Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Караме на фарове през цялата година!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Караме на фарове през цялата година!

    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
    А всички тия неща се уреждат с подготовката на водачите, организацията на движението, техническите параметри, и то примерно в такъв ред, по намаляващата важност. Какво значение има че огньовете на краищата на крилата мигат, щом не можеш да караш самолет? Все едно няма да кацнеш, просто ще се пребиеш.
    Вместо да искат да карам със запалени фарове когато Слънцето е зад мене, олигофрените могат да изхвърлят два часа от любимия си английски от училищните програми, и вместо тях от VІІІ клас да направят часове по ЗДП и Правилника за приложението му, заедно с Гражданска отбрана примерно, а от Х клас да направят нормални стотина часови шофьорски курсове. И какво ли не още.
    Впрочем, методите за решаване на системни проблеми с такъв обем и сложност, също са известни от векове, и са елементарни. Нашият проблем е, че хората на които сме гласували доверие и заплати за тая работа, не умеят и не желаят да я свършат. Не че не може да бъде свършена. Може, и то сигурно за десетина години. Вместо двайсет вече само да кършим ръце и да се вайкаме, без дори да разбираме откъде ни идва. И без да си мръднем пръста в полезна посока.

    Стефане, Цар си на "изместването на темата"
    Въпроса беше за полезността на запалените фарове! А ти мина през образователната система, коланите (за тях и аз съм ПРОТИВ!!! но ги нося - обещах на дъщерята), Лошите Чиновници и въобще Състоянието на страната..... няма какво да кажа - Цар си

    Коментар


    • #47
      До: Караме на фарове през цялата година!

      Полезността на запалените фарове е нулева, и не виждам защо да го повтарям повече от десетина пъти. Откак са задължителни, жертвите на пътя са строго също толкова. Значи сме цъкнали не нужното копче. Трябва да търсим друго, и да включим не фаровете.

      Коментар


      • #48
        До: Караме на фарове през цялата година!

        Алекс, в случая Стефан е тотално прав! Просто си изясняваме причината за поредната чиновническа глупост, продиктувана от нечии чисто комерсиални интереси, в комплект с политически манипулации...
        Какъв е смисълът от запалени фарове в слънчев ден?! Дори запалените фарове през зимния период са недомислие. Има си точка в правилника, в която недвусмислено е казано, че през деня се кара на къси светлини при намалена видимост, или недостатъчна осветеност и сумрак. За коланите, ами същата парадоксална глупост! Изниква въпросът, кому е необходимо и защо?
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • #49
          До: Караме на фарове през цялата година!

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Полезността на запалените фарове е нулева, и не виждам защо да го повтарям повече от десетина пъти. Откак са задължителни, жертвите на пътя са строго също толкова. Значи сме цъкнали не нужното копче. Трябва да търсим друго, и да включим не фаровете.
          Аз пък с това не мога да се съглася. Как го разбра? Според мен те, (фаровете) не са само за да виждаме пътя, но и за да могат и другите да ни виждат.
          Вярно е, че не сме в скандинавия, но не разбирам с какво това пречи на нормалния шофьор.

          Коментар


          • #50
            До: Караме на фарове през цялата година!

            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
            Алекс, в случая Стефан е тотално прав! Просто си изясняваме причината за поредната чиновническа глупост, продиктувана от нечии чисто комерсиални интереси, в комплект с политически манипулации...
            Какъв е смисълът от запалени фарове в слънчев ден?! Дори запалените фарове през зимния период са недомислие. Има си точка в правилника, в която недвусмислено е казано, че през деня се кара на къси светлини при намалена видимост, или недостатъчна осветеност и сумрак. За коланите, ами същата парадоксална глупост! Изниква въпросът, кому е необходимо и защо?
            Пак казвам, нито за секунда не оправдавам нито чиновниците, нито управляващите, но запалените фарове за мен са полезни! И Джорджо - къде видя комерса във фаровете? А за остатъка ще цитирам колегите!

            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
            Аз пък с това не мога да се съглася. Как го разбра? Според мен те, (фаровете) не са само за да виждаме пътя, но и за да могат и другите да ни виждат.
            Вярно е, че не сме в скандинавия, но не разбирам с какво това пречи на нормалния шофьор.

            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
            Да, малоумни спестовници бая. И аз сега се прибирам, но докато валеше половината бяха невидими!До колегата Стефан От къде я гледаш тази статистика?
            Вчера Майор, или не занам по новому какъв, Костов друга даде.
            1993г. 1320 загинали 2008 - 1002.
            Колко бяха колите през 1993г?
            Ами да махаме и възглавниците? И столчетата за децата? Абе май и без мигачи и стопове може.
            Първоначално публикуван от ЛЕНИН Преглед на мнение
            Добре не е правилно и т.н. айде кажете как да се научат тиквениците в тъмен дъждовен ден като днешния да си пуснат фаровете,за да се виждат.Над 30% от колите днес са в "стелт" режим.Не е въобще за гордост ама преди известно време щях да се заваря челно с един такъв елемент,който пестеше тока.Айде за щастие се разминахме,ама продължавайки да се разминавам със същите такива спестовници се изнервих тотално и щом забележех някой със загасени фарове се бутах в неговата лента докато не си светне фаровете или спре в банкета.Е това ли е решението,за да се научат-със сигурност не.Какво правим тогава,давайте идеи.

