Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов живот за един изморен кон

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нов живот за един изморен кон

    Миналата година намерих един кон. Той беше изживял живота си и тихо си почиваше в коюшнята. Беше стар болнав инвалид. Нямаше подкови, тазът му счупен, сърцето разхлопано, стомахът му страдаше от язви, кожата - сбръчкана и напукана. Това се дължеше на претоварването, на което е бил подложен на младини. Не се е изживявал като расов състезателен кон, а е бил селски труженик. Породата му е българска, спортна, а името Балкан С2
    Стопанинът му, който го имаше от раждането му, вече не се нуждаеше от него и склони да ми го продаде.
    Ето това е той, така както го намерих:


  • #2
    От: Нов живот за един изморен кон

    Дано ти е дал и некой лев, дето си го отървал...
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • #3
      От: Нов живот за един изморен кон

      Коментар


      • #4
        От: Нов живот за един изморен кон

        Айде де....дай го целият!!! Като гледам горната снимка,представям си какво бижу се е получило!!
        088пет722пет99
        http://www.hydropompi.com/

        Коментар


        • #5
          От: Нов живот за един изморен кон

          Еее,браво Иване!Най-накрая си намерил това което търсеше!А успех с възстановяването и дай още некоя снимка,от началната фаза ако имаш!А успех с лекуването на пациента!Качвай снимки,със всеки напредък!
          Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

          Коментар


          • #6
            От: Нов живот за един изморен кон

            Той Ванко кри скрити бижута и само на час по лъжичка-да дразни интереса!
            TLC 120 Prado
            Yamaha Wolverine 450 4x4 SE

            Коментар


            • #7
              От: Нов живот за един изморен кон

              Тези дни ще работя усилено по събирането и после ще пиша и пусна снимки.
              Не искам да пръбързвам нито с мотора, нито с писането, за да станат добре, затова трябва търпение.

              Коментар


              • #8
                От: Нов живот за един изморен кон

                Е най после. Дочакахме я Добре започва. С нетърпение очаквам продължението.
                ______2
                Е = MZ

                Коментар


                • #9
                  От: Нов живот за един изморен кон

                  Явно много съм слушал, дядо Коледа прати Снежанка с едно от джуджетата да ми донесат подарък.
                  За това по-късно, сега вижте как му се радвам.


                  Само тук можете да станете свидетели на абсолютно първото палене на съживения железен кон, uncut както се казва

                  Коментар


                  • #10
                    От: Нов живот за един изморен кон

                    Чудно ! Поздравления за добре свършената работа и да положения труд! Със здраве да си го караш и много да те слуша!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Нов живот за един изморен кон

                      Страшен! Все едно вчера си го купил от магазина, ама от оня с първото качество, а не от оня за простолюдието.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Нов живот за един изморен кон

                        Ето и цялата история, няма да ви мъча със сериали.
                        Преди две години бях решил, че искам да реставрирам Балкан 250.
                        Известно време търс
                        ех, но не намирах мотор с документи на нормална цена.
                        Ходих да гледам мотори в Добрич, дори гледах Балкана на бай Кольо(бащата на фолк-певицата Преслава ), но никой от тях не беше моят мотор.
                        На връщане се отбих в
                        Стожер, бях чул че там има Б-250 за продаване.
                        Пред магазинче се бяха събрали хора на бири, питах ги и единия каза, че знае кой има такъв мотор. Заведе ме в циганската махала, един стар циганин имаше МЗ ЕС, Симсон, но не и Балкан. Той ни прати на другия край на селото, там се оказа ИЖ. Върнахме се при магазинчето и някой от компанията се сети, че магазинера има някакъв стар мотор. Бинго, оказа се точно мотора, който търсех. Беше захвърлен в курника, целия в курешки, с липсващи части и без документи, но на много добра цена. Качих го в ремаркето и се прибрахме.
                        Пред гаража го измих няколко пъти с водоструйката и с най-силния препарат който имам, докато изчезне миризмата на кокошки.

