Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Махагонова моторница

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Махагонова моторница

    Здравейте,
    Преди около 6 месеца се захванах да правя махагонова моторница. Към момента конструкцията е почти готова. Всичко до момента е лепено с епоксидна смола, въпросът ми е:
    С какво лепило да лепя обшивката (по спесификация е 4 пласта кръстосани летви с дебелина 5мм). Прочетох в тема във форума за полиуретанов уплътнител и като се порових в нета останас с впечатление че е доста здраво и надеждно лепило.
    Ето и малко ТТ данни за използваното дърво:
    -всички ребра и носа на лодката - ясен
    -летвичките които ги свързват и кила - дъб
    -за трите пласта обшивка - ела на дъглас
    -четвъртия пласт обшивка се чудя още - по спесификация е махагон, но може би ще го направя от акация????? (характеристиките са им почти еднакви)Натиснете снимката за да я уголемите

Име:UNADJUSTEDNONRAW_thumb_bd9e.jpg
Прегледи:1
Размер:359.2 КБ
ID:6159067Натиснете снимката за да я уголемите

Име:UNADJUSTEDNONRAW_thumb_bdae.jpg
Прегледи:1
Размер:270.2 КБ
ID:6159068

  • #2
    От: Махагонова моторница

    Ако са ти минали през ръцете "!5 проекта на съдове...", би трябвало да си прочел, че поне братушките, ползват от и до само епоксидна смола. Лично аз не бих ползвал полиуретанов уплътнител за лепене на обшивката. Иначе - браво за смелостта да започнеш такова нещо у дома. Аз не успях да се престраша даже и за един елементарен 4-метров, шперплатов Джонбот
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #3
      От: Махагонова моторница

      Имай предвид , че ясена не е подходящ за морска вода. Не казваш какви са размерите , но според мен ще стане доста тежка конструкция. Спрял си се на обшивка която става много здрава , но и тежка. Ако ще полагаш на края слой стъклопласт , може да ползваш и само ела , ако ще я лакираш , то най-добре е да ползваш махагон. За залепване ползваш епоксидна смола , или лепило клас D4 , полиуретаново или от рода на С200. Това второто залепва много здраво , но залепващите повърхности трябва да са идеално гладки и напаснати една към друга. Предимството на полиуретановото е , че се раздува , и по тоя начин запълва и слепва всички фуги. Проблема е , че трябва да работиш много бързо , и след като изсъхне трябва да изшлайфаш облицовката преди да почнеш следващия ред. Та това са двата варианта , епоксидна смола или Bison P-U MAX.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #4
        От: Махагонова моторница

        Лепила д3 и д4 са идеални за обща употреба, т.е за кошери, пейки, перголи и т.н, но дали стават за моторница с хора? Още повече, че най-вероятно лодката ще е на морето, т.е ще бъде подложена постоянно на въздействието на УВ лъчи и солена вода.

        Споменатите лепила са за не-структурни детайли според този материал
        https://www.classicboat.co.uk/practi...uctural-glues/

        Коментар


        • #5
          От: Махагонова моторница

          Лодката е дълга 22” (6.70м). Широка е около 1.86м.
          Прави сте-много е тежка (водоизместване по спесификация 1250кг.
          Модела е на hacker craft от 19...60 (70) някъде там.
          Искам да я карам в море (покрай брега)


          Коментар


          • #6
            От: Махагонова моторница

            Първоначално публикуван от m_markovski Преглед на мнение
            Лепила д3 и д4 са идеални за обща употреба, т.е за кошери, пейки, перголи и т.н, но дали стават за моторница с хора? Още повече, че най-вероятно лодката ще е на морето, т.е ще бъде подложена постоянно на въздействието на УВ лъчи и солена вода.

