Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

    Цифром и словом 3 (три) седмици след срока, който организаторите сами си поставиха, няма официално обявени изисквания за безопасност.

    Надявам се демонстрираната "силната заинтересованост" от въвеждането на допълнителни мерки за безопасност да не е просто популизъм и театър.

    Коментар


    • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

      Дойде време да публикуваме и изискванията за безопасност.


      Задължителни изисквания към участниците в клас Експерт (и Прото за следващата година):

      1. Адекватна клетка за безопасност - няма да се допускат видимо лошо изработени клетки, клетки без нито един диагонал, както и клетки от винкел, тънки тръби с диаметър под 30 мм. и други несвойствени материали. Препоръчва се клетките да са изработени от безшевни тръби с минимум по един диагонал в три взаимно-перпендикулярни равнини и с минимален брой заварки заварени с пълен провар.

      2. Спортни седалки – позволени са и седалки тип „дълбоко рекаро“.

      3. Минимум 3-точкови спортни колани –коланът трябва да минава и през двете рамена. 3-точкови серийни колани от лек автомобил не се допускат.

      4. Адекватна каска – няма да се допускат следните видове каски: строителни, велосипедни, кожени, военни и др. по преценка на организаторите

      5. Колите с тръбна конструкция и колите без врати трябва да имат страничен диагонал, успореден на тялото(седалката), който да предпазва тялото и краката. Той се изработва от тръби с диаметър не по-малък от 30 мм. Препоръчва се страничният диагонал да минава на нивото на раменете и коленете.

      6. Колите с тръбна конструкция и колите без врати трябва да имат стабилен, здрав под, и да имат странични панели, които да пазят тялото. Панелите се монтират между страничния диагонал и пода. Позволява се те да са изработени и от щанцована, стоманена решетка с дебелина минимум 3мм и максимална големина на отворите 20ммХ20мм. Препоръчително: плътни панели с дебелина 2 мм за стомана или 3 мм за алуминий.

      7. Колите с тръбна конструкция и колите без твърд таван трябва да имат защитен панел на тавана, който да покрива цялата кабина.Защитният панел се закрепва с помощта на минимум 6 болта с дебелина минимум 8 мм, с якост минимум 8,8. Ако панелът е заварен, то това трябва да е с поне 6 шева с минимална дължина 50 мм всеки. Позволява се той да се изработи и от щанцована, стоманена решетка с дебелина минимум 3мм и максимална големина на отворите 20ммХ20мм. Препоръчително: плътен панел с дебелина 2 мм за стомана или 3 мм за алуминий.

      8. Ключ маса за изключване на плюса от акумулатора. При изключване тя трябва да гаси и двигателя. Тя трябва да е достъпна и от двете места в автомобила.

      9. Поне 2 кг. прахов пожарогасител, за препоръчване е 3 кг и с CО2

      10. Здраво закрепени – акумулатори,резервоари и помощно оборудване: пътеки, джакове, котви и др..

      Странична мрежа над вратата/панела е добре да се постави, но не е задължителна и е по преценка на екипажа.


      Задължения на организаторите за клас Хоби и клас Експерт:

      1. да проверяват дали автомобилите отговарят на изискванията за безопасност и дали предпазните колани са добре стегнати.

      2. на опасните места – странични наклони или места с опасност от обръщане да се поставят ниски колчета около 15 см. или наклонени нормални колчета с наклон извън трасето.

      3. на всяка зона да има по един пожарогасител.

      забележка: препоръчителните изисквания в синьо отговарят на изискванията на Евротраял.
      Последно редактирано от Георги Василев; 17-07-13, 09:14.

      Коментар


      • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

        Чудесно (нямам предвид правописа).

        Сега остава организаторите да придадат на задълженията си конститутивно действие, защото само с декларации от типа:
        дапроверяват дали автомобилите отговарят на изискванията
        практическият ефект от въвеждането на правила за безопасност ще е нулев.

