Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да шофираме по заснежен път

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Как да шофираме по заснежен път

    Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение
    Колега тук е прието като се копира отнякъде текст да се дава линк към оригинала!Давам един линк, макар, че текста беше във в-к "Стандарт"!
    http://www.ida.bg/country.php?page=news_show&nid=17786
    Не съм го копирал,както виждаш,просто го прочетох сутринта и реших
    каквото съм запомнил да го напиша.
    Ако го бях копирал щеше да е доста по дълго,но не можах да запомня всичко.
    Модераторите,ако сметнат,че не е правилно написаното от мен
    може дами изтрият мнението.Няма да се разсърдя.
    0осем9осем7шест0осем7едно
    Миро

    Коментар


    • До: Как да шофираме по заснежен път

      Умно го е казал Пламен Кралев, само трябва да го светнем завалията, че когато кара колата напред най-бързо се спира като блокира колелата, защото се насъбира сняг пред тях който допълнително увеличава сцеплението.. до колкото запомних

      Коментар


      • До: Как да шофираме по заснежен път

        Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
        Умно го е казал Пламен Кралев, само трябва да го светнем завалията, че когато кара колата напред най-бързо се спира като блокира колелата, защото се насъбира сняг пред тях който допълнително увеличава сцеплението.. до колкото запомних
        Само ако снегът е дебел и тежък. 2-3 сантиметра пухкав сняг върху леда не се броят.

        Коментар


        • До: Как да шофираме по заснежен път

          Не бе Ясене, това ми е любимия цитат от първата страница на тая тема. То ако е дебел и тежък снега колата сама ще си спре като пуснеш газта. Просто е глупост и трябва да се стремим да не блокираме колелата. Просто и ясно както си го е казал човека.

          Коментар


          • До: Как да шофираме по заснежен път

            Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
            Не бе Ясене, това ми е любимия цитат от първата страница на тая тема. То ако е дебел и тежък снега колата сама ще си спре като пуснеш газта. Просто е глупост и трябва да се стремим да не блокираме колелата. Просто и ясно както си го е казал човека.
            Чак глупост не е,въпреки че на пръв поглед изглежда така.
            Има си разни хора,дето правят разни тестове,после пишат за тях,и така си изкарват хяба.
            Та на доста места е описан този ефект...Преди време четох в Auto Bild за тест на джипки при зимни условия.Интересното беше,че участващата Лада Нива(разбира се без ABS) се оказваше по-добре спираща в сняг,от Mercedes GLK(с всички съвременни електронни асистенти).Обяснението беше точно такова-при достатъчно дълбок(и с подходяща плътност) сняг,пред повляклото колело се събира клин или купчинка от сняг,който забавя автомобила и съответно подобрява спирането.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • До: Как да шофираме по заснежен път

              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              Чак глупост не е,въпреки че на пръв поглед изглежда така.
              Има си разни хора,дето правят разни тестове,после пишат за тях,и така си изкарват хяба.
              Та на доста места е описан този ефект...Преди време четох в Auto Bild за тест на джипки при зимни условия.Интересното беше,че участващата Лада Нива(разбира се без ABS) се оказваше по-добре спираща в сняг,от Mercedes GLK(с всички съвременни електронни асистенти).Обяснението беше точно такова-при достатъчно дълбок(и с подходяща плътност) сняг,пред повляклото колело се събира клин или купчинка от сняг,който забавя автомобила и съответно подобрява спирането.
              Моето обяснение е с тон и половина по-прозаично
              Ако не свършва добре, значи не е свършило!
              0888 315 794
              LZ1UPI
              A1 (Rh+)

              Коментар


              • До: Как да шофираме по заснежен път

                cecoa1, в редки случаи и някакви аномалии може да е по-добре. Но няма земна сила която да ме убеди, че за масовия водач тая практика е по-добра от доказалото се спиране със точно толкова спирачно усилие, че колелата да са на границата на блокиране.

                Коментар


                • До: Как да шофираме по заснежен път

                  Е така де - и това имах впредвид, като говоря за универсални решения: Винаги спираш на ръба на хлъзгането. Непрекъснато. И на сухо и на мокро, и на сняг, и на квото се сетиш и не мислиш колко е дебела покривката (не дай боже да сгрешиш в измерването). И така непрекъснато в ежедневното ти каране - ии....накрая кой знае - може наистина да се научиш да спираш като отличник. Първо натискаш по-леко, после по-силно и накрая яко. И не вдигаш крака от педала, а само леко "връщаш", едва ли не маркираш така да се каже някакво връщане - и цялата работа бързо и плавно все пак. Поне Циганков така съветва. И графика е дал човека: Нещо като "назъбено" зареждане на кондензатор. Иначе статията за клина и аз я четох, а и тук в друга тема от форума (за-против ABS) е казано кое-що.

                  Коментар


                  • До: Как да шофираме по заснежен път

                    Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
                    cecoa1, в редки случаи и някакви аномалии може да е по-добре. Но няма земна сила която да ме убеди, че за масовия водач тая практика е по-добра от доказалото се спиране със точно толкова спирачно усилие, че колелата да са на границата на блокиране.
                    Така е но при спирането в дълбок сняг,ако не си на скорост и се движиш направо,спирайки,няма как да знаеш дали колелата ти блокират-натискаш докато спирането се увеличава,а то ще се увеличава и след блокиране на колелата,дори и да не натискаш по-силно.
                    Усещането за блокиране на колелата се основава на намаляване на спирачното закъснение,при достигане на определена сила,за натискане на педала-т.е момента на подхлъзването.При описаните условия това не се случва-колата спира по-добре и като отпуснеш педала колелата се претъркулват през образувалата се пред тях снежна преграда.Понякога това се усеща и в автомобила,особено при пълно спиране и тръгване в същата посока след това.

