Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За ЗАЗ-а и неговия двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Е, редовия двигател това не го може по принцип.
    Тая история с повишената надеждност от двата двигателя в БТР-60 са я измислили после. Никой следващ не е с два. Просто тогава не са имали подходящ дизел и са треснали два бензинови. Никва радост като го стрелят. Като пада също няма радост, ту единия гасне, ту другия. Регулировките сложни, ремонтите много, акумулаторите много, абе ... Ядове, по две. Оставяме настрани бензина в бойна машина.

    Коментар


    • #32
      До: За ЗАЗ-а и неговия двигател

      Стара тема, но интересна.
      Този виц за пусковите двигатели всички сме го чували.
      Но истината се крие тук:
      Второй повторял двигатель, производимый заводом BMW для небольшой военной амфибии. Несмотря на то, что агрегат "армии вероятного противника" имел осевой вентилятор охлаждения и потому стоять должен был только спереди автомобиля, комиссия выбрала именно его. Главный аргумент -- V-образный мотор от BMW был более компактным. Впрочем, для того чтобы "упихать" его в моторный отсек, пришлось сделать задний капот более выпуклым, откуда и произошел знаменитый "горб".
      източник: http://www.gaz-forum.ru/showthread.php?t=5388 и много други руски сайтове

      Коментар


      • #33
        До: За ЗАЗ-а и неговия двигател

        аз знам легендата във вариант пусков за танк и до преди 10 минути го вярвах; след прочетеното се замислих какви са пусковите на ХТЗ и защо на танка да му трябва чак такъв
        весело да става !
        а Хонда са довели V4 до изгъзицата с 32 клапана, ех мечтиии ...
        Войната е мир, свободата е робство, невежеството е сила.

        Коментар


        • #34
          От: За ЗАЗ-а и неговия двигател

          Никога не е късно да се пише в стара тема

          Доколкото си спомням, двигателят е лицензно производство за некакви английски катери. Затова е така компактен - за кубрик на лодка. Руснаците са получили лиценза и са се задължили да доставят определен брой двигатели за катерите, които все още се ползвали. Това за 966. 968 е "усъвършенстван" 966.

          Що се отнася до легендите - има си крушка опашка! Централизираната икономика за разлика от пазарната може да оптимизира доста. Така човек може да види едни и същи двигатели в лодка на трактор, генератор, водна помпа и т.н. Аз имам примерно един агрегат - двигател от резачка за дърва куплиран с аксиален компресор(вентилатор) и горивна помпа и след това горивна камера. Това чудо свисти като турбореактивен двигател и се ползва да духа горещ въздух в самолетния турбинен двигател зимата(яката зима), за да запали по-лесно а и масълцето да се поотпусне преди старта )))))))
          Последно редактирано от SJ410; 17-01-12, 18:10.

          Коментар


          • #35
            От: За ЗАЗ-а и неговия двигател

            Ех.. ЗАЗ, ЗАЗ....

            Доколкото знам и съм видял, моторчето е преработено Порше / VW/. 966 е с купето на NSU - на 100%.
            За времето си е доста напреднала технология. Независимо окачване и на 4те колела. Магнезиево-алуминиев блок и картер. Независимо парно. Прост за обслужване мотор - три пъти му правих основен ремонт в гаража. 300 000км му врътнах и още живот му остана. А за проходимост да не заговарям, само УАЗки ме преборваха.

            Коментар


            • #36
              От: За ЗАЗ-а и неговия двигател

              Така е, оригинала е Порше, който е с хоризонтално разположение на цилиндрите. Руснаците го модифицират на V-образен при ЗАЗ, за да има по-добро охлаждане при ползване по черни пътища - ребрата на цилиндрите да не се запълват с кал и прах. Та си е проектиран за офроуд отвсякъде
              Show must go on!
              LZ1VES

              Коментар


              • #37
                От: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
                . Та си е проектиран за офроуд отвсякъде
                Да. Аз съм извън пътя от 1979та.
                С четириколесно, де. Иначе от доста преди това.
                Последно редактирано от Пенчо; 17-01-12, 18:44. Причина: гр

                Коментар


                • #38
                  От: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                  хамойта 1-ва кола или подобие .мойта версия ес този двигател е оборудвана някаква помпа зазареждане на гориво дадена от съюзниците американци през 2ратасв. война

