Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сухой Т-50 ПАК ФА.

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

    Първоначално публикуван от stav Преглед на мнение
    Аз, за мене, отдавна съм си уяснил това-онова, но само ако може да попитам това цифрово ли е, или аналогово?
    Щото на едното си хвърча за кеф и хич не претендирам да е последен писък на технологиите, пък другото е от не имеещия аналози Т-50.
    Добър ден!
    Това, което си дал за пример и което ползваш в полет за изобразяване на навигационна информация в конкретния случай виждам, че на лявата половина от дисплея има един голям циферблат или "часовник" както ги наричаш и поне още три циферблата със стрелкички, на които не мога да видя каква е инфото за съжаление. Как кореспондират тези аналогови часовници с това, за което претендираш до сега? На левия циферблат са поставени активните радио-навигационни средства и положението на ЛА спрямо тях, изобразени в различни цветове за прегледност и възприемчивост и на компасната роза на същия този циферблат имаш изобразен текущия курс или heading. На дясната половина има инфо за летищата наоколо и т.н. Или факта, който наблюдавам аз е , че има доста часовници.
    Въпросите ми са:
    От какво разстояние са направени двете снимки?
    Колко време ще трябва да разчета инфото на едната и другата при еднакво разстояние от очите до всяка една от тях?
    При по-натоварен полетен режим -например полет на малка височина, когато 95 % от вниманието на пилота е ангажирано със ставащото отвън и само с един поглед за около 1 сек той трябва да анализира инфото от приборите, кое е по-лесно за възприемане и анализ: стрелка , показваща нагоре или надолу една цифра или цифра с плюс или минус отпред - за да разбере пилота дали е в снижение или изкачване; ама дали е плюс или минус ?! Наклонен силует на ляво или дясно или триъгълниче със съответната цифра за наклона?! циферблати със зелено или др. цветове за състоянието на хидравлични, енерго-, двигателни и оръжейни системи - кое?! И всичко това на 50-100 м в долина или каньон с едни никакви си 700-900 км/ч, където получаваш и илюзии за пространственото положение на ЛА в полет?! Кое а?!
    Като е толкоз надежден и информативен уреда на горната снимка, защо най отгоре му в дясно от червения бутон е разположен аналогов уред от зората на авиацията - съчмата?
    Както правилно е отбелязал rusin възприемчивостта на човешкото око и мозък е ограничена. Едни цветове се възприемат и инфото от тях се обработва много по-бързо от други. Мозъкът пък от своя страна може да обработи и реагира само на ограничено количество инфо за определен период от време , особено ако той е кратък . Затова и на всички модерни ЛА за военни или граждански цели има измислени системи, които редуцират полетната и тактическа инфо и дават тази , от която пилота има нужда в конкретния момент. Тези системи работят заедно с нашлемни системи за целеуказване, HUD и др.
    Казваш , че уреда-дисплея , който използваш може да има още 30 режима. Гледайки примерните дисплеи на Т-50 ти как разбра , че те не могат да изобразяват различна инфо?
    Картинките и изображенията били грозни ,без дизайн.... Поглеждам и виждам триъгълник значи самолет; ляво , дясно крило с предкрилки в зелено-значи готови; в жълто може и да е резервна хидро система или основната не е готова; два циферблата - най-вероятно ляв и десен двигател и техните обороти; като станат в зелено значи извели на малък газ или помпите и агрегатите , които са зацепени на тях; ще станат в зелено когато двигателите излензат на стабилни обороти и всички системи ще са зелени или в зелените сектори на циферблатите; ще ми изпише системата готова и какво толкова ми трябва да е красиво?! Трябва ми да е лесно за възприемане в който и полетен режим и да съм или да е функционално, на мен да ми е лесно.

    Кабината трябва да е ергономична. В тази част се намира тази и тази система, на това място се работи с органите за управление и контрол на същата тази система. Тук ми е инфото за състоянието на всички системи и полетни и тактически данни и без да си мърдам ръцете и краката от лоста, педалите и ръчката за газ да мога да получавам необходимата инфо. И това да става за много кратко време. Какво ме интересува дали е дизайнерско, красиво или каквото и друго там да е!

    Лек ден!

    Коментар


    • От: Re: От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      Факт е, че в прицелите на Т-90 се използват френски термовизионни камери, производство на Талес. Това е по инфо още отпреди 8-9 години.
      Точно така. Още на времето когато излезе на пазара МиГ-29 производителите му заявиха, че цената му е еди колко си. Ако купувача не е доволен и иска друга авионика / френска, израелска или немска/ - най - общо казано, то цената му ще се увеличи с еди колко си. Това е. Имаш крава - пиеш мляко. Нямаш крава - пиеш изворна вода.

      Лека вечер!