                        Сложих бензин, закачих акумулатор и мотора запали от първото ритане. Не само, че запали, но и двигателят работеше много добре, без излишни шумове. Впоследствие карах този мотор без никакви ремонти цяло лято, навъртях му към 2000км.
                        Вече имах мотор, но без документи. А аз моторите ги карам, не ми трябват музейни експонати.
                        Продължих с търсенето на мотор с документи или поне само документи.
                        Навсякъде, където ходих, разпитвах за Балкан.
                        Лятото с жена ми и детето бяхме на екскурзия в Еленския Балкан.
                        Там в с. Илаков Рът намерих зеления Балкан.

                        Скоро не бях виждал толкова пребит мотор – захвърлен на една страна, от гумите направена количка, резервоарът захвърлен в ъгъла, всичко вързано с тел, огромен багажник от арматура, ламаринени предпазители за краката, странни скоби под седалката. А двигателят – целия в масло, манивелата с огромен луфт, усеща се че коляновия вал е разбит без да го паля дори. Но има документи, чичката е първи собственик.

                        Трудно го продаде, още по-трудно се събра в препълнената Витара.

                        От двата събрах един, червен, с регистрация и минах КАТ.


                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5.jpg
Прегледи:1
Размер:124.4 КБ
ID:5437851

                        Лятото го карах така, докато изкупувах нови части от цяла България.


                        Междувременно взех още един 250, нямаше как да го оставя на такава цена J
                        Вече бях събрал достатъчно части, време беше да се захвана с реставрацията.
                        Първо разглобих двигателя на червения. Вътре беше в добро състояние, но биелата има лека кривина. Отворих двигателят и на зеления, неговия вал не става. От третия Балкан вала също е за ремонт.
                        Спомних си, че в мазата имам един двигател, качен на рама от Ява, от младежките години.
                        От него излезе почти нов вал – който е правил основния ремонт, е забравил да сложи семеринг от страната на съединителя, едва ли е работил дълго.
                        Единствено горната втулка не ми хареса и направих нова.
                        Избрах най-добре изглеждащия цилиндър и го шлайфах по новото бутало II ремонт, което бях купил. След това песъкоструй, черна топлоустойчива боя и стана като нов.
                        Подбрах най-запазените части от трите двигателя, купих нови лагери и семеринги, изрязах гарнитури и сглобих двигателя. Оказа се, че с буталото са ми пробутали сегменти III ремонт, добре че в магазина във Варна имат правилните.



                        Качих двигателя на рамата за тестово палене. Не искам да завърша мотора без да съм тествал двигателя.
                        Оставих го да поработи не повече от минута-две.
                        След това го свалих. Един ден свалих главата, за да направя точна центровка и какво да видя. Драскотина по шлайфания цилидър. Свалих го, а буталото беше повлякло.

                        Драскотината явно е от песъчинка, останала от бластирането, макар че бях почистил много добре.
                        Но повличането ме озадачи – в книгите дават хлабина цилиндър-бутало 0.06мм, толкова го бяхме направили. А дори не загря. Занесох го за повторно хонинговане, този път на 9 стотни, драскотината също се заличи.
                        Куппих ремонтен комплект за карбуратора и нов въздушен филтър. Основно почистване, подбиране на най-запазените детайли, настройки и сглобяване.


                        Дойде ред на каплите. Оригиналните обръчи бяха доста изгнили, не си струваше да се занимавам с тях. Приятел ми подари(мерси Калояне) капли от ИЖ в състояние като нови с почти нови гуми К. Русинов. Разплетох ги, разплетох и балканските. Спиците отидоха за поцинковане, главините на основно почистване. При разглобяването 50 годишните български спици се развиха лесно, само с едно накисване с WD40, докато много по-новите съветски се наложи да режа. Наплетох каплите, направих си стенд и ги центровах. Обръчите са едни от малкото неоригинални части в мотора.



                        Следва предницата. Пълно разглобяване на двете, които имам, подбиране на по-добрите части. Нови втулки от магазина. Ново масло и сглобяване.
                        Намерих чисто нови задни амортисьори, така че там не съм пипал нищо. Маслото им ще сменя след разработката.

                        Оголих рамата и я поизчистих, за да я огледам за дефекти.

