Обява

Свий
Няма добавени обяви.

GoldenTyre Enduro Шумен 2008

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • GoldenTyre Enduro Шумен 2008





    На 14-ти, 15-ти и 16-ти ноември в Шумен за четвърта поредна година ще се проведе състезание за ендуро мотоциклети и АТV, последен кръг от Републиканския Шампионат по Ендуро към БФМ. МСК Шумен кани всички приятели на OFF ROAD-а на традиционен „фестивативал на калта”! ХИЛ КЛАЙМИНГ, 60км горско трасе и екстремен затворен кръг очакват участниците. Три дни невороятно шоу с мирис на бензин и финалната развръзка в битката за Шампионските титли на Бълагрия са запазената марка на надпреварата на Шуменското плато.
    През миналата 2007-ма година в Ендуро Шумен взеха участие 40 мотоциклетисти и 32-ма пилоти с АТV. 9 души от всички 25 щурмували хил кламинга успяха да стигнат върха, а най-бърз от тях бе Антон Найденов, който отнесе наградата от 1500лв. В последвалото двудневно, залято от пороен дъжд състезание победиха румънеца Тара Йоан (мотоциклети) и Десислав Цеков (ATV).
    Състезанието, получи наградата на БФМ за най-добре организираното ендуро състезание за 2007ма.


    ПОДРОБНОСТИ ЗА УЧАСТНИЦИТЕ

    Всеки желаещ да участва трябва да направи или потвърди своята заявка и да представи съответните документи (или да ги попълни на място) от 10:00 до 22:00 часа в петък 14-ти ноември в секретариата на състезанието, който е базиран във фоайето на х-л Шумен. При записване всеки участник трябва да представи документ за самоличност (лична карта – за лицата над 18 години; акт за раждане, лична или ученическа карта – залицата под 18 години) и валиден ГОДИШЕН или ЕДНОКРАТЕН лицен, издаден от БФМ. Участниците, които нямат такъв могат да се лицензират на място. За целта е нужно да носят МЕДИЦИНСКО СВИДЕТЕЛСТО, валидна ЗАСТРАХОВКА живот на минимална стойност 15 000лв. и КАРТОНЧЕ ЗА КРЪВНА ГРУПА.


    ХИЛ КЛАЙМИНГ

    И тази година ще има състезание за най-добър катерач. То отново ще бъде освободено от такси и допълнителни условия. При записване за участие от (10:00 до 13:30 часа в секретариата) всеки участник тегли жребий за реда на стартиране.


    НАСТАНЯВАНЕ

    Център на състезанието по традиция е Хотел Шумен**** (четири звезди).
    За участниците в състезанието цените са следните:
    Eдинична стая- 25лв. *
    Dвойна стая- 50лв. *
    *закуска + 5лв на човек
    Eдинична реновирана стая- 63 лв.
    Dвойна реновирана стая- 90 лв.
    Eдинична стая VIP- 90 лв.
    Dвойна стая VIP- 110 лв.
    Апартамент- 130 лв.
    Апартамент VIP- 168 лв.

    За луксозните апартаменти и стаи има 10% отстъпка от обичайната цена.

    Участниците в състезанието получават и отстъпка в размер на 10% от цените в менютата на ресторант „Панорама” и механа „Шумен” в хотела.


    ПРОГРАМА НА СЪСТЕЗАНИЕТО

    /предварителна програма/

    Петък, 14-ти ноември 2008г.
    10:00 – 22:00 Подаване на документи – записване за състезанието, жребий
    13:00 Оглед на трасето за хил клайминга (пеш)
    14:00 Хил клайминг
    21:00 Техническа конференция

    Събота, 15-ти ноември 2008г.
    09:00 Официално откриване
    09:30 Брифинг с пилотите
    10:00 Старт на първия състезател
    17:00 Затваряне на трасето

    Неделя, 16-ти ноември 2008г.
    10:00 Свободна тренировка мотоциклети
    10:30 Свободна тренировка АТV
    11:00 Старт мотоциклети
    12:30 Старт ATV
    14:00 Награждаване


    РЕГЛАМЕНТ НА СЪСТЕЗАНИЕТО

    І. ОРГАНИЗАТОР
    1. Комисия Ендуро към Българската Федерация по Мотоциклетизъм (БФМ) е организатор на Републиканския Шампионат по Ендуро (РШЕ).
    2. РШЕ е индивидуално състезание в няколко кръга.
    3. Организатор на V кръг от Републиканския Шампионат по Ендуро– GoldenTyre Ендуро Шумен 2008 е МСК Шумен.

