Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

    Здравейте на всички, аз съм 15 годишно момче от Варна най-голямата ми тръпка е шофирането , както може би на по-голямата част от хората без свидетелство за управление на МПС. Всичко започна от 7 годишна възраст и досега се разраства, но това е тема на друг разговор. Макар и да видях ,че една 9 души участват в този раздел,реших да опитам късмета си Всичко започна през Октомври 2008 , когато си закупих Балканче 50 кубика. Започнаха се и проблемите, -карам 1 км, 2 седмици ремонт , накрая вече беше сменено почти всичко, моторчето мина основен ремонт ( само коляново валче не е сменено ) включващ шлайф,бутала сегменти , лагери , семеринги -всичко.Влюбен съм в това моторче,но някои от нещата са непосилни за мен, хванал съм се да го реставрирам ,започна се от двигатела, след това гумите, остана само хрома, боята и едно акумулаторче с 6V реле да му сложа , но в момента ме боде,така да се каже мисълта за оборотомерче,на моя български приятел ,та въпросът ми е следния :
    Може ли някой да ми помогне с обяснението как да извърша процедурата , какъв оборотомер ще ми трябва и как да го свържа най-вече , 14 часа четох из форумите и накрая стигнах до заключението ,че вие сте последната ми надежда, някои ми казват единия извод на маса,другия през ключа,а третия на + на акумулатора , а аз все още нямам акумулатор , а пък и не ми се иска да му слагам ,защото искам да го върна в оригиналния му вид , друг ми казва , едно кабелче на маса , друго на лулата на свещта , а трето-на ключа , моля ви помогнете ми , на вас разчитам , напишете някой друг коментар , дори и да не можете да ми помогнете, дори и било то само за мъничко кураж.
    Надявам се ,че с ваша помощ ще успея да съживя една българска легенда ,върната от гроба.
    Благодаря за отделеното търпение и внимание да изчетете целият ми пост.

  • #2
    До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

    Ей малкия , искам да ти кажа че тия с Бентлитата са МНОГО по бедни от нас с дъртите тротинетки , и ги карат с много по-малко удовлетворение !
    Браво за ентусиазма и само така !
    Няма начин някой колега да не ти отговори !
    Добре дошъл !

    Коментар


    • #3
      До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

      Благодаря Ви за това ,че оценявате моя ентусиазъм ,подкрепям мнението ви ,че за нас удовлетворението е в пъти по-голямо отколкото на онези с Бентлитата. За мен удоволствието е да чуя гласа му , да се наклепам с масло ,но въпреки всичко накрая да усетя тръпката от това да шофираш машина преживяла толкова много години

      Коментар


      • #4
        До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

        Браво, колега! Рядко се намират такива ентусиасти от нашето поколение (аз съм 3 години по-голям от теб). Продължавай в същия дух, не оставяй дребните проблеми по машината да те ядосват и не се отказвай! С каквото мога да помогна съм насреща!

        За оборотомер питай в някой магазин за мотоциклетни части и аксесоари, там ще те насочат. Иначе принципа му е прост - отчита колко електрически импулса за минута са преминали през кабела за високо напрежение, респ. колко работни такта е извършил двигателя. Калиброва се в зависимост от това колко цилиндров е двигателят и какъв тип е - двутактов или четиритактов.

        Относно боята и хрома по мотора потърси в раздел Технологии, теория, направи си сам, конструкции
        - има доста изписано по темата.
        Успех!
        Последно редактирано от м20_маниак; 11-05-09, 22:37.
        С "Фармахим" - непобедим
        Дизел - само дънки!

        Коментар


        • #5
          До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

          Първо здравей! Сигурен ли си, че нещо не преправяно, защото незнам да има балканче 50 кубика с акумулатор(а може и да има)?

