Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на първа лодка и начин за транспортирането и

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Вальо - от собствен опит знам, че при собственика на лодката има два най-щастливи дни - когато я купува и когато я продава
    Иначе 5метрова стъклопластова с 55к.с. двигател си я возех на колесар. Сега ползваме една надуваема на Ясен 3,5м, китайско копие на Зандер с 4к.с. мотор и не бих влязъл навътре в морето с нея - поне с не по-малък от 10к.с. мотор.
    Дори с надуваемата е тегава за вкарване и изкарване от двама души, без да е качвана на покрива. Същата съм я возил върху Тойотата и не е искала да излети.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Не оставяш човек дори да си помечтае малко, еййй- веднага с голЕмата талпа през краката... :-) Майтапа на страна, ама съм чувал тази сентенция в още по- суров вариант: “ Следващата по- голяма радост след покупката на яхта, е нейната продажба”. Дали пък не можем по някакъв начин да оборим тази максима, м@мк@ му ?

  • #17
    Ак-идел и Уфимката ги пропускам дървената също , след опита който бях натрупал с тях решението беше гуменетка с двигателче ама малко . Лодката нова разбира се двигателя втора употреба ама да е Ямаха е да здрави са ама стар та карбуратор та бензинова помпа та едно пласмасово колело на вала за което ми поискаха 600 лв представителите на марката отделно на няколко пъти гребах заради повреди из язовир добре че имах късмет и не ме остави в морето . Гуменетката дойде в къщи в 2 сака надух я в двора и ми хареса обаче да я качиш на покрива на Форестъра сам не е невъзможно но доста трудно въпреки че си бях направил ролки за целта ,може да се вози на покрива но на не много дълги дистанции и трябва да се внимава да не я срежеш , пристигаш на язовира следва постилане на платнище сваляне монтаж на двигател , транцеви колела ако си по далече от водата товарене на оборудването и си на вода . Надуваемата лодка е тясна в 3 м надуваема има място за двама а 4 м РИБ реално е като 3 м лодчица вътре ако си бил цял ден на вода излизаш схванат прав в надуваема не може да стоиш тя няма да се обърне ама риска да паднеш е много голям . Чашата с надуваемата лодка преля след една бора в морето двигателчето я буташе обаче лодката отиваше където тя реши това надуваема при РИБ този проблем го няма излязох на брега и след няколко часа беше на обява . Купих си твърда лодка и китайски двигател ама нов имам го 5 години вече и освен филтърче на бензина маркуч за бензин свещи иимпелер и други консумативи друго не съм сменял по него , твърдата лодка макар и малка 4 метра е вътре е комфортно за 2 души да риболуват или за 3 да се возят с 10 к с си излиза на глисаж с 2 души с 3 ма е по трудно . Съхранението на лодките Стъклопластовата или алуминиевата просто я обръщаш да не се пълни с вода и е съхранена докато надуваемата си иска грижи трябва да е прибрана най добре леко надута , след влизане в морето се мие преди да я прибереш се подсушава . А и да добавя когато поставиш лодката на колесар откриваш че имаш още един голям багажник .


    Коментар


    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Да, опасявам се че сте прав: ако и в началото двигателя да работи перфектно (опционно, но не задължително), втората употреба си е втора употреба- не знаеш какво търкалце ще му се счупи и влизаш в ебати филма по издирването му. Изобщо не коментирам, като се счупи в морето по време на уикенда, за който си пропътувал 300 километра и от почивка се превръща в оцеляване...
      Не съм го изпитвал лично, но и от други места съм чул, че при по- бурно време двигателя има сила да бута лодката, но на къде точно ще отиде си го решават тя, вълните и вятъра.

  • #18
    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
    ... Че има още един момент - покрива може да поеме (според зависи) до 500 кг, а обикновено 150-200 ....
    Кой покрив може да носи 500 кила?!?!?!
    -Чем занимаетесь по жизни?
    -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
    -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

    Коментар


    • #19
      Ако приемете и от мен съвет, мога да кажа следното :
      - това с возенето на тавана ми се вижда много трудно. Както каза някой по-горе - ще ти се отще накрая.
      - 20 к.с. двигател, да се монтира от сам човек също ми се струва убийство.
      - РИБ-а е по-мореходен от надуваемата, но си трябва колесар за него. Тогава двигателя си стои монтиран и всичко е песен.Бюджет мин. 10к ; регистрация ; прегледи ; Но все пак най-добрия вариант за мен.
      - за описаните нужди, надуваема - 3.6 или 3.8 м , задължително с надуваем кил. За влизане в морето ,дори и близо до брега (надуваемите са до 500м от брега) двигател 10 к.с., а по-добре 15 к.с. Тези по-маломощните са за язовир и за рибари Няма нужда от регистрация и се надува и сглобява за 30-40 мин.
      - Двигателя зависи от бюджета също. Двутактовия е по-лек, и може да лежи във всяко положение.Все още се намират читави екземпляри. Четиритактовия е по-тежък и лежи само в определена посока, когато го пренасяш и монтираш сам е проблем. Предимството, естествено е, че е по-съвременен и по-лесно може да се открие запазен такъв.
      - Както казаха по-горе, няма първа и последна лодка и моя съвет е да се започне с втора употреба, стига да са читави. Аз поне така направих и така продължавам...