    ІІ. ЗАЯВКИ ЗА УЧАСТИЕ
    1. Всички участници предварително ще получат Формуляр и Условия за участие, Правилата на състезанието и Техническите изисквания.
    2. Оригиналът на Формуляра за участие и всички документи, които изискват Вашия подпис, трябва да представите в деня, определен за регистрация, в Шумен.
    3. Секретариатът на Ендуро Шумен 2008 ще приема документи за регистрация от 10:00 до 22:00 часа на 14-ти ноември (петък). Участниците, които не са подали документи, не се допускат до участие.
    4. При регистрация състезателите, които ще участват в хил клайминга, теглят жребий за ред на стартиране.
    5. Всички участници под 18 години трябва да представят формуляр за участие, подписан от родител/настойник и задължително заверен от нотариус. Ако такъв документ не бъде представен, участникът няма да бъде допуснат за участие в състезанието.
    6. При записване всеки участник трябва да представи документ за самоличност (лична карта – за лицата над 18 години; акт за раждане, лична или ученическа карта – за лицата под 18 години) и валиден лиценз за сезона, издаден от БФМ .
    7. Участнците трябва да имат валиден лицнз за сезона, издаден от БФМ. Лицензът може да бъде целогодишен или еднократен.
    8. Участниците, които желаят да се лицензират, могат да го направят и вечерта преди състезанието (14-ти ноември, петък)

    III. ПРАВИЛА НА СЪСТЕЗАНИЕТО
    1. Провеждането на V кръг от Републиканския Шампионат по Ендуро – GoldenTyre Ендуро Шумен 2008 не зависи от метеорологичните условия.
    2. Състезанието е тридневно, като първия не е задължителен за участие. Той е шоупрограма с материални награди и от класирането в него НЕ зависи класирането за кръга от шампионата.
    3. Общото класиране за кръга се формира от сбора на точките получени в двата дни (събота и неделя).
    4. В петък (14-ти ноември) ще се проведе състезание за изкаване на стръмен наклон (ХИЛ КЛАЙМИНГ) *Виж приложението.
    5. В събота и неделя състезание по правилника на РШЕ
    6. В трасето е включен Екстрийм тест с дължина 1км.
    7. Всички състезатели имат право да разгледат и проучат Екстрийм и Ендуро тестовете, както и трасето за хил клайминга в петък - следобед, но това става само пеш!
    8. Обиколката на трасето за навигация е 60 км. Карат се две обиколки.
    9. В събота (15-ти ноември), в 09:30 часа всички състезатели са длъжни да бъдат в зоната за провеждане на технически преглед на машини и екипировка.
    10. След техническия преглед ще се проведе брифинг със състезателите.
    11. Стартът на първия състезател е в 10:00 часа.
    12. Ред на стартиране на състезателите- по ред обратен на временното класиране в шампионата- състезателя с най-много точки стартира последен, а този с най-малко (или без класиране в шампионата) първи.
    13. 10 минути преди старта, мотоциклетите трябва да бъдат в предстартовата зона.
    14. В неделя затворен кръг
    15. Старт във втори ден – по класиране от първи.
    16. Обиколката на трасето на затворения маршрут е 2 км. Карат се 10 обиколки.

    IV. НАГРАДИ
    1. Заелите 1-во, 2-ро и 3-то място във всеки от състезателните класове получава купа. За всички състезатели на подиума са осигурени материални награди от спонсорски фонд.
    2. Връчването на призовете и другите награди се осъществява по време на тържествена церемония след обработване на резултатите.