          Коментар


          • #6
            До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

            не,няма аз мисля да му слагам , но се двуумя, защото повече ме влече към оригинален вид да го върна, а и очаквам вие да ми помогнете - как ще е по-добре със или без акумулаторче , въпреки ,че клоня повече към "без" варианта
            Последно редактирано от belov15; 11-05-09, 23:38. Причина: допълване на поста

            Коментар


            • #7
              До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

              Ех тия Балканчета, големи моторетки са, на 12-13г. си купих моят първи мотопед Балкан - с глава от балкан 75 и задна капла от Симсон, оня батка тогава както го продаваше за 200лв.(много пари и за ония времена, ма "спортно" беше), като ни показа как върти гума на трева и един приятел и той хлътна по моторетката и аре за вас цената е 500, ма мерак цена няма - платихме и газ... Баща ми ме гонеше с чука, да чупи мотора, аз бягам с мотора като луд, държах го в маза на съседния не вход, ами блок заради дъртия...На втория ден каране и влязохме в бокса и от там се почна седмица правиш - ден караш, писна ми, че само аз правя, а авера не му идва отръки и само кара(чупи) - платих му партията и стана отново само мое. Стегнах го, станах му чак, тунинговах до със спортен ауспух като на СИМСОН "S51", че и по-добър, заради по-добрата система за изолация на предпазната решетка, повдигнах го, ама колкото състезателен крос 125 (на пръсти стоях), улекотено, изпилено бутало от симсон S50, по-голямо сгъстяване, по големи жигльори на карба и какво ли не още, взе да вдига почти 80 с малката капла от Симсона. След като нямаше какво да се прави вече: двигателите 5-6 ги разглобявах и сглобявах с кърпа на очите, от рамата на Балканче остана само предната капла, горната част от рамката и задния носач. Аре пуста краста - колянов вал зех да му правя, от няколко моторетки части една тетрадка със сметки и стругарска работа, помня стругарят му беше писнало да му вися на главата и да ми зима пари и зе да ми прави нещата без пари, само и само да стане работата, да види и той как бачка балканче с по-голям ход на маховика, уви не остана време да довърша проекта, започнах бизнес на морето за който ми трябваше сигурен мотор, събрах един нетунингован мотор и тръгнах да работя, по средата на сезона след десетки и приятни и неприятни "Балкански" приключения пукнах гума на 15км. от квартирата ми, за което една Волга такси ми одра кожата да прибера мотора, ядосах се и си купих японски мотопед с водно охлаждане - пистова Хонда NSR... Историята на "Балканчето" продължи, в кавички вече защото смених двигателя и от него остана май само горната част от рамата. Но на това Балканче дължа много, книга мога да напиша за историите и разходките с него, научи ме, че с любов, труд и постоянство - няма невъзможни неща и че много се чупят (да си дойдем на темата)при екстремни карания - на твое място щях да мисля за някакъв прекъсвач да не влиза в критични обороти, пък после оборотомер... Желая ти всякакви приятни емоции с тая невероятна машинария, която прави децата монтьори... Ако мога да намеря едно що-годе запазено балканче бих го реставрирал до най-малката несъществена подробност и бих го карал само на големи празници, съветвам те и ти да направиш така, но да го караш не само на големи празници и да качваш по 2 гаджета на задната седалка... А щях да забравя, ако искаш някаква помощ по реставрацията можеш да разчиташ на мен напълно безплатно, успех...
              VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
              SXS-Restorations 0886513079
              Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

              Коментар


              • #8
                До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                На почти всички машини оборотомер се свързва по един начин:

                (-) се взема някъде от рамата
                (+) се взема от контактния ключ
                сигнал се взема от кабела между бобината и прекъсвача/чукчето/комутатора на запалването.

                За експерименти можеш да вземеш от моргите жигулски оборотомер - той ще показва двойно по-малко от истинското, защото е калибриран за две искри на оборот, но пък лесно можеш да го разглобиш и да му намериш врътката за регулиране. И да го спраскаш, лесно ще си вземеш друг почти за без пари.

                След като искаш да поставяш електронен измерителен прибор, добавянето на акумулатор е почти задължително. Не знам каква е ел. инсталацията има балканчето, но поставянето на акумулатор може да изисква малко прекрояване.