      Коментар


      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря за изчерпателното мнение: за съжаление нещата, които сте описал ги подозирам и аз... Качването и свалянето на лодката от покрива с въпросната платформа и лебетка ми се струва доста изпълнима задача за сам човек, но зная, че между идеи (мечти) и реалност, понякога има доооооста сериозно разминаване. По отношение на двигателя, нямам илюзии- сигурен съм, че 50 килограмов кютук, с неудобна форма, на който особено внимаваш да не му строшиш най- ниската точката (пропелера) и въобще- да не го изпуснеш да се пръсне целия на цимента си е висша акробатика. Единственото на което се надявам е една урутка с две колелца, която се закача на антикавитационната плоча- до колко ще се движат тея колелца в мек пясък е въпрос, а до колко ще ми се вдигат щанги в най- голямата следобедна жега, пък е съвсем отделен въпрос.

        Какво означава надуваемите лодки да са до 500 метра от брега: това само за лодките с надуваем кил ли се отнася или е валидно и за РИБ- овете? Предполагам, визирате тази особеност за Гърция?

      • v_0
        v_0 коментира
        Редактиране на коментар
        Обикновено надуваемите лодки са категория "С", което означава отдалечаване на 500 метра от брега. Нужни са само спасителни ризи за всички на лодката и мисля друго оборудване не е задължително. За малките РИБ не знам. Големите, според оборудването и желанието на собственика, може да се регистрира 2 или 5 морски мили.

    • #20
      Не ми се коментира двутактов или 4 таков че такива теми стават мазало , 2тактов по прост и по надежен по лек обаче по висок разход на гориво . 4 тактов по тих по икономичен но по сложен и по тежък . Мое мнение двигател до 15 а защо не и до 20 к с 2 тактов от там нагоре 4 такта , относно миризмата на отработени газове и зацапване на свещи при ниски обороти на 2 тактовите караш със висок клас синтетични масла и проблемите отпадат . Икономията на гориво на 4 т мотор отива за обслужване това при малки двигатели при големите няма смисъл от двутаков .

      Коментар


      • #21
        Напълно съгласен. Ако кара на тролинг, може да зацапва, но разходките обикновено са с повече газ При по-бурно море, което понякога се променя бързо, 15 к.с. държи лодката под контрол. Мисля, че надуваеми над 3.8м. и 15 к.с. трябва да са регистрирани, което е ненужна разправия. За Гърция говоря, тук карат и без капитанско.

        Коментар


        • Вальо
          Вальо коментира
          Редактиране на коментар
          Да, така или иначе лодката и двигателя ще бъдат регистрирани. Предполагам регистрацията, която ще направя в България, ще бъде валидна и в Гърция, нали?

      • #22
        Миналата седмица ходих до Атина да обикалям по магазините за лодки: лодките под 4 метра масово са с надуваем кил, като отдолу повечето са reinforced. Хубаво, но за 3.80 ми искат 2400 евра: вярно, (почти) не можеш да го спукаш, но за тези пари вземаш добър РИБ или още по- добър хАлумин.
        Утре мисля да пообиколя борсите в Кавала, за да видим какво можем да спазарим там.
        Като цяло в Гърция алуминиеви лодки няма много, а надуваемите са бая сериозни кютуци.

        Всъщност, лодката с надуваем кил, при подходящ двигател, много по- трудно ли глисира от РИБ ??? Нали, на скорост и двете се опират на водата от средата на лодката- нататък: гуменото дъно много по- голямо съпротивление ли създава от пластмасата / алуминия?
        08седемшест5едно513четири

        Коментар


        • #23
          Да
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #24
            Надуваемата лодка се огъва под натиска на водата и оказва по голямо съпротивление затова и е необходим по голям двигател , недостъка се компенсира частично от твърдо дъно което е още един сак към лодката . Дълбокото V също му трябва по мощен мотор в сравнение с плитко V или плоскодънна лодка , обаче колкото е по дълбок кила толкова е по стабилна лодката особено на ход .

            Коментар


            • #25
              А няма ли опция лодката да си домува в Гърция,ако ще се ползва предимно там..? Питам,защото така отпадат проблемите с транспорта и размера. С едни приятели ползваме 7.5м със 150 к.с,през повечето време си стои закотвена на плажа (Калитеа,Касандра),ако се разваля времето я вадим в Неа Потидея (10км) защото е много удобно.Ако ходим за риба я дърпаме до Вурвуру (Ситония) и ходиме до всякакви плажове по море.Зимува на паркинг в Афитос.(5км). Мисълта ми е - един път я караш до там и си я ползваш цяло лято,а до разните плажове стигаш по море...
              Не ме е страх от големи разходи - страх ме е от малки приходи!
              Най-добрият ром е студеният ром!
              Кралско правило : Със камила може,с камилар - не!!!