    V. КЛАСИРАНЕ
    1.Класиране се води за всеки клас ( Е1, Е2, Е3 ) по отделно КАКТО И ОБЩО ЗА ВСИЧКИ КЛАСОВЕ МОТОЦИКЛЕТИ ( OVERALL ) като първите двадесет състезателя от първи ден разпределят точките, както следва:
    1-ви – 25 точки
    2-ри – 22
    3-ти – 20
    4-ти – 18
    5-ти – 16
    6-ти – 15
    7-ми – 14
    ...............
    20-ти – 1 точка
    и за втори ден:
    1-ви – 10 точки
    2-ри – 9
    3-ти – 8
    .............
    10-ти – 1 точка

    2. Крайният резултат за кръга се определя от броя на точките, получени от двата дни. Победителят събира най-много точки.
    3. При състезатели с еднакъв резултат, по-напред в класирането е този, който има повече точки в навигацията.

    VІ. НОМЕРАЦИЯ
    1. Всеки участник трябва да притежава стартов номер.
    2. Състезателният номерът се получава в началото на сезона и състезателят се състезава по време на целия шампионат с един и същ номер.
    3. Номера на състезателя се определя от мястото, което той е заел в предишния сезон в общия клас.
    4. Номерата се лепят на маската и на страничните кори на мотоциклета/ATV.
    5. Номерата са оцветени, както следва:

    КЛАС ОЦВЕТЯВАНЕ
    Деца и юноши Син фон/бели цифри
    Мъже, клас Е1 Бял фон/черни цифри
    Мъже, клас Е2 Червен фон/бели цифри
    Мъже, клас Е3 Жълт фон/бели цифри
    ATV Зелен фон/бели цифри

    VII. КАТЕГОРИИ
    Мини джуниър – до 13 год.
    Джуниър – от 14 до 18 год.
    „Експерт” - Мъже над 18 год.
    „Хоби” - Мъже над 18 год.
    Жени – без ограничения над 18 год.

    VIII. КЛАСОВЕ
    Мини Джуниър – в общ клас
    Джуниър – в общ клас
    Жени – в общ клас
    АТV категория „Хоби” – в общ клас
    Мотоциклети категория „Хоби” – в общ клас
    Мотоциклети категория „Експерт”:
    -Е1 ( от 100 сс до 125 сс 2Т + от 175сс до 250сс 4Т )
    -Е2 ( от 175 сс до 250 сс 2Т + от 290 сс до 450 сс 4Т )
    -Е3 ( от 290 сс до 500 сс 2Т + от 475 сс до 650 сс 4Т )
    -Общ клас (OVERALL) мотоциклети категория експерт
    АТV категория „Експерт” – в общ клас

    IX. СТАРТИРАНЕ
    1. Старт се дава от стартовия съдия със специален флаг.
    2. В навигацията се стартира по ред обратен на временното класиране в шампионата до момента, като състезателя с най-много точки стартира последен, а този с най-малко (или без класиране в шампионата) първи.
    3. Старт през 30 сек.
    3. В неделя на затворения кръг – общ старт.

    Х. СЪСТЕЗАНИЕ С GPS
    1. Трак на състезанието се качва на GPS-а на състезателя в петък вечер от дежурния координатор на Комисия Ендуро за състезанието.
    2. Отклонение на повече от 100 м от трака се смята за умишлено и състезателят направил такова се наказва.
    3. Състезател, отклонил се от трасето е длъжен да се върне в него по същата траектория по която се е отклонил от трака. Всяко друго включване в трасето се смята за умишлено и състезателят се наказва.
    4. След като финишира, състезателят е длъжен веднага да предостави GPS-а си за проверка.
    5. Всеки състезател е длъжен да включи своя GPS на опция „чертане на трак”, с което да гарантира своето коректно движение по трасето.
    6. Заградените със сигнални ленти участъци са задължителни за преминаване и за тях не важи условието за 50-те метра допустимо отклонение.
    7. С един GPS може да стартира само един състезател от категория „Експерт” и най-много четирима състезателя от категория „Хоби”.

    ХI. КОНТРОЛИ
    1. Трасето се гарантира с броя на взетите контроли по време на състезанието.
    2. Съдиите на всяка контрола са облечени със червени сигнални облекла.
    3. Взета контрола се счита тази, от която състезателят е взел контролна марка, която се закрепва за кормилото на мотора/ATV.
    4. Контролните марки са с различен цвят според номера на контролата и имат уникални номера.
    6. 80 метра преди контролната точка на трасето има поставен жълт флаг, който напомня на състезателя, че следва контрола.
    7. Всяка пропусната контрола или липса на контролна марка се наказва, като към общото време на състезателя се прибавят 4 часа.
    Пример: Време старт/финал - 02:12:15 часа
    Липсващи контроли - 1 бр.Х 04:00:00 часа
    Общо време: 06:12:15 часа
    8. Веднага след финиширане всеки състезател трябва да вкара мотора/ATV в парка и да предостави контролните марки за отчитане.