                Коментар


                • #9
                  До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                  Bugman - Първо искам да отправя своите благодарности за отзивчивоста ти и готовноста да ми помогнеш- БЛАГОДАРЯ ТИ , наистина го оценявам , а по въпроса с прекъсвача - едва ли ще мога да му сложа такава машинарийка , не съм чак толкова разбиращ , въпреки ,че такива джунджории уча ,а и именно за тази цел искам оборотомера , да му следя оборотите горе -долу , Е , и за да му се радвам на стрелката де но почна да ми идва акъла 3-та без газ го карам , но ако трябва да съм честен- върви със 78 км/ч. с кола съм го засичал , чак аз се изненадах ,благодаря ви за отзивчивостта на всички , все още се надявам да има някои който чатка тез смотани оборотомери

                  послепис:изненадвам се колко топли и отзивчиви хора намерих тук едва за няколко часа , все едно не съм в България , не мога да повярвам това се нарича колегиалност ,моите поздравления -наистина сте един прекрасен екип,от който с удоволствие бих бил част.

                  П.С. : обяснявайте моля ви малко по-простичко защото не съм чак толкова вещ в занаята , да не кажа ,че си нямам понятие от някои работи.

                  БЛАГОДАРЯ ВИ !

                  Коментар


                  • #10
                    До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    На почти всички машини оборотомер се свързва по един начин:

                    (-) се взема някъде от рамата
                    (+) се взема от контактния ключ
                    сигнал се взема от кабела между бобината и прекъсвача/чукчето/комутатора на запалването.

                    За експерименти можеш да вземеш от моргите жигулски оборотомер - той ще показва двойно по-малко от истинското, защото е калибриран за две искри на оборот, но пък лесно можеш да го разглобиш и да му намериш врътката за регулиране. И да го спраскаш, лесно ще си вземеш друг почти за без пари.

                    След като искаш да поставяш електронен измерителен прибор, добавянето на акумулатор е почти задължително. Не знам каква е ел. инсталацията има балканчето, но поставянето на акумулатор може да изисква малко прекрояване.
                    Определено няма да е много сложно , 6 волтово реле и акумулатор и просто от него към бобината кабелите а фар , стоп , габарит - от акумулатора , а всичко произведено от бобините през релето и в акумулатора , не е нещо кой знае какво (поне така си мисля де )

                    и едно малко малоумно въпросче , като я видя тази врътка за регулиране ,как да го направя да отчита на 1 искра , защото сигурно още утре отивам да търся оборотомер

                    Коментар


                    • #11
                      До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                      Браво само така! Много ме радва факта че все още се намират младежи които им е приятно да се овъртят яко с масло и че не сме последните "луди". И аз рокерския си път съм почнал на балканче. Електронен оборотомер трудно ще се върже без някъква стабилизация на тока инсталацията на балканчето е изключително елементарна магнетчето има две намотки едната е за запалването другата за осветлението и с падането на оборотите падат и волтовете фара почти угасваше.
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • #12
                        До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                        Браво, донякъде ти завиждам за емоциите които ти предстоят, в този форум доста хора ще се разпознаят в твоето лице преди много години .

                        Дай си адреса за да ти изпратя(подаря) подходящ оборотомер само не знам на 6V как ще работи, но ти ще напишеш тук станало ли е.

                        Поздрави и сложи тук една снимка да го видим балканчето какизглежда.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                          Балканчето е с променливотоков генератор без изправител и реле-регулатор на напрежението - т.е. цялата му ел. система е променливотокова.
                          Поставянето на оборотомер и акумулатор изискват промяна от оригиналния му вид.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                            Благодаря на вички ,че все още има хора които ме разбират и знаят какво ми е

                            Яворе адресът ми е гр.Варна ул. "Топра Хисар" 12 , ет.4 ап.10
                            Кажи колко ще струва оборотомера ,защото тъкмо бях се запътил към автоморгата

                            Коментар


                            • #15
                              До: Една моя мечта,нуждаеща се от вашата помощ

                              ето го моето зверче

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X