Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Махагонова моторница

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Половината е почти готова. Реших финиша да е дъб. Ще го байцвам накрая махагон и се надявам да стане ОК.
    Прикачени файлове

    Коментар


    • #77
      Втората половина е готова на почти 50%
      Надявам се утре да е на 90%.
      това дърво се реди доста трудно на тези шантави извивки.
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #78
        А какво ще я бута?
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #79
          Все още търся. Вътрешно бордови от 200-250 коня нагоре. Това е по спесификация.

          Коментар


          • #80
            2.5tdi+++ от ауди 100 ; )

            Коментар


            • #81
              Автомобилните мотори, в общия случай не стават на лодка.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • MoridinBG
                MoridinBG коментира
                Редактиране на коментар
                Мммм Yanmar/Toyota?

              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                Стават, но с доработки и ограничаване на мощността.

            • #82
              Има и изключения. В Англия има яхти с морски вариант на Форд 1,6 от 80-те но е 50-60 к.с. и не е много лек. Дизелов.
              Последно редактирано от Stbd; 07-03-21, 07:08.

              Коментар


              • #83
                Ще търся за лодка двигател. Бензинов, по - малки и по - леки. Че ще го охладя - ще успея, но доколкото разбирам проблем за охлаждането остават колекторните тръби. Намерих осмаци в щатите за около 5 бона на старо но ги изпуснах. Както и да е. Днес имах желание да накова останалите дъски но ми изгоря такера и реших да шлайфам. Става страхотно. Има още много за шлайфане но все пак добива вид. Опитах се да я снимам , но снимките не показват реалния резултат. Поздрави на всички
                Прикачени файлове

                Коментар


                • Stbd
                  Stbd коментира
                  Редактиране на коментар
                  Във Варна имаше една моторна бензинова яхта в неизползвано състояние. Някъде в малкия канал. Все някой оттам може да я знае. Не се използвала заради цената на горивото и промяна на приоритетите, по данни от 2017 г.

                • Пенчо
                  Пенчо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Чудесно става!!!!
                  Само да споделя, че като тръгнеш да лакираш е добре да е при по-висока температура и възможно по-ниска влажност.
                  Ама ти сигурно си ги знаеш тия неща.

              • #84
                Между другото като стана въпрос за лакове:
                3 ръце епоксидна смола, 6-8 ръце лак на епифанес с висока UV защита и накрая ле тонкион към 8 ръце защото има отлична издръжливост на солена вода ( поне така го рекламират). Ако някой има по-добро предложение......
                колкото до температурата в Пловдив нямам проблеми
                влажността обаче е някъде към 60% с което нищо немога да направя
                за дъното купих антифоулинг на Интрнешънъл модел: микрон 350 надявам се е ОК.

                Коментар


                • Stbd
                  Stbd коментира
                  Редактиране на коментар
                  Смолата само като лаково покритие (чиста) или и структурно (с плат)? С плат е по-добре, но оскъпява. За мокрите части май е за предпочитане с плат.
                  Лаковете какви са - полиуретанов, епоксиден или друг, алкиден/маслен?

              • #85
                Въпросът с влажността и температурата има две страни. Едната е недопускането температурата на повърхността да се повишава след лакирането. При загряване въздухът в порите се разширява и пречи на проникването, на адхезията и прави дупки в покритието (балончета). Вторият въпрос е влажността. Температурата на повърхността трябва да е значително над точката на оросяване - грубо казано, над тази на въздуха. Покритията с изпаряващ се разредител се охлаждат от изпарението и за тях трябва запас от градуси.
                Дребните хитрини са от вида да се лакира следобед, слънчева светлина може до лакирането и не след него и всякакви подобни.

                Коментар


                • #86
                  И фибро стъклен плат ще има. Вече съм го купил и чака. West System 135gm. Смятам да е само до ватерлинията за да не прозира под лака на дървото.

                  Коментар


                  • Stbd
                    Stbd коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не прозира. Поиграй си предварително с различни пропорции смола към плат върху дърво за да се види колко смола отива и да може да се дозира равномерно върху корпуса.
                    ***
                    При желание и извънреден мерак най-доброто би било да се сложи много плат и да се вакуумира. Това удължава междуремонтния период с доста години, но работата е повече и има разходи покрай вакуумирането.

                • #87
                  Аз не бих избрал дъб за последен слой , най-вече с тази широчина. Байцването на нещо с подобни размери ще е сериозно приключение , и най-вероятно ще допуснеш доста грешки и там. Плат със смола върху целия корпус , иначе ще се върнеш в началото. Какъв проблем има с махагона , дъба е по-скъп материал?
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #88
                    Така и не намерих махагон в БГ, но дори и да бях намерил всички дърводелци които познавам ми отказаха да го бучат защото бил много плътен и било трудно. Както и да е-имам друг голям проблем. Преди месец и нещо поръчах от Щатите частта която държи вала на витлото под водата. (Много е специфичен-9градуса) само там го намерих. Поръчах го заедно с някаква втулка която уплътнява вала... чаках го месец платих 450$+150$ доставка +220лв мито и такси, но..... колета дойде отворен и тази част липсваше.
                    не искам да поръчвам нищо повече по пощата от Щатите - въпросът ми е имали такава част в бг или Европа и ако няма дали мога да ползвам неръждавейка (имам приятели които се занимават с неръждавейка и ще ми я направят) оригинално е бронзова отливка???
                    помагайте!

                    Коментар


                    • motor_men
                      motor_men коментира
                      Редактиране на коментар
                      Тези дърводелци най-вероятно никога не са виждали и работили с масив махагон. Махагона е значително по-мек и по-лек материал от дъба , и с него се работи значително по-лесно. Това дето е със същия цвят , и е много твърдо , и много трудно за работа , е друга дървесина.

                  • #89
                    На снимката е #6
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • stefsab
                      stefsab коментира
                      Редактиране на коментар
                      Трябва подробен технически чертеж на детайла. Има голяма вероятност това да е лагерна втулка и да е от фосфорен бронз или друг специфичен материал.

                  • #90
                    На скицата е означено като "Strut", но по-често използваното наименование на този детайл е "Propeller shaft bracket". Има много производители в Европа.
                    https://www.italianpropellers.com/pr...-brackets.html
                    Традиционно се използва бронз за изработката му, вероятно защото е по-лесно да бъде отлят и обработен в последствие, отколкото да бъде изработен от неръждаема стомана.
                    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                    No wahalla.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X