Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Най-добрия експедиционен джип

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    За мен най-добрия експедиционен джип е този който е способен да обслужи дадена експедиция с оглед нейните цели и задачи. Имам претенциите да съм организирал няколко и участвал в много експедиции за проучване на пещери и пропасти на територията на нашата страна, както и в Румъния, Албания и Сърбия, не е през пустини но експедиция от 20, 30 дена когато на практика обикаляш и бивакуваш в планината носейки си всичко необходимо не е шега. Марката на автомобила е последна грижа, просто трябва да се има предвид:
    - какви са целите на експедицията
    - какъв е броя на участниците
    - колко и какъв е товара
    - има ли възможност по време на експедицията товара да намалява съответно да се увеличава жизненото пространство на пътуващите
    - къде се провежда експедицията
    - какви са природните условия, терен и пътища
    - отговарят ли габаритите и характеристиките на автомобила на теренните условия
    - възможности за супорт (поддръжка, обслужване и ремонти)
    - финансови възможности за закупуване и подготовка на автомобила
    - финансови възможности за подръжка и обслужване по време на експедицията
    - способностите и изобретателноста на личния състав (например колегите от миналогодишната Албанска експедиция поради скапана бензинова помпа на Уаз фургонче се прибраха с помоща на гумен мех за вода пълен с бензин и гравитачно горивоподаване) и какво от това експедицията си изпълни задачите. В крайна сметка в една експедиция колата е превозно средство.
    - и не на последно място психологическата и физическата подготовка и издържливост на екипажа (и най-подготвеното возило да дадеш на някай ако той на третия ден се пита какво прави в него всичко пропада).

    А освен това мога да кажа, че искаш ли да проведеш дадена експедиция ползваш това което имаш възможност просто "Парички който има се вози с автобуса, парички който няма пеша, че по не друса".

    Това са снимки от експедиция в Румъния 1992 година (Банат, Апосените) продължителност 30 дена , изминахме 2000км. В Трабанта бяхме 5 човека носехме изцяло храната си, лагерната и спелеоложка екипировка, дори и по-голяма част от бензина (ако си спомняте тогава в България бензина беше с купони в Румъния нямаше нито бензин нито нормално ядене) носехме с нас, където не минаваше колата я носехме


    Е нямахме се 4х4 от извесна марка но какво от това спомените са незабравими.

    Много хора се притесняват да карат сами но според мен често се налага и експедиционния автомобил трябва да е изцяло автономна единица, разчитаща на собствени възможности. Според мен при големи експедиции с участие на повече от два автомобила организационните техническите и психологическите проблеми нараства с факториел от броя на колите. Тогава задължително трява да има разделение както според предназначението (на товарни и пътнически автомобили) така и според техническите и целеви възможности.

    Коментар


    • #47
      Ми да......като струва 30000$.....ама вече сме извън темата
      IF YOU DON'T KNOW,DON'T GO

      Коментар


      • #48
        Добре де,ама защо само три марки са анкетирани Значи всичко различно от ЛР,Тойота и Нисан(Патрул) ,не става,така ли По мое мнение и Г-класата и Гранд-а притежават необходимите качества,а в наши дни сигурно може и с Кайен или Тоарег...е да,тези още не са се доказали(50 г ),ама това е защото сравнително скоро са проектирани,а естествено нивото на комфорт е с класи над въпросните ''Фургони'' А Паджерото То е с история... А Патриота Злати,според мен анкетата трябва да се казва:Коя от изброените 3(три) марки става...
        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

        Коментар


        • #49
          Горивния филтър на Дифендъра се сменя с приклякване и голи ръце, а къде се намира в Тойотата, знае само главния конструктор!

          Злати е забравил да добави, че джипа трябва да се управлява и поддържа примерно от циганин /защото нямаме негри/, в продължение на 30 години преди теста!

          Лично мен Тойотата и Г класата ме кефят много, но ако купето им се напълни с вода и предпазителите се залеят- адиос мочачос , докато Дифендъра не обръща внимание на вода, нивото на която е до таблото / пробвано е, съветвам никой да не спори, че ще залагаме/!

