Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Картинен разказ за Белият лебед

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Картинен разказ за Белият лебед

    Лека!
    SR-71 също е с делта крило.
    Влошените характеристики на излитане и кацане на стреловидното,триъгълното и делта крилото в сравнение с правото крило са значително по-високи скорости на отлепяне при излитане и опиране при кацане при първите три вида крила. Следователно имат и по-високи скорости на захода за кацане. Особено това се проявява при излитане и кацане с тегло равно и много близко до максималното такова /за излитане и кацане/ или MTOW. Следователно и трябва на самолета по-дълго време да достигне скоростта си на отлепяне и повече време да спре. От тук веднага следва увеличение на дистанцията за разбег и пробег или засилване и изтъркаляне. От това следва и увеличение на разполагаемата дистанция за прекратяване на излитането /ASDA/ и като краен резултат се увеличава дължината на пистата за излитане и кацане. Като се има в предвид , че тягата на силовата установка е непроменима или колкото максимална тяга произведат двигателите при MTOW толкова и произвеждат при нормално
    излетно тегло, което е по-малко от MTOW, то като краен извод и резултат се получава ,че при равни всички други условия за стреловидното, делтовидното и триъгълното крило ще трябва да се построят значително по-дълги писти в сравнение с правото крило. Като при самолети с такива масово-габаритни размери дължината на пистата достига 4,5-5,5 км и повече. Тогава такива писти са рядкост, камо ли военни и също така и скъпи за строителство. И като имаш ограничен брой такива писти това ти влияе на способността на разполагане на самолета на големи територии и на темпа на въвеждането му в строя. То сега писти с такива размери 4,5-5,5 км дължина са рядкост, камо ли тогава. Затова и решават да минат на изменяема геометрия. Или такова крило максимално се доближава до правото при минималната си стреловидност или най-разгънато. От там поради всички горепосочени предимства самолети от този вид - свръхзвукови стратегически ракетоносци и бомбардировачи са могли да се използват от писти с нормална дължина-на други родове авиация.

    Лек!

    Коментар


    • От: Картинен разказ за Белият лебед

      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
      То първоначалната идея хич не е включвала да е толкова тежък, ама се завъртат по обичайния кръг/спирала: Неефективни двигатели - много гориво - утежняване на конструкцията - преоразмерени двигатели - още повече гориво - още повече утежняване на конструкцията - неефективно оръжие (конкретно по маса/габарити - ефект) - ...следваща витка на същата спирала. В крайна сметка почти триста тона машина, носи наполовина на с една трета по-лекия от него Б-1 оръжие.
      Има няколко подробности:
      Б-1 има макс. М-1,25/ 1340 км/ч. Ту-160 има макс. М - 2.02 или 2220км/ч.
      Ту-160 носи 45 000 кг само ракети и то само на вътрешни отсеци. Докато Б-1 на вътрешни отсеци носи 34 000 кг само бомби и мини.
      На ту-160 бойният радиус е 7300 км, а на Б-1 бойният радиус е 5543км.Като на Ту-160 бойният радиус пада на 2000 км обаче при условие ,че се движи с М-1,5. За Б-1 данни за боен радиус при скорост на полета М-1,5 няма по очевидни причини.
      Ту-160 може да прелети 12300 км без презареждане. Докато Б-1 може 9400 км и то не е посочено дали презарежда или не , но да предположим , че е без презареждане във в/ха.
      Б-1 от своя страна може да качи още 23 000 кг на подвески. Или общо 23 000 кг + споменатите 34 000 кг са общо 57 000 кг. Ако Б-1 се обзаведе с максимални външни окачвания ще е с 12 000 кг повече боен товар и то бомби и мини и поради неимоверно нарасналото си челно съпротивление и тегло нито ще може да мине звуковата бариера, следователно числото максималното му М ще е дозвуково, нито ше може да се качи на токова високо, нито също ще може да реализира такива характеристики на далечина и боен радиус. Та всичко е свързано.
      Та ту-160 в крайното си сегашно състояние прави точно това, за което е предназначен и то добре.

      Лек!

      П.П. данните са взети директно от Wikipedia.

