Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

    Здравей. Виждам, че здраво те тресат вибрациите на дисбалансираните ВМЗ-ки, както мен на времето. Ако желаеш, разгледай този форум. Там, аз заедно с други ентусиасте сме събрали доста информация, относно тези родни машини. Ще намериш отговори на много от въпроси те ти. Включително и на това, как се преправя оригиналната инсталация така, че да работи с прав ток. http://balkanmotors.portbb.com/

    Вземи пример от модела М75. В момента, такъв реставрирам, наред с един С-250. При М75, има токоизправителен диод. Няма да е проблем да се монтира и на МД50 мотора. С малката разлика, че при М75, динамо-магнета е малко по-мощен от този на МД 50. Въобще, порови се там - и схеми съм дал за повечето модели, разни други особености и прочие неща.
    Последно редактирано от Тодор Живков; 13-05-09, 16:06.

    Коментар


    • #32
      До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

      Здравей! Хубаво е, че искаш да се занимаваш. Ако настояваш, ще ти напиша точно как да си изправиш напрежението, свържеш оборотомера и т.н. Вярвам, че ще се справиш. НО. Помисли хубаво преди да започнеш да преправяш хубавата стара машинка. Ако все още държиш да направиш всичко това, препоръката ми е да поставяш скоби за монтаж и да внимаваш да не правиш промени, като пробиване, рязане на кабели и изобщо да не променяш трайно оригиналното изпълнение. Тези мотопеди ще стават все по-интересни за колекционерите и ще е все по-хубаво да имаш оригинал. Доста неща съм преправил досега и съжалявам, че промените са унищожавали оригиналния дух. Първо възстанових един "Симсон" от 1962 г., направих го на 12V, сложих му акумулатор, мигачи, нов фар, нова седалка. Заприлича на скутер, а не на ретро моторетка. Сега съжалявам, разбира се. Последната ми глупост беше унищожаването и изхвърлянето на 5 компютъра "Правец 82"-пълен комплект с монитори и ФДУ, от които безмилостно свалях части, сигурен, че времето им отдавна е отминало. Като генерация-да, но като колекционерско бижу, едва сега започва!
      Затова, помисли добре дали не е по-добре да се научиш да познаваш звука на двигателя, вместо да слагаш оборотомер. Ако все още искаш да преправяш, напиши и ще ти помогна с каквото мога.
      Последно редактирано от Еmil; 13-05-09, 17:07.

      Коментар


      • #33
        До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

        @Тодор Живков,
        Благодаря ти за изключително полезната информация ,не го знаех този сайт .Изключително ми помогна за отговора на някои мои въпроси.
        Благодаря !

        @Emil
        Понякога имам нужда от оборотомер,защото насъпват някакви фарси при двигателчето-понякога държи обороти като Иже , друг път дори на по-високи гасне ,без друга консумация на електричество по мотора,затова искам оборотомер-да го хвана ,горе-долу къде работи най-добре,да следя оборотите му когато се движа,съответно и да проверявам дали центровката му е добре и ред други работи-знам ,че това го отклонява от оригинала,но просто съм решил оборотомер,акумулаторче на 6 волта и реле да му сложа-изключително ме улеснява така-нито с бобини ще се ядосвам ,нито ще се взирам с този фар когато го карам бавничко и ред други неудобства ще се премахнат