    ХII. ДВИЖЕНИЕ ПО ТРАСЕТО
    1. Състезателят е длъжен да се движи по време на цялото състезание по GPS трака на трасето.
    2. Всяко констатирано отклонение от трасето с цел съкращаване на пътя се наказва с 2 часа към общото време.
    3. Констатирано отклонение се разбира това, което е направено от контролен орган на трасето или след проверка на GPS-a от съдиите.
    4. При объркване на трасето, състезателят се връща в трасето, движейки се плътно в дясно по сгрешения участък като точката на влизане в трака трябва да бъде на не повече от 50м от точката на напускане на трака.
    5. Забранява се движение в обратна посока по трасето по каквато и да е причина.
    6. При повреда, машината се измества по най бързия начин извън трасето за да не се предизвика произшествие.
    7. При движение в населено място, състезателят е задължен да спазва ограничението на скоростта от 50 км/ч и пътната маркировка, ако има такава.
    8. Ако състезател види свой колега, пострадал по време на състезанието, той се задължава да спре, да провери състоянието на пострадалия и да даде първа помощ, ако има нужните познания и ако това се налага или да потърси най-бързия начин за връзка с организаторите.
    9. Техническа повреда не се счита за спешен случай и помощта е по желание.

    ХIII. СПЕЦИАЛНИ ТЕСТОВЕ – ЕКСТРИЙМ ТЕСТ
    1. Тестът включва преодоляване на комбинация от елементи, като паднали дървета, камъни, автомобилни гуми, водни и кални препятствия, скокове и др.
    2. Екстрийм тестът се прави до старт/финала за атракция на публиката.

    ХIV. СПЕЦИАЛНИ ТЕСТОВЕ – ЕНДУРО ТЕСТ
    1. Тестът включва типични елементи от ендурото с по-висока сложност и наситеност, като реки, стръмни изкачвания и спускания, земни прагове, гора, храсти и др.
    2. Двата теста изцяло се контролират от съдиите и техните помощници и нарушенията се записват.

    ХV. ЗАБРАНИ И НАКАЗАНИЯ
    1. При непопълнен стартов лист, декларация, липса на медицинско удостоверение, застраховка, не внесена такса участие или констатирани неверни данни, лиценз за участие не се издава.
    2. При констатирани отклонения в техн. състояние на машината или екипировката, състезателят не се допуска до старта.
    3. Ако състезателят не се яви на старта в определеното му време, то се пуска да тече.
    4. Заобикаляне на задължителен участък – дисквалификация.
    5. Умишлено преминаване през огражденията на трасето- събаряне на колче или късане на лента се наказва с 15мин.
    6. Пропусната контрола при състезание по GPS - 4 часа нак. време.
    7. Подход от грешна посока към контролна точка – талон не се заверява.
    8. Констатирано каране по трасето след обявената от организаторите забранена зона на състезанието – отстраняване от Шампионата за целия сезон.
    9. Късане, местене на маркери по време на състезанието – отстраняване от шампионата за целия сезон.
    10. Смяна на машината по време на маншовете – дисквалификация
    11. Липсващ контролен талон или трак на състезателя – дисквалификация
    12. Непредаване веднага след финала на контролните средства – дисквалификация
    13. Грубо отношение към колеги, съдии, организатори и публика – дисквалификация

    ХVI. КОНТЕСТАЦИИ
    1. Контестации се подават при главния съдия най-късно 1 час след като е финиширал последният състезател.
    2. Контестации за резултати се подават най-късно 30 мин. след обявяването им.


    ТЕХНИЧЕСКИ ИЗИСКВАНИЯ

    І. ОБОРУДВАНЕ
    1. Всеки мотоциклет/ATV трябва да е технически изправен и пригоден да издържи максимално натоварване най-малко за 8 часа.
    2. Всеки мотоциклет/ATV трябва да има три състезателни номера.
    3. Всеки състезател трябва да носи средство за комуникация - мобилен телефон или радиостанция за връзка с организаторите.