              Коментар


              • v_0
                v_0 коментира
                Редактиране на коментар
                Тогава по-добре да е регистрирана в Гърция. Ако е Бг., трябва да минава преглед в България или да се организират няколко човека да заведат човек от морска. Също така знам и то съм питал пристанищните власти, че ако е с Бг. регистрация може да се стои 3 месеца в Гърция, като задължително трябва гръцка застраховка. Не знам до колко може да се проследи колко време стои там, но така казаха.
                Малко в страни от темата : колко плащате на година за паркинга на Касандра ? Вурвуру къде има удобно место за пускане на лодка ?

              • Вальо
                Вальо коментира
                Редактиране на коментар
                Ако се въртяхме около една дестинация, със сигурност това е правилният избор! От 2007 обикаляме гръцките плажове, като дълго време бяхме закотвени на Сикя. Постепенно обаче открихме, че малко по- далечните дестинации в посока Игуменица или Пирея ни очароват повече и всеки път си намираме по някое ново местенце. Та, за това ми се ще лодката да е под ръка.

            • #26
              С гръцка регистрация е лодката,да.Но съм виждал много с българска по-надолу,към Певкохори,Палюри...На Гларокавос знам поне 6-7 наши и сръбски,та така.Застраховка гръцка - задължително!!! 5 евра контузиха едни нашенци миналата година около Кавала.В Афитос паркинга (срещу Шел-а на главния път) е 350 евро,но човека е много близък,та не знам за всички ли е така... На Ситония малко преди супермаркета Вурвуру,мисля,че Лотос беше,дават лодки под наем,та там я пускаме.Има обаче страшно много и удобни места наоколо...
              Не ме е страх от големи разходи - страх ме е от малки приходи!
              Най-добрият ром е студеният ром!
              Кралско правило : Със камила може,с камилар - не!!!

              Коментар


              • Вальо
                Вальо коментира
                Редактиране на коментар
                Еха- бая солена глоба... какво се е случило, та така са ги ошамарили ??? Аз също съм чувал, че застраховката е задължително да е гръцка, но това не ми се струва да е кой знае какъв проблем- в съседна тема, колега даже беше пуснал телефон на човек в Никити (май), който се занимава с тези неща.

            • #27
              Значи за голяма лодка започваш с : Добър ден, 500 Евро
              Аз до колкото знам, гръцките минават на преглед на 8 години, а българските първо на една, после на три. За това казвам, че за мен е по-добре 3.6 или 3.8 м и двигател 15 к.с. ако ще се разхождаш по плажовете и изобщо да видиш дали е твоето хоби

              Коментар


              • Вальо
                Вальо коментира
                Редактиране на коментар
                Да, 500 евра не са пари без значение, но не тази сума би ме спряла: по- скоро връзването за един регион е нещото, което не ми харесва... Предпочитаме да пътуваме на нови и различни места (пожелателно диви), където дърпането на нещо отзад не е най- удобното, да не говорим, пък да трябва да го взема от стоянка на Халкидики и после да пътуваме към Парга.

            • #28
              Ами като възпитан човек отговаряш - Добър ден,ето - заповядайте! А за 3 - 4 метра лодка с 15кс мотор...не знам.всеки си е...различен...
              Не ме е страх от големи разходи - страх ме е от малки приходи!
              Най-добрият ром е студеният ром!
              Кралско правило : Със камила може,с камилар - не!!!

              Коментар


              • #29
                Вчера поскитах по борсите за лодки около Кавала- нищо интересно, поне за мен: 90 % от лодките са РИБ-ове над 5 метра, другите 5% са яхти или стъклопластови корита, отново над 5 метра.

                Има ли толкова голямо значение за стабилността на лодката да е с надуваем борд, та ако не е яхта да карат почти само такива??? Изобщо, стъклопластови лодки под 4.50 няма , а за алуминиеви пък да не говорим.

                Все пак полза от пътуването имаше: оказа се, че вчера е някакъв пазарен ден в Кавала и навалицата по улиците почти в целия град, беше потресаваща- на мен успяха да ми ударят само задния калник, не мога да си представя каква мъка щеше да е, ако зад тея 5.30 метра, закача още толкова- пълен абсурд!
                Лодката няма да се дърпа с колесар, защото значително би ограничило свободата на действията ми: придържам се към първоначалния план- на тавана.
                08седемшест5едно513четири

                Коментар


                • #30
                  Малка пластмаса без надувни бордове не става за море,ако е голяма и широка е тежка за теб,остава 4.5 от Тедо с 25 коня мотор и качваш на пикапа.
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • Вальо
                    Вальо коментира
                    Редактиране на коментар
                    Натам отиват нещата: въпроса е, че 25 коньов мотор в повечето случаи е трицилиндров и тежестта нараства бая... то, с двуцилиндровия, четиритактов борбата по сваляне и качване ще е като на свиня с тиква, а с по- тежък, просто ще съм за някое клипче в ютуб.

                  • BENZBOSS
                    BENZBOSS коментира
                    Редактиране на коментар
                    Е няма как,морето го иска

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X