        Коментар


        • #34
          До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

          Белов, много ти се радвам за ентусиазма, и аз бях така навремето, но виждам, че не си много в час с техническите, и електрическите понятия. Но няма лошо, никой не е роден научен, даже на твоите години малко момчета знаят това което знаеш ти. Имам двама сина на твоите гфодини, и те само иската да карат, като им кажа да дойдат да погледнат кое как работи, бягат. А за да караш Балканче това е сериозно изискване. Ама ти вече си го разбрал, де
          Според мен остави идеята за оборотомер, и се съсредодочи върху привеждането в надежност на оригиналната инсталация. всички връзки между проводниците ги направи със спойки, а не усукани жици изолирани с тиксо. Където трябва обувки, а ако нямаш пак с калай-завързваш жичките на колелце около болт с подходящ диаметър, и после започваш с калай, та да стане твърдо, и ето ти готова обувка. И притягане на всички връзки.
          Една информация която малко хора съм виждал да знаят-Чукчето трябва да отваря(момента на подаване на искрата) на 1,2-1.8 мм преди ГМТ на буталото. Най-вярно се мери с индикаторен часовник, но аз го "усещам" с пръстите, посредством отвертка пъхната през отвора за свещта. Нормално-с шублер, при голямата стойност пали по-лесно, а при малката работи по-меко. Въпрос на избор. Карбураторите са слабо звено, на моето мислех да го сменя със симсонски, но си останах само с мисленето. Ако карбураторът не е човъркан много може да го оставиш и ползваш, но внимавай за проблеми от там.
          Ако цепиш двигател задължително смени семерингите на коляновият вал, особено дясната-към плочката с токовете. Ако е опечена(втвърдена) няма да уплътнява добре, и оттам ще смуче въздух вместо горивна смес през карбуратора, и работи неустойчиво, Даже не са редки случаите в които въобще не работи, заради семеринг.
          Изобщо, в голям филм си се вкарал, но няма лошо, даже се радвам, че има такива момчета.

          Имам някои и други части за балканче, ако ти трябва нещо питай, може и да имам това което ти трябва.
          Естествено като подарък, винаги съм подкрепял ентусиасти като теб!
          Успех!
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #35
            До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

            Благодаря ти,Кольо
            Най интересното е ,че след всеки следващ проблем все повече започвам да се влюбвам в балканиадата а по въпроса са инсталацията-почти нацяло е сменена,а там където не е сменена е проверена -тоест кабелчета,жички , обувки няма да ми правят проблем ,а по въпроса за центровката-аз му намерих друг чалъм:
            Автосвещ за кола,навивам я в главата , опирам буталцето на нея ,нагласям маховичето да отвори и зацепвам тогава,малко след белега на коляновото валче-пали чакмак а също много важно е разстоянието на чукчето като отвори-имало е случаи по 3 дни да се белосвам и накрая с луфтомерни пластини виждам ,че разстоянието е 0,9мм правя го 0,3 -ритам пали ,газ ,докато не ми размести центровката отново (другият ми проблем).Иначе отначало хал хабер си нямах ,но почнах да понаучавам това-онова.Да-признавам си ,че много от нещата са ми непонятни,което ми е другата болка-искам да науча всичко наведнъж а не става Адски съм благодарен на всички за отзивчивостта и помощта която ми оказвате.
            П.С : Снощи сънувах балкана с оборотомер - мамицата му взех да се вманиачавам вече с тоз моя български приятел та .... така и нищо не намерих за свързването на оборотомер. Считайте ,че вече е с акумулатор и реле-има си постоянен прав ток ( 6 волта ).Остана само да загрея как да го свържа уредчето,от сума ти места останах с убеждението ,че трябва да се свърже :
            1 кабел към маса ( или минуса на акумулатора )
            2 кабел към плюса на акумулатора
            3 кабел към кабела от бобината до свещта
            Греша ли ?

            Коментар


            • #36
              До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

              Абе остави го този оборотомер, не е нужен. Ако всичко по двигателя е наред не ти трябва. На моето като реших да видя какво ще стане ако го запаля без игла и шибъра на карбуратора вдигна невероятни обороти, и изгори крушката на фара, която беше включена по подразбиране. Но това е ненормална експлоатация на двигателя. Ако всичко е в ред, не можеш да го повредиш ако само го караш, до нормалните обороти. На село има двама-трима дядки дето си карат балканчетата, даже мисла, че единият го е купувал сам, на младини. Но те не са спортисти, де... А и балканчето не за спортни изпълнения. Не, че не сме правили, но с ясното съзнание за ремонта който ни чака след това.
              Относно междината между чукчето и наковалнята- не знам колко е по книга, но знам как се прави на практика-цигарена хартия(вече няма такава, но сплескана на две цигара, изпразнена от тютюна се сгъва три пъти, и това е луфтомера за правилното разстояние между чукче и наковалня.
              Абе, изобщо балканчето е машина с душа(както УАЗ) И колкото повече любов му даваш, толкова повече ще получиш!
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #37
                До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                ...
                Относно междината между чукчето и наковалнята- не знам колко е по книга, но знам как се прави на практика-цигарена хартия(вече няма такава, но сплескана на две цигара, изпразнена от тютюна се сгъва три пъти, и това е луфтомера за правилното разстояние между чукче и наковалня.
                ...
                По книга трябва да е 0.40 мм
                С "Фармахим" - непобедим
                Дизел - само дънки!

                Коментар


                • #38
                  До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                  Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
                  По книга трябва да е 0.40 мм
                  Имаш ли "книгата"? Ако имаш сканирай, или снимай, много ще и се радваме. Пък може и да почерпим, кой знае...
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #39
                    До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                    Слушай бачо ти Кольо: оборотомера не ти е най-належащата нужда.
                    Виж един завършен проект, като твоя:
                    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=39940
                    Успех
                    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                    No wahalla.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                      Имаш ли "книгата"? Ако имаш сканирай, или снимай, много ще и се радваме. Пък може и да почерпим, кой знае...
                      Това е по спомен от книгата. Тя е в Перник, където е и Балканчето - собственост на баща ми. Купува го ново, кара го ~500 километра, домогва се до Москвич 412 и мотопедчето остава консервирано. Когато имам повече време ще ходя да взема книгата и ще я кача тук.
                      Дали пък междувременно да не изкарам категория "М" и да докарам литературата посредством Балкана?
                      С "Фармахим" - непобедим
                      Дизел - само дънки!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                        аз я имам книжката-готова , сканирана ,само трябва да видя как да я кача.
                        За оборотомера ще се замисля пак,не знам ще видим
                        Иначе в момента имам и друг проблем-чопа на коляновия вал го няма и много ми бута центровката.Бобинките отнемах , маховика също да не опира Е-няма и няма с федер шайба го стягам Е няма неговото си знай и толкоз
                        А пък оборотомера ми е краста сега
                        Видях го този Балкан и направо очите ми изтекоха

                        Коментар


                        • #42
                          До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                          http://rs729.rapidshare.com/files/23...________50.pdf
                          заповядайте ,това е книжката на моя приятел

                          та.. моля ви който знае да ми каже само ,дали така се свързва оборотомерченцето : 1 кабел към маса ( или минуса на акумулатора )
                          2 кабел към плюса на акумулатора
                          3 кабел към кабела от бобината до свещта

                          Коментар


                          • #43
                            До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                            Ей, благодаря ти за книжката, много полезно четиво.
                            Съветвам те да я разучиш, и то сериозно, щото щом имаш балканче скоро ще станеш и монтьор
                            Проблема с липсващият чоп на КВ го имат почти всички балканчета. Проблемя е там, че какъвто и материал да сложиш се къса, сечението на тела е малко. На моето съм направил канал за шпонка, и ням мърдане. Сваляш КВ, вземаш маховика, и отиваш при фрезист. Обясняваш му, че искаш вместо кръгъл отвор да ти направи канал за шпонка, и ако му се занимава с дребни фрезерчета ще ти го направи.
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #44
                              До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                              Първоначално публикуван от belov15 Преглед на мнение
                              дали така се свързва оборотомерченцето : 1 кабел към маса ( или минуса на акумулатора )
                              2 кабел към плюса на акумулатора
                              3 кабел към кабела от бобината до свещта
                              3 е към кабела от бобината до чукчето. Така ще работи.

                              Пък, ако не искаш да ти изпие тока от акумулатора докато седи, ще трябва да го спираш някак откъм +.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                                ами мисля ,че ако го вържа вместо към + на акумулатора - на контактния ключ- трябва да стане

                                Книжката я знам наизуст всеки път редом до скобата за маховика,кюча за свещта и камък 14 на тресчотката е и книжката,иначе-мАтор-йок

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на Днес.

                                Зареждам...
                                X