    ІІ. ИЗИСКВАНИЯ КЪМ МОТОР/ATV
    1. Гумите трябва да бъдат в добро състояние. Големината на грайфера на предната гума трябва да бъде минимум 2/3 от оригиналния. Големина на грайфера на задната гума трябва да бъде минимум 1/2 от оригиналния.
    2. При меко и кално трасе трасе-координаторът има право да премести състезател по-назад в стартовия лист, с цел да се избегнат задръствания по трасето.
    3. Верига и пиньони да са в добро състояние.
    4. Спирачките да са изправни и с достатъчно феродо за състезанието.

    ІІІ. ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ЕКИПИРОВКАТА НА СЪСТЕЗАТЕЛИТЕ
    1. Състезателя трябва да носи на главата си закопчан шлем.
    2. Задължителни са здрави кросови ботуши и очила.
    3. Препоръчителни са протектори за гърдите, краката и ръцете, ръкавици.

    *ХИЛ КЛАЙМИНГ РЕГЛАМЕНТ:

    I. Общи положения.
    1. Хил клайминга е състезание за мотоциклети, за изкачване на стръмен наклон.
    2. Състезанието НЕ е задължително, НЕ е част от кръга и шампионата, за него НЕ се получават точки и класирането от него НЕ влияе върху крайния резултат от кръга.
    3. Състезанието е шоупрограма с материална награда.
    4. Поради спецификата на трасето, АТВ не могат да участват.
    5. Мотоциклетите се състезават в общ клас.

    II. Участие.
    1. В състезанието има право да участва ВСЕКИ отговарящ на общите изисквания за участие в Vти кръг от РШЕ.
    2. За състезанието НЕ се заплаща такса за участие.

    III. Трасе
    1. Сто метрова права отсечка със стръмен наклон за изкачване с маркери за изминатите метри.
    2. Трасето може да бъде огледано предварително, но само пеш.

    IV. Правила
    1. При подаване на документите за участие, всеки тегли жребий за реда на стртиране.
    2. Всеки има право на три опита, като за класирането се взима най-добрия резултат.
    3. За опит се смята всяко преминаване на стартовата линия, без значение колко метра/сантиметра са изминати.
    4. Опита на следващ състезател започва след като предния е финиширал и освободил трасето!
    5. Опита на всеки състезател тече докато състезателя се движи по трасето НАГОРЕ.
    6. Опита приключва в момента когато състезателя спре, върне се назад или слезе от мотоциклета.
    7. Точка на финала е мястото където е стигнал водача докато е ВЪРХУ мотоциклета.
    9. При повече от един състезател преодолял цялото трасе, или при двама или повече състезатели с еднакъв резултат, между тях се провежда финал- по още един опит за време.
    10. Точността на измерване на постиженията е до 1 ( един ) метър!
    11. Връщането до старта става ИЗВЪН ТРАСЕТО!!!

    V. Класиране
    1. Състезанието печели участника финиширал в най-далечна/висока точка.
    2. При финал между повече от един участник, печели този стигнал по-далечна точка при допълнителния опит. При равенство отново, печели този който е стигнал до точката за по-кратко време.

    VI. Награди
    1. Победителя в състезанието печели наградата на GoldenTyre
    2. Първите трима получават призове/купи.

    VII. Технически изисквания
    1. До състезанието се допускат всякакъв тип мотоциклети БЕЗ КОНСТРУКТИВНИ ПРОМЕНИ.
    2. Забраняват се доработки на мотоциклетите като удължени задни шарнири, различни предници и др.
    3. Забранява се използването на гуми с монтирани болтове или други приспособления за повишаване на сцеплението.
    Последно редактирано от Краси Грудев; 04-11-08, 21:15.
    К. Кулев