        Във връзка с това, предлагам горното изречение да се допълни, както следва: "да проверяват....и да не допускат до участие...", с което теоретичните постулати, ще добият практични резултати (за безопасността и нивата й).

        От кой момент влизат в сила измененията в правилника?
        Последно редактирано от Vitan; 01-07-13, 15:23.

        Коментар


        • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

          Първоначално публикуван от Vitan Преглед на мнение
          Чудесно (нямам предвид правописа).

          Сега остава организаторите да придадат на задълженията си конститутивно действие, защото само с декларации от типа: практическият ефект от въвеждането на правила за безопасност ще е нулев.

          Във връзка с това, предлагам горното изречение да се допълни, както следва: "да проверяват....и да не допускат до участие...", с което теоретичните постулати, ще добият практични резултати (за безопасността и нивата й).

          От кой момент влизат в сила измененията в правилника?
          Ако малко помислиш ще стигнеш до извода!Когата повечето участници са съгластни.
          https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

          Коментар


          • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

            Първоначално публикуван от ДиДжейДавел Преглед на мнение
            Ако малко помислиш ще стигнеш до извода!Когата повечето участници са съгластни.

            Нима? Дай да го помислим по твоя начин: Кои са участниците? Краен брой ли са? Колко са "повечето" участници? Имат ли различна "тежест" на съгласието (примерно по коефициент да умножим)?

            Ти знаеш ли точните отговори на горните въпроси, защото аз не. А ако твърдиш, че знаеш, то излиза, че веригата е капсулирана още преди да е минал един сезон и участието в стартовете става на база "членство".

            Струва ми се, че губиш нишката на логиката при разпределяне на функциите между организатори и участници - едните (организаторите) администрират, правят екстреми и трасета, изобретяват правилник, допълват и изменят, а другите (участниците) съобразявайки се с правилника, решават дали или не да вземат участие.

            Затова предлагам да не се напрягаме в излишно мислене, а да чуем от кой момент влизат в сила измененията и който има желание да участва - да пристъпи към слагане на врати или да обезопаси машината си, според посочените по-горе правила за безопасност...
            Последно редактирано от Vitan; 01-07-13, 16:05.

            Коментар


            • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

              Новите изисквания влизат в сила от следващото състезание за веригата - Зверино.

              Коментар


              • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                Решението на Green Magic Team
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1044423_10200471353491763_1627982174_n.jpg
Прегледи:1
Размер:95.9 КБ
ID:5500718

                Коментар


                • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                  Първоначално публикуван от Стоян Францов Преглед на мнение
                  Решението на Green Magic Team
                  [ATTACH=CONFIG]605085[/ATTACH]
                  Подът отговаря ли на условието на т. 6 от допълнителните правила за безопасност, в болднатата част?

                  6. Колите с тръбна конструкция и колите без врати трябва да имат стабилен плътен под, и да имат странични панели, които да пазят тялото. Панелите се монтират между страничния диагонал и пода.Препоръчителна дебелина на панелите: 2 мм за стомана или 3 мм за алуминий.

                  Коментар


                  • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                    Първоначално публикуван от Vitan Преглед на мнение
                    Подът отговаря ли на условието на т. 6 от допълнителните правила за безопасност, в болднатата част?

                    6. Колите с тръбна конструкция и колите без врати трябва да имат стабилен плътен под, и да имат странични панели, които да пазят тялото. Панелите се монтират между страничния диагонал и пода.Препоръчителна дебелина на панелите: 2 мм за стомана или 3 мм за алуминий.
                    Да така е, на пода ще трябва да се сложи рифел. Тази решетка е доста здрава, аз съм я виждал и мисля, че е добро решение за странични панели.

