Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Солар на каравана. Какъв? Как?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Благодаря!
    С какъв котролер си и с какъв акумулатор (БМС).
    Ровя из нета и намирам, че едни тръгват, други искат събуждане. За Виктрона на едно място пише, че тръгва, ама много между другото.
    Моя БМС тръгва като види напрежение на клемите. Това вече го пробвах.

    Друг въпрос. Не мога да намеря схема за зареждане на LiFePo4.
    Някой знае ли как се зареждат. Моята система, както е изградена до тук, зарежда с колкото съм пуснал ток до зададеното напрежение и изключва на 0А.
    Грешка в сетинга ли имам или така работят?
    Няма го процеса на поддържане на зададеното напрежение докато тока падне на 2-5% от зададения и тогава да мине на напрежение на поддръжка.
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Контролерът ми е Epever 30A, Батерията е от китайски елементи. БМС-а е JK. Пак кЕтайски.
      За зарядни, не кога да помогна. Моята система зарежда САМО от панелите.

  • #92
    Намерих проблема със зареждането. Калпава връзка на зарядното с акумулатора. Оригиналните щипки не щипят добре. Като се събере с тънките кабели се получава пад от 0.1V и готово. Зарядното не стига до режима "absorption".
    Сменям кабелите.
    Намерих и основните стъпки на зареждане.
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

    Коментар


    • #93
      Благодаря. Значи само контролера е различен. Да се надяваме, че Виктрона също ще работи.
      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
      Вальо. О888 557Ч7Ч
      Silverado 1.3 i

      Коментар


      • #94
        Понеже никой не споделя (или не знае) конкретните настройки на БМС, се налага да се образовам сам.
        ама не е за първи път. Нощите са мои.
        Проблема със зареждането не е в кабелите. Има разлики при измерването на напрежението на зарядното и БМСа. Зарядното е много хубаво, но като повечето неща в наше време е направено за усери. Не може да се програмира. Ако искам да си зареждам батерията до 80-85% не става. Не преминава в absorption режим. Ще го заменям с програмируемо. Пътува вече. Подготвил съм си и два профила за зареждане. Нормален и за изравняване. До 80% и до 100%. Разряда ще го оставя на 15-20%. Ще загубя от капацитет, но се надявам да не е драма.
        Продължавам да се ограмотявам.
        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
        Вальо. О888 557Ч7Ч
        Silverado 1.3 i

        Коментар


        • #95
          Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
          Понеже никой не споделя (или не знае) конкретните настройки на БМС, се налага да се образовам сам.
          ама не е за първи път. Нощите са мои.
          Проблема със зареждането не е в кабелите. Има разлики при измерването на напрежението на зарядното и БМСа. Зарядното е много хубаво, но като повечето неща в наше време е направено за усери. Не може да се програмира. Ако искам да си зареждам батерията до 80-85% не става. Не преминава в absorption режим. Ще го заменям с програмируемо. Пътува вече. Подготвил съм си и два профила за зареждане. Нормален и за изравняване. До 80% и до 100%. Разряда ще го оставя на 15-20%. Ще загубя от капацитет, но се надявам да не е драма.
          Продължавам да се ограмотявам.
          Браво Вальо, продължавай да дерзаеш и само напред и нагоре!

          Сега, малко ОТ, проблема с който, ти се сблъскваш е, че професионалистите ползват едни други марки и устройства и за това не срещат твоите проблеми та да те упътят. От друга страна сбирщайн решения с много неизвестни и загадки + проблемчета на всяка крачка прави всяко "тип направи си сам бюджетно решение" начинание - скъпо, бавно и много трудно но супер задоволително и образователно, и за това си се кефиш после

          Успех и само напред!
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #96
            Аман от такива мнения. То тука по-бетер от сурат тефтера.
            Пускам тема, някой да помогне, защото не разбирам конкретната специфика. Не защото съм идиот.
            Получавам една единствена конкретна препоръка. Да ползвам Виктрон.
            Купувам си Виктрон.
            И изведнъж се появява поредния специалист, който ме святка, че първия луже и аз работя с не професионални боклуци и за това не ми се получава.

            НЕ ГОСПОДА.
            получава се, на пук на всичките ви надежди.
            Батерията даде 345Ач при заряд на 85-90% и разряд до 15-20%
            Инвертора поддържа 2200W без проблем. Пробвано за 10-15мин. което е достатъчно. Трябват ми 1500W.
            Зарядното което купих е прекрасно за целите за които е направено. Това, че на мен не ми хареса е само защото аз искам повече от обикновен усер.

            Питх за КОНКРЕТНИ настройки за LiFePo4 батерии.
            Това е редица от КОНКРЕТНИ числа, които не зависят от модела на контролния модул. Китайски, американски или немски (ако в Германия все още се произвежда нещо)
            Да сте видели някъде в темата такава табличка?
            Явно никой не иска да я изкаже безплатно. .... или никой не я знае. ..А?

            По някаква причина поредния специалист говори за "професионална" (не като моите Виктрони) техника, но странно, тая супер страшна техника няма име. Баси!

            Сигурен съм, че всички вие имате на караваните и по домовете си системи изградени САМО с професионална техника от най високо финансово и техническо ниво, но понеже е толко високо технологична, че моделите са тайна на НАТО не ги казвате.
            Правилно. Тайните на "демокрацията" тре'а да се пазят.
            Един сподели с какво, конкретно, работи и то се оказа като моето. Странно. Благодаря, Колега.

            Аз обаче съм неграмотен и балък. За това ще продължа да пиша какво КОНКРЕТНО съм пробвал и какво се е получило. Да има някакво полезно инфо за другите. безплатно.

            ПП събирам фасове. вълшебни.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              За това сурат тефтеря е по популярен, защото там като видя как си се намръщил, ще ти звънна веднага по месинджъра и ще ти кажа, че всъшност те окуражавам, ще ти повторя и потретя, че всъшност ти се възхищава на упоритоста и на постиженията и после щях да ти обясня по сурат тефтер месинджъра как всички майстори и професионалисти НЕ могат, не че, не искат, не могат да ги помогнат защото при тях всичко е на конвейра и при всеки зор Виктрон помага и те таблици, сметки и други сериозни неща масово не могат.

              Хайде утре като ти мине, ми се извини, защото аз една лоша дума за теб не съм казвал, и няма как да кажа, защото ти се радвам, да та таковам в бързопалещия чичак

            • drukman
              drukman коментира
              Редактиране на коментар
              Като напишеш "другите марки" с които работят "професионалистите"..дето нищо не знаят що са ..на конвейр.

            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Виктрон, Хуавей и още две китайски марки, това е 99% от пазара в ЮК.

          • #97
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_949891.png
Прегледи:104
Размер:150.3 КБ
ID:7004426 Така работи мойта система.
            Хладилника ми е компресорен 80 л и харчи 3А когато работи компресора.
            На племенника геймърския лаптоп харчи почти тройно.
            Въпреки обилното слънце греене напоследък, не му дава дава да качи повече от 60% на акумулатора.
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Утре ще ти пратя скрийн шотове със всички менюта. Батерията тия дни ще направи година.
              Моя БМС няма дисплей, Батерията съм я скрил зад една етажерка и я контолирам само през блутуут.

            • drukman
              drukman коментира
              Редактиране на коментар
              Точно за това написах коментара за диКсплея. И моя няма. Купува се отделно. Аз го купих, защото очаквах, че ще има повече неща от приложението, ама ...нема.
              Както написах, става за красота или да се изфукаш у некой социален кенеф..... как си се пре...на на на
              Ти също можеш да си купиш. Така няма да се смеят само на мен...

            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Е, аз пък си имам дистанционен дисплей на единия от контролерите. Те са в коридора, ама така кможе да си го следиш от стаята, 2 м. си е нещо сепак.

          • #98
            По същество.
            Дисплея на JK BMS-a е само за красота или