Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Най-добрия експедиционен джип

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Духа и буквата на казаното от Злати съвпадаха частично и в съвършенно неправилна посока. При всичкото ми уважение към него. Спирам да обсъждам тая част от въпроса, тъй като я разглеждам само като неловка грешка.
    Тая Шерпа е то самото, или някакво развитие на това, което французите направиха за саудовците. Това е значи техени по-евтин вариант на Хъмвито. А Тигърът на ГАЗ и разните вариации по темата от КАМАЗ и селските конструктори е част от същата история - с тая заявка пак саудовците пък извиваха ръцете на американците да свалят цените на хъмвитата. Така че идеята че някой копира хъмвито е силно и единствено медийно преувеличение. Всичко от тоя тип което се произвежда е цивилно подражание заради фасона. С изключение на Тигъра, който почти наистина е половин БТР. Не може да плава. И който московските задници купуват за да имат нещо наистина здраво, защото все едно кви пари дават, от америка няма да дойде нищо смислено.
    Това което са на път да измислят и нарекат "тежък армейски джип", като Садко, Водник на ГАЗ, ето тоя и още три други Бархана, няква шашма на ИВЕКО, са просто известните стари камиони тон и половина на съвременна агрегатна база. И толкова. Нищо повече или по-умно.
    Прочее, хамериканците като по-добри автомобилни конструктори просто си подвиха опашките, поръчаха, и сега чакат от ИВЕКО. Щели да им дадат, ама после. Че сега опашката голяма. Лиценз са им отказали.

    Коментар


    • #77
      Гласувах за Дефендър, щото се познаваме пък и е що годе доказан. Тойота 78 видях за пръв път, снощи на летището, добре, че човека караше бавно та да я разгледам - общо 50 секунди, хич не е малка. За горните съм 100% съгласен, за фасона. Ама на мен на външен вид всички ми приличат на виетнамка, само че, с нещо друго отгоре. сигурно заради размера. Иначе аз не бих тръгнал в сибир, с нещо различно от стандартна УАЗка.

      Коментар


      • #78
        Май повечето мнения по темата са в стила на Карал Май и Емилио Салгари (и двамата са писали само и единствено по библиотечни данни). Както писах по горе всичко зависи от региона където се провежда експедицията (неговите природни и антропогенни особенности) и неините цели. Едно мога да кажа от опит, много важно е да познаваш возилото си всяко негово потропване и поскърцване и до си способен да отреагираш на потенциални и реални повреди. Аз лично 100% бих предпочел автомобила които познавам пред този които е по-добър по литературни данни но не познавам не визирам марки а конкретен автомобил. Като цяло обема на стандартен УАЗ покрива не повече от четири човека за 10-15 дневни експедиции за по-дълго време двама или трима (това е за експедиции на Балканите) иначе двама. Не бива да забравяме че макар общия преход на една експедиция е например 20000км. на практика преходите между снабдителни пунктове с дължина 1000-1500 са рядкост векът е 21 и планетата доста се насели. По трудно е когато цел на експедицията е отдалечен район където трябва да се престои по-дълго време да се живее и работи на базата на докараното гориво и храна. Такъв тип експедиции изисква задължително многократно по-голям обем за полезния товар и намалява броя на пътницете. Като цяло и Тойота 80 и Дифендъра са утвърдени модели за експедиционни автомобили, тях познавам и изборът ми клони към Тойота 80 въпреки че и двата автомобила за мен не са подходящи за тесни планински и горски пътища, би било добре пред тях да бръмчи нещо с по-къса база. Патриота тепърва предстои да се доказва (за Русия щеше да е моя избор) големината на стандартния УАЗ (имам предвид Хънтър) за мен го причислява по-скоро към работните или съпровождащите експедиционна колона автомобили или за експедиции с по-малък товар (за Балканите си е супер), Нисан и Мерцедес не познавам така, че не мога да коментирам. Така че пак опряхме до цели, тип на експедицията (предполагам че никой не разбира под експедиция достигане от точка А до точка В заради самото каране) и регион.
        Реален проблем с който съм се сблъсквал е това че-почти никога не можеш да оставиш колата (лагера) самички винаги трябва да има човек, това например е неудобство при пътуване на една кола и само двама човека.