      Коментар


      • От: Картинен разказ за Белият лебед

        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
        То първоначалната идея хич не е включвала да е толкова тежък, ама се завъртат по обичайния кръг/спирала: Неефективни двигатели - много гориво - утежняване на конструкцията - преоразмерени двигатели - още повече гориво - още повече утежняване на конструкцията - неефективно оръжие (конкретно по маса/габарити - ефект) - ...следваща витка на същата спирала. В крайна сметка почти триста тона машина, носи наполовина на с една трета по-лекия от него Б-1 оръжие.
        Не бих казал - заданието обикновено е достатъчно точно специфицирано. Да, има известни отклонения в процеса на разработка, но твърдо не са толкова съществени.

        Иначе за горивото - да... Точно нуждата от доста гориво за такъв голям радиус, и промяната на баланса на самолета вследствие на изразходването му довеждат до подобни аеродинамични схеми...
        За делта-крилото на SR-71 - така си е, ама сигурно знаете, че излита (и каца) почти без гориво..
        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

        Коментар


        • От: Картинен разказ за Белият лебед

          Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
          Има няколко подробности:
          Б-1 има макс. М-1,25/ 1340 км/ч. Ту-160 има макс. М - 2.02 или 2220км/ч.
          Ту-160 носи 45 000 кг само ракети и то само на вътрешни отсеци. Докато Б-1 на вътрешни отсеци носи 34 000 кг само бомби и мини.
          На ту-160 бойният радиус е 7300 км, а на Б-1 бойният радиус е 5543км.Като на Ту-160 бойният радиус пада на 2000 км обаче при условие ,че се движи с М-1,5. За Б-1 данни за боен радиус при скорост на полета М-1,5 няма по очевидни причини.
          Ту-160 може да прелети 12300 км без презареждане. Докато Б-1 може 9400 км и то не е посочено дали презарежда или не , но да предположим , че е без презареждане във в/ха.
          Б-1 от своя страна може да качи още 23 000 кг на подвески. Или общо 23 000 кг + споменатите 34 000 кг са общо 57 000 кг. Ако Б-1 се обзаведе с максимални външни окачвания ще е с 12 000 кг повече боен товар и то бомби и мини и поради неимоверно нарасналото си челно съпротивление и тегло нито ще може да мине звуковата бариера, следователно числото максималното му М ще е дозвуково, нито ше може да се качи на токова високо, нито също ще може да реализира такива характеристики на далечина и боен радиус. Та всичко е свързано.
          Та ту-160 в крайното си сегашно състояние прави точно това, за което е предназначен и то добре.

          Лек!

          П.П. данните са взети директно от Wikipedia.
          И двата са преди всичко ракетоносци. Единият кара 12 ракети, другият 24!
          За тоновете не се ли разбрахме - означават само ...тонове ("руской, балшой и харашой ). Въпреки, че в крайна сметка Б-2 и на тонове мерено носи повече, при това, при по-малко крайно (общо) тегло. Максималната скорост на Б-1 Б е такава поради смяна тактиката на употреба (там - следването на релефа), инак, във варианта Б-1 А си фърчи доволно свръхзвуково (и мало више на "Рулетката"). Всичките им "обвхвати" са практически еквивалентни, в Уикипедия, бойният радиус на Ту-то, явно е даден с обсега на ракетите, защото за "преход с пълно натоварване" е посочено 10 500км (при 12 000км за Б-то), демек за радиус излиза 5 500км.
          Последно редактирано от davc; 25-02-19, 16:33.
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • От: Картинен разказ за Белият лебед

            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            Не бих казал - заданието обикновено е достатъчно точно специфицирано. Да, има известни отклонения в процеса на разработка, но твърдо не са толкова съществени.
            Така е, но заданието не е за самолет като такъв, а за самолет като оръжие. Значи - доставяне на това и това, там и там, така и така. И следва описаната погоре спирала, в резултат на която имаме един път и половина по-голям самолет, носещ наполовина въоръжение (сравнено с Б-2).
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • От: Картинен разказ за Белият лебед

              За B-1B скоро мернах нейде, че към момента не може да носи крилати ракети.Оставили са го на бомби на този етап.Лично за мен малко тъпо.