  • #2
    До: GoldenTyre Enduro Шумен 2008

    Заявка за състезанието ONLINE от ТУК

    Коментар


    • #3
      До: GoldenTyre Enduro Шумен 2008

      Джуниър по затворено трасе без GPS ли ще карат или с GPS?
      sigpic

      Коментар


      • #4
        До: GoldenTyre Enduro Шумен 2008

        Както всяка година в Шумен и сега трасето ще бъде маркирано.
        К. Кулев

        Коментар


        • #5
          До: GoldenTyre Enduro Шумен 2008

          Първоначално публикуван от Калин Кулев Преглед на мнение
          Както всяка година в Шумен и сега трасето ще бъде маркирано.
          В смисъл? Ще се кара само по маркери, или и по ГПС и маркери

          Коментар


          • #6
            До: GoldenTyre Enduro Shumen 2008

            В смисъл, че имаш избор. Можеш по GPS, можеш по маркери, можеш по GPS и маркери.
            К. Кулев

            Коментар


            • #7
              До: GoldenTyre Enduro Shumen 2008

              Първоначално публикуван от Калин Кулев Преглед на мнение
              В смисъл, че имаш избор. Можеш по GPS, можеш по маркери, можеш по GPS и маркери.
              OK, мерси ще се видим в Шумен

              Коментар


              • #8
                До: GoldenTyre Enduro Шумен 2008

                а ако нямаш GPS а имаш желание да участваш какво правим?
                0887 246718

                Коментар


                • #9
                  До: GoldenTyre Enduro Шумен 2008

                  Четем внимателно и разбираме, че
                  цялото трасе ще бъде маркирано
                  К. Кулев

                  Коментар


                  • #10
                    До: GoldenTyre Enduro Шумен 2008

                    Първоначално публикуван от Калин Кулев Преглед на мнение
                    Четем внимателно и разбираме, че
                    цялото трасе ще бъде маркирано
                    А нали трябва да представиш записан трак на съдийте или може без ГПС?
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #11
                      До: GoldenTyre Enduro Шумен 2008

                      Първоначално публикуван от Калин Кулев Преглед на мнение
                      Четем внимателно и разбираме, че
                      цялото трасе ще бъде маркирано
                      Добре де това го разбрахме знам какви усилия ще ви коства да маркирате цялото трасе.
                      И след като ще е маркирано и мога да избирам как да се навигирам, как ще се отчита грешка по трасето? Само контролите ли ще се гледат или и трака който е начертал GPS.

                      Коментар


                      • #12
                        До: GoldenTyre Enduro Шумен 2008

                        Ами това ми е интересно и на мен, може би на всеки завой трябва да има съдия. Или ако някой ми събира контролите мога да го чакам преди финала. Би трябвало да се отчита ГПС трака както при другите кръгове на РШЕ.
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • #13
                          До: GoldenTyre Enduro Шумен 2008

                          Злите езици пак се обадиха.ГПС,МАРКИРОВКИ,КЛАСИРАНЕ ,СЪДИИ и др ,все намират да питат за нещо.УГОДИЯ няма.Оганизаторите имат перфекна програма и регламент.
                          [SIGPIC][/SIGPIC]

                          Коментар


                          • #14
                            До: GoldenTyre Enduro Шумен 2008

                            GPS-ите са задължителни,трасето е маркирано.Какво по добро от това.Хората се стараят,и полагат много усилия да угодят на всички.Аз лично ще участвам в Шуменския кръг,защото и миналата година съм впечатлен от перфектната организация,и тази година съм убеден че ще е така.Поздрави на всички който се трудят за да направят кефа на вечно недоволните!!!!!!!

                            Коментар


                            • #15
                              До: GoldenTyre Enduro Шумен 2008

                              Първоначално публикуван от ИЛИЯН ТОТЕВ Преглед на мнение
                              Злите езици пак се обадиха.ГПС,МАРКИРОВКИ,КЛАСИРАНЕ ,СЪДИИ и др ,все намират да питат за нещо.УГОДИЯ няма.ОРганизаторите имат перфекТна програма и регламент.
                              Колега по-внимателно с изказванията, чети преди да се опиташ да напишеш нещо! Питам това което не ми е ясно, предполагам и на много други така че ще е полезно да се знае. Не виждам в нито едно от мненията нападки или нещо против организаторите. Аз няма да имам време да присъствам от петък на брифинга а там предполагам ще стане ясно какво и как, затова и питам.

                              П.П. Това нали е форум

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X