Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Лазарово 4х4 Екстрийм - 2013 /18-19 май/

    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
    За коланите си има изискване в правилника-в "купето" да има на лесно достъпно място нож за срязване на коланите.
    Има и друго-при преминаване на водно препятствие хората вътре в джипа трябва да са с разкопчани колани. Толкова за водата и коланите.

    За мрежите-ако се задълбае в темата-може да се донесе от десет кладенеца вода за да се докаже, че в някакъв случай може и да навредят, но в много големия процент от случките ще помогнат. Аз съм ЗА мрежите.

    Въпрос:
    В много теми(не само в нашия форум) се дават примери как неслагането на колан спасил живота на чичото на пишещия. Или на баща му, или на баджанака му.
    Обаче като дойде някое наистина гадно препятствие-всички си слагаме коланите, и то без да ни подканват, нали?..
    Та защо не караш без колани, има случаи на спасени животи заради това, че хората са били без колан...
    Същото е и с мрежите. Щом се ползват-значи ползата от тях е много по-голяма от евентуалната вреда.

    Нека да не откриваме топлата вода със счупшени ръце, хората са го изстрадали преди нас, и са го измислили. Ако сме поне малко умни-ще полвзваме готовото решение без да си чупим ръцете. Нашите...
    Коле хубаво беше да поразгледаш снимките качени от Евротраял и други да видиш че на всичките няма мрежи и тн.Но найстина хорат карат седалки колани всичко истинско и като хората.Мрежи като гледам слагат по състезателни машини който развиват висока скорост.
    https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

    Коментар


    • #32
      Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

      Нашите водни препятствия са контролирани и винаги съдиите може да накарат преминаващите ги да си разкопчаят коланите и мрежите.
      Последно редактирано от Георги Василев; 30-05-13, 10:16.
      Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

      Коментар


      • #33
        От: Лазарово 4х4 Екстрийм - 2013 /18-19 май/

        Първоначално публикуван от ДиДжейДавел Преглед на мнение
        Мрежи като гледам слагат по състезателни машини който развиват висока скорост.
        Нека да се попитаме за какво се слага мрежата?
        За да не позволи на тялото да изпадне през "вратата" при евентуални кълбета.
        При нас кълбетата не са много(засега, че има и такива места на които ако тръгнеш ще се въртиш няколко пъти), но пак си има риск от показване на ръка отвън. И именно мрежата ще попречи да се подпрем инстинктивно, а от подпирането до контузията е много близо.

        В клипове от рали коли(асфалтови, WRC) понякога се вижда как опитните състезатели си кръстосват ръцете пред гърдите за да не ги покажат навън, и да се контузят. Но това за да се превърне в рефлекс и да измести другия-да се подпрем с ръката трябват много тренировки. Или много хладен разум. И двете неща не са ни по силите, за мен особено второто...
        Затова съм ЗА мрежи по прозорците и вратите. Нека да се предпазим доколкото можем, а ако има да се случват лоши неща-поне ще сме се опитали да вземем колкото може повече предпазни мерки.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #34
          От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

          Аз подкрепям Борко-седалки и колани каквито трябва.Не мисля,че мрежите са удачни.
          А това "Прото" от къде изпадна?

          Коментар


          • #35
            От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

            Първоначално публикуван от Пламен Исаев Преглед на мнение
            А това "Прото" от къде изпадна?
            В аванс за догодина.
            Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
            SSang Yong Kyron 2.0xdi
            Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

            Коментар


            • #36
              От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

              Моето предложение беше нещо такова. Малко нескопосано нарисувано, ама дано да става ясно какво съм искал да покажа. С тази защитна тръба ръката винаги ще е отвътре и няма да може да бъде защипана от машината при претъркаляне. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1302.jpg
Прегледи:1
Размер:281.5 КБ
ID:5488445
              Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
              SSang Yong Kyron 2.0xdi
              Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

              Коментар


              • #37
                От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                Преди години бях попаднал на компилация от видеота от ВРЦ, знаете какви катастрофи стават там. Та видеото беше с натурални звуци и кадри от вътре в колата.
                При всяка ситуация пилота крещеше дръж се, а навигадателя пускаше всичко и си прибираше ръцете на гърдите. Ако седалките ви са ок, и коланите ви са ок - не виждам защо не го ползвате. Просто шофера извика ли "дръж" -ръцете на гърдите и си висиш.