          Коментар


          • #50
            Колеги, темата се изроди в обичайния спор. Исках в началото да поставя параметри, които джиповете да покриват и не съм имал впредвид, че те трябва да се използват на всяка цена така. Но за да може един автомобил да пропътува 10 000 км. с товар и пътници в тежък терен, той трябва да отговаря на някои условия, нали? Приемам поправката на Вълка и добавям като условие и лесната поддръжка и конструктивна здравина на автомобила като цяло. Единствено съжалявам, че не добавих Г-класата и моля модераторите да го сторят. Това е моя грешка. А що касае Вашите коментари, предлагам всеки, който желае в рамките на няколко изречения, да опише какво разбира под експедиционен джип и ако трябва, ще коригираме дефиницията. Помолих да се пишат сериозни и обмислени мнения, но май е по-интересно да се заяждаме за дреболии, отколкото да обсъдим спокойно въпроса. Тези, които ме познават, знаят, че приемам всякаква критика и забележки, стига да са добре обосновани, така че ако не сте съгласни с мен, моля обяснете защо. Благодаря на тези, които вече го сториха.
            LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
            www.ADV-Bulgaria.com

            Коментар


            • #51
              Първоначално публикуван от outback
              Тедо,как реши че изгниват напълно бе?Защо?http://forum1.offroad-bulgaria.com/v...794&highlight=
              топлина + сол от морето

              това в линка е ТЛК 100 !
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • #52
                "Най-добрия" експедиционен автомобил не съществува, поне към настоящия момент!

                Експедиции е имало и ще има. От много скоро в исторически аспект те се правят и с автомобили. И ако погледнем големите открития и великите изследователи ще видим че в основата на успеха винаги са хората и тяхната подготовка и дух. Със сигурност никой от вас не може да ми каже с какво се е придвижвал Марко Поло но името му знаете. Тъй че нека не поставяме каруцата пред коня, успеха или неуспеха на една експедиция зависи преди всичко от участниците и тяхната подготовка и чак след това от екипировката която са избрали и в частност автомобилите. Но темата е интересна и ако аз бях я пуснал щеше да е озаглавена: "Критерии за избор на експедиционен автомобил, плюсове и минуси на отделните решения" Но аз мисля че без да се задълбочаваме във формулировки Злати повдигна важен въпрос за всички които рано или късно ще участват в експедиция. Затова и ще се опитам да формулирам моето лично мнение по въпроса.

                Експедициите които са организирани на територията на нашата страна обичайно са кратки. Най-дългите преходи правени до момента (организирано) бяха Ком-Емине 2005 и Рила-Родопите, Сакар и Странджа 2006. И двете с с приблизителна дължина около 1100 км което е много далече от моята представа за експедиция която е някъде 5000км и нагоре. В подобни експедиции са участвали или имат опит много малко хора тук тъй че повечето ни разсъждения са чисто теоретични...! Веско и Петя, които самостоятелно отидоха до и се върнаха от Магадан са единствените ми познати, които могат да кажат, че са пропътували повече от 25 000 км и то в места, където наистина е необходима 4х4 машина. Аз съм разговарял много с тях относно подробностите и трудностите които са срещнали. Ще се опитам да включа и техния опит в моята систематизация на критериите за избор на автомобил.

                И така първо отново дебело да подчертая че какъвто и да е автомобил не може да замести добрата подготовка на екипажа, неговия дух и възможности. Второ искам да разсея митовете че с автомобил 4х4 не може да се прави дълга експедиция. Може и то е доказано многократно от хиляди такива експедиции по света. Но се иска много, ама много талант при подготовката, избора на оборудване и неговото подреждане. Аз участвах в подготовката на Веско и Петя аз пътуването и видях как от незначителни наглед решения произтичат сериозни следствия по-късно.