                        Занесох я на песъкоструй + епоксиден грунд + боя с лак.
                        Поизчуках ламарините, където беше нужно.

                        Смених оста на шарнира, нови лагери на колелетата и задното движение. В една варенеска фирма произвеждат и лепят феродо, направиха ми накладките с материал, отговарящ на съвременните изисквания за спирачки.
                        Един ден звъни вуйчо ми, говорел с някакъв човек в Търговище, продава си Балкана.
                        Аз:
                        - Вуйчо, имам три, не ми трябва четвръти.
                        А той:
                        – Човека го дава за 50лв има и документи. След две седмици минах да го прибера, няма как да го оставя J Цял здрав мотор в движение, с документи(бракуван) и един вързоп инструменти под седалката.
                        Дълго се чудех какво да правя с хромираните детайли – подмяната на покритието е много скъпо, над 800лв за целия мотор. Гаранция няма, а аз ще го карам, не мога да го опазя от дефекти. Реших да полирам оригиналния хром и доколкото мога да възвърна блясъка му. Накупих кечета, пасти, направих си парцалена шайба и се захванах. Само полирането ми отне цял месец, като резултатите можеха да бъдат и по-добри, но не трябва да се престаравам, че покритието е тънко

                        Полирането е бавна, досадна и мръсна работа.

                        С бластьора имахме уговорка за цялостно бластиране, грундиране и боядисване на мотора.
                        След като направи рамата, бластира и грундира другите детайли, ми поиска толкова, колкото ни беше уговорката за цялата работа. Някои детайли беше претупал, материалите все не му стигаха....Само за пример: изразходи две кутии грунд, за рамата беше изхабил 2/3 от кутията боя и половината лак.
                        Взех си детайлите и ги занесох при мой приятел, бояджия и художник.
                        Йово има собствено студио, в което боядисва и рисува автомобили и мотори и се справя доста добре http://www.aerographicabg.com/






                        Три дена си подготвях детайлите, после помагах в боядисването. Кантовете и надписите станаха перфектни, боята също. И всичко с 300мл боя, български металик
                        Имам опит в преустройството на мотоциклетни седалки, лесно възстанових формата и твърдостта и. Намерих кожа, много подобна на оригиналната, открих и стар, опитен тапицер.

                        Използвах оригиналната ел. инсталация, в учудващо добро състояние.

                        Възстанових стъклото на стопчето. Купих си нов фар комплект.

                        От последния Балкан извадих нов километраж, на 4км.
                        Купих нови дръжки за кормилото, измих и освежих всички гумени детайли.
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:16.jpg
Прегледи:1
Размер:63.8 КБ
ID:5437860
                        Купих нов лост за скоростите, манивелата дадох за хромиране, чакам я. Намерих и нови гумичките им. Също нови са: ключ за светлините, жилата, кривката на ауспуха и др. Доста от дребните части поцинковах, също и повечето крепежи.

                        Мотоциклетът е реставриран, като е на 100% комплектен, дори най-дребните и незабележими детайли са си на мястото. Недостатъците са по хромовото покритие, но засега няма да го сменям.

                        В заключение да спомена, че реставрацията на Балкан 250 е трудна задача, за разлика от по-популярните марки соц. мотори, резервни части са се произвеждали доста кратко време и вече никой не прави реплики.
                        Догодина смятам да го карам, дай боже да успея да направя мечтаната обиколка.
                        Имам идея и за друга реставрация на български мотоциклет, но за това когато му дойде времето.
                        Последно редактирано от Ivan_J; 28-12-12, 18:05.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Нов живот за един изморен кон

                          Отлично ,сега е по красив от когато е бил произведен. Когато делата говорят ,нямя смисъл от думи.Поздравлениа ,и весели празници.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Нов живот за един изморен кон

                            Браво!
                            Златни ръце и голям мерак!
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Нов живот за един изморен кон

                              Едно голямо БРАВО няма да е достатъчно!!! Е това се казва любов към машината!

                              Много ми хареса и другото бижу в гаража- 75-цата!!
                              088пет722пет99
                              http://www.hydropompi.com/

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X