                    Коментар


                    • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                      Първоначално публикуван от Стоян Францов Преглед на мнение
                      Тази решетка е доста здрава, аз съм я виждал и мисля, че е добро решение за странични панели.
                      Да здрава е, но нали вървим лека-полека към изискванията на Евротраял. Утре Илиян ще реши да кара там и ще трябва да преправя всичко. Или след някоя и друга година Евротраял ще се проведе у нас и нито една българска машина няма да може да участва. Аз мисля, че тези три панела- под, таван и страничен трябва да са плътни.
                      Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                      Коментар


                      • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                        Да по-добре би било да са плътни и аз съм за плътни, но и това върши работа. Само подът по сегашните изисквания трябва да е плътен. Но който има амбиции още от сега може да почне да се подготвя, сложили сме нещата като препоръки точно с тази цел, да не се преправят в бъдещ момент.

                        А ако някой ден Евротраял-а се проведе тук значи наистина ще сме напреднали и много ще се радвам
                        Последно редактирано от Стоян Францов; 10-07-13, 12:05.

                        Коментар


                        • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                          Според мен нещата трябва да се правят, както трябва, а не "да вършат работа". Затова в държавата няма един нормален, прав тротоар.... Аз съм за плътни панели.
                          Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                          Коментар


                          • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                            Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                            Според мен нещата трябва да се правят, както трябва, а не "да вършат работа". Затова в държавата няма един нормален, прав тротоар.... Аз съм за плътни панели.
                            За тротоарите не съм съгласен (нямат връзка с темата), но за панелите - подкрепям.

                            След като има стремеж за развитие - стандартите са ясни - плътни панели.

                            "Либералните" режими не винаги дават добри резултати.
                            Последно редактирано от Vitan; 10-07-13, 13:03.

                            Коментар


                            • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                              Според мен панелите ,които са направени на "Зеления звяр" ще вършат работа ,даже вероятно и по добра от плоска ламарина.Освен това имат и голямото предимство да не ограничават видимостта,което е голямо предимство при тръбните машини.
                              От друга страна ,ако "белите хора" карат с плътни панели/не съм сигурен дали трябва да ги копираме на 100 %/ ще трябва и с това да се съобразим .

                              Стоян и Жоро ви загатват за наши участници на евротраял и "европейци" на наши траяли,знайте ,че не е случайно и скоро ще имаме инфо от извора...

                              За мен машината на Илиян ще отговаря на изискванията и поне за тази година нека си остане така !
                              0887/400121 Антон Донев

                              Коментар


                              • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                                Първоначално публикуван от antiroad Преглед на мнение
                                От друга страна, ако "белите хора" карат с плътни панели/не съм сигурен дали трябва да ги копираме на 100 %/ ще трябва и с това да се съобразим
                                ...
                                Стоян и Жоро ви загатват за наши участници на евротраял и "европейци" на наши траяли,знайте ,че не е случайно и скоро ще имаме инфо от извора...
                                При "белите хора" пише това:

                                3.6.2.7 Floor / firewall / transmissiontunnel
                                A floor plate made out of minimum 2mm thick Aluminium or 1 mm thick steel has to be installed in case the original floor plate is not existing. Removal or replacement of the firewall is not allowed. Changes at the transmission tunnel are allowed.

                                3.6.2.12 Protective netting
                                /Armstraps Protection nets or armstraps must be used. Net must cover the door/window area so the arm/hand cannot come outside the car. This also applies to armstraps. If arm straps are used they must open together with the harness.

                                The roof space between the A and the B bars must be covered with a steel plate with a minimum thickness of 2 mm, or an aluminum plate with a minimum thickness of 3 mm. The plate must be fitted with screws in at least six points (quantity M8, ISO standard 8. or welded with a minimum of six welding seams, each with a minimum length of 5 cm.
                                Тъй като "загатванията" на Францов и Василев са "неслучайни" (за българско участие в чуждоземски трейл стартове), едва ли след като се пошляят и пошляпат из "извора", ще стигнат до други съждения, различни от правилника, цитиран по-горе.

                                P.S. Пък дано там установят емпирично, че плътният покрив няма за единствена функция предпазването от дъжд....
                                Последно редактирано от Vitan; 12-07-13, 10:26.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X