      Коментар


      • От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Казвал съм го и друг път - това са си същите комплексарщини и мегаломании като в последните няколкостотин години..
        А защо не рече и същото компетентно мнение и за другата голяма държава от американския континент,та да видим колко точно време ще оцелее мнението?

        Или дай да си говорим нещо просто заради самото говорене!
        Иво (таксито) Андреев
        0988 91 80 50
        Каджива Елефант 750 Лъки Експлорър 89-та

        Коментар


        • От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

          Първоначално публикуван от suzuki team Преглед на мнение
          А защо не рече и същото компетентно мнение и за другата голяма държава от американския континент,та да видим колко точно време ще оцелее мнението?
          Много просто - няма да е вярно. Сравни им бюджетите, сравни им БВП-то, сравни какво изнасят едните и какво другите, пък после ако можеш си направи изводите за едно-друго. Само да те светна че и за добиването на това което изнасят най-много отдавна работят със западни (и да, предимно американски) технологии.
          Последно редактирано от sparkybg; 13-03-17, 15:51.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

            Колко е стелт Т-50. В КБ «Сухого» говорят о ее «беспрецедентно низком уровне». Эффективная площадь отражающей поверхности у Т-50 сегодня равна 0,5 кв. м., что соответствует показателям главного конкурента российского истребителя американского F-22 Raptor.

            Коментар


            • Re: От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

              Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
              Колко е стелт Т-50. В КБ «Сухого» говорят о ее «беспрецедентно низком уровне». Эффективная площадь отражающей поверхности у Т-50 сегодня равна 0,5 кв. м., что соответствует показателям главного конкурента российского истребителя американского F-22 Raptor.
              Колкото и всички останали. Невидим не е в никакъв случай.

              Коментар


              • От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

                Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
                Колко е стелт Т-50. В КБ «Сухого» говорят о ее «беспрецедентно низком уровне». Эффективная площадь отражающей поверхности у Т-50 сегодня равна 0,5 кв. м., что соответствует показателям главного конкурента российского истребителя американского F-22 Raptor.
                По-скоро като на Тайфун http://www.globalsecurity.org/milita...rcraft-rcs.htm
                Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                Коментар


                • От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

                  Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
                  Добър ден!
                  Това, което си дал за пример и което ползваш в полет за изобразяване на навигационна информация в конкретния случай виждам, че на лявата половина от дисплея има един голям циферблат или "часовник" както ги наричаш и поне още три циферблата със стрелкички, на които не мога да видя каква е инфото за съжаление. Как кореспондират тези аналогови часовници с това, за което претендираш до сега? На левия циферблат са поставени активните радио-навигационни средства и положението на ЛА спрямо тях, изобразени в различни цветове за прегледност и възприемчивост и на компасната роза на същия този циферблат имаш изобразен текущия курс или heading. На дясната половина има инфо за летищата наоколо и т.н. Или факта, който наблюдавам аз е , че има доста часовници.
                  Въпросите ми са:
                  От какво разстояние са направени двете снимки?
                  Колко време ще трябва да разчета инфото на едната и другата при еднакво разстояние от очите до всяка една от тях?
                  При по-натоварен полетен режим -например полет на малка височина, когато 95 % от вниманието на пилота е ангажирано със ставащото отвън и само с един поглед за около 1 сек той трябва да анализира инфото от приборите, кое е по-лесно за възприемане и анализ: стрелка , показваща нагоре или надолу една цифра или цифра с плюс или минус отпред - за да разбере пилота дали е в снижение или изкачване; ама дали е плюс или минус ?! Наклонен силует на ляво или дясно или триъгълниче със съответната цифра за наклона?! циферблати със зелено или др. цветове за състоянието на хидравлични, енерго-, двигателни и оръжейни системи - кое?! И всичко това на 50-100 м в долина или каньон с едни никакви си 700-900 км/ч, където получаваш и илюзии за пространственото положение на ЛА в полет?! Кое а?!
                  Като е толкоз надежден и информативен уреда на горната снимка, защо най отгоре му в дясно от червения бутон е разположен аналогов уред от зората на авиацията - съчмата?
                  Както правилно е отбелязал rusin възприемчивостта на човешкото око и мозък е ограничена. Едни цветове се възприемат и инфото от тях се обработва много по-бързо от други. Мозъкът пък от своя страна може да обработи и реагира само на ограничено количество инфо за определен период от време , особено ако той е кратък . Затова и на всички модерни ЛА за военни или граждански цели има измислени системи, които редуцират полетната и тактическа инфо и дават тази , от която пилота има нужда в конкретния момент. Тези системи работят заедно с нашлемни системи за целеуказване, HUD и др.
                  Казваш , че уреда-дисплея , който използваш може да има още 30 режима. Гледайки примерните дисплеи на Т-50 ти как разбра , че те не могат да изобразяват различна инфо?
                  Картинките и изображенията били грозни ,без дизайн.... Поглеждам и виждам триъгълник значи самолет; ляво , дясно крило с предкрилки в зелено-значи готови; в жълто може и да е резервна хидро система или основната не е готова; два циферблата - най-вероятно ляв и десен двигател и техните обороти; като станат в зелено значи извели на малък газ или помпите и агрегатите , които са зацепени на тях; ще станат в зелено когато двигателите излензат на стабилни обороти и всички системи ще са зелени или в зелените сектори на циферблатите; ще ми изпише системата готова и какво толкова ми трябва да е красиво?! Трябва ми да е лесно за възприемане в който и полетен режим и да съм или да е функционално, на мен да ми е лесно.

