Най-важният въпрос е :"Къде ще бъде експедицията"?.
От там нататък можем да говорим за автомобила.
По този повод се сетих за един пътепис на един руснак, но не помня в кой сайт го четох. Ако го намеря ще пусна линк.
Та историята е следната: четирима ентусиасти от Тюмен решават да си направят експедиция около коледа на 2005г. от Тюмен през Якутск до Магадан. Подготвят за голям студ и 4000км. преход една Тойота Ленд Круизер с дизелов двигател и едно бензиново Митсубиши паджеро( ако не греша). Потеглят около коледа на 2005г. при около -25град. целзий. След много перипетий стигат до Якутск, кдето ги очаква -65град.целзий
.Пътеписа е много интересен и не мога да го разкажа в подробности, затова само някои неща които съм запомнил. Главното е че в Якутия те установяват, че въобще не са подготвени за зимни условия( а те все пак са от столицата на Сибир!). Излизането от автомобила ( включително и по нужда ) е изключителен проблем.
Че двигателите не се гасят е ясно от самосебе си. Нафтата става на желе, затова те я държат в туби в купето и прекарват директен маркуч до ГНП-то. Като потеглят сутрин гумите докато позагреят са "квадратни"( такова е усещането вътре), т.е те са толкова твърди, че сплесканата част от стоенето не може да заеме кръгла форма. Те с интерес установяват, че най-често срещаната кола там е Уаз-фургон с двойни стъкла, топлоизолиран и с кюмбе в него. И естествено Камаз-и.
Те даже веднъж питали един шофьор на Камаз: "Абе вие как карате тука бе...?!?, при което той само ги изгледал недоумяващо и вдигнал рамене
. Та в крайна сметка те благополучно достигат до Магадан около средата на януари 2006г., като равносметката е следната: всички уплътнения на двигателите текат, единия е за ремонт, има няколко счупени листа на ресьорите и не помня още какво.
Абе въобще там си е ..... майката! Без подготовка си труп за 30мин.
А сетих.... се това беше във форума Газ69.ру щото в пътеписа описваха как са минали покрай някакъв изоставен космодрум и един от форума беше написал: "Е ми аз съм от тоя край. Ние тука редовно си бръмчим с Газките.". Просто ми е трудно да си го представя! Тия са изроди!
Ще пробвам да намеря пътеписа.
От там нататък можем да говорим за автомобила.
По този повод се сетих за един пътепис на един руснак, но не помня в кой сайт го четох. Ако го намеря ще пусна линк.
Та историята е следната: четирима ентусиасти от Тюмен решават да си направят експедиция около коледа на 2005г. от Тюмен през Якутск до Магадан. Подготвят за голям студ и 4000км. преход една Тойота Ленд Круизер с дизелов двигател и едно бензиново Митсубиши паджеро( ако не греша). Потеглят около коледа на 2005г. при около -25град. целзий. След много перипетий стигат до Якутск, кдето ги очаква -65град.целзий

Че двигателите не се гасят е ясно от самосебе си. Нафтата става на желе, затова те я държат в туби в купето и прекарват директен маркуч до ГНП-то. Като потеглят сутрин гумите докато позагреят са "квадратни"( такова е усещането вътре), т.е те са толкова твърди, че сплесканата част от стоенето не може да заеме кръгла форма. Те с интерес установяват, че най-често срещаната кола там е Уаз-фургон с двойни стъкла, топлоизолиран и с кюмбе в него. И естествено Камаз-и.
Те даже веднъж питали един шофьор на Камаз: "Абе вие как карате тука бе...?!?, при което той само ги изгледал недоумяващо и вдигнал рамене

Абе въобще там си е ..... майката! Без подготовка си труп за 30мин.
А сетих.... се това беше във форума Газ69.ру щото в пътеписа описваха как са минали покрай някакъв изоставен космодрум и един от форума беше написал: "Е ми аз съм от тоя край. Ние тука редовно си бръмчим с Газките.". Просто ми е трудно да си го представя! Тия са изроди!
Ще пробвам да намеря пътеписа.
Коментар