Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

    Първоначално публикуван от Vitan Преглед на мнение
    P.S. Пък дано там установят емпирично, че плътният покрив няма за единствена функция предпазване от дъжд...
    Да си виждал мокър трейл могул да може да мине и едно препятствие?

    Коментар


    • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

      Трейл могулите дъжд не ги вали, защото отдавна са установили предимствата на плътните покриви. Но пък покривът пази не само от дъжд, както се твърди в "прессъобщение" на организаторите.

      Коментар


      • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

        Първоначално публикуван от Стоян Францов Преглед на мнение
        Дойде време да публикуваме и изискванията за безопасност.


        Задължителни изисквания към участниците в клас Експерт (и Прото за следващата година):

        1. Адекватна клетка за безопасност - няма да се допускат видимо лошо изработени клетки, клетки без нито един диагонал, както и клетки от винкел, тънки тръби с диаметър под 30 мм. и други несвойствени материали. Препоръчва се клетките да са изработени от безшевни тръби с минимум по един диагонал в три взаимно-перпендикулярни равнини и с минимален брой заварки.
        1 и Половина.Всяка клетка да е по правила на FIA и задължително минала ХОМОЛОГАЦИЯ.

        2. Спортни седалки – позволени са и седалки тип „дълбоко рекаро“.-
        2 и Половина.Седалки с изтекла хомологация или без щампа за година на прозводство Няма да бъдат приемани.
        3. Минимум 3-точкови спортни колани –коланът трябва да минава и през двете рамена. 3-точкови серийни колани от лек автомобил не се допускат.
        3 и малко.Същото като за коланите само с допълнение че трябва да бъдат закрепени по Указания от ПРОЙЗВОДИТЕЛ начин.
        4. Адекватна каска – няма да се допускат следните видове каски: строителни, велосипедни, кожени, военни и др. по преценка на организаторите

        5. Колите с тръбна конструкция и колите без врати трябва да имат страничен диагонал, успореден на тялото(седалката), който да предпазва тялото и краката. Той се изработва от тръби с диаметър не по-малък от 30 мм. Препоръчва се страничният диагонал да минава на нивото на раменете и коленете.
        5 почти 6.Страничния диагонал задължително по спесификаций на FIA.
        6. Колите с тръбна конструкция и колите без врати трябва да имат стабилен плътен под, и да имат странични панели, които да пазят тялото. Панелите се монтират между страничния диагонал и пода.Препоръчителна дебелина на панелите: 2 мм за стомана или 3 мм за алуминий.

        7. Колите с тръбна конструкция и колите без твърд таван трябва да имат защитен панел на тавана, който да покрива цялата кабина. Защитният панел се закрепва с помощта на минимум 6 болта с дебелина минимум 8 мм, с якост минимум 8,8. Ако панелът е заварен, то това трябва да е с поне 6 шева с минимална дължина 50 мм всеки. Препоръчителна дебелина на панелите: 2 мм за стомана или 3 мм алуминий.

        8. Ключ маса за изключване на плюса от акумулатора. При изключване тя трябва да гаси и двигателя. Тя трябва да е достъпна и от двете места в автомобила.
        8 и половина.Ключ маса подбран от известен вносител на още по-извесна фирма задължително с пълен контрол на ВСИЧКИ възли.
        9. Поне 2 кг. прахов пожарогасител, за препоръчване е 3 кг и с CО2
        9.Задължителна пожарна система с валиден хомолагационен номер и заверено тяло.
        10. Здраво закрепени – акумулатори,резервоари и помощно оборудване: пътеки, джакове, котви и др..
        Всичко закрепено с свински упашки,тел и ластик се смята за не ЗДРАВО закрепени.Ако може не се и носят помощни средства.ЕВРОТРАЯЛ не ползват оборудване.

        Странична мрежа над вратата/панела е добре да се постави, но не е задължителна и е по преценка на екипажа.


        Задължения на организаторите за клас Хоби и клас Експерт:

        1. да проверяват дали автомобилите отговарят на изискванията за безопасност и дали предпазните колани са добре стегнати.
        Прегледа да се извършва от оторизиран член на FIA за техническа безопастност.

        2. на опасните места – странични наклони или места с опасност от обръщане да се поставят ниски колчета около 15 см. или наклонени нормални колчета с наклон извън трасето.
        И задължително яки момчета с тояги да разгонват любопитните.

        3. на всяка зона да има по един пожарогасител.
        На по-равните участници пожарна команда имаща опит в гасене на коли.

        И без това се е тръгнало да добавя малко неща в правилника.Тъй като играем като БАТКОВЦИТЕ в ЕВРОПА
        Абсолютни всеки участник трябва да притежава ХОМОЛОГАЦИОНЕН ПАСПОРТ от БФАС за участие в състезания на територията на Европейски саюз.

        Това са малките допълнения от мен.
        Относно дъжда.Аз трейл могул не съм виждал да участва!
        https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

        Коментар


        • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

          Първоначално публикуван от ДиДжейДавел Преглед на мнение
          На по-равните участници пожарна команда имаща опит в гасене на коли.

          И без това се е тръгнало да добавя малко неща в правилника.Тъй като играем като БАТКОВЦИТЕ в ЕВРОПА
          Абсолютни всеки участник трябва да притежава ХОМОЛОГАЦИОНЕН ПАСПОРТ от БФАС за участие в състезания на територията на Европейски саюз.

          Това са малките допълнения от мен.
          Относно дъжда.Аз трейл могул не съм виждал да участва!
          Горното е петъчен хумор, нали?

          Помня, че вече уточнихме - организаторите пишат, изменят и допълват правилника, а състезателите избират дали да участват, дали да се развиват, или просто да хленчат по неясни причини.

          Обзалагам се на три айряна (колкото ми дължи Василев), че спазването на новите правила за безопасност няма да се отрази негативно нито на веригата, нито на развитието, нито на представянето на състезателите.
          Последно редактирано от Vitan; 12-07-13, 18:08.

          Коментар


          • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

            След обсъждане между организаторите решихме да не се правим на по-католици от Папата Разрешихме използването на 3мм.-вата щанцована, стоманена решетка за под, таван и странични панели. Доводите са, че е достатъчно здрава, през нея се вижда( което е много важно при странните положения на машините в пространството) и все пак при траяла джиповете се обръщат в контролирана среда. Това не е трофи да се метнеш в някое дере и да не знаеш на, какъв пън ще кацнеш! Въпреки това, ако някой тепърва реши да си прави джипа бих му препоръчал да го направи по препоръчания начин(в синьо), за да не го преправя, ако реши да кара на Евротраял.
            Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

            Коментар


            • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

              Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
              След обсъждане между организаторите решихме да не се правим на по-католици от Папата Разрешихме използването на 3мм.-вата щанцована, стоманена решетка за под, таван и странични панели. Доводите са, че е достатъчно здрава, през нея се вижда( което е много важно при странните положения на машините в пространството) и все пак при траяла джиповете се обръщат в контролирана среда. Това не е трофи да се метнеш в някое дере и да не знаеш на, какъв пън ще кацнеш! Въпреки това, ако някой тепърва реши да си прави джипа бих му препоръчал да го направи по препоръчания начин(в синьо), за да не го преправя, ако реши да кара на Евротраял.

              Мнение на Стоян Францов

              Дойде време да публикуваме и изискванията за безопасност.

              Задължителни изисквания към участниците в клас Експерт (и Прото за следващата година):...

              6. Колите с тръбна конструкция и колите без врати трябва да имат стабилен плътен под, и да имат странични панели, които да пазят тялото. Панелите се монтират между страничния диагонал и пода.Препоръчителна дебелина на панелите: 2 мм за стомана или 3 мм за алуминий.
              Василев на 10.07.2013:
              Според мен нещата трябва да се правят, както трябва, а не "да вършат работа". Затова в държавата няма един нормален, прав тротоар.... Аз съм за плътни панели.
              Францов на 10.07.2013:
              Да по-добре би било да са плътни и аз съм за плътни, но и това върши работа. Само подът по сегашните изисквания трябва да е плътен. Но който има амбиции още от сега може да почне да се подготвя, сложили сме нещата като препоръки точно с тази цел, да не се преправят в бъдещ момент.
              Та казваш, решихте организаторите, един от които състезател, с 3 мм щанцована стоманена решетка за под... А ще се включи ли задължително изискване за цвят, примерно свежо зелено...
              Последно редактирано от Vitan; 16-07-13, 14:46.

              Коментар


              • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                Щанцованата стоманена решетка е достатъчно здрав материал. Оценихме я и отговаря на целта която искаме да постигнем с правилата за безопасност.

                Първоначално публикуван от Vitan Преглед на мнение
                Та казваш, решихте организаторите, един от които състезател, с 3 мм щанцована стоманена решетка за под... А ще се включи ли задължително изискване за цвят, примерно свежо зелено...
                Пак почна да прекаляваш с нападките, едно е на хартия, друго е на живо. Крайно време е да ти подаря един УАЗ-469 (имам наличен) и да почнеш да се возиш, за да имаш и реални впечатления.

                Коментар


                • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                  Кой организатор е и състезател във веригата?
                  Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                  Коментар


                  • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                    Интересно, "обсъждахте задълбочено" правила за безопасност около 2 месеца и половина.

                    На 01.07.2013 обявихте правилата, сред които и задължително изискване за плътен под.

                    На 10.07.2013 и двамата потвърдихте (видно от собствените ви постове), че подът трябва да е плътен и дори подкрепяте поставянето на плътни покрив и странични панели.

                    На 16.07.2013 изведнъж "решихте", че вече поставената от друг организатор-състезател решетка е достатъчно безопасна, противно на собствените ви задължителни правила.


                    Не обичам пословиците и поговорките (те са приоритет на Василев, който продължава да ми дължи 3 айряна), но онази за меренето и рязането е подходяща за случая (в модифициран вариант мислене-писане).


                    Първоначално публикуван от Стоян Францов Преглед на мнение
                    Крайно време е да ти подаря един УАЗ-469 (имам наличен) и да почнеш да се возиш, за да имаш и реални впечатления.

                    Ц, крайно време е да се мисли повече, преди да се пише, защото скоростната замяна на "обмислени решения" с инцидентни такива, според вече наличното, е нелепа.

                    Ще откажа ламаринения ти подарък, с препоръка да го предадеш на вторични суровини.
                    Последно редактирано от Vitan; 16-07-13, 15:24.

                    Коментар


                    • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                      Първоначално публикуван от Vitan Преглед на мнение
                      Интересно, "обсъждахте задълбочено" правила за безопасност около 2 месеца и половина.

                      На 01.07.2013 обявихте правилата, сред които и задължително изискване за плътен под.

                      На 10.07.2013 и двамата потвърдихте (видно от собствените ви постове), че подът трябва да е плътен и дори подкрепяте поставянето на плътни покрив и странични панели.

                      На 16.07.2013 изведнъж "решихте", че вече поставената от друг организатор-състезател решетка е достатъчно безопасна, противно на собствените ви задължителни правила.



                      Не обичам пословиците и поговорките (те са приоритет на Василев, който продължава да ми дължи 3 айряна), но онази за меренето и рязането е подходяща за случая (в модифициран вариант мислене-писане).
                      В Разград отганизатор е АСК "Офроуд - Мания".

                      Аз продължавам да мисля, че плътните панели са по-подходящи и когато си направя траялен(трейлен за да ти е по ясно) джип ще си сложа плътни. На мен решетката ми харесва като бюджетно решение, не отговаря на правилата за Евротаял, но засега освен "свежо зеленият" друг няма заявени амбиции да ходи там, а той ако реши да ходи ще трябва да си преправи отново джипа, което пак е в негов ощърб. Не мога да разбера, защо винаги се хващаш за всяка дума.
                      Последно редактирано от Стоян Францов; 16-07-13, 15:33.

                      Коментар


                      • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                        Да обсъждахме задълбочено, но този материал не е бил обсъждан. "Твърдия под" буквално го преписахме от изискванията на Евротраял. Появи се този материал, обсъдихме го, чухме доводите "за" и "против", ходихме до магазин за метали да го "пипнем" и решихме, че е достатъчно здрав и става. Когато има разумни доводи няма причина да не ги чуем. Асенчо например роптае принципно против изискванията без никакви доводи, камо ли разумни.
                        Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                        Коментар


                        • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                          Първоначално публикуван от Стоян Францов Преглед на мнение
                          Не мога да разбера, защо винаги се хващаш за всяка дума.

                          Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                          Да обсъждахме задълбочено, но този материал не е бил обсъждан. "Твърдия под" буквално го преписахме от изискванията на Евротраял. Появи се този материал, обсъдихме го, чухме доводите "за" и "против", ходихме до магазин за метали да го "пипнем" и решихме, че е достатъчно здрав и става. Когато има разумни доводи няма причина да не ги чуем. Асенчо например роптае принципно против изискванията без никакви доводи, камо ли разумни.
                          Коя дума? Плътен (за под)? Ами вие сте я написали/преписали в задължителните изисквания за безопасност.

                          Вариантът с решетката е упоменат в тази тема - известен брой страници назад, някъде при страничните мрежи - и твърдението за новопоявил се материал, не звучи особено правдоподобно.

                          След като, както казва Василев (който продължава да ми дължи 3 айряна) сте провели задълбочено обсъждане (2,5 месеца), можем да презюмираме, че са разгледани повече варианти (а не само плътен под) и обявеното на 01.07 изискване за "плътен под" (потвърдено на 10.07 и от двама ви, справка постовете по-горе), е изпълнено със смисъл и достатъчно аргументирано.

                          Хрумват ми и други аспекти на казуса:

                          Как ще бъдат компенсирани състезатели, които вече са инвестирали в плътен под, в изпълнение на изменените вече правила за безопасност и сега са поставени в режим на неравнопоставеност? Коефициент за безопасност?

                          Какви са максималните размери на решетъчните дупки - ако дойде състезател със здрав под, но не с дупки 2х2, а с 20х30?


                          Ако налагането на правила за безопасност е формално, смисъл от "задълбочени беседи" няма.

                          Коментар


                          • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                            Аз мисля,че по разумно ще бъде за догодина да важат измененията,а за сега да са препоръчителни.

                            Коментар


                            • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                              Първоначално публикуван от Vitan Преглед на мнение
                              Коя дума? Плътен (за под)? Ами вие сте я написали/преписали в задължителните изисквания за безопасност.

                              Вариантът с решетката е упоменат в тази тема - известен брой страници назад, някъде при страничните мрежи - и твърдението за новопоявил се материал, не звучи особено правдоподобно.

                              След като, както казва Василев (който продължава да ми дължи 3 айряна) сте провели задълбочено обсъждане (2,5 месеца), можем да презюмираме, че са разгледани повече варианти (а не само плътен под) и обявеното на 01.07 изискване за "плътен под" (потвърдено на 10.07 и от двама ви, справка постовете по-горе), е изпълнено със смисъл и достатъчно аргументирано.

                              Хрумват ми и други аспекти на казуса:

                              Как ще бъдат компенсирани състезатели, които вече са инвестирали в плътен под, в изпълнение на изменените вече правила за безопасност и сега са поставени в режим на неравнопоставеност? Коефициент за безопасност?

                              Какви са максималните размери на решетъчните дупки - ако дойде състезател със здрав под, но не с дупки 2х2, а с 20х30?


                              Ако налагането на правила за безопасност е формално, смисъл от "задълбочени беседи" няма.
                              За странични решетки се говореше за заварени, арматурни мрежи на прозорците, а не за щанцовани от ламарина такива, които са с много малки дупки. Под на джипа никой не си е инсталирал, защото всички си имат такъв. Който е карал колата на Фред Флинтстоун ще трябва нас да почерпи, че сме го накарали да си сложи под. Освен това скоро ни направи впечатление, че в Евротраялските изисквания, тези за пода са по-ниски от тези за страничните панели и тавана. Като се замисли човек е логично...
                              Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                              Коментар


                              • От: Изисквания за безопасност за клас "Експерт" и "Прото"

                                Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                                За странични решетки се говореше за заварени, арматурни мрежи на прозорците, а не за щанцовани от ламарина такива, които са с много малки дупки. Под на джипа никой не си е инсталирал, защото всички си имат такъв. Който е карал колата на Фред Флинтстоун ще трябва нас да почерпи, че сме го накарали да си сложи под. Освен това скоро ни направи впечатление, че в Евротраялските изисквания, тези за пода са по-ниски от тези за страничните панели и тавана. Като се замисли човек е логично...
                                Какво направих днес по джипа.Отрязах пода.Но заварих алуминието дъно под технически номер :1340 и там още някакви знаци трудно изписани на клавиатура.
                                Учаквам специялните мрежи от WEST COAST CUSTOMS за да мога да ги монтирам.Новите садалки Тип"Евротраял" са напът.А пожарогасителите за който не стигнаха пари за 1 три килограмов.Ще сложим 20 тип дезодорант и така ще стигнем минималното изискване.

                                Явно всички искат да са ЕВРОТРАЯЛЦИ.С изисквания за евротраял трябва да намерите участници от евротраял.УСПЕХ.
                                Ако всичко продължи така някой се устремяваме на ЮГ кадето все още се кара за УЧАСТНИЦИТЕ.
                                https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X