Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Караме на фарове през цялата година!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Караме на фарове през цялата година!

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    О да, ще вземеш да изкьоравиш някой с габаритите си! ...

    Трябва да си обясняваме елементарни неща ми се струва.
    Всяко "осветително тяло" в автомобила е сертифицирано с каква като вид и мощност крушка трябва да работи. Съответно от вида на крушката зависи къде във фокусното разстояние на рефлектора/лупата се пада жичката. От това и от другите параметри на крушката зависи светлинния сноп и общ интензитет излъчван от конкретното "осветително тяло". Все пак трябва да влезе в някакви норми. Всяка промяна е в кръга на свободните съчинения.
    Конкретно за теб: ти как измери, че си ОК? Или комшията ти каза, че "ноу го кефи" и реши че е достатъчно? А сега си представи, че запълня всички дупки във вид на фасунги извън автомобила с ксенон. Представи ли си? Сега си представи, че караш зад мен и се кефиш на ксеноновите ми габарити, стопове, мигачи и осветление за номер. За малко да забравя, габарита за мъгла. И без това няма да виждаш, с него и без него - все тая. Готино а?
    Та затова не е редно всеки си прави каквото иска. Системата е измислена и направена да работи със стандартни компоненти с които се получава гарантиран резултат (в общия случай). Твоите виетнамски светодиодни крушки къде и от кого са сертифицирани? КСС (китайската служба за сертификация) не я броим!
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • До: Караме на фарове през цялата година!

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      Трябва да си обясняваме елементарни неща ми се струва.
      Всяко "осветително тяло" в автомобила е сертифицирано с каква като вид и мощност крушка трябва да работи. Съответно от вида на крушката зависи къде във фокусното разстояние на рефлектора/лупата се пада жичката. От това и от другите параметри на крушката зависи светлинния сноп и общ интензитет излъчван от конкретното "осветително тяло". Все пак трябва да влезе в някакви норми.
      А мерси че ме светнА.
      Обаче, излез на един паркинг и гледай само новите коли - чисто новите. Няма 2 светещи дори близо до еднаквото стопове, мигачи, габарити. Къде ги тия стандарти? Да идем някъде да мерим.

      ...май ни стандарт може да се намери, от ония години (95-та), нито има кой да ги измери.

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      Всяка промяна е в кръга на свободните съчинения.
      Конкретно за теб: ти как измери, че си ОК? Или комшията ти каза, че "ноу го кефи" и реши че е достатъчно?
      Ако идваш на събора, да направим експеримент - отзад от едната страна ще върна оригиналните крушки, а от другата ще оставя диодните, пък ти ще кажеш кои-кои са. Разликата е минимална, и е въпрос на субективна преценка кое е по-добре. Имам достатъчно акъл в главата да преценя поне това.

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      А сега си представи, че запълня всички дупки във вид на фасунги извън автомобила с ксенон. Представи ли си? Сега си представи, че караш зад мен и се кефиш на ксеноновите ми габарити, стопове, мигачи и осветление за номер. За малко да забравя, габарита за мъгла. И без това няма да виждаш, с него и без него - все тая. Готино а?
      Да си ме видял някъде да споменавам ксенони в стопове, габарити и т.н?

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      Та затова не е редно всеки си прави каквото иска. Системата е измислена и направена да работи със стандартни компоненти с които се получава гарантиран резултат (в общия случай). Твоите виетнамски светодиодни крушки къде и от кого са сертифицирани? КСС (китайската служба за сертификация) не я броим!
      Ми не, не е редно. Не е редно и да се взимат 500лв за нещо, дето струва 50 стотинки, ама го правят всичките автомобилни производители, за да могат от администрацията и ръководството им да си разпределят тлъсти хонорарчета за клатикурството по цял ден. Пресен пример от вчера - прост гумен тампон, общо 4 боря, по 25лв бройката. Да ти кажа ли каква е реалната цена? Под левче.

      Не е редно и да се произвеждат крушки, дето рядко изкарват повече от година, ама нали са сертифицирани - юруш, народе!!! А после като те спре катаджията и то те глоби, щото не ти свети нещо отзад, ходи се жалвай на който щеш. Не е редно и някои производители да слагат нестандартни крушки, та да те принудят да купуваш от тях, ама също го правят.

      Та, нередностите са много. А аз те уверявам че никого не заслепявам с друго, освен с фаровете ми, просто защото все не стига времето да ги оправя. Пък като ги оправя, ще ида така, с китайските ксенони, да ги мернат, понеже фарове има кой да измери, ама стопове и габарити - не.

      ПП:А колко фарове, стопове и т.н. пълни ментета се продават на пазара, също няма нужда да споменавам. Кой допуска това - мисля че на всички е ясно. Дори и самите производители са на далавера, понеже като се опариш веднуж от менте, отиваш да си купиш оригинала, на 10-орна цена. Ай сиктир бре!!! 450 лева за шарнир! 450 цирки да им излязът някъде!!!

      ППП: Диодите харчат между 2 и 4 вата. Тоест светят пак толкова, колкото и крушката от 20W, че дори и с една идейка по-слабо някои.
      Последно редактирано от sparkybg; 02-09-09, 12:25.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • До: Караме на фарове през цялата година!

        Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
        Няма такива коли. Точно, за да не стават такива проблеми, задължително има отделни копчета или поне две положения на врътката. Просто на повечето коли е с врътка... и като я завъртиш до край, там е положението, в което светят и двете . Просто много народ не знае как да си ползва уредите в колата
        Има такива коли. Опел кадет има само 1 включвател и включва халогените и задния габарит за мъгла заедно.
        Гадни са. А мой приятел, който е "недоскиф" винаги кара на къси и включва всичко което свети по джипа му и отпред и отзад.
        Мен също ме дразнят сега тези, които карат на фарове, защото в повечето случаи карат грубо, арогантно.
        А за мотоциклетите, ако през деня всички са на фарове, това означава неминуемо намаляването им по пътищата за сметка на болници и гробища.

        Аз винаги и при най-лека мъгла включвам фарове, а иначе те се включват автоматично сами дори и при дъждовно и облачно време. При нормален слънчев ден ги включвам само ако съм в Унгария. Не ми е за икономията, защото на моя двигател не му влияе забележимо дори климатика, а какво остава за някакви 100-200 вата за осветление.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • До: Караме на фарове през цялата година!

          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
          Като изключим това, че такива модификации са леко незаконни и не е редно да се правят, може и да е с една идея по-сигурно. Може и да е с две идеи по-несигурно.

          Дано да не стане модерно да се монтират ксенон на стоповете, за по-добре видимост, че го закъсахме.
          Абсолютно законни са, направени от братята китайци в стандартен цокъл, 12 диодчета по 1.5 V., нито заслепяват нито нищо, просто се виждат "с една идея" (разбирай малко по-ярко и забележимо) от стандартните крушки на Лада Нива, които са доста тъмни.
          За "модерно" не е ставало дума

          Коментар


          • До: Караме на фарове през цялата година!

            Мигачи, стопове, габарити и заден ход (взимат се според цвета и вида на крушката):


            Страничните малки мигачета на калниците (отговарят на W5W, стават и за друго, според цвета):


            Предни габарити, в моя случай във фара (който е като на голф 2). Тия също ги има в различни цветове, според това къде искаш да ги сложиш, в моя случай - топло бяло:


            Сменях и релето за мигачите, по обясними причини - LED крушките харчат в пъти по-малко ток, а старото разчита на консумацията за да мига с определена скорост.

            Нито една от тия крушки не е в състояние да заслепи никого, нито пък някой ще забележи или нещо без да се вгледа, или ще измери нещо извън нормите, нито като сила на светене, нито като посока. Стоповете ми са с класически наръбени стъкла, а не с гладки, какъвто често е случая. Но смятам и че на гладки няма да има проблем, просто в някои случаи няма да стои хубаво.

            Колкото до:
            Първоначално публикуван от Phil Преглед на мнение
            Абсолютно законни са, направени от братята китайци в стандартен цокъл, 12 диодчета по 1.5 V., нито заслепяват нито нищо, просто се виждат "с една идея" (разбирай малко по-ярко и забележимо) от стандартните крушки на Лада Нива, които са доста тъмни.
            За "модерно" не е ставало дума
            Видими светодиоди по 1.5V няма. Обикновено червените тръгват от към 1.7 - 1.8. Белите и сините са до 4V. Ама, това не е основен параметър. Важен е тока, не напрежението.