                Ето как бих подредил моя избор и какви са критериите за него:

                - Експедиционния автомобил на първо място е задължително да е дълга база и с максимален обем. При експедиции от 5000км> основния проблем не се явява проходимостта а обема и мястото за оборудване.
                - Автомобила който е избран задължително следва да не е някакъв тотален уникат за районите през които ще се преминава. Защото щом е машина то тя се чупи, а бъдете сигурни, че няма как да вземете абсолютно всичко с вас, което би могло да ви е необходимо като резервна част или пък да разчитате, че ще поправите каквато и да е повреда само със собствени сили и направо на пътя. Веско и Петя имаха сериозни проблеми с „тунинговото” си окачване IronMan, което по пътя беше заменено с микс от Газкови, Камазови и какви ли не подобни елементи. За тяхно щастие на няколкостотин километра след като им се късат важни шпилки се добират до УралМаш, където нямат проблем да им ги направят. Но ако сте в поречието на Амазонка например и няма шанс да стигнете до добре оборудван машиностроителен завод единствено можете да разчитате на доставка на „нещото” от най-близкия дилър на марката. Затова избор на автомобил който е тотално непознат в районите през които ще преминете е лоша идея и игра с късмета.
                - Избрания автомобил следва да е във възможно най-здравата си комплектация: По възможност никакви излишни електроники, турбо на двигателя, системи за контрол и там подобни потенциални огнища на проблеми. Ръководете се от принципа – има система има и възможен проблем.
                - Двигателя задължително следва да е с възможности да „преглътне” и по нискокачествено гориво. Забравете за каквито и да са супер напилени съвременни „резачки”. TDI, common rail, инжекцион от 3 поколение и т.н. са абсолютно противопоказани. Шанса по време на такова дълго пътешествие да заредите гориво неотговарящо на никакви стандарти е огромен. ОСвен ако не планирате пътешествието да е на територията на Германия и Швейцария... По време на пътуването си Веско и Петя се е случвало да зареждат какво ли не включително и някакви полумазутни субстанции. Хубавата новина е че стария 3.3 двигател на Нисан е толкова претенциозен към горивото колкото и Камазите и макар и с пушене и тракане някакси е вървял.

                Дотук бяха общите критерии за избор. А сега конкретика според моите наблюдения и анализи. Правя класиране на възможностите като напомням написаното по-горе че в същност не то е определящо а подготовката. Не избирам от списъка на Злати и не гласувам в него, защото там са пропуснати според мен най-важните параметри като двигател и избор между отделните модели (Нисан например).

                И така според мен първото място при автомобилите заема категорично и безусловно Toyota 80 (Toyota 105). Защо:
                - Разпространена е в целия свят без никакви изключения. Единствения автомобил за който ще намерите части на всички континенти както и сервизи за него.
                - Конструктивно изключително добра и пре-оразмерена конструкция. Аз поне не знам за друг 4х4 който да излиза от завода с „фабрично усилени” мостове (това което състезателите правят). На практика няма слаби места в конструкцията нито пък елементи които да изискват регулярна грижа или регулировки.
                - Най-добрата гама двигатели от всички други марки. 4.0 бензин, 4.5 бензин, 4.2 дизел. Цялата гама двигатели е абсолютния първенец по надеждност във всички класации които съм срещал или чувал. Големи, достатъчно мощни и непретенциозни към гориво и обслужване. Дизелът е с редова помпа и единственото, което му е необходимо, за да работи е ток за клапана, нищо друго. Бензините също са много добри – за супер трудни условия ги има и във вариант карбуратор и без никаква електроника.
                - Автомобила е голям и вместим. Поради неговото разпространение нявсякъде и големите бройки от тази серия има и всякакви възможни тунинги и допълнения от почти всички тунинг фирми по света. Общо серията ЛендКрузер към момента е произведена в над 4 милиона екземпляра, което е тотален рекорд спрямо другите подобни марки. Не се спирам специално на серията 78, защото казаното дотук важи с голяма сила и за нея, а голяма част от техническите решения и части са еднакви.

