Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов живот за един изморен кон

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Нов живот за един изморен кон

    Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
    Борето, още преди да купя мотора, идеята беше като е готов, да обиколя България с него.
    После може да го продам, но едва ли ще има смисъл, парите които съм вложил никой няма да ми ги даде, без да говоря за повече от година труд.
    Ще си го карам
    Невероятно е това което си направил колега-мотора е наистина перфектно възстановен въпреки дребните забележки по хрома които цитираш. Според мен карай го колкото можеш и му се радвай-това е наградата за труда, времето, мерака и средствата които си вложил. Така или иначе и да го продадеш вероятно цената няма да те удовлетвори, някой неща не се изплащат с пари.
    Много ми хареса малката табелка(под голямата) .
    Поздрави и весело посрещане на 2013, и да е по-успешна от старата .
    Живей така, че ако утре е последния ти ден, да не е необходимо да променяш нещо днес!

    Коментар


    • #32
      От: Нов живот за един изморен кон

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:27.JPG
Прегледи:1
Размер:101.5 КБ
ID:5437995
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:29.JPG
Прегледи:1
Размер:89.9 КБ
ID:5437997
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:28.JPG
Прегледи:1
Размер:91.5 КБ
ID:5437996
      Последно редактирано от Ivan_J; 29-12-12, 10:08.

      Коментар


      • #33
        От: Нов живот за един изморен кон

        Весели празници.Думите са излишни.Много емоции с Балкана.

        Коментар


        • #34
          От: Нов живот за един изморен кон

          Оригиналните инструменти
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:30.jpg
Прегледи:1
Размер:62.7 КБ
ID:5438021

          Коментар


          • #35
            От: Нов живот за един изморен кон

            Поздравления! Всичко се е получило доста добре, а инструментите са на лице.
            Браво, браво.

            Коментар


            • #36
              От: Нов живот за един изморен кон

              Браво колега поздравления! За ония години това ми бе мечта , която така и не се сбъдна. После Балканчета-50 , ЧЗ та-350 дори и в момента имам по едно от двете , но с този кон така и не можах на времето да се сдобия. Поздрави!
              Сузуки Витара 1,6 и лодка в морето от мечти.

              Коментар


              • #37
                От: Нов живот за един изморен кон

                Поздравления,да те вози дълго и безаварийно!

                P.S. Следващият проект,предполагам е Балкан-75,(мернах го на снимката в гаража в ляво).А Балканът-250 на последната снимка е със оригинална предна гума,не на К.Русинов
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • #38
                  От: Нов живот за един изморен кон

                  Радвам се, че ви харесва.
                  Оригиналните гуми на Балкана са К. Русинов За отпред съм приготвил чисто нова същата, отзад си е нова.
                  75-цата не е моя, но по нея нямаше нищо за реставриране, на истински 2600км.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Нов живот за един изморен кон

                    Отлична работа!
                    Поздрави
                    Способен съм на всичко, стига то да е човешко. Който ме надмине не е човек.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Нов живот за един изморен кон

                      Браво! Страхотен е!
                      edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                      Коментар


