИТЕ са стари.
                За един циганин една лъскаво боядисана кола в преливащ хамелеон златно-зелено-червено е нова технология, а ако види следващия модел, но в обикновено синьо - това ще е старата технология.

                Това е интересен феномен на вариациите на светогледа при различните хора. Има вариант индивидът да е неспособен да обработи толкова много информация, колкото е нужно, и по пътя на лесното да въприема нещата преимуществено като цели единици (новата технология, новата боя, новата ракета е изцяло нова технология). Други, или много умни, или с патологична склонност към детайла, ще отличат единствено малкото наистина ново в иначе неделимото "ново". Хората имат крайно количество ум и го ползват по различен начин. И всеки е глупак в очите на другите, обобщено казано.
                Тази тема за типовете хора според това за какво са употребили ресурса си е развита от по-умни, ако някой знае може да даде насока за още четене.

                Коментар


                • #13
                  Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
                  Бъркате "нова" с "хубава". Правилната дума е "различна". Който казва, че няма нищо ново, и който твърди че новата железария е изцяло нова технология са прави в сравнима степен. В темата се вижда противопоставяне не тези неща - по-долу има писано още за това.

                  Дали кацането обратно е нова технология - зависи от гледната точка. За хората, които гледат обвивката и външния вид - точно нова е. За онези, които обръщат внимание на детайлите и влагат разбиране - новото е съвсем малко, 99,9 % е технологИИТЕ са стари.
                  За един циганин една лъскаво боядисана кола в преливащ хамелеон златно-зелено-червено е нова технология, а ако види следващия модел, но в обикновено синьо - това ще е старата технология.

                  Това е интересен феномен на вариациите на светогледа при различните хора. Има вариант индивидът да е неспособен да обработи толкова много информация, колкото е нужно, и по пътя на лесното да въприема нещата преимуществено като цели единици (новата технология, новата боя, новата ракета е изцяло нова технология). Други, или много умни, или с патологична склонност към детайла, ще отличат единствено малкото наистина ново в иначе неделимото "ново". Хората имат крайно количество ум и го ползват по различен начин. И всеки е глупак в очите на другите, обобщено казано.
                  Тази тема за типовете хора според това за какво са употребили ресурса си е развита от по-умни, ако някой знае може да даде насока за още четене.Бъркате "нова" с "хубава". Правилната дума е "различна". Който казва, че няма нищо ново, и който твърди че новата железария е изцяло нова технология са прави в сравнима степен. В темата се вижда противопоставяне не тези неща - по-долу има писано още за това.

                  Дали кацането обратно е нова технология - зависи от гледната точка. За хората, които гледат обвивката и външния вид - точно нова е. За онези, които обръщат внимание на детайлите и влагат разбиране - новото е съвсем малко, 99,9 % е технологИИТЕ са стари.
                  За един циганин една лъскаво боядисана кола в преливащ хамелеон златно-зелено-червено е нова технология, а ако види следващия модел, но в обикновено синьо - това ще е старата технология.

                  Това е интересен феномен на вариациите на светогледа при различните хора. Има вариант индивидът да е неспособен да обработи толкова много информация, колкото е нужно, и по пътя на лесното да въприема нещата преимуществено като цели единици (новата технология, новата боя, новата ракета е изцяло нова технология). Други, или много умни, или с патологична склонност към детайла, ще отличат единствено малкото наистина ново в иначе неделимото "ново". Хората имат крайно количество ум и го ползват по различен начин. И всеки е глупак в очите на другите, обобщено казано.
                  Тази тема за типовете хора според това за какво са употребили ресурса си е развита от по-умни, ако някой знае може да даде насока за още четене.
                  Повторението - майка на знанието....

                  А по същество - да твърдиш, че Мерцедес от 2020 е по същество е технология на Москич от 60-те години е доста нелепо.
                  Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                  Коментар


                  • NovemberCharlie
                    NovemberCharlie коментира
                    Редактиране на коментар
                    Аз мисля, че той наскоро каза нещо по въпроса за принципно нов вид двигатели.

                  • Кольо
                    Кольо коментира
                    Редактиране на коментар
                    Три месеца път не са кой знае колко много, особено на фона на космическите разстояния.
                    Иначе и аз съм на мнение, че милионна колония на Марс е все още далечна утопия.
                    Отиване до там, кацане и връщане е постижимо, дори може би в скоро време, ама другото си е мечта.
                    За да има такова население там-трябва строене на доста солидна база, която дори с използване на тамошните ресурси е дело за много много години.
                    И това е само една малка част от всичко нужно за постоянно пребиваване на милионна колония там.

                    Съвсем отделен е въпросът "чий ще го дирим там?" Ако е от научен интерес или от спортна злоба-ще го направим,ама за милионна колония трябва съвсем прозаични мотиви.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Коле, същата утопия изглеждаше и изобщо SpaceX в началото и още по-утопична беше след огромното количество неуспехи в началото. Обаче със стари или с нови технологии - направиха смешни целия останал свят, колкото и да се пуйчи оня клоун, дето се пише шеф на Роскосмос. Простата истина е че точно те не са мръднали ни на йота от половин век насам.

                • #14
                  Артист, може със стара четка да направи нова и невероятна картина, която да вдъхнови различни хора, да постигнат новото за себе си.

                  Защо гледате отзад- напред? Визионерите (малко странна дума, ама няма друга ясна) са за това, да използват ефективно целия опит, технологии и хора.

                  Не е разумно някой да прави технологии преди целта им.

                  Тепърва ще видим и новото - явно доста нови неща ще видим много скоро!
                  Show must go on!
                  LZ1VES

                  Коментар


                  • KingofROAD
                    KingofROAD коментира
                    Редактиране на коментар
                    Дааа, песимистът е добре информирания отптимист. Другия месец да го чакаме да каца на Марс ли? или на луната барем?
                    Коментирали сме друга подобна тема. Ракетните и реактивните двигатели са близо до края на възможностите си. Даа, лимонът може още малко да се поизцеди. Но ползата не е ясно каква ще бъде.
                    За да можем да ходим до Марс, и да се връщаме обратно в що-годе приемливи срокове са нужни двигатели на друг принцип, на действие. Нещо като антигравитационните - действат като поле. (нещо като електромагнито/гравитационно поле) едвновременно на всички атоми в космическия кораб. По този начин хипотетично се откриват неочаквани възможности. Които тази нова техника, дето предстои да видим, няма да ги има. Според мен в тази насока трябва да се кОпа... Другото е реклама, и приказки...

                  • Самодържец
                    Самодържец коментира
                    Редактиране на коментар
                    За сега Марс без връщане.

                • #15
                  "А по същество..." - ето за това се отнася половината предно мнение .
                  А по несъщество? Дали пък повечето мецедес не е произведен по технологията на космича? Нелепо е да се отрича това.

                  Със сигурност новото кацащо в океана изделие използва технологии и от москвич (автомобил). Интересно ще е да се назоват новите технологии, използвани в построятването на нещото по иначе добре познатите стари начини, а не да се лепва етикет "това е ново" безогледно на останалата част от историята. Която може и никак да не е за пренебрегване - справка мнението на Стефан, ако не греша, по-горе.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X