Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За ЗАЗ-а и неговия двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Re: За ЗАЗ-а и неговия двигател

    хм, то и на евинруда се оказаха така, ама за да извадя маховика ползвам болтовете на капака на ръчният стартер. Което некакси не ме кефи. А меркурито немах време много да го оглеждам и беше перфектно консервиран, но не забелезах инчова резба. Не може нищо да не съм разглобил... м/у другото меркурито беше голдън сериес - модел от виетнамската война - баси и якото добиче!

    Коментар


    • От: Re: За ЗАЗ-а и неговия двигател

      Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
      Аз съм с Меркюри...
      ти явно надушваш истинските неща! защо взе меркури?

      Коментар


      • От: Re: За ЗАЗ-а и неговия двигател

        Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
        ти явно надушваш истинските неща! защо взе меркури?
        Детска мечта.. Иначе изпадна изгодно. Резервен мотор от яхта в Солун. Изглеждаше като от магазина, нищо че беше на 8г.
        Пушка е! 8 коня, ама истински. Гуменетката я бута с 29 -30км/ч. А имам и нотариален акт от покупката??
        Последно редактирано от Пенчо; 25-01-12, 17:16. Причина: доп

        Коментар


        • От: Re: За ЗАЗ-а и неговия двигател

          Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
          Качих преди малко схемата на електронното запалване на Джонсън-Евинруд за двуцилиндрови мотори. Реверс-инжиниринга ми се наложи, когато се оказа, че у милата Родина такава част не се предлага Копирай си я и си направи едно резервно запалване , да си имаш, като зазкаджия полуоска Презапасена е повече от два пъти спрямо оригинала, за има-няма 5 лева имаш още един блок, по-сигурен по отношение елементна база. За защита от водата - потопи я в полиуретанов лак, изсуши я и си ок. Що чоплене падна на смолата с която бяха залели блока - не ти е работа! Другото слабо място е самата бубинка, която управлява тиристорите. Тя обаче с мултицет се хваща лесно. При "голяма" нужда може да се замени с бубинка от автомобилно реле(улучва точно размера), като му намалиш наполовина намотките, че иначе фърга искри и кога не требе )))))
          http://dmitrev.t15.org/JE_CDI_Sch.jpg http://dmitrev.t15.org/JE_CDI_Sch1.jpg http://dmitrev.t15.org/JE_CDI.jpg http://dmitrev.t15.org/JE_CDI1.jpg http://dmitrev.t15.org/JE_CDI2.jpg
          А за това че и самите руснаци на ги искат - ми и аз не ги искам, ама не мога да дам пари за нов меркруизер а и не знам как ще спя, като го оставя на пристанището. С нептуна спя спокойно )))))))) До обслужването - мислиш ли, че не ги обслужвам добре, щом карам нептун с чукчета Сега се сетих и за една друга простотия на евинруда - болтове и гайки откъде си купуваш за него? Като го взех и си викам - почваме със стандартната процедура - смяна на болтове и гайки с морска неръждавейка. Да ама не. Трябва да се забрани продажба на техника, която не отговаря на стандартите в дадена държава.
          Не ми обяснявай как се обслужва Джонсън. Обслужвам го така че е безотказен и може да се разчита на него. Разлика в "клас" Меркюри, Евинруд, Джонсън, Ямаха и т.н. няма. Просто различни марки и модели. Общо взето всичко неруско и не съвсем китайско става. (Примерно Парсън и Селва)
          Сефте чувам за изгорял електронен блок на Джонсън. На мен ми изгоря реле-регулаторът, защото един специауист размени полюсите на акумулатора.
          Части в милата ни родина има, но аз си ги докарвам от САЩ. Релето струваше 15$.
          Погрешно е да разваляме техниката, свеждайки я до своето ниво на познание. Казах ти - двигател от 1979г. БЕЗОТКАЗЕН и го карам без да нося една лодка части.
          Не съм виждал извънбордови двигатели с болтове които ръждясват и такива с метрична резба Инчове се намират в магазините за крепежни елементи и от всяка американска кола Иначе и аз не съм им сред запалените почитатели.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • От: Re: За ЗАЗ-а и неговия двигател

            Малиии, как можа да го кажеш това - меркури и ОМЦ в един клас )) Ами че то ОМЦ-то концептуално е по-назад от меркруизерите с кажи-сечи 20 години бе човече! Те са на идеологията на нептуна(как не се сещам за името на зафадният прототип). Изпускат в струята на витлото с едно хоботче което е малко по-добре направено от Кьониг от 1936 и Вихър след войната )))) А Меркури отде изпуска още от 70-те години, а?

            Ако критериите ти за клас са CDI-то с МЕХАНИЧНО предварение - сорим, не съм те разбрал.

            В морето цвета на мотора е без значение)) И да плаваш без спасителни жилетки, втора котва и въже, ракети, компас, радио, резервен винт, свещи и специфични части , които производителят препоръчва да имаш(шплента на витлото при Нептун примерно) не е белег на добро обслужване, вервай ми! Като строши винта евинруда си на същият вариант, както ако нептуна строши винт - ПРОВЕРЕНО Е! само че нептуна по-рядко го троши, защото е ПРЕДВИДЕНО да се скъса един шплент - тъпо, нали?