              Коментар


              • От: Картинен разказ за Белият лебед

                Това откога (защото април миналата година със сигурност си носеха)?
                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                Коментар


                • От: Картинен разказ за Белият лебед

                  [QUOTE=davc;.......И двата са преди всичко ракетоносци. Единият кара 12 ракети, другият 24!
                  За тоновете не се ли разбрахме - означават само ...тонове ("руской, балшой и харашой ). Въпреки, че в крайна сметка Б-2 и на тонове мерено носи повече, при това, при по-малко крайно (общо) тегло. Максималната скорост на Б-1 Б е такава поради смяна тактиката на употреба (там - следването на релефа), инак, във варианта Б-1 А си фърчи доволно свръхзвуково (и мало више на "Рулетката"). Всичките им "обвхвати" са практически еквивалентни, в Уикипедия, бойният радиус на Ту-то, явно е даден с обсега на ракетите, защото за "преход с пълно натоварване" е посочено 10 500км (при 12 000км за Б-то), демек за радиус излиза 5 500км.[/QUOTE]

                  Здравей, DAVC!

                  Що се отнася до B-1 A всичко се събира в едно изречение, цитирам Wikipedia: " Flight tests of the four B-1A prototypes for the B-1A program continued through April 1981." С две думи като Т-4 Сотка, всичко спира на фаза прототип. Така, че мисля е безпредметно да се говори за него, прототип. Двата останали за наземен дисплей прототипи са в музеи в Колорадо и Небраска. Поради това и в Wikipedia са дадени спецификациите на B-1B.
                  Като за максимална излетна маса на B-1B e : Max. takeoff weight: 477,000 lb (216,400 kg).
                  За Ту-160 : Max. takeoff weight: 275,000 kg (606,260 lb).

                  За бойнот натоварване:
                  - за B-1B e :Hardpoints: 6 external hardpoints for 50,000 pounds (23,000 kg) of ordnance (use for weapons restricted by arms treaties[105][177]) and 3 internal bomb bays for 75,000 pounds (34,000 kg) of ordnance.
                  - за Ту-160 е : Two internal weapon bays for 45,000 kg (99,208 lb) of ordnance.

                  За бойия радиус и далечина на полета без зарядка:
                  -
                  за B-1B са:



                  - за Ту-160 са:
                  Range
                  :
                  12,300 km (7,643 mi) practical range without in-flight refuelling, Mach 0.77 and carrying 6 × Kh-55SM dropped at mid range and 5% fuel reserves
                  Combat radius: 7,300 km[91] (3,994 nmi, 4,536 mi,) 2,000 km (1,080 nmi, 1,240 mi) at Mach 1.5

                  За ограничения по максимална скорост и число М на полета: - за B-1B са:

                  • Maximum speed:
                    • At altitude: Mach 1.25 (830 mph, 720 kn, 1,340 km/h) at 40,000 ft (12,000 m) altitude
                    • At low level: Mach 0.92 (700 mph, 610 kn, 1,100 km/h) at 200–500 ft (60–150 m) altitude - за което е специално разработен.


                  - за Ту-160 са:
                  • Maximum speed: Mach 2.05 (2,220 km/h, 1,200 knots, 1,380 mph) at 12,200 m (40,000 ft)
                  • Cruise speed: Mach 0.9 (960 km/h, 518 knots, 596 mph).

                  Тук трябва да се уточни следното: грешно е да се смята,че бойният радиус на B-1B равен на 5543 км е при височина на полета 200–500 ft (60–150 m) и Mach 0.92.

                  Ту-160 може да носи: Two internal rotary launchers each holdingRaduga Kh-55SM/101/102/555 cruise missiles (primary armament) or 12× AS-16 Kickback short-range nuclear missiles. Като ракетите Kh-55SM /101/102/555 са с тегло от 1650 до 2400 кг и далечина на полета съответно от 2500 км до 5500 км.

                  Така, че много си е добре Ту-то.Така и за тоновете.

                  Лека!

                  П.П. данните за MTOW и боен товар на B-1B са същите като в официалният сайт на Boeing.

                  Коментар


                  • От: Картинен разказ за Белият лебед

                    Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
                    Здравей, DAVC!