            Коментар


            • #51
              До: Караме на фарове през цялата година!

              Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
              Още преди няколко години, убедително бе доказано, че в гъстото градско движение, когато ти светят отсам и оттам, понякога не забелязваш пешеходец. Той няма фарове. Просто прага на идентификация, на подвижен обект, се променя, към светлинно по интензивните обекти.
              Статистически броят на прегазените пешеходци се увеличава. При това в слънчеви дни е най опасно.
              Доказано е статистически . Ама няма кой да чете. Уви.
              Няма кой да чете...

              П.П. Продължавам да твърдя, че за смърта на около 1000 души годишно у нас, са виновни корумпираните пътни полицаи, както и тези, които създават подобни закони!

              П.П.П. Следващия път, когато ви попитат: "С'я к'о ша пра'им", вие, вместо да "почерпите", попитайте дали въпросният служител се чувства съучастник, в някое от тези 1000 убийства!
              Последно редактирано от giorgio; 01-05-09, 13:59.
              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

              Коментар


              • #52
                До: Караме на фарове през цялата година!

                Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                Още преди няколко години, убедително бе доказано, че в гъстото градско движение, когато ти светят отсам и оттам, понякога не забелязваш пешеходец. Той няма фарове. Просто прага на идентификация, на подвижен обект, се променя, към светлинно по интензивните обекти.
                Статистически броят на прегазените пешеходци се увеличава. При това в слънчеви дни е най опасно.
                Доказано е статистически . Ама няма кой да чете. Уви.
                То,само с четене нестава,понякога трябва и шофиране
                Да не зависиш от "Органи" в България....

                Коментар


                • #53
                  До: Караме на фарове през цялата година!

                  Ето това е проблема - "за мене ...". Ти представяш ли си какъв ум трябва да стои зад лично мнение, за да се превърне то в закон? Галилей, Нютон, Майкелсон, Айнщайн, и ти ли си в този ред? А ако не си прав, как ще поемеш отговорността? Ето, фаровете са задължителни трета година. Труповете както си бяха 1 000, така останаха 1 000. Продължи мисълта си след "за мене ...". За мене пък, тя е твърде дълбока и не успявам да я схвана.
                  Какво стои зад мнението ти? Знание? На какво? Неврофизиологията отхвърля полезността на фаровете. Значи, остава да стои само инат. Който пък е проява на глупост, а в случая - и съучастие в углавното престъпление "... или поради незнание, причини смъртта на двама или повече души ...".
                  Пак ви обръщам внимание - когато ви се струва, трябва да се кръстите. Казват че това гонело привиденията. Или сериозно да преоцените способността и правото си да вземате решения. Не може да разполагаш с живота на никого на базата на "бе то май кат че ли, и веднъж ..." Посочете реални аргументи. Аз посочвам даже по-трудното. Доказването на отсъствие е несравнимо по-тежка задача от доказването на съществуване. Закони се пишат на базата на формалната логика, не на кръчмарски раздувки.
                  Когато нещо е "помня как веднъж, ...", то без друго трябва да отиде в главата "Полезниш съвети на опитния шофьор (доктор, келнер, стругар, други)", но съвсем нищо не му дава право да бъде закон. Понеже няма повторяемост.
                  Последно редактирано от Стефан; 01-05-09, 14:51.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Караме на фарове през цялата година!

                    Всъщност закона е дваж по-малоумен. Дваж заради часта си за къси светлини. Те са наистина, за да виждаш ти пътя, а не, за да те виждат теб. Зимата полицаите пишат актове, ако си пуснал само габаритите или дневни ЛЕД светлини на по-нова кола. А те са достатъчни, за да виждат теб. Не са и чак толкова интензивни, така че могат и да спасят поне няколко пешаходеца и моториста. И най-важното, което никой до тук не сомена - Задължителните къси светлини тотално загробват бюджетните електромобили(с евтини нискокапацитетни акумулатори) и въобще забавят навлизането на електромобили и хибриди в екплоатация. Алтернатора бил важен... да, ама само за бълващите СО, СО2 и сажди чудовища, които караме сега. На електромобила си му точат сериозен процент от енергията за пробег, айде някой друг ЛЕД може и да си позволи, но къси... Аз пък искам някой ден да дишам по-чист въздух и в София... а този закон ми отнема тези изгледи .
                    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Караме на фарове през цялата година!