            Това че са в стандартен цокъл не ги прави законни по принцип. Дали ще са удачни или не зависи от самия стоп, габарит и т.н.
            Прикачени файлове
            Последно редактирано от sparkybg; 02-09-09, 15:10.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • До: Караме на фарове през цялата година!

              Приемам корекцията ти!
              А от къде си ги купил тези?

              Коментар


              • До: Караме на фарове през цялата година!

                И аз си карам от години в София постоянно с фарове , така съм научил и жена ми, и колеги. Хората са толкова отвеяни, че дори и така не ме виждат понякога.Хубаво е че вече има и законче .

                Коментар


                • До: Караме на фарове през цялата година!

                  Първоначално публикуван от ALEX_Z Преглед на мнение
                  И аз си карам от години в София постоянно с фарове , така съм научил и жена ми, и колеги. Хората са толкова отвеяни, че дори и така не ме виждат понякога.Хубаво е че вече има и законче .
                  Караш на фарове и пак не те виждат. Сега имало законче и блейките ще почнат да те виждат? Или аз нещо не схванах?
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • До: Караме на фарове през цялата година!

                    Имам един въпрос.Дано не развалям темата.Ако е така да бъде изтрит.И на двата ми лични автомобила има т.нар. "дейлайтс" или дневни светлини.Това в България признава ли се и бих ли могъл да карам само на тях в задължителният период или късите светлини са изрично упоменати в правилника.Благодаря предварително.

                    Коментар


                    • До: Караме на фарове през цялата година!

                      Пише " или дневни светлини" .
                      подаръци за мъже от FACOM
                      промоция на читави инструменти

                      и на хоби такива

                      тел. О879 Ч8Ч 2З5

                      Коментар


                      • До: Караме на фарове през цялата година!

                        Първоначално публикуван от СПИДИ Преглед на мнение
                        Имам един въпрос.Дано не развалям темата.Ако е така да бъде изтрит.И на двата ми лични автомобила има т.нар. "дейлайтс" или дневни светлини.Това в България признава ли се и бих ли могъл да карам само на тях в задължителният период или късите светлини са изрично упоменати в правилника.Благодаря предварително.
                        Кара се на къси светлини
                        ТЛК 80 4,2ТД-95г

                        Коментар


                        • До: Караме на фарове през цялата година!

                          Първоначално публикуван от СПИДИ Преглед на мнение
                          Имам един въпрос.Дано не развалям темата.Ако е така да бъде изтрит.И на двата ми лични автомобила има т.нар. "дейлайтс" или дневни светлини.Това в България признава ли се и бих ли могъл да карам само на тях в задължителният период или късите светлини са изрично упоменати в правилника.Благодаря предварително.
                          В закона изрично е казано:

                          "Къси светлини или светлини за движение през деня"

                          Тъй че карай си на DRL през деня, хем икономийка.

                          Коментар


                          • До: Караме на фарове през цялата година!

                            Не е въпроса в икономийката.В София се налага често спиране,слизане и качване отново.Това е все гасене и палене на фарове.Случва се да забрави човек.А и двата автомобила при загасен двигател остават да им работят светлините.Благодаря ви все пак.Успех на всички.

                            Коментар


                            • До: Караме на фарове през цялата година!

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              В закона изрично е казано:

                              "Къси светлини или светлини за движение през деня"

                              Тъй че карай си на DRL през деня, хем икономийка.
                              Наистина ли го пише така,че сега не ми се рови.

                              Коментар


                              • До: Караме на фарове през цялата година!

                                Първоначално публикуван от СПИДИ Преглед на мнение
                                Не е въпроса в икономийката.В София се налага често спиране,слизане и качване отново.Това е все гасене и палене на фарове.Случва се да забрави човек.А и двата автомобила при загасен двигател остават да им работят светлините.Благодаря ви все пак.Успех на всички.
                                На Тойотата ми в сервиза ми монтираха нещо разбира се по мое изискване ,не знам какво,но щом запаля двигателя и фаровете ми светват автоматично.Направиха ми и едно скрито копченце когато искам да я прекратя или възстановя тази опция.Взеха ми около 30лв което смятам че е без пари и сега знам че не забравям да си пусна фаровете и съм много доволен.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X