                На второ място при моя хипотетичен избор се спирам на NISSAN PATROL GR – дълга база. Защо:
                - Най-големия (вместим) от всички. Сравнително добро разпространение по света с изключение на Америка.
                - Добра и здрава конструкция която няма известни слаби места или пък елементи изискващи специална и регулярна поддръжка.
                - Второто му място се дължи на липсата на добра гама двигатели. Типичния за този Нисан двигател 2.8ТД е първо малко слаб за натоварена машина дълга база и второ е с турбо. Освен това при излизане от строя на виско муфата (която е консуматив) и невнимание от страна на водача следва смяна на глава... За експедициите за които говорим подходящ е 4.2 литровия атмосферен дизел но пък той е труден за намиране и не е много мощен – респективно удобен за дълги отсечки с висока скорост. Нисан има един двигател за който говорят с уважение дори и във форумите на Тойота и той е 4.2 бензин. Перфектен но отново се сблускваме с тоталното му отсъствие от пазара и все пак наличието на електроника.
                - Поради широкото разпространение на Нисан Патрул има голям избор от какви ли не тунинги и то от почти всички фирми в областта, подготовката на машината не е никакъв проблем.

                На трето място класирам LandRover Defender.
                - Добра конструкция с известни малки забележки, но като цяло тествана и изпробвана. Но за съжаление с постоянни малки забележки в качеството на изпълнение и дълго вечността на агрегатите. При всички случаи при по-дълго пътешествие и натоварване ще създава повече проблеми отколкото предните две позиции.
                - Като двигатели добра гама но за съжаление липса на големи атмосферни дизели без електроника и с редова помпа. В местата където се експлоатира яко – като например Австралия се продава с големи двигатели на ISUZU и това е много добро решение но за съжаление недостъпно в другите райони.
                - Добро разпространение както като мрежа за части така и като сервизна база, но точно като Нисан пълна липса в Америка.
                - Има много тунингови фирми, които предлагат всякакви решения и макар че общата гама не е толкова голяма е напълно достатъчна да го подготвите перфектно.

                На четвърто място позиционирам Мерцедес Г.

                - Здрав и надежден – две думи които го описват добре. Няма пропуски в качеството нито пък можете да очаквате проблемни места и възли. Недостатъци в конструкцията са високия център на тежестта, тесните мостове. Единственото място което е конструктивно по-слабо са мостовете му. Шанса да изкривите мост е по-голям спрямо предните обсъждани позиции.
                - Има широка гама двигатели от които определено има много добър избор.
                - За съжаление по-малък от предните и доста по-невместителен което има голямо значение в аспекта който обсъждаме.
                - Много слабо разспространен в голяма част на света. Липса на достатъчно тунинг фирми. Може да се подготви добре но за целта ще трябва дълго да се ровите и търсите и което не е маловажно ще ви струва доста скъпо.



                Този списък може да бъде допълван с много други модели и избори. Най-малкото отново се връщам на човешкия фактор и давам за пример едно от по-горните мнения на Иван Алексиев и неговото пътува с трабант. Тъй че нека не обръщаме темата на спор от типа Левски – ЦСКА, който има какво да каже и други аргументи нека ги сподели.
                VPetrov.photography

                Коментар


                • #53
                  по аналогия с ЛС-ЦСКА искам да отбележа, че анкетата беше от сорта "Нали ЦСКА /респ. Левски/ е най-добрия отбор"

                  "Най-" е приставка, която не може да се слега пред всичко...

                  Ако анкетата беше "Кой е най-подходящия джип за експедиция в ... /еди-къде си/" тогава бих гласувал /ако познавам поне малко това "еди-къде си"/... Но в сегашния си вид анкетата създава само поредния безсмислен спор

                  Дифендъра можел да гази вода до...
                  и какво от това? Ами ако водата се окаже 5см по-висока? Когато тръгваш на дълга експедиция, не рискуваш както в "неделна разходка край Сф"
                  помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                  Коментар


                  • #54
                    именно сега изглежда по-добре
                    no signature no problems

                    Коментар


                    • #55
                      този ми изглежда добре подготвен:





                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #56
                        Ей на това аз казвам сериозно и обмислено мнение. Благодаря, Венци.
                        Приемам и забележката на Тедо за заглавието на темата, нека го сменим. Например " Кой е най-подходящия джип за дълга приключенска експедиция в тежките терени на Африка, Азия, Австралия и Америка?
                        LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                        www.ADV-Bulgaria.com

                        Коментар


                        • #57
                          Благодаря Злати, а защо изпускаме Европа, Близкия изток, Русия и Китай?
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • #58
                            Зависи:
                            Африка - зависи коя част /Сахара или саваната, в джунглата е ясно /?