                  Коментар


                  • #39
                    От: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                    Първоначално публикуван от tatkobarba Преглед на мнение
                    Ако те интересува - погледни първото ми мнение ... и първия линк в него - накратко е описана появата на Костенурката, Кюбелвагена, ЗАЗ-а и дори Поршето ...
                    Да раздвижа и аз темата.
                    Навремето Хитлер "обявява конкурс" за конструиране и производство на народна кола. Условята са:
                    да струва 700 марки, да тежи 700 кг и да гори 7/100 бензин. Спечелва Фердинанд Порше като "надхвърля" само едно от изискванията, не си спомням вече кое. Така се появява Фолксваген.
                    Дали двигателя му е развитие на "костенурковия" не знам, знам, че скоростите му бяха много добри и ги слагаха на рали вариантите на ладите или на москвичите /отдавна беше/.
                    Аз самия на младите години бях купил един ЗАЗ от приятел уж за баща ми, а с тайното намерение да ходя на лов с него, но се оказа, че е с нередовни документи и не можах да го пусна в движение. Чат-пат го припалвах, но не съм го карал и стоеше като паметник пред нас. Един ден се прибирам и ЗАЗ-го няма. Баща ми решил да се прави на търговец, дошъл някакъв за седалките и го взел целия. Поне си върнах парите
                    сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                    dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                    Коментар


                    • #40
                      От: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                      Както всичко съветско, двигателят е копиран, в случая от VW, но индигото се е поразместило и се е получило, каквото се е получило.
                      Единственият донякъде смислен детайл на това уродливо дете на социндустрията е подкачващата помпа на печката. Всичко друго е престъпление срещу човечеството. За разлика от съветския , чешкият ЗАЗ ставаше за нещо... Приятелите ми със ЗАЗ ги правеха а аз КАРАХ шкодата... Стоя доста години на улицата и я подарих - още се движи..
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #41
                        От: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                        Както всичко съветско, двигателят е копиран, в случая от VW, но индигото се е поразместило и се е получило, каквото се е получило.
                        Единственият донякъде смислен детайл на това уродливо дете на социндустрията е подкачващата помпа на печката. Всичко друго е престъпление срещу човечеството. За разлика от съветския , чешкият ЗАЗ ставаше за нещо... Приятелите ми със ЗАЗ ги правеха а аз КАРАХ шкодата... Стоя доста години на улицата и я подарих - още се движи..
                        Ама как се превеждаше "шкода"?
                        А 1000 сълзи?

                        Коментар


                        • #42
                          От: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                          Виж - идея нямам как се превежда но баща ми смени всички модели от 1000МБ до 130 и беше много доволен от тях.
                          Аз също карах много време такива коли и бях наистина щастлив от това. И там има бъгове, но няма прилика със съветската техника. Има технологична култура, която при съветите отсъства на всички нива.
                          Разходът е около 6/100 и като се износи става маслогор. С малка модификация спира завинаги да харчи масло. С кеф бих си взел 100S за реставрация - особена слабост ми е Имам един V6 3.0 за нея
                          Правих няколко добросъвестни опити да карам ЗАЗ и всяко сравнение беше в полза на чешкия ЗАЗ.
                          Иначе съм правил зазки на приятели и ги познавам отвътре и не виждам никаква радост в тях, освен споменатата помпа (трябва ми такава)
                          Особен кеф е да ти падне колело, защото гайката е минала през отвора на джантата или да ти падне двигателя
                          Визуално "Отмъщението на Хрушчов" може да се приеме дори за симпатично, за разлика от Чибурашка, която откровено прилича на съборен гардероб Зависи на колко водки си
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #43
                            От: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                            Както всичко съветско, двигателят е копиран, в случая от VW, но индигото се е поразместило и се е получило, каквото се е получило.
                            Единственият донякъде смислен детайл на това уродливо дете на социндустрията е подкачващата помпа на печката. Всичко друго е престъпление срещу човечеството. За разлика от съветския , чешкият ЗАЗ ставаше за нещо... Приятелите ми със ЗАЗ ги правеха а аз КАРАХ шкодата... Стоя доста години на улицата и я подарих - още се движи..
                            Само не разбрах ЗАЗа с кое е по уродлив от Шкодата,и двете си имат плюсове и минуси но темата не е за сравнение на Шкода и ЗаЗ

                            Коментар


                            • #44
                              От: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                              Ама как се превеждаше "шкода"?
                              А 1000 сълзи?
                              Моделът 1000МВ - се водеше хиляда малки болести.
                              "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

                              2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

                              Коментар


                              • #45
                                От: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                                Шефа ми в Германия (вече на възраст) ми е разказвал че този двигател е ползван за пусков на основните мотори на бомбардировач от войната,и не бил проектиран за продалжителна работа.Той е давал трудова повинност в завод за самолети около Ваймар през войната.След края и Руснаците отнесли с ешелони поточните линии и дори тухлите от завода.Сега там са ниви.Та и това е крадено де,както 90 процента от всичко което произвеждат.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X