Половината е почти готова. Реших финиша да е дъб. Ще го байцвам накрая махагон и се надявам да стане ОК.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Махагонова моторница
Свий
X
-
Автомобилните мотори, в общия случай не стават на лодка."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Ще търся за лодка двигател. Бензинов, по - малки и по - леки. Че ще го охладя - ще успея, но доколкото разбирам проблем за охлаждането остават колекторните тръби. Намерих осмаци в щатите за около 5 бона на старо но ги изпуснах. Както и да е. Днес имах желание да накова останалите дъски но ми изгоря такера и реших да шлайфам. Става страхотно. Има още много за шлайфане но все пак добива вид. Опитах се да я снимам , но снимките не показват реалния резултат. Поздрави на всички
- 1 like
Коментар
-
Между другото като стана въпрос за лакове:
3 ръце епоксидна смола, 6-8 ръце лак на епифанес с висока UV защита и накрая ле тонкион към 8 ръце защото има отлична издръжливост на солена вода ( поне така го рекламират). Ако някой има по-добро предложение......
колкото до температурата в Пловдив нямам проблеми
влажността обаче е някъде към 60% с което нищо немога да направя
за дъното купих антифоулинг на Интрнешънъл модел: микрон 350 надявам се е ОК.
Коментар
-
Въпросът с влажността и температурата има две страни. Едната е недопускането температурата на повърхността да се повишава след лакирането. При загряване въздухът в порите се разширява и пречи на проникването, на адхезията и прави дупки в покритието (балончета). Вторият въпрос е влажността. Температурата на повърхността трябва да е значително над точката на оросяване - грубо казано, над тази на въздуха. Покритията с изпаряващ се разредител се охлаждат от изпарението и за тях трябва запас от градуси.
Дребните хитрини са от вида да се лакира следобед, слънчева светлина може до лакирането и не след него и всякакви подобни.
Коментар
-
И фибро стъклен плат ще има. Вече съм го купил и чака. West System 135gm. Смятам да е само до ватерлинията за да не прозира под лака на дървото.
Коментар
-
Не прозира. Поиграй си предварително с различни пропорции смола към плат върху дърво за да се види колко смола отива и да може да се дозира равномерно върху корпуса.
***
При желание и извънреден мерак най-доброто би било да се сложи много плат и да се вакуумира. Това удължава междуремонтния период с доста години, но работата е повече и има разходи покрай вакуумирането.
-
-
Аз не бих избрал дъб за последен слой , най-вече с тази широчина. Байцването на нещо с подобни размери ще е сериозно приключение , и най-вероятно ще допуснеш доста грешки и там. Плат със смола върху целия корпус , иначе ще се върнеш в началото. Какъв проблем има с махагона , дъба е по-скъп материал?В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
Така и не намерих махагон в БГ, но дори и да бях намерил всички дърводелци които познавам ми отказаха да го бучат защото бил много плътен и било трудно. Както и да е-имам друг голям проблем. Преди месец и нещо поръчах от Щатите частта която държи вала на витлото под водата. (Много е специфичен-9градуса) само там го намерих. Поръчах го заедно с някаква втулка която уплътнява вала... чаках го месец платих 450$+150$ доставка +220лв мито и такси, но..... колета дойде отворен и тази част липсваше.
не искам да поръчвам нищо повече по пощата от Щатите - въпросът ми е имали такава част в бг или Европа и ако няма дали мога да ползвам неръждавейка (имам приятели които се занимават с неръждавейка и ще ми я направят) оригинално е бронзова отливка???
помагайте!
Коментар
-
-
На скицата е означено като "Strut", но по-често използваното наименование на този детайл е "Propeller shaft bracket". Има много производители в Европа.
https://www.italianpropellers.com/pr...-brackets.html
Традиционно се използва бронз за изработката му, вероятно защото е по-лесно да бъде отлят и обработен в последствие, отколкото да бъде изработен от неръждаема стомана.
There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
No wahalla.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар