Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Верига траялни състезания 4х4 Екстрийм - общи приказки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

    Първоначално публикуван от vatbali Преглед на мнение
    Дотук всичко си е добре.Ние състезателите смеси дали мнението за Сливен(а така също ще си дадем мнението и за останалите от веригата).Остава Антон,Стоянчо , Ицо и Жоро преди да си дадат оценките да прочетат темата на завършилото състезание.
    Мнението на състезателите за момента няма никакво значение за крайното класиране във веригата. Крайното класиране се определя от представянето в определено състезание, умножено по мнението на организаторите на другите три състезания за това как четвъртият организатор е свършил работа по администриране на старта.

    Коментар


    • #17
      От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

      Към колегата "Витан":

      Това с коефициентите не е наша си, цървуланско-балканска измислица...
      Ако не си запознат, в световния и европейски шампионат различните ралита също имат коефициент, по който се умножават получените точки.
      Пилотите си преценяват възможностите и силите и карат на ралита на които могат да спечелят максимален брой точки.
      Та успокой малко критиките.

      Относно начина на определяне на коефициента-много по-лесно е да се определя от организаторите на другите състезания, но по-обективно ще е и самите състезатели да вземат участие.
      Може да се даде възможност пилотите по желание да гласуват за коефициента, и резултата да е средно аритметично. Така ще е по- добре си мисля.
      Да не е задължително, просто който иска(но само от пилотите карали на съответното състезание) да може да даде своето виждане за тежестта на състезанието за крайното класиране.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #18
        От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
        Към колегата "Витан":

        Това с коефициентите не е наша си, цървуланско-балканска измислица...
        Ако не си запознат, в световния и европейски шампионат различните ралита също имат коефициент, по който се умножават получените точки.
        Пилотите си преценяват възможностите и силите и карат на ралита на които могат да спечелят максимален брой точки.
        Та успокой малко критиките.
        Не е ли време да кацнем в българската действителност? Веригата се състои от 4 на брой състезания, не от 10, 15, 20. Ако не ме лъже паметта, а вярвайте ми, не ме, идеята за веригата е цитирам: "да популяризира състезателния офроуд траял и да наложи единни стандарти, на базата на общ, подчертавам правилник, въпреки исканията на някои организатори, сходни условия и квалифицирани съдии". Кръгът от състезатели и потенциални такива е ограничен по обективни причини и ако са искрени в тиражираните в последните дни изказвания, повечето от тях го правят заради удоволствието, а не заради класирането, с изключение на някои.

        "Коефициентът" както многократно обясних не е логичен (за справка вижте предходните ми мнения) защото ранкинга на трасетата (ако съществува) в чуждите състезания, не се определя току така от другите организатори, там се преминава през лицензионни режими и др. чудеса.

        Тук нещата все още са на ниво група ентусиасти, което прави прякото транспониране на чужди правилници в друга действителност не винаги удачно, защото отблъсква участниците, които влагат не малко усилия и средства (обясних формулата) да пригодят превозните си средства. Участниците полагат сходни усилия при подготовката си за всеки старт, като тези усилия не се умножават по коефициент.

        И тъй като виждам, че общото пиене на бира, не винаги гарантира трезва преценка, ще продължа да твърдя, че мнението ми е конструктивно и подчертавам в помощ на въпросната верига.

        Относно начина на определяне на коефициента-много по-лесно е да се определя от организаторите на другите състезания, но по-обективно ще е и самите състезатели да вземат участие.
        Може да се даде възможност пилотите по желание да гласуват за коефициента, и резултата да е средно аритметично. Така ще е по- добре си мисля.
        Да не е задължително, просто който иска(но само от пилотите карали на съответното състезание) да може да даде своето виждане за тежестта на състезанието за крайното класиране.[/QUOTE]

        Коментар


        • #19
          От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

          Витан, харесва ми духовитият Ви стил, но давайте по-ведро. След като организаторите са решили така, за състезателите също е въпрос на избор дали или не да участват ако не ги устройват правилата.

          Коментар


          • #20
            От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Към колегата "Витан":

            Това с коефициентите не е наша си, цървуланско-балканска измислица...
            Ако не си запознат, в световния и европейски шампионат различните ралита също имат коефициент, по който се умножават получените точки.
            Пилотите си преценяват възможностите и силите и карат на ралита на които могат да спечелят максимален брой точки.
            Има една малка разлика - в рали шампионата коефициента се знае преди състезанието.
            “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
            Walter Rohrl
            GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

            Коментар


            • #21
              От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

              Първоначално публикуван от Стоян Францов (g_gosho) Преглед на мнение
              Хайде стига сме пълнили темата с подобни разсъждения. За този сезон така сме решили да се определя коефициента, за следващия ще мислим на края на този!!!

              Сигурен съм, че всички състезания ще станат хубави и коефициента на всички ще е висок.
              Момчета,не се съобразявайте с мненията на никой.Има правила има регламент и той е еднакъв за всички.Отмина едно уникално състезание по тези правила и всички останали трябва да са по тях.Ако трасето в Лазарово е по тежко ,нормално е коефициента да е по голям.Аз съм правил състезание и знам как е.Моля ви оставете ги да работят.Поздрави ОГИ.

              Коментар


              • #22
                От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

                Колега Витан, прочитайки всичките ти постове останах с убеждението, че си мислещ и грамотен човек. Според мен идеята организаторите на другите траялни състезания да дават оценки на колегите си е добра, защото те по между си се конкурират а всички знаем, че конкуренцията е двигател на прогреса. Не изключвам възможността оценка да дават и състезателите но тя може да съдържа голяма доза субективизъм. Пример: Сливен, Илиян с тръбарката минава по трасето като на парад и казва супер е а Матю кара орязан патрол който въпреки това тежи двойно повече и казва тежко е. Не те видях на Сливен дано се видим на Лазарово защото по молба на колегите и там ще бъда съдия за да можем на по бира да си побъбрим и да не спамим повече темата.
                Последно редактирано от ДСВ; 26-04-13, 23:05.
                ДИМИТЪР ВЪЛЕВ- ЧИЧО МИТКО /ОРИГИНАЛЪТ/
                ЛАНДРОВЪР ДИСКАВЪРИ-1
                0896 846 246

                Коментар


                • #23
                  От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

                  Първоначално публикуван от javoresku Преглед на мнение
                  Има една малка разлика - в рали шампионата коефициента се знае преди състезанието.
                  Да, но това не променя същността на поправката "коефициент"

                  Не казвам, че напълно копираме рали шампионата, при това европейски или световен.
                  Просто взаимстваме идеята различните по трудност състезания да имат различна тежест за крайното класиране за веригата.

                  Съвсем отделен е въпросът с оценяването на различните ралита от календара. Там се прави въз основа на наблюденията и докладите на "независими" спортни комисари, чиято главна длъжност е да не са независими...
                  При нас поне в началото всичко е чисто и непорочно като бебе.
                  И имайки предвид лошите мераци на много активни мераклии за титли и класирания-надявам се, че няма да тръгнем по пътя на рали шампионатите.

                  Все пак тук повечето състезатели се познаваме, и всеки опит за тарикатеене излиза доста бързо на светло.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

                    Една от основните цели на веригата е всяко състезание е да е максимално честно и обективно. Поканили сме за съдии утвърдени и уважавани състезатели и хора участвали в организацията на сериозни състезания, като Наско и Митко от Русе, Бакалов и т.н., да не изреждам всички за да не пропусна някой.

                    Мен несправедливостите много ме дразнят и ще се постарая да не се допускат такива неща на състезанията от веригата, напротив ще се работи в посока приятелска атмосфера и удовлетвореност на състезателите при ясни правила, които стриктно ще следим да се спазват.

                    Началото беше поставено и при това много успешно. Радко съм виждал след състезание да няма сърдити и да няма разправии, както и самите състезатели да не шмекеруват. Направи ми впечатление на клас Експерт, че състезателите се бореха с всяко препятствие без тактически нарушения.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

                      Първоначално публикуван от javoresku Преглед на мнение
                      Има една малка разлика - в рали шампионата коефициента се знае преди състезанието.
                      При положение, че сега стартираме, за тази година не знаем, какво ще направи всеки организатор. Например предните две състезания на Зверино умишлено бяха направени по-леки от Лазарово, но тази година вероятно няма да е така.
                      За догодина всеки състезател ще може да си прави прогнози за състезанието на базата на коефициента от миналата година. Освен това между траяла и ралито има огромна разлика. При траяла едно неправилно поставяне на колчетата, липса на дъжд и т.н може да направи от едно трудно трасе "друсни полянка" и обратното. При ралито се кара по асфалт и разликите не са така големи.
                      Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

                        Първоначално публикуван от Vitan Преглед на мнение
                        С пътна или без пътна книга, идеята мисля я схванахте... Има правилник, който надлежно ще бъде разпечатан, към него може да се прикрепи лист с анкета...
                        Искам да се срещнем на следващо състезание колега "Витан", и ако е възможно там на трасето да обсадим предложенията ти, и виждането ти за нови идеи.
                        Не знам дали си участвал в траялно състезание,не знам кой си, но мисля че трябва да си поговориш и обсъдиш нещата които те вълнуват с няколко или някои
                        състезатели за да разбереш дали си на правилния път.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