                            Азия - Югоизточна, Близкия изток, Сибир...


                            Не може да се обобщи... въпрос на възможности и личен избор...
                            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                            Коментар


                            • #59
                              Аз сега ще дам още едно предложение и веднага след това ще си сложа тапите за уши защото предполагам какво ще последва
                              HUMMER H1
                              Със съответните уговорки естествено. Първо това трябва да е доста особена и особено финансово осигурена експедиция. Да има поне 2-3 еднакви машини които да са в състояние сами да носят добър сервизен комплект защото е ясно, че никъде по света не могат да разчитат на части. Задължително е и организацията на експедицията да осигури world-wide support.
                              Ако се преодолеят тези пречки обаче, несъмнено машината си има мегдан за експедиции:
                              1. Изключително товароносима машина като за класа си над 1 тон полезен товар)
                              2. Нормален разход като за габаритите (17 по документи)
                              3. Дуракоустойчив двг
                              4. Доста аксесоари за експедиционен тунинг
                              5. Добра проходимост (и да не сте съгласни въпреки че е тежък, трансмисията, редукторите във всяко колело, добрата защита отдолу и др. екстри не може да не дават малко предимство извън пътя и да не забравяме, че той така си излиза от завода което не е като да сложиш на тойота мостове от лапландер.
                              6. Комфорт на пасажерите -не е маловажно при >5000 км
                              Е сега вече си слагам тапите в ушите
                              Technical Rescue Direct - life lies in courage
                              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                              Коментар


                              • #60
                                Няма страшно нали затова е този форум, всеки да казва, предлага и да обсъждаме. Иначе нямаше да е форум а стенвестник. Не зная дали вие сте управлявали HUMMER H1 но тъй като аз лично съм го и карал и пробвал и доста оглеждал ще си кажа мнението.

                                Със стандартния дизелов двигател за военните единственото, за което става е за движение в състава на военна колона със скорост до 80км час. - нагоре не може. С двигателя, с който се комплектоват гражданските версии чупи скорости и раздатки за норматив и отново не става. Евентуалната експедиция трябва не да си носи, ами да е съпровождана от колона камиони с части. Не искам да развиваме излишни полемики но ще ви кажа откъде идва целия проблем. Машината си е направена и конструирана с определени цели, сред които не влиза нормално динамично каране по шосе. За да се компенсира това в гражданските версии е сложен доста по як двигател, без да се пипне нищо друго. В края на краищата това довежда до сериозни проблеми с надеждността.

                                По отношение на товароносимостта сте съвършено в грешка. HUMMER H1 като вместимост не може да се мери с нито един стандартен "джип" от изброените по-горе. Като товароносимост е малко спорно защото проблема винаги е с обема а не толкова с теглото освен ако за експедицията не си вземете оловни кюлчета. Плюс това всяко тунингово окачване предлага допълнителна товароносимост обикновено стигаща до 300+ кг. Това си прави точно тон за повечето от изброените от мен машини. Разхода не коментирам защото той не е от особено значение.
                                Ако смятате че HUMMERA има много аксесоари за експедиционен тунинг не знам какъв ще ви е коментара за изобилието на такива за Тойота например - сигурно 100-кратно повече.

                                Hummer H1 е създаден с идеята да е оръжейна платформа и средство подпомагащо операциите на пехотата в градски полуградски или въобще някакви населени райони. Той никога не е проектиран с оглед на преодоляване на сериозни офроуд препятствия... Поддръжката му е много скъпа - който желае може да се разрови по разните доклади - нета изобилства от тях...

                                С две думи "не става" !

                                и моля все пак мнения да дават хора които най-малкото са го виждали отблизо...
                                VPetrov.photography

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X