Пускам темата, за да може да се обяснят на по-неопитните (като мен), някой техники при шофиране по заснежени и заледени улици. Ще се радвам на допълване и критика, при откиване на невярна информация, защото аз не съм опитен и просто се опитвам да систематизирам прочетеното в десетина теми от форума.
1. Ще започна с това, че се потегля на най-високата предавка, на която колата може да потегли. Целта на това е, да се избегне боксуването, при по-ниска предавка.
2. Ускорението и спирането да са по-плавни. Да се използва двигателната спирачка, като колата е добре да се държи в по-високи обороти.
3. Поради по-дългия спирачен път се спазва по-голяма дистанция и се кара по-бавно.
4. Ако сме с предно предаване и не можем да изкачим стръмен участък, то го изкачваме на задна, като е добре да натоварим предницата например с по-тежък пасажер.
5. Вериги се слагат само когато има сняг. С тях не се кара по изчистен асфалт, особено с китайските ментета по 30 лв.
6. Течните вериги вършат работа, но само за няколко км. Пръскат се само на добре почистена гума.
7. Веригите се слагат на двигателните колела, ако е фултайм - на предните.
8. При потегляне с вериги отново се тръгва на най-високата предавка на която колата потегля. При боксуване с вериги, колата за нула време се закопава и ляга по корем.
9. При шофиране с вериги, ако колата започне да забавя в снега, не се подава повече газ, а се минава на по-ниска предавка.
10. На дълъг път, задължително:
- пълен резервоар;
- лопата;
- одеало;
- чувалче с пясък, зареден телефон, кабели, вода...
11. При изкачване да се избягва пълното спиране, ако не е необходимо, защото дори съвсем малката инерция (при движение с 1 км/ч) помага.
12. ....
Допълвайте и критикувайте, която точка не ви допада на воля, няма да се засегна, а дори да успеете да ме обидите е по-добре отколкото да излъжем някой колега и да се претрепе.
1. Ще започна с това, че се потегля на най-високата предавка, на която колата може да потегли. Целта на това е, да се избегне боксуването, при по-ниска предавка.
2. Ускорението и спирането да са по-плавни. Да се използва двигателната спирачка, като колата е добре да се държи в по-високи обороти.
3. Поради по-дългия спирачен път се спазва по-голяма дистанция и се кара по-бавно.
4. Ако сме с предно предаване и не можем да изкачим стръмен участък, то го изкачваме на задна, като е добре да натоварим предницата например с по-тежък пасажер.
5. Вериги се слагат само когато има сняг. С тях не се кара по изчистен асфалт, особено с китайските ментета по 30 лв.
6. Течните вериги вършат работа, но само за няколко км. Пръскат се само на добре почистена гума.
7. Веригите се слагат на двигателните колела, ако е фултайм - на предните.
8. При потегляне с вериги отново се тръгва на най-високата предавка на която колата потегля. При боксуване с вериги, колата за нула време се закопава и ляга по корем.
9. При шофиране с вериги, ако колата започне да забавя в снега, не се подава повече газ, а се минава на по-ниска предавка.
10. На дълъг път, задължително:
- пълен резервоар;
- лопата;
- одеало;
- чувалче с пясък, зареден телефон, кабели, вода...
11. При изкачване да се избягва пълното спиране, ако не е необходимо, защото дори съвсем малката инерция (при движение с 1 км/ч) помага.
12. ....
Допълвайте и критикувайте, която точка не ви допада на воля, няма да се засегна, а дори да успеете да ме обидите е по-добре отколкото да излъжем някой колега и да се претрепе.
Коментар