                      • #41
                        От: Нов живот за един изморен кон

                        Сега малко подробности от работата.
                        Разглобих три двигателя, за да направя един с най-добрите части и някои нови.
                        При разглобяването и сглобяването използвах специални приспособления, които сам си изработих.
                        Картерите се разделят с проста скоба, която избутва коляновия вал отдясно. Вала и скоростите остават към левия картер. Използва се преса, за избиването на коляновия вал.
                        Картерите трябва да са тези от мотора с документите, цилиндъра от новия модел, с нарязаните ребра. Всички други части са еднакви.
                        Първият проблем, с който се сблъсках беше коляновият вал. Този, който извадих от червения двигател беше без луфт в долния лагер. Изпратих го на Митко от Троян за статичен баланс. Върна ми го с обяснението, че го е проверил и според него баланс не му е нужен. Щом съм му го пратил, значи е нужен, бях го проверил. Занесох го при местен майстор, доста го би с чука, болеше ме сърцето като го гледам. Накрая и от отсече, по-добре от това не може, а биенето си остана, вече не помня колко, но повече от допуските. Обясни ми, че при сглобяването не са го центровали и затова не можело да се центрова сега. Докато го въртях из ръцете си и се чудех какво да правя, ми се стори, че биелата има лека кривина. Наложих шублера и се оказа, че е крива. А двама майстори преди това не я видяха!
                        От друг двигател извадих здрав вал, но и той имаше голямо биене, мерено между центри. След като го измерихме и на призми, се оказа че единия му отвор не е центрован! На призмите биенето беше под допустимото. Направих нова втулка за горната шийка, на координатен шлайф ми я престъргаха и монтираха в шийката, за да се избегне всякаква несъосност.
                        Започнах сглобяването. Смених лагерите на скоростите, наредих ги в десния картер, сложих гарнитурата и пробно ги затворих. Изпробвах, всички се включват и движат леко и без шумове.
                        Тук се виждат сглобената за тест скоростна кутия, здравият колянов вал, хонингованият, бластиран и боядисан цилиндър, новото бутало, болт и грешните сегменти и някои нови части, които купих:
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:32.JPG
Прегледи:1
Размер:57.2 КБ
ID:5439905
                        Сега идва сложното - коляновия вал на Балкана, както и на Ява 250 откъм съединителят се върти на два лагера, между които има семеринг.
                        Сервизна информация за Балкан няма. Но намерих много добре написана инструкция за Ява 353, двигателят е идентичен.
                        Там е обяснено да се монтира вътрешния лагер, да се нагрее картера до 80 градуса и да се монтира вала. После се слага семегинрга, зегера и външния лагер.
                        Лесно е, нали. Да, ама не. Нагрях лагера, но докато се опитвах да го вкарам по шийката, се изравниха температурите и се стегна. Нямам течен азот, а спрей не върши работа, стегнатостта е прекалено голяма. Не може да се чука и натиска на преса, тъй като и трите шийки на вала са монтирани със стегнатост, ако се напъне, ще се разместят или изкриви. Направих си приспособление, което да избутва лагера, използвайки резбата на вала. Лагера си легна на мястото. Нагрях картера до 80 градуса и пуснах вала в леглото му.
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:33.jpg
Прегледи:1
Размер:41.7 КБ
ID:5439906
                        Влезе без проблем, като изстина, стегна. Като поизстина до 40-50 градуса, сложих зегера и две семеринги. Оригинално е само една, но за по-сигурно сложих две, обърнати една срещу друга. Едната се маже от горивната смес, другата от трансмисионното масло.
                        Сега въпроса е как да монтирам външния лагер, едновременно на вала и в картера. За тази задача си изработих още едно приспособление, което да натиска лагера едновременно по външната и вътрешната черупка и го избутва чрез резбата.
                        Нагрях десния лагер и го монтирах на вала. Там шийката е къса и с малко по-малък диаметър и влезе лесно. Сложих центроващите втулки, гарнитурата, нагрях десния картер и сглобих двигателя. Стегнах равномерно всички болтове с подходящ накрайник на отверката.
                        Цилиндърът беше шлайфан и хонингован по размера на новото бутало. Не можах да намеря оригинален бутален болт, затова използвах от Трабант. Размерите са същите, но теглото му е по-голямо. Буталото също беше по-тежко и това ме притеснява, но няма какво да направя. Предполагам, че двигателят ще има по-силни вибрации, но те няма да го строшат по-бързо. Тези двигатели по принцип не са много уравновесени, вибрират яко.
                        Трите бутала, които изкарах от двигателите и новото до тях:
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:31.JPG
Прегледи:1
Размер:79.9 КБ
ID:5439913
                        Подбрах най-малко износените елементи на съединителя, най-добрата първична верига и зъбно колело
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:35.JPG
Прегледи:1
Размер:86.7 КБ
ID:5439914
                        и затворих капака.
                        Отдясно монтирах генератора, направих точна центровка на запалването с това приспособление
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:34.jpg
Прегледи:1
Размер:53.2 КБ
ID:5439915
                        и сложих главата с нова оригинална гарнитура.
                        Качих двигателя на рамата и го запалих за тест.

                        След няколко дена под мотора открих капки масло. Прегледах обстойно, усъмних се дали не пуска между картерите. Свалих двигателя, проверих всички болтове, бяха стегнати. Наложи се пак да цепя двигателя, оказа се че картерите не са с равна плоскост, така са излезли от завода. Купих бензиноустойчив силикон, намазах гарнитурата от двете страни и затворих. Вече не тече.
                        Двигателят е готов, следващите елементи догодина

                        Да не забравя да покажа и малкият ми помощник и мераклия за мотора



                        Весело посрещане на новата година на всички почитатели на старите мотори. И на всички други

                        Коментар


                        • #42
                          От: Нов живот за един изморен кон

                          Браво Иване!!! Поздравления за възстановения мотор, и искрени благодарности за това че го публикува тук

                          Тъкмо тези теми, които показват стремежа и усърдието във възстановяването на машини от миналото ни ме подтикнаха да се регистрирам в Българските форуми.

                          Още веднъж Браво за твоето твърдо желание и огромно умение да възстановиш този мотор.

                          Ако мога да си позволя да покажа снимка която показва състоянието на Балкана в който аз го видях:
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20121019_005.jpg
Прегледи:1
Размер:142.4 КБ
ID:5441178

                          Иван и аз, от вечерта когато видях Балкана:

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20121019_183455.jpg
Прегледи:1
Размер:114.2 КБ
ID:5441205

                          Коментар


                          • #43
                            От: Нов живот за един изморен кон

                            На горната снимка се вижда разликата между оригиналната боя и тази, която аз избрах. Амортисьорите са в оригиналния цвят.
                            Твоето СуперТенере няма да го реставрирам чак в такава степен, но ще го направя да те заведе до отсрещния край на света без проблеми

                            Коментар


                            • #44
                              От: Нов живот за един изморен кон

                              Ванка - честит имен ден!
                              Вчера, докато си разчиствах гаража намерих едно ново бутало 2 ремонт за Ява 250. Не зная доколко е аналогично с твоите, но ако го искаш ще ти го подаря. Даже има един сегмент на него. Другите 2 нямам идея къде са
                              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                              Коментар


                              • #45
                                От: Нов живот за един изморен кон

                                Благодаря!
                                Подари го на някой, който има Ява. Има само 5мм разлика в диаметър

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X