                  Кабината трябва да е ергономична. В тази част се намира тази и тази система, на това място се работи с органите за управление и контрол на същата тази система. Тук ми е инфото за състоянието на всички системи и полетни и тактически данни и без да си мърдам ръцете и краката от лоста, педалите и ръчката за газ да мога да получавам необходимата инфо. И това да става за много кратко време. Какво ме интересува дали е дизайнерско, красиво или каквото и друго там да е!

                  Лек ден!
                  Как да обясниш на привържениците на шарените картинки, че човешкия мозък възприема много по добре аналоговия индикатор, особено при натоварване и стресови ситуации. Причината е, че в милоните години еволюция, мозъка е работил със символи, не с цифри. Именно за това и цифров дисплей с изображение на аналогов индикатор е най добрата комбинация. Защото на един дисплей може да изобразиш най различни аналогови символи, тоест точно този който в момента е необходим.
                  Търси се чист функционал, не цифри с + и - отпред и шарении.
                  0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                  Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                  Суперскан България www.decbg.com
                  Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                  Коментар


                  • От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

                    Точно

                    Ако е и направен стреелката да е вертикално в нормално положение - температури,волтаж,налягане,натоварване,скорост............сьвсем лесно става - в ляво ли е си ниско,дьрпа ли на дясно си високо.50 водомера да ти наредят пред теб пак с един поглед разбираш,че всичко е в ред или погледа ти спира на ония в дясно сьс стрелката под или над нормалното.

                    Другия вариант е 20 реда цифрички които да гледаш една по една и да се сещаш кое колко беше.
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

                      Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                      По-скоро като
                      Я, и инсекта е по-назад. Това да ли е достоверно?
                      Всеки трети е шести

                      Коментар


                      • От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

                        Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                        Другия вариант е 20 реда цифрички които да гледаш една по една и да се сещаш кое колко беше.
                        Много е просто - когато си отдолу цифрите са зелени, а надвишиш ли стават червени. Такава е сигнализацията на самолетоносачите към приближаващите за кацане. А тяхното време е най-критично.

                        Коментар


                        • От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

                          Има логика,но трябва да се сложат и други цветове - синьо за леко студено или жьлто за леко топло преди да скочи в червеното.Как и да го смятаме обаче МОИТЕ ОЧИ / не сьм пилот / мнооооого по-лесно свикват сьс стрелки от правилните от колкото с цифрички без значение какьв цвят са.
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

                            Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                            Я, и инсекта е по-назад. Това да ли е достоверно?
                            Да.
                            Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                            Коментар


                            • От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

                              Друг пример - на челното стъкло критичните данни се изобразяват с цифри - скорост, височина и азимут. Има чертички, но те са за онагледяване на посоката и скоростта на завъртане.

                              Коментар


                              • От: Сухой Т-50 ПАК ФА.

                                Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                                Как да обясниш на привържениците на шарените картинки, че човешкия мозък възприема много по добре аналоговия индикатор, особено при натоварване и стресови ситуации. Причината е, че в милоните години еволюция, мозъка е работил със символи, не с цифри. Именно за това и цифров дисплей с изображение на аналогов индикатор е най добрата комбинация. Защото на един дисплей може да изобразиш най различни аналогови символи, тоест точно този който в момента е необходим.
                                Търси се чист функционал, не цифри с + и - отпред и шарении.
                                Така де и радиолампите са по-добри от микрочиповете и транзисторите ...(функционално).

                                И гроздето е кисело, казала лисицата.

                                Промяната в цвета и интезитета на един индикатор се възприема пряко, по-бързо и независимо от ориентацията на окото спрямо индикатора, защото това са първични дразнители, които не изискват мозъчна обработка - за разлика от положението на стрелковите индикатори. Като следствие може да се наблюдават само с периферното зрение, докато вниманието е концентрирано другаде.
                                За другото - кой как му е удобно и кой как са го научили и е свикнал.
                                Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X