Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Преатестация на възрастни водачи ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Преатестация на възрастни водачи ?

    Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
    Преди да се явиш на шофьорски изпит ти искат да си извадиш меди;инско. То се прави в поликлиниката. Минава се през няколко лекаря и те пишат заключенията си. Не отговаряш ли на критериите, просто не те допускат въобще до изпита. Обаче е еднократно. ...
    Хич не е еднократно. Изискват го на всяка подмяна на документите. Които все пак имат някакъв краен срок на валидност.

    Коментар


    • #47
      До: Преатестация на възрастни водачи ?

      Много, много отдавна, когато карах курсове за любител решавах в къщи листовки. Баща ми, който тогава беше на моите години сега се хвана да реши 1 листовка. Допусна убийствено много грешки. И каза, че е много добре, че не правят проверовъчни изпити, защото ще си ходи пеша. /тогава по Тошово време не знаехме, че може с рушвет да се вземе книжка, но това не означава, че не е ставало, защото и съвсем скоро се натъкнах на млад и тотално неграмотен човек, който има свидетелство за правоуправление, а не може да си напише трите имена/
      Да се върна на въпроса за възрастните водачи и СУ МПС. Баща ми е 40-ти набор и си кара всеки ден автомобил. Прави грешки, и ПТП-та, но не е системно, и не са тежки, примерно удари джипа, като го паркира в гараж.
      Ако се направи такава система за проверовъчни изпити, тя както и прегледите ще бъде "хранилка", или както някои научно казват "извор на корупционни практики".
      Също така не споделям мнението да се ограничи макс. обем на двг., ако е управляван от млад водач.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #48
        До: Преатестация на възрастни водачи ?

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Хич не е еднократно. Изискват го на всяка подмяна на документите. Които все пак имат някакъв краен срок на валидност.
        Хъм, почти съм сигурен, че последния път, когато си подновявах шофьорската книжка, не са ми искали мидицинско...

        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
        Много, много отдавна, когато карах курсове за любител решавах в къщи листовки. Баща ми, който тогава беше на моите години сега се хвана да реши 1 листовка. Допусна убийствено много грешки. И каза, че е много добре, че не правят проверовъчни изпити, защото ще си ходи пеша. /тогава по Тошово време не знаехме, че може с рушвет да се вземе книжка, но това не означава, че не е ставало, защото и съвсем скоро се натъкнах на млад и тотално неграмотен човек, който има свидетелство за правоуправление, а не може да си напише трите имена/
        Да се върна на въпроса за възрастните водачи и СУ МПС. Баща ми е 40-ти набор и си кара всеки ден автомобил. Прави грешки, и ПТП-та, но не е системно, и не са тежки, примерно удари джипа, като го паркира в гараж.
        Ако се направи такава система за проверовъчни изпити, тя както и прегледите ще бъде "хранилка", или както някои научно казват "извор на корупционни практики".
        Също така не споделям мнението да се ограничи макс. обем на двг., ако е управляван от млад водач.
        И все пак, не съм съгласен, че по пътя трябва да се движат хора, които не познават правилника... Ако плащаш рушвети на две години, няма да ти излезе никак евтино, по-добре ще е да седнеш и да го научиш пустия му правилник...
        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

        Коментар


        • #49
          До: Преатестация на възрастни водачи ?

          Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin)
          ...
          На теория всичко е много добре измислено,дори и в момента.Но на практика всичко е опорочено.
          Познаването на Закона и правилника не е обвързано с възраста на водача,просто сега възможностите за придобиване на СУ,по нечестен начин са по-големи.Възползвалите се от тях,не знаят закона.Някога обучението се е извършвало по разширени учебни планове,спрямо днес.
          На младите водачи понякога им липсва практически опит,а не теоритична подготовка,друг път обратното.Всичко е строго индивидуално.Кой може да определи опитността на водача,достатъчно коректно?!Еднакви изпити за всички-да,може и трябва но не и тук,не и сега,не и в България.
          Подкрепям мнението:
          В подкрепа на горното ще добавя, че основният елемент в безопасното управление на МПС е съдържанието на кутията дето е над раменете... Има ли там достатъчно сиво вещество добре, няма ли... възрастта на кутията няма значение...
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #50
            До: Преатестация на възрастни водачи ?

            Съдържанието на кутията или липсата на съдържание...
            Някои го наричат култура на шофиране, култура на движението...
            Тази култура няма връзка с възрастта. Идиота си е идиот до край. Толерантния и преценяващ себе си и околните си остава такъв.
            В България да направиш път на някой се брои за малодушие. Това ни е проблема.
            Ако се направи реален подбор на дейсвително неможещите да управляват МПС, би било прекрасно, но се съмнявам, че е възможно. По-реално ми се струва да се работи на тема 'култура'
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • #51
              До: Преатестация на възрастни водачи ?