                      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                      Ето, фаровете са задължителни трета година. Труповете както си бяха 1 000, така останаха 1 000. .
                      О.к , обаче за тези три години броя на колите се е увеличилил три пъти и щом числото си остава 1000, значи има ефект.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Караме на фарове през цялата година!

                        Естествено че не. Нито колите на пътя във всеки момент са три пъти повече, нито има пряка зависимост между броя им и катастрофите. Нито се е увеличил три пътя броя на нощните катастрофи, макар че тогава всички са на фарове, независимо от закона.
                        Трябва да се изследват и тази, и други зависимости, само че никой от писачите на закони не го прави, и не се и кани. Преди да се разбере какво става, правенето на каквото и да е, е нищонеправене.
                        Между другото, аргумента на Зарин е достатъчно тежък. Ако е така, освен всичко друго, става дума и за особено голяма измама.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Караме на фарове през цялата година!

                          И като отворих вече темата за екологията, искам да добавя, че нямам електромер в колата и няма и да обеднея от примерно 50 грама гориво на сто километра(цифрата е примерна, нямам идея колко качват разхода фаровете, но го качват, енергия от нищото още не е изобретена). Обаче 1 000 000 автомобила по 50 грама, това са си 50 тона гориво за всеки седно 100 километра изминати от тях... и десет грама да качва, пак са си 10 тона. Не знам колко милиона са колите в България, но ще да са повече от милион, така че смитките са още по-сериозни. Всичко това е гориво създаващо допълнително замърсяване. Отделно, че е и продадено, въпреки че това е друга тема... но си струва да се замислим колко вата харчат далеч по-подходящите за целта габарити или ЛЕД-ове и колко късите...
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Караме на фарове през цялата година!

                            Да де, ама не са 50 грама, а литър. Заради което навремето Бундестага отказа да приеме закон за каране на фарове. Тъкмо заради това и категорично.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Караме на фарове през цялата година!

                              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                              Да де, ама не са 50 грама, а литър. Заради което навремето Бундестага отказа да приеме закон за каране на фарове. Тъкмо заради това и категорично.
                              "Хаиде посмали Манго" казваха децата в квартала
                              Нормалните крушки за фарове са 50 Вата по две 100 (Ксенона е още по икономичен) Двигателя е от десетки до Стотин Киловата и ти се опитваш да кажеш, че фаровете консумират 20-30% от горивото
                              Така се раждат ЛЕГЕНДИТЕ

                              Коментар


                              • #60
                                До: Караме на фарове през цялата година!

                                Тук всички споменавате карането на фарове при ясен слънчев ден. Слънцето може и да е аргумент за провинцията, обаче за София е все тая, след като от 8:00 до 22:00 си се влачим в задръствания. За какво ми е да гледам отблясъка на фаровете ми в регистрационния номер на 5 метра пред мен, да не кажа на 2, както е нормата тук... Кой трябва да ми види по-ясно черната кола? Пъплещият пред мен, зад мен или ръгащият се да се намърда в дистанцията ми?

                                Освен това какво значи, че не виждате сивите и мръсните коли?! В града си има ограничения на скоростта и някак си не си представям как няма да видиш насрещния, ако и двамата спазвате ограниченията. По-високите скорости в София са позволени само на места с разделителна мантинела, т.е. са все еднопосочни. Ако и там не виждате тези пред вас, значи не търсете габаритите им, ами си погледнете спидометъра. Да, де - ясно. Понеже повечето карат като араби в пустиня и с това никой не се наема да се пребори, айде да наблегнем на идентификацията на обектите. Аз пък искам син "буркан" на колата и сирена като на гражданска защита, щото въпреки фаровете ми, един камион от съседната лента на кръстовището се опита да ми мине през предния капак на колата, щото беше в лентата за завой и задните му свириха.

                                Всичко ни е наред, че и до фаровете опряхме. Обаче много се дразня когато някой започне да ми цитира сляпо елементи от скандинавската действителност, които по стечение на обстоятелствата му отърват. Като ще си мерим фаровете, да си мерим и пътищата, стандарта и политическата класа, която приема тези закони. Тук като цяло трябва да се сравняваме не с Гърция, Албания или Тунис, ами направо с Египет.

                                Бе, за какви фарове ми говорите, когато извънградските пътища нямат никакви светлоотразители, а пътната маркировка е с нещо като латекс, където я има, де. Нощното каране из България е в пъти по-изморително от това в Гърция, освен ако нямаш отпред прожектор от ПВО, GPS, инфрачервен визьор и радар. Вместо да се занимават с моите фарове в софийското задръстване, да проверят дали пътната маркировка изобщо отговаря на някакви стандарти. След това могат да се наемат с настилката. Едва когато видя, че пътната ни мрежа е като поне като гръцката и законът за движение се спазва в някакви рамки, тогава ще се замисля за фарове в летните дни.

                                Вижте си чл. 70 от ЗДП - там си пише за намалената видимост и за светлините.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X