            Споменатите лепила са за не-структурни детайли според този материал
            https://www.classicboat.co.uk/practi...uctural-glues/

            Основният проблем е морската вода , а лепилото което съм споменал отговаря на сертификата за издържливост на морска вода , на самото лепило го пише. Освен това , той ще слепва различните слоеве по между им , като всяка отделна летвичка /5х20-30мм./ се приковава и с неръждаеми пирончета. След което цялата обшивка се покрива със стъклопласт , така , че проблем няма никакъв ако използва въпросното лепило. Ако цялата обшивка се изработи от махагон без стъклопласт , смолата е по-добро решение.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #7
              От: Махагонова моторница

              Първоначално публикуван от Phill4684 Преглед на мнение
              Лодката е дълга 22” (6.70м). Широка е около 1.86м.
              Прави сте-много е тежка (водоизместване по спесификация 1250кг.
              Модела е на hacker craft от 19...60 (70) някъде там.
              Искам да я карам в море (покрай брега)

              При този размер най-вероятно си снаждал детайлите от дъб. Ако си около София , ще ми е интересно да я погледна , също мога да помогна с всичко което е свързано с дървообработване.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • #8
                От: Махагонова моторница

                Пловдив. Морето го виждам един път в годината за 10 дни .
                Да слепени са летвите.
                И да - по спесификация след всички слоеве дъното се покрива със стъклофибърен плат и смола.
                Утре ще сложа повече снимки на лодката.
                Някъде прочетох че плоското дъно не е много за море - дано да не съм разбрал правилно.


                Коментар


                • #9
                  От: Махагонова моторница

                  Първоначално публикуван от Phill4684 Преглед на мнение
                  ...Някъде прочетох че плоското дъно не е много за море - дано да не съм разбрал правилно.
                  За съжаление си разбрал съвсем правилно. Дай снимка на транеца. Иначе в носа не е плоскодънна изобщо.
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар


                  • #10
                    От: Махагонова моторница

                    Махагонова лодка съм виждал само на изложба. Някакъв модел по поръчка на Миг Джагър ли беше, Елтън Джон ли...И по спомен, махагонът по нея започваше от нивото на водата нагоре. Вътре- страшна шукария. В Италия пишеше, че е строена.
                    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Махагонова моторница

                      Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
                      Махагонова лодка съм виждал само на изложба. Някакъв модел по поръчка на Миг Джагър ли беше, Елтън Джон ли...И по спомен, махагонът по нея започваше от нивото на водата нагоре. Вътре- страшна шукария. В Италия пишеше, че е строена.
                      В края на 80-те съм виждал да се прави в България от махагон , друга дървесина не видях , и си беше сериозна яхта. А и махагона е по-евтин от дъба.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • #12
                        От: Махагонова моторница

                        Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                        За съжаление си разбрал съвсем правилно. Дай снимка на транеца. Иначе в носа не е плоскодънна изобщо.
                        При това тегло , само с това дъно ще премине в режим на глисиране , стига да има и двигател с нужната мощност. Очаквам и двамата морски да се включат , но явно са надули платната , или отворили уискито , или и двете.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #13
                          От: Махагонова моторница

                          Епоксидната смола едно че е скъпа иска много точно смесване с катализатора . Не съм специалист но полиестерната е много по ефтина и с нея се работи много по лесно . Носи много широки граници на смесване с катализатора като това влияе само на времето на втвърдяване .
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #14
                            От: Махагонова моторница

                            Полиестерната е с три съставки - смола, ускорител и втвърдител, като директното смесване на ускорител и втвърдител дават БУМ. Първо се "ускорява", после се "втвърдява". И с двата вида смола се работи най-добре при 15-тина градуса - рано сутрин или късно вечер, но не и в най-големите жеги. Тогава нищо не може да те спаси от моменталическото втвърдяване.

                            П.П. За колегата-корабостроител - ако руският език не е тера инкогнита за теб, изрови в нета "15 проектов судов для любительской постройки". Вътре е разгледан всеки въпрос около такова начинание.
                            Последно редактирано от коко келеша; 10-08-19, 08:06.
                            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                            Из "Златния телец"

                            Коментар


                            • #15
                              От: Махагонова моторница


                              Дано от тези снимки се добие представа колко е (V) образно дъното и дали е добре за море


                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X