Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За ЗАЗ-а и неговия двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За ЗАЗ-а и неговия двигател

    който е пусков за витловите руски самолети.
    бил турбинен двигател с въздушно охлаждане

    а с подобни са обзавели и ниакакв трактор Юаз или нещо подобно и го имали по някакви танкове

  • #2
    Кой ги разправя тези легенди? Пусковите двигатели имат съвсем различни режими на работа и не са пригодни за автомобилни. За ресурс да не говоря. Истина е, че през Войната американците от техническата поддръжка на Тихоокенасия флот са скучаели и с такива двутактови двигатели са си правили самоделни колички, с които са се състезавали по самолетните писти. Така се ражда картингът.

    ЗАЗовият 4 цилиндров V-образен двигател е дребосък с въздушно охлаждане, съобразно тенденциите в автомобилостроенето от онези години.

    Коментар


    • #3
      Един дядо Пасхал

      Коментар


      • #4
        двигателя на ЗАЗа е 4 тактов V4

        поради проблема че неможе да се балансира има балансиращ вал и куп проблеми.

        доколкото знам наистина е пусков двигател на някой си АН хх, но нито ме интересуват самолети, нито имам време да ровя кой точно е. специално зада е по - компактен е направен да е V образен, заради малкото място в самолета. това е и причината да е толкова некачествен и с малък ресурс, какъвто е.

        *софианита, двигателя е атмосферен с въздушно /турбинно/ охлаждане, внимавай с терминологията
        drive alive

        Коментар


        • #5
          Турбината е приспособление, което преобразува кинетичната енергия на флуида в механична. Обратният вариант е аксиална помпа или по нашенски - вентилатор.

          Навремето търкалях един Фиат 126 и всички се кефиха каква голяма "турбина" има.

          Коментар


          • #6
            Умрем от любопитство кой ще измисли пускач за самолетен двигател с такова гориво
            Мотора на ЗАЗа е наследство от Ленд-Лиза. През войната американците са давали на руснаците десантна лодка с такъв двигател. Когато Хрушчов заповядал всеки съветски труженик да има собствен автомобил, просто не е имало време да правят друго. Пък и в ония времена шумността на двигателите не е занимавала никого а въздушното охлаждане си е съвсем хубаво нещо.

            Коментар


            • #7
              Вот история: в начале 30-х годов Фердинанд Порше предложил "народный автомобиль" - по-немецки "Фольксваген". Гитлеру машина понравилась,и был заложен завод. Появилась программа "Каждому немцу - по автомобилю". Многие немцы вносили 5 марок каждую неделю за свой будущий личный автомобиль. На эти деньги завод и построили.

              Потом была гонка вооружений, о "гражданской" машине надолго забыли. На её узлах и агрегатах строились "джипы" под маркой "КДФ". Был даже плавающий, по кличке "кюбельваген" - машина-корыто. Наверное, Вы видели эти машины в кино. Свой народный автомомобиль немцы ждали более 10 лет...

              В Германии до конца 70-х выпустили 15 000 034 экземпляра, побив рекорд "Форда-Т",а в Мексике "Жучки" строят до сих пор.

              В конце 50-х Хрущёв затеял свою программу "народных автомобилей" ( а давая "добро" на выпуск "Волги" и "Чайки" кричал, что мы научим Америку строить автомобили). Сроки были сжатые, поэтому кузов и заднюю подвеску взяли от "ФИАТа-600", а передний мост и компоновку - от "Жучка". "Сердце" сначала позаимствовали от мотоцикла "Урал" (он же К-750, он же М-72, он же БМВ Р-71 30-х годов), но потом в НАМИ "творчески переработали" конструкцию Порше. Мотор, вместо оппозитного на "Фольксвагене" стал V-образным, потеряв часть своих "изюминок". Общий проект делали на АЗЛК (тогда МЗМА), и машина называлась "Москвич - 444". Под её производство выделили завод сельхозтехники в Запорожье, и в 1960 году, под маркой ЗАЗ -965, "Горбатые" пошли с конвейера. Вопреки всему, машина получилась удачной и необычайно популярной (до сих пор!).
              Още:
              http://ambuggy.narod.ru/nahzaz.html


              двигателя на ЗАЗа е 4 тактов V4

              поради проблема че неможе да се балансира има балансиращ вал и куп проблеми.
              Това е една от причините, никой да не тръгне да прави толкова сложна конструкция за някакъв си стартов двигател.

              Ето го - вижте колко безумно сложен е:
              http://alaukhov.narod.ru/zaz/manual/motor.html


              Стартовия двигател трябва да е прост и евтин - най-често двутактов. Той няма охладителна система, защото никога не достига температурен режим. Обикновено ако е с охлаждане то е общо... Не му трябва газо-разпрадалителен механизъм ... Запалването в 99.99% е магнетно ... Какво още? сигурно има неща, които не се сещам ...