                          Първоначално публикуван от rock crawler Преглед на мнение
                          Искам да се срещнем на следващо състезание колега "Витан", и ако е възможно там на трасето да обсадим предложенията ти, и виждането ти за нови идеи.
                          Не знам дали си участвал в траялно състезание,не знам кой си, но мисля че трябва да си поговориш и обсъдиш нещата които те вълнуват с няколко или някои
                          състезатели за да разбереш дали си на правилния път.
                          Правилният път е един и той е свързан с мисленето, а не с мишкуването. На всички им е ясно, че идеята с тоя коефициент е куца, но лицемерието не им позволява да го кажат на модератора-организатор, защото приказките колко не е важно класирането, май си остават само проформа, а високопарните слова за развитието си седят само на хартия.

                          На човек не му е необходимо да кара траял, за да види тоталната недомислица и противоречие с логиката. Тази форум платформа позволява да обсъждам с неограничен кръг от хора идеите си за траяла, но явно на организатора-модератор не му стиска, и дори не може да си представи някой да подложи на съмнение или да оспори неговите съждения.

                          Тъй като напоследък прочетох доста правилници на международни офроуд асоциации, сдружения за организиране и провеждане на трейл състезания и в ни един не видях да е застъпен коефициентът на Василев, продължавам да смятам, че когато има копиране, то тр. да е обмислено и селективно.

                          Горното разбирам като втора покана за Лазарово, ако се съберат 15, ще дойда.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

                            Витане, идеята за коефициента беше моя, предложих я няколко пъти още при обсъждането за създаването на шампионата.
                            Разбира се-не претендирам за откривателство на топлата вода, но не видях някой друг да я предлага, затова смятам, че коефициента е въведен по моя иницаитива.

                            А го предложих именно за да има справедливост-не може едно състезание тип "друсни полянка" да участва със същата тежест за класирането както едно друго-тежко и трудно.
                            Но това вече го разисквахме няколко пъти, колко още да го дъвчим?

                            Доколкото разбирам ти предлагаш да няма този коефициент.
                            Добре, по-просто е, отпада една работа за организаторите.
                            Но това предполага всички състезания да са с относително еднаква трудност, нещо което никой не може да гарантира.

                            Кажи ТИ как виждаш нещата?

                            И друго-щом самите състезатели нямат претенции към системата за коефициентите-значи нещата са долу-горе добре. Нали всеки иска да направи възможно по-добро класиране, и ако се почувства прекаран от системата-ще вдигне врява.
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

                              От всичко изложено по темата за коефициента, аз разбрах едно. Основния проблем на човека, повдигнал въпроса, изобщо не му е самия коефициент. Проблема му спред писаното е ''модератора- организатор Василев''. Няма пост в който това словосъчетание да не е натикано в очите на читателя. Ако има нещо, с което има несъгласие, нека бъде назовано в прав текст, а не завоалирано в коефициента. На всички стана ясно, че този коефициент не оценява състезателите, а степента на трудност на трасето на дадено състезание. Така, че ако има прецакани състезатели с този коефициент, то всички ще бъдат прецакани по равно на съотвтното състезание. На 18.05. и на ''модератора- организатор Василев'' ще му се наложи да се постарае за да защити по- висок коефициент. Та къде е проблема?
                              Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
                              SSang Yong Kyron 2.0xdi
                              Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

                              Коментар


                              • #30
                                От: Верига траялни състезания "4х4 Екстрийм"

                                [QUOTE=Кольо;2173852]Витане, идеята за коефициента беше моя, предложих я няколко пъти още при обсъждането за създаването на шампионата.
                                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                                Витане, идеята за коефициента беше моя, предложих я няколко пъти още при обсъждането за създаването на шампионата.
                                Разбира се-не претендирам за откривателство на топлата вода, но не видях някой друг да я предлага, затова смятам, че коефициента е въведен по моя иницаитива.

                                А го предложих именно за да има справедливост-не може едно състезание тип "друсни полянка" да участва със същата тежест за класирането както едно друго-тежко и трудно.
                                Но това вече го разисквахме няколко пъти, колко още да го дъвчим?
                                Тъй като модераторът-организатор продължава селективно да одобрява мненията ми, ще го кажа отново: коефициентът, в този му вид, е относим единствено към уменията на организаторите да спретнат трасе и извършат други административни дейности. Коефициентът, в този му вид, не е относим към това дали Порко, Борко или Торко са достатъчно креативни, умели и сръчни да се подготвят и да покажат как се справят с трасето. Коефициентът е субективен, и не е в полза на участниците, защото оценката се прави върху изцяло субективни разбирания. Представете си примерно, че двама от оценяващите, по някакви си техни причини сложат нисък коефициент, на определен организатор, а участнциите видиш ли много са харесали трасето. Къде е регламентирана контестацията, срещу подобен съвсем възможен казус, след като оценката става известна седмица след състезанието? Къде е защитата на организатора, че след като той е положил доста усилия, субективизмът няма да го демотивира?

                                Това искам да кажа с всичките тия писания, нека си има коефициент, но той да дава представа за уменията и способностите, които оценява, а именно тези на организаторите. Нека всеки организатор се мотивира от тоя коефициент, но спрямо участниците той е алогичен.

                                Ето обособени моите предложения:

                                1. Ако има коефициент, то той да е относим само към организаторите, трасето...

                                Плюсове: Организаторите ще са мотивирани, да полагат повече усилия във връзка с организацията, което да гарантира, по-добро преживяване на състезатели и публика.
                                Минуси: Запазването на сегашното статукво, оценката да се дава от другите организатори.

                                2. Обективни критерии за оценка, в чуждите състезания е ясно казано какво се оценява, кой го оценява, тия коефициенти се правят по подобие на лицензите, а не по моментното настроение на другите организатори, и не са правопропорционални на изпитото количество бира.

                                Плюсове: За самите организатори на веригата няма да се прокрадват съмнения в обективност и безпристрастност. Факт е, че хората, организатори са малко. Но е факт, че примерно организаторът на Сливен, е написал, че благодари за оценката (наистина добра организация и съпътстваща програма), но казва и следното, че другите организатори също са участвали в подготовката (посочва и конкретни имена, които като погледне човек протоколите за коефициент са същите). Т.е. ситуацията е САМИ оценяваме СЕБЕ си.
                                Каква тежест има това?

                                Минуси: Процедурата за организаторите на веригата, свързана с обратната връзка, предполага малко повече усилия от тяхна страна, но доколко това може да е минус, след като са решили да инвестират време и усилия във веригата?




                                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                                Доколкото разбирам ти предлагаш да няма този коефициент.
                                Добре, по-просто е, отпада една работа за организаторите.
                                Но това предполага всички състезания да са с относително еднаква трудност, нещо което никой не може да гарантира.
                                А как се гарантира обективността на организаторите? Разрастването на веригата не предполага ли повече трасета, наличието на верига доколкото ми е известно предполага и сходни елементи по трасето, но ОБЩ правилник и единни критерии за оценка. Някак се размиват понятията организатор на верига и организатор на състезание. Това, с оглед обективност следва да са разл. лица, като тези от веригата оказват помощ, дават насоки, но не организират, за да може да оценяват сами себе си. Не е ли така?

                                Тук въпросът за самоопределението на организаторите е много важен, следва да си решат какви ще бъдат, ще организират верига, или отдлено състезание, и каква отговорност са готови да носят.

                                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                                Кажи ТИ как виждаш нещата?

                                И друго-щом самите състезатели нямат претенции към системата за коефициентите-значи нещата са долу-горе добре. Нали всеки иска да направи възможно по-добро класиране, и ако се почувства прекаран от системата-ще вдигне врява.
                                Врява би се вдигнала единствено ако състезателите ги интересува класирането, а не самото удоволствие от карането и подготовката. Видно от съседните теми, някои състезатели вдигнаха някакъв шум, имаше претенции за нарушения, говореше се за наличие на клипчета, но същите тия състезатели не пуснаха клипчетата, че да ги видим всички. Колко от състезателите.

                                Как ги виждам Аз нещата?

                                Читав правилник, адекватен на действителността. Ясно регламентиране на това кой какъв е - организатор на верига, или на състезание от веригата. Премахване на субективното даване на неясни оценки, защото един може да разбира едно под цялостна организация (примерно литрите безплатна бира за един да са основание за оценка 10, а за друг начинът, по който организаторът е комуникирал с участниците предварително, логистика и т.н.).
                                Оценяване от участниците - коефициентът, има си механизми, може и онлайн (веригата си има сайт, има си софтуер за провеждане на състезанието), може и офлайн, както писах по-горе, като се сложи към правилник или др. вид документация, която се раздава. (тук особено забавно ми се видя, твърдението на организатора-модератор, колко е сложно да се вземе оценка от участниците, защото видиш ли те си тръгвали (добре е да изследват причината, защо си тръгват), все едно с тия хора, никога не се комуникира след дадения старт).

                                Ако горното бъде приложено на практика, удовлетворени ще бъдат и трите страни (верига, състезания и участници), че дори и аз, в качеството ми на траял могул , защото там където има субективизъм, нещата рано или късно рухват.

                                На въпроса колко още ще го дъвчем: колкото е нужно, нали в крайна сметка целта е една, подготовката за сл. година не тр. да започва на 1.1.2014, или греша?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X