                    Що се отнася до B-1 A всичко се събира в едно изречение, цитирам Wikipedia: " Flight tests of the four B-1A prototypes for the B-1A program continued through April 1981."
                    Четири абсолютно оперативно годни екземпляра. Модификацията към "Б" е единствено заради промяна вижданията за тактиката.

                    За останалото - няма какво да коментирам. Нищо различно, или ново спрямо това, което вчера писах.
                    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                    Коментар


                    • От: Картинен разказ за Белият лебед

                      Davc, това което разбрах, е че според теб "А" варианта е зарязан заради:
                      "Максималната скорост на Б-1 Б е такава поради смяна тактиката на употреба (там - следването на релефа), инак, във варианта Б-1 А си фърчи доволно свръхзвуково (и мало више на "Рулетката")."
                      Но реално "В" варианта не успява в другото:
                      "Тук трябва да се уточни следното: грешно е да се смята,че бойният радиус на B-1B равен на 5543 км е при височина на полета 200–500 ft (60–150 m) и*Mach 0.92.*"
                      Та, защо въпросният Лансър е чак-пък-толкова-превъзхождащ спрямо прекия си конкурент?
                      Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                      0887/осемпет 66 4осем

                      Коментар


                      • От: Картинен разказ за Белият лебед

                        Аеродинамиката сега, преди 50 години и преди 300 години е една и съща, и преди 50 години са били пределно на ясно с предимствата и недостатъците на изменяемата геометрия и до ден днешен за самолет към който има подобни изисквания по добра схема няма. Висока скорост - голяма стреловидност, приемлива скорост за кацане- малка стреловидност. И на Томкета ли двигателите са кофти та е с изменяема геометрия, Ф-111? Просто преди 50 години са искали един самолет да може всичко, сега нещата са строго профилирани. А не се лъжете по външното сходство между Б-1 и Ту-160, между двата самолета няма нищо общо, тотално различно задание, тотално различно предназначение, тотално различни самолети. Подсказаха ви по горе за разликата в скоростите, височините и въоръжението на двата самолета.

                        Коментар


                        • От: Картинен разказ за Белият лебед

                          Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
                          Та, защо въпросният Лансър е чак-пък-толкова-превъзхождащ спрямо прекия си конкурент?
                          Това ли е въпросът (щот някак няма връзка с интродукцията)?
                          Ми не е чак пък толкова превъзхождащ. Ту-то горе-долу се изравнява (особено към "А"-версията), въпросът е, че това е с много клизма и чрез екстензивни мероприятия. Освен това, Лансър отива накъмто пенсионна възраст, а Блекджек тепърва го добутват до унификация на наличните (годни) 15-ина бройки.
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • От: Картинен разказ за Белият лебед

                            Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
                            Аеродинамиката сега, преди 50 години и преди 300 години е една и съща...
                            Това е самата истина. Малката (но единствена от значение) подробност е, че човешките познания за нея отпреди 300 години са никакви; отпреди 50 години - колкото за изменяема геометрия; съвременните - позволяват да не се налага този компромис.
                            Последно редактирано от davc; 26-02-19, 21:46.
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар


                            • От: Картинен разказ за Белият лебед

                              Davc, колегата Любенов добре го каза, според мен.
                              Макар, че визуално, по предназначение и особености коментираните екземпляри да се твърде сходни, с голяма степен на достоверност може да се каже, че макар да решават сходни задачи, тактиката им на използване да е твърде различна.
                              Та затова характеристиките са им такива, каквито са.
                              Между другото, без заяждане и само с цел да науча нещо-
                              Чакам поне петте свръхзвукови серийно произвеждани самолета с поне 150 тона MTOW...Да не кажа поне 200 тона.

                              Дотук:
                              Ту 144
                              B1
                              Ту 160
                              Concorde
                              Sr 71?
                              Това са всички големи/тежки серийни свръхзвкови машини, дето се сещам.
                              Теглата няма да ги проверявам....
                              Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                              0887/осемпет 66 4осем

                              Коментар


                              • От: Картинен разказ за Белият лебед

                                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                                отпреди 50 години - колкото за изменяема геометрия; съвременните - позволяват да не се налага този компромис.
                                Ти убеден ли си, че при същото задание за самолет, няма да се реализира по същата схема? А по коя?
                                Всеки трети е шести

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X