              Слуховете, че е стартов двигател и аз съм ги чувал и дори съм вярвал, ама като се залислих - няма логика ... а и за 10-15 години занимания в бранша никой не каза "Ето на това е бил стартов двигател" ...

              В общи линии никой не конструира стартови двигатели - по-скоро се взимат от някои вече готови ...
              Път без препятствия обикновено не води до никъде.

              Коментар


              • #8
                Ще започвам интернет разследване за ЗАЗ-а и ще внимавам с терминологията, защото ако обърнеш нещата се получава друго

                Коментар


                • #9
                  Недей, не си заслужава!
                  ЗАЗ-а и "Рубин - 714" бяха нещата, които ме накараха да намразя руската техника!

                  Коментар


                  • #10
                    тук май "умира " една легенда

                    Коментар


                    • #11
                      Хм. А освен това овчето сирене беше по-хубаво от кравето, хората имаха хладилник Мраз или нямаха никакъв, трамвая идваше кога да е, а през зимата беше много студено.
                      Наистина не разбирате за какво става дума или словоблудствате? През 50-та да имаш шофьорска книжка е било като днес пилотски бревет. Вие имате ли?
                      Тогава всички коли са били на това дередже. Това че тия са се задържали по-дълго от западните си аналози значи какво ли не, и в частност че днес вие всички можете да мислите така че изобщо да бъдете в този форум. Например критично за конструкцията на автомобилите. Някой да е чувал за тунинг на бозата? А на сиренето?
                      Свалете шапка пред това автомобилче, пред конструкторите му, пред хората , построили заводите. Всичко това е направено сред глад и бой, в пъкъла на който са се родили тлъстите паркетници които днес служат само за наставки на меки пениси.
                      Ако след 50 години има Кайени освен в музея и на улиците, тогава той сигурно ще е стигнал до техническото ниво на ЗАЗа. А преди това е некво наоми кембъл. Чисто нищо.

                      Коментар


                      • #12
                        А не, за вас може би но за мен не Преди време..... карах ЗАЗ и се кефих как разни реномирани соц возила на сняг бяха толкова жалки пред мен Огромна скоростна кутия пакет с деф,+двигател бая прасе-тежест която дава завидна проходимост,а леко управление.Тук във форума основно наблягаме на проходимост.От носталгия направих ЗАЗ кабрио,хвърлям ръкавица на всичко без джип и бъги Удоволствието да се возиш в нея трябва да се испита зада разбереш.Не опиташ ли няма да разбереш Предимства-на вилата е не го крадат няма антифриз,възд. филтър е миещ с омъсляване.Пролетта се качвам наливам бензин, смукач, завъртане и огън.С тези торсиони, кеф,опитайте,иначе няма да го усетите Пък и съм му сложил гуми 100% ТРАК

                        Коментар


                        • #13
                          и аз съм карал ЗАЗ, дядо ми имаше, голям кеф, най - голямата екстра е бензиновата печка, зимата е хубаво, когато работи

                          ЗАЗа го има и до днес, не защото е много качествен, а защото в годините на социализъм са произведени и продадени много такива на хора незнаещи и неподозиращи за понятието НТП /научно технически прогрес/. още има дядовци, които държат такива коли по разни гаражи по разни села, но скоро и те ще си отидат и ще остане само спомена, колко е отвратителна ЗАЗката.

                          не случайно първия ЗАЗ /гърбавия/ е познат с прозвището си "отмъщението на хрушчов". хрушчов разбрал, че искат да го свалят от власт и заповядал да се измисли това нещо, зада отмъсти на руския народ, който не го иска
                          drive alive

                          Коментар


                          • #14


                            Въпросът не е дали е добър или лош ЗАЗ-а ... а откъде произхожда двигателя му ...

                            Иначе братушките си го уважават ... и има сума литература за тунинги (имам прадвид такива за нормална всекидневна употреба)... слагат му се жигулови спирачки с дискове отпред ... и т.н.

                            НО ... въпросът беше - Дали двигателят е бил заимстван от стартов двигател на самолет или хеликоптер или е разработван за случая ...

                            Моята идея съвпада с повечето намерени материали - двигателя е "конструиран" в заводите станали по-късно АЗЛК ... прототипа се е казвал Москвич-444 ...

                            Самия двигател няма пряк предшественик. Едни смятат, че е смален двигател от Татра, други, че е модифициран двигател от костенурка (това може да се установи ако поне 50% от компонентите са принципно и пропорционално еднакви) ... до двигателя тогава е бил създаден, а не е копиран 1 към 1.15 от някой съществуващ

                            В действителност за прототипа, в началото са използвали 750 кубиковия боксер от БМВ-Урал-М72 ... но поради малката му мощност са разработени 2 двигателя... единия е този, влязъл в производство, а другия е бил 4 цилиндров редови ...
                            Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                            Коментар


                            • #15
                              В крайна сметка версиите станаха прекалено много и истината явно е някъде там

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X