            Интересно ми е к'ва ти е профилактиката на CDI-то. Щото след 30-ина години на електролитният кондензатор в управляващата верига на тиристорите му е дошло времето
            "Погрешно е да разваляме техниката, свеждайки я до своето ниво на познание." Не знам какво ти е нивото на познание, но разликата м/у майстора и инженера е в това, че майстора не знае колко не знае))))

            Коментар


            • Re: За ЗАЗ-а и неговия двигател

              Мога подробно да ти отговоря на всичко, но някъде другаде. Тук ставаше въпрос за супердвигателя на ЗАЗ. Има си раздел за лодки
              И не съм казал, че карам без консумативите и спасителните средства.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • От: Re: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                Да, прав си, за което молим да ни извинят ))))

                Коментар


                • От: Re: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                  Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                  Мога подробно да ти отговоря на всичко, но някъде другаде. Тук ставаше въпрос за супердвигателя на ЗАЗ. Има си раздел за лодки
                  И не съм казал, че карам без консумативите и спасителните средства.
                  Правилно


                  Един български инженер ми разправяше как разглобили един зазов двигател с един американски инженер и оня бил изуменколко умно и хитроумно бил измислен този двигател.Имало голем замисъл в самата му конструкция.

                  А па некъде чух ги слагали на некакви самолети.Понеже е с въздушно охлаждане и не му трябвало антифриз да му тежи като си фърчи там горе...................или недай Боже да се скъса некое маркуче
                  К мирной жизни не пригоден.
                  Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                  ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                  Коментар


                  • От: Re: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                    Не знам дали съм писал в тази тема, но имахме едно време първо ЗАЗ-ка от гърбавите, след нея имахме трабант.
                    Аз бях малък тогава, та не си спомням много, но баща ми беше по-доволен от ЗАЗ-а като цяло.
                    И с двете сме ходили до морето, наште двамата и аз + една камара багаж, знаете едно време - домати, краставици, манджи в буркани, щото на морето нямало или много се чакало + 4-5 местна голяма палатка
                    ЗАЗ-а закъсваше основно за бензин, докато Трабито и за разни други работи
                    Спомням си например с Трабито обикаляхме из Айтос или Карнобат на път за морето, да търсим педал за газта
                    Като проходимост - баща ми казва, че ги е пробвал и двете на едно и също място (примерно в сняг, или кал, или баир) - горе-долу двете вървят еднакво добре.
                    Като станах юноша, баща ми купи пак такава гърбава ЗАЗ-ка, и пак зелена , да съм се учел на нея, че да ми било по-лесно после. Особено зимата се движехме основно с нея - и в по-дълбок и неизринат сняг си вървеше без вериги, много рядко се налага да се слагат.
                    Возията на ЗАЗ-а май беше по-мека, отколкото на Трабито.
                    Даже тая втората имаше по едно време нещо проблем със съединителя (по-скоро май с бронята) - затова включвам първа, паля на стартер и тя си потегля без проблем, после цък втора, цък трета
                    Като се видим с баща ми ще го разпитам по-подробно от техническа гледна точка.
                    Hristo Draganov
                    http://htftp.domainbg.com/HD/

                    И аз искам България чиста ! ! !

                    Коментар


                    • От: Re: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                      Мисля, че прескочихте "Татра 603" и 613, и двигателите на мотоделтапланерите
                      сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                      dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                      Коментар


                      • От: Re: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                        Първоначално публикуван от Стария Преглед на мнение
                        Правилно


                        Един български инженер ми разправяше как разглобили един зазов двигател с един американски инженер и оня бил изуменколко умно и хитроумно бил измислен този двигател.Имало голем замисъл в самата му конструкция.

                        А па некъде чух ги слагали на некакви самолети.Понеже е с въздушно охлаждане и не му трябвало антифриз да му тежи като си фърчи там горе...................или недай Боже да се скъса некое маркуче
                        Тони, този "инженер" приятел на по чашка ли е?
                        Подобни легненди съм слушал много. С конкретния двигател единственото наистина умно нещо, което може да се направи е да се изхвърли, защото май и за скрап не ги искат (заради сплавта). Става и за самолети, стига от тях да не се иска да летят.
                        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                        Коментар


                        • От: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                          На 17 години си купих ЗАЗ резидав , собственикът му си беше дошъл от Москва с него , и го беше зарязал пред блока .Нашите като разбраха им увиснаха ченетата понеже нямах книжка , а бях работил едно лято и със спестените пари ето ти ЗАЗ.
                          Вече поставени пред свършен факт родителското тяло ми позволи да го задържа , а и бях го купил от не кой да е все пак не всеки следваше в Москва тогава . Така че неможеше да върнат зделката назаде . Закарах го в работилницата на един "Комбинат за Товарни Автомобили " баща ми позволи тази опция .Разпилях го начасти измих го изкърпих боядисах го част по част после го събрах . Тапицерията сам си уших изобщо класика в жанра.Всичко това за 2 години самичък. Това беше най обичаният от мене автомобил. Къде ще го карам по черно та аз го пазих като очите си. После ми мина и го продадох .
                          Бавно ускуряваше до колкото си спомням и по продължителни нанагорниша загряваше и губише мощност. Спираш за малко и пак газ. А иначе въртеше гуми. И при по-висока скорост ставаше нестабилен от въздухозаборниците предполагам .
                          Последно редактирано от монио; 31-01-12, 21:07.

                          Коментар


                          • От: Re: За ЗАЗ-а и неговия двигател

                            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                            Тони, този "инженер" приятел на по чашка ли е?
                            Подобни легненди съм слушал много. С конкретния двигател единственото наистина умно нещо, което може да се направи е да се изхвърли, защото май и за скрап не ги искат (заради сплавта). Става и за самолети, стига от тях да не се иска да летят.
                            Взимат ги тези които разбират и имат технологична възможност да преработят въпросната сплав . Това лято върнахме два запорожеца на вторични и Екометал инженеринг ги плати по 375 лева бройката . Тази сплав не може да се лее в обикновенна тигелова пещ защото магнезия се пали и стопява тигела . Лее се без проблеми в индукционна пещ . http://www.youtube.com/watch?v=vJnw5mW5L1Y&NR=1
                            Последно редактирано от sek.1; 03-02-12, 06:43.
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X