                    Първоначално публикуван от upi Преглед на мнение
                    Моето обяснение е с тон и половина по-прозаично
                    Да,признавам,в доста подробности навлязох,а не беше необходимо
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • До: Как да шофираме по заснежен път

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      Така е но при спирането в дълбок сняг,ако не си на скорост и се движиш направо,спирайки,няма как да знаеш дали колелата ти блокират-натискаш докато спирането се увеличава,а то ще се увеличава и след блокиране на колелата,дори и да не натискаш по-силно.
                      Усещането за блокиране на колелата се основава на намаляване на спирачното закъснение,при достигане на определена сила,за натискане на педала-т.е момента на подхлъзването.При описаните условия това не се случва-колата спира по-добре и като отпуснеш педала колелата се претъркулват през образувалата се пред тях снежна преграда.Понякога това се усеща и в автомобила,особено при пълно спиране и тръгване в същата посока след това.

                      Да,признавам,в доста подробности навлязох,а не беше необходимо
                      Нищо не схванах. Но аз си казах мнението, ти твоето. Всеки си преценява. На този етап знам, че умея да спирам доста по-добре като не позволявам блокиране и ако е нужно отпускам малко спирачката, отколкото като блокирам колелата.

                      Коментар


                      • До: Как да шофираме по заснежен път

                        Колегата явно иска да каже, че на такъв тип сняг дори когато спираш "без да блокираш", на практика пак можеш да спреш с блокирали колела без да разбереш, че са блокирали, щото нямаш обратна връзка за хлъзгане и си натискаш...)))..мислейки си , че спираш без да блокираш...

                        Коментар


                        • До: Как да шофираме по заснежен път

                          хахаха, сфанах! Дори да е прав в тоя случай ти намираш сцеплението за по-добро и го правиш неволно, така го приемам. Но да натискаш спирачка до откат и да чакаш да спреш от натрупания сняг пред колелата... айде нема нужда дето се казва!

                          Коментар


                          • До: Как да шофираме по заснежен път

                            Снега добре, но на лед АБС-а никак не помага. Проверявал съм - сработи ли, колата става абсолютно неуправляема. Това на кола с предно по заледено надолнище, личен опит.

                            Между другото, една от великите гадости зимно време е завой на сянка. Пътя привидно чист, тук-там леко мокър, снега се топи, колата си движи прекрасно и изведнъж в дерето. Никаква мистика, по-опитните шофьори си го знаят, просто на някои усойни места леда си стои, дори и навсякъде другаде да се е стопил. Горе-долу същата гадост като с мостовете понякога.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • До: Как да шофираме по заснежен път

                              Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
                              хахаха, сфанах! Дори да е прав в тоя случай ти намираш сцеплението за по-добро и го правиш неволно, така го приемам. Но да натискаш спирачка до откат и да чакаш да спреш от натрупания сняг пред колелата... айде нема нужда дето се казва!
                              Зависи от снега. Задкормилното устройство преценява кога колко и как да натиска спирачката в зависимост от условията. Всичко на първа страница съм го написал от собствен опит доста години. Допреди 2г живеех на стръмна улица на квартал в полите на Витоша, където снегорин минава Евентуално веднъж в месеца. Така че тръгването и спирането в дълбок/плитък сняг, заледен път, коловози и какво ли не съм го отработил доста добре . Както и ситуацията "цял ден е валял дъжд, вечерта обръща на сняг, улицата е стръмна и заледена, а аз се прибирам от работа.. Въпрос - как да си влезем в пряката, при положение, че каквото и да правим, колата не спира, и не иска да завие? Отговор - ръчна 5-6м преди пряката, поднасяне на задницата и газ...". Баща ми при тези обстоятелства подминаваше, и слагаше вериги някъде по-надолу за втори опит
                              Освен това съм имал коли с и без АБС. И знам, че на сняг при определени обстоятелства той помага (например когато трябва едновременно да спираш, и да заобиколиш препядствие - просто човек има само един педал за спирачките, а не 4, докато АБС може да въздейства на всяко колело по отделно), но и пречи - при спиране.
                              Ако това ще те накара да повярваш - правили сме опити с две коли - различни модели, но един и същи клас и едни и същи гуми, със и без АБС в сняг, и то недълбок - тази без АБС спира първа. На първа страница съм обяснил и ЗАЩО.
                              Имам един въпрос към теб: ЗАЩО зимните гуми трябва да са по-тесни от летните и с повече ламели? Ключовата дума е "вкопаване" в снега. Ти ми кажи как по-добре ще се вкопае гумата при спиране - ако се търкаля, или не?

                              Коментар


                              • До: Как да шофираме по заснежен път

                                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                                Снега добре, но на лед АБС-а никак не помага. Проверявал съм - сработи ли, колата става абсолютно неуправляема. Това на кола с предно по заледено надолнище, личен опит.
                                Не щрака, а направо като кречетало започва, тресе, бръмчи, оставаш без педал, все едно някой ти е срязал маркучите С две коли ми се случи, добре, че беше на малка скорост...
                                В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X