                Коментар


                • #38
                  От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                  Обръщането винаги става прекалено бързо и точно когато не го очакваш.Седалка,четириточкови колани(опънати до упор) и решетки,това е решението,лентите от плат не стават,при сериозно премятане и паниране,рискуваш да си начупиш ръцете.
                  https://www.facebook.com/photo.php?v=205981542764476,горе-долу така изглежда средно премятане.
                  Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                  Коментар


                  • #39
                    От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                    В траяла обръщанията не са с толкова висока скорост и съответно центробежните сили не са, толкова големи, че да ти изкарат ръцете извън автомобила. При нас проблемът е в инстиктивното "подпиране" или хващане за тръбата. Другата опасност е нещо(колче, клон) да не промуши тялото на състезателя при обръщане, защото той е вързан за седалката и не може да го избегне. В този смисъл може би е хубаво тръбарките да имат панел и на тавана.
                    Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                      Споделял съм с доста хора, че клон в купето е единственото нещо от което се страхувам в трофито. Колче с лента обаче също е много опасно. Защитата от колче при тръбарките, е мисия невъзможна за конструкторите. Там топката е в организаторите. Проблема е, че публиката хич не слуша.
                      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                        След като разгледах доста снимки и клипове на траялни машини, както и обръщания и вякакви щуротии, аз съм на следното мнение за мерките за безопасност:

                        1. адекватна клетка за безопасност, такива набрзо заварени за да мине номерът не трябва да се допускат.
                        2. спортни седалки
                        3. 4-ри точкови колани и повече точкови (като минимум 3-точкови, както масово използваните Schroth, но през двете рамена)
                        4. тръбарките и колите дето сега са без врати, да имат стабилен плътен под, да имат странични панели (врати), които пазят тялото. Като например такъв от тази снимка.


                        4. тръбарките да имат панели на тавана, пак както са от горната сминка.
                        5. мрежите помагат и при желание може да ги има. За тях ми направи впчеатление, че се използват масово при високи скорости, но за траял някои имат други не.

                        За мен лично най-важни са седалките и коланът, като при обръщане трябва да се има ясно съзнание, че ръцете трябва да се кръстоват пред тялото и да се хванат за колана. Следващо са панелите, подът и таванът за да се предпази тялото, тук и организаторът има важна роля, така да се разположат колчетата, че да се намали опасността от тях. Мрежите имат и предимства и недостатъци (пазат от изпадане и подпиране, увеличават времето за излизане), така че това зависи от самия екипаж дали да ги избере или не. Добре поставеният страничен панел ще пречи на подпирането, например ако покрива лакътя и пречи на естествения път на ръката, реално подпирането ще е на панела.

                        Още малко снимки на траялни машини

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1310.jpg
Прегледи:1
Размер:466.7 КБ
ID:5488452

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1210.jpg
Прегледи:1
Размер:401.2 КБ
ID:5488453

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:210.jpg
Прегледи:1
Размер:520.6 КБ
ID:5488454

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:521.jpg
Прегледи:1
Размер:452.3 КБ
ID:5488455
                        Последно редактирано от Стоян Францов; 31-05-13, 10:21.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                          Eееххх какви машини само - мечтааааа
                          Samurai Gemax

                          Коментар


                          • #43
                            От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                            Едно отклонение от темата ама като го видях и не се сдържах, и това е участник в Eurotrial

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:obrazok-292.jpg
Прегледи:1
Размер:210.2 КБ
ID:5488456

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:obrazok-496.jpg
Прегледи:1
Размер:161.5 КБ
ID:5488457

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:obrazok-762.jpg
Прегледи:1
Размер:287.4 КБ
ID:5488458

                            Коментар


                            • #44
                              От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                              От изложенията дотук, в повечето се застъпват идеите за:

                              1. спортни седалки
                              2. многоточкови, добре затегнати колани
                              3. клетка
                              4. панели - (твърди) на под, таван, странични (според мен тр. да ограничават ръката в поне две точки - рамо и китка)
                              5. мрежи

                              За т. 1 и 2 и 3 мисля, че всички взели отношение са изразили съгласие.

                              За т. 4 - с изключение на един участник, другите позиции изглеждат по-скоро "за".

                              Най-спорна за момента е т. 5 (мрежи).

                              Други посоки за размисъл:

                              1. ясно обозначение на усилените места за теглене на джипа при изваждането му от трасето (за да се избегне откъсване на тръби при "евакуирането")
                              2. ключ за прекъсване (-) масата на акумулатора, на достъпно място
                              3. ключ за изключване на горивните помпи, на достъпно място (примерно при обръщане).

                              Коментар


                              • #45
                                От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                                Първоначално публикуван от Vitan Преглед на мнение
                                1. ясно обозначение на усилените места за теглене на джипа при изваждането му от трасето (за да се избегне откъсване на тръби при "евакуирането")
                                2. ключ за прекъсване (-) масата на акумулатора, на достъпно място
                                3. ключ за изключване на горивните помпи, на достъпно място (примерно при обръщане).
                                Като изключиш ключ-масата всички тоци изчезват и ключът за изключване на помпите е безсмислен. Пробвано.
                                Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                                Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                                В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X