        Коментар


        • #79
          Е не се сърдете че изразяват мнение и пишат и хора които не са карали много от известните машини. Нали ако не друго поне като напишем някоя глупост някой с опит ще обясни защо на практика не е вярно. Може да се сложи по една черна точка на профилите ни та да се знае че говорим наизуст и който не иска да не си губи времето да чете.
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • #80
            Мене например никога не ме е блъскал бързият за Мездра. Но не вярвам някой да се усъмни в думите ми, когато казвам че да те блъсне влак не е хубаво.
            Има измислена една хитра работа - казва се мислене. Такава абстракция, която позволява да се изучи повече от това само което си пипнал и дъвкал лично. Вътре в тоя номер има измислени правила за опростяване на процеса. Най-общите са кръстени принципи, достатъчно изучените даже имат количествени оценки. Пренебрегването на тия възможности много забавя работа по развитието на разните неща. На знанието - също. В частност, за решаване на некоректни задачи не е хубаво да се използват силно ограничени интервали. Не че нещо, итерациите се увеличават. Когато става дума за биологически обекти понякога даже стават невъзможни. След натрупването на достатъчен опит без съмнение са решими и задачи тип "Две Балканчета на Еверест", "С бански и плавници в Марианската падина", и даже екстремалната "С третонетка на Черни връх". С последващи многотиражни пътеписи. Но да се поставя въпрос тип "експедиция" (силно некоректна задача) и да се задава интервал за решаването и тип "ей в тоя съм пробвал малко" и още един "ей тоя не ми е чак крайно противен", и да се търси решение само там ...
            Това е също некоректно, но вече не в математическия смисъл.

            Коментар


            • #81
              Не знам защо в темата ви убягва досега отговора на въпроса за това кое е най-подходящото МПС за експедиция. То си е очеизвадно. Казва се UNIMOG.
              Митко

              Коментар


              • #82
                Да? А ти колко си се возил на дясната седалка в Унимога?

                Коментар


                • #83
                  G-Mog


                  а това май става и за експедиции


                  и галерията
                  http://www.unimog-community.de/index...&page=4images/
                  IF YOU DON'T KNOW,DON'T GO

                  Коментар


                  • #84
                    Малко снимки на експедиционен Unimog, които получих на мейла от Димитър Груев (но не го открих като потребител между вас ):





                    Коментар


                    • #85
                      Това не е лошо. Бих пътувал с него нагоре надолу, но след леки преработки.
                      http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                      Коментар


                      • #86
                        Всъщност , ако експедицията е нашенска , храна и оборудване ще трябва за месец само за един човек , защото на втория ден ще са се хванали за гушите и ще са се изтрепали!
                        PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                        КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                        0899187766

                        Коментар


                        • #87
                          Ми да. Ано не земе поркане и сам да е - пак ще се утрепе с глава в стената на втория ден. Ква храна, кво снаряжение, мани тия дреболии.
                          Автомата за бира трябва да се въведе като задължителен тунинг в рейдовите таралясници.

                          Коментар


                          • #88
                            Yaro мерси че си качил снимките. Аз съм въпросния Димитър Груев
                            Митко

                            Коментар


                            • #89
                              Това на снимките не е ли камион? Защото ако говорим за камиони нещата стават сложни.....
                              Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                              Коментар


                              • #90
                                Според мен темата за по-добрия експедиционен джип е повече от интересна и изобщо не е обречена и не се изчерпва със "само левски". Ама се чудя защо хората дето имат опит пишат страници срещу възхваляването или пък отричането на това или онова, а ги мързи да понапишат малко полезна информация с + и - за изброените машини. Всички разбрахме, че няма най-добър, но малцина са имали възможността да карат достатъчно дълго и да се запознаят със спецификите на повече от 1 или 2 машини. Та дайте малко конструктивни аргументи, разкажете за предимствата и недостатъците на ресорното окачване на патрола, кажете за двигателите на тойота, кажете за фабрично измислената защита на дифентъра от прах и вода. Кажете за това на кой какъв ъпгрейд му пасва по добре. Сложете някой връзки и снимки на подготвени возила. И може би темата ще стане най-интересната за тези които мечтаят за голяма експедиция.
                                Съжалявам, че си позволявам да давам акъл на по-знаещите, ама направо се изяждам от яд, че една от най интересните теми е пълна 90 % с бля-бля и чепкания. Впрочем и този пост с нищо не допринася за темата, така че може да бъде изтрит след 3-4 дни.
                                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X