              Добре, де. Отклонявам малко темата, но сериозно ли има хора, мислещи че е нормално по пътищата да се движат водачи непознаващи правилника за движение ? Дори и да си си взел книжката със собствени усилия, нещата се забравят, да не говорим, че правилника също се променя от време на време. Дали непознаването е причина или следствие от ежадневното пренебрегване на правилата, все пак е налице. Ежадневно виждам нарушения, които объркват трафика, макар и да не водят пряко до катастрофи, те изнервят хората и създават предпоставака за такива в по-късен момент. Сигурен съм, че голяма процент от тях са именно поради непознаване на правилника за движение... това мнение е изградено след съответните спорове, след съответните ситуации...
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #52
                До: Преатестация на възрастни водачи ?

                Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                ..но сериозно ли има хора, мислещи че е нормално по пътищата да се движат водачи непознаващи правилника за движение ....
                Не вярвам.

                Не е нормално да се движат и тия които знаят правилника но не го спазват, без значение по какви причини..... А те са повече.
                Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                Вальо. О888 557Ч7Ч
                Silverado 1.3 i

                Коментар


                • #53
                  До: Преатестация на възрастни водачи ?

                  И аз една случка от преди... 10-тина години. Имах една лада, която паркирах пред фирмата, в която работех. Един ден, гледам, някаква навалица до портала(фирмата беше до булеварда). Прокоментирахме с колегите, че е станал някакъв екшън и като излезем за обяд(след десетина минути)-ще видим... Ама по едно време забелязвам как чистачката се набира със скорост, близка до светлинната и ме вика с цяло гърло.
                  Първо не чух какво точно крещи, но после три думи("удариха ти колата") ми бяха достатъчни, за да хукна към портала като изоглавен. Както и да е-калник, фар, броня... преживява се. Застрхователите на виновника ми покриха щетите. Ама ситуацията:
                  Дядо на повече от 70 години(не си спомням вече колко), с радиоактивен(в период на полуразпадане) москвич започва обратен завой, при което удря ЕДНАТА СТРАНА на насрещно идваща кола, която пък се спряла на паркинга- в моята. А най-куриозното е, че старецът завършва обратния завой... в кола, спряна в лентата, от която е тръгнал. И не само, че я удря отстрани между вратите, ами с пълна газ и пушек от гумите я "държи" заклещена между него и бордюра на тротоара. Шофьорът беше успял да изкочи от дясната врата и сигурно има поне два бели косъма от това преживяване. Аз стигнах точно навреме, за да видя как същият този дядо изважда с ръка един по един краката си от колата, за да слезе. Но не защото е ранен-просто това се оказа единствения начин, за да накара старите си кокали да влязат или изляват някъде-КРАКАТА ВЕЧЕ НЕ ГО СЛУШАХА(същото упражнение направи на два пъти и при влизане и излизане от патрулката, която ни взе, за да пишат протоколите в КАТ). Оттук и проблема с газта и спирачката.
                  Дали пък е добре такива хора да се допускат да карат, как мислите? Според мен-някакъв контрол трябва да има. Макар и не чак проверочен изпит, но определен минимум психо-физически тестове-задължително!
                  Последно редактирано от Еmil; 23-11-09, 19:35.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Преатестация на възрастни водачи ?

                    Елементарно е- тука зад лелката на гишето виси от тавана един плакат с нарисувани букви. От младите книжка се подновява по Интернет и пристига по пощата. По възрастните ги задължават да ходят да си я вземат от КАТ. Щом можеш на собствен ход да се явиш пред лелката значи физически си ок.
                    Заставаш пред лелката и тя те кара да и издекламираш буквите на 3ти ред да речем. Ако я чуваш какво те пита и си ОК с буквите, ти връчва книжката. Ако не си- не ти я дава. Ако имаш нещо на въпреки, можеш да обориш лелката с медицинско.
                    Обикновенно елементарните неща работят.
                    Чувал съм че имало и книжки с ограничение "денем само" и "без магистрали". Май са направени така за да можеш да отидеш до магазина да си напазаруваш, да речем.
                    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                    Коментар


                    • #55
                      До: Преатестация на възрастни водачи ?

                      Айде сега малко уточнения :

                      1. Да се сравнява движението в Бг с това в Америка е излишно . Защото когато Америка се е качила на колела , ние сме се качвали във волски и магарешки каруци. Освен това , ако там по пътищата загинат 5 милиона - бълха ги ухапала. Ама ако при нас загинат 5 милиона ... ше си останем единствено географско понятие.

                      2. Вярно , че всичко зависи от сивото вещество в кратуната , ама това е констатация . Не решава проблемите.

                      3. За тези дето са чули , ма недочули : Периодичните "прегледи" , на които се явяват D и Е категориите при определени професии не са психологически , а психотехнически. Разликата е огромна ! И по този повод - да напомня на младите , че някъде в началото на 80-те задължигелен психотехнически тест преди започване на курс за обучение се полагаше и за любителска категория -(B) . Нищо не пречи да се въведе отново за всички , независимо от възрастта . Поне машините са безпристрастни. А и корупцията ще е минимална.

                      4. Има старци , които кротко карат Лада , но има и старци с Шевролет и всичко мощно каквото се сетите да се продава у нас . Та скъпите застраховки са след дъжд-качулка .Той откак те изпечати на мантинелата , иди се сърди на застрахователя му... На пътя водачите не бива да се делят на млади и стари . Пред Закона и на асфалта всички са равни.

                      5. Вярно е , че по пътищата е пълно с малоумници и камикадзета . Но това е едната страна на проблема . Ако няма насрещно-движещи се , то ще отпаднат и челните сблъсъци и тези от неправилно изпреварване (то това са основните причини). С други думи : Катастрофите няма да намелят докато Държавата не построи пътища с парите , които смуче от всички ни. Оставете Америка .Разходете се до съседна Турция и вижте как за по-малко от 10 години хората си построиха над 1000 км. магистрали ! И то с по 4-5 ленти в едната посока ! Тук за 20 години се откраднаха пари колкото за два пъти да се опаше България с магистрали ... А сегашните пътища са проектирани за съветски автомобили със средна скорост 60 км/ч и автопоток 20 пъти по-малък от сегашния !
                      Последно редактирано от Vlado_Ts; 23-11-09, 22:51.
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Преатестация на възрастни водачи ?

                        Грешка в България психотеста поне пследните години се вземаше само с рушвет и той не е гаранция ,това че имаш по-бърза моторика не те прави по-добър водач

                        Коментар


                        • #57
                          До: Преатестация на възрастни водачи ?

                          А стига, бе! Представяте ли си 8 милиона българи, при 9 милиона шофьори, на проверочен всяка година!
                          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                          Коментар


                          • #58
                            До: Преатестация на възрастни водачи ?

                            Първоначално публикуван от жеко Преглед на мнение
                            Грешка в България психотеста поне пследните години се вземаше само с рушвет и той не е гаранция ,това че имаш по-бърза моторика не те прави по-добър водач

                            Баси ! Че то какво излиза ?! Аз ли съм единствения балък дето си го взимам така както се изисква ?! Че и без рушвет .

                            Моториката не те прави по-добър , но отсява тези дето не стават за водачи ...нали никой не е казал , че от всяко дърво ...как беше - трябва да стане шофьор ?
                            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Преатестация на възрастни водачи ?

                              Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                              А стига, бе! Представяте ли си 8 милиона българи, при 9 милиона шофьори, на проверочен всяка година!
                              Кой казва , че трябва да е всяка година ? На това ше се намери точното време . Според мен е удачно когато ти изтече срока на книжката . Всъщност , то и смисъла на срока и е за това .
                              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Преатестация на възрастни водачи ?

                                Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                                Айде сега малко уточнения :
                                Да,аз съм от тези "младите" и "недочелите", та за да уточня:
                                В момента държа в ръцете си "Удостоверение за психологическа годност",издадено от Изпълнителна агенция автомобилна администрация(ИА АА),на 13.12.2006г.Валидно е и в момента.Такива се издават и сега. На картончето е цитиран и съответния член от ЗДвП,та и някаква наредба даже.
                                И корупцията там не е минимална.Аз съм карал този тест четири пъти за последните седем години(поради бюрократични причини) и го минавам със затворени очи,без да плащам.Свидетел съм и на,безпомощността на някои хора пред теста.След това ги срещам на пътя-схемата,мисля е ясна.
                                Нищо вече не е като "едно време",всичко се продава и купува,за мое огромно съжаление.
                                И да,съгласен съм,че състоянието на пътищата има пряко отношение към безопасността на движение. Но не и колкото,разумното шофиране.

                                За "подновяване на книжката" се изисква медицинско свидетелство,дори за категория В.Ако това свидетелство,не се вземаше срещу 5лв(или Хлв) от личния лекар или от друг,а отразява реалното физическо състояние,то едва ли щеше да има нужда от друг тест(поне за кат.В).
                                Последно редактирано от cecoa1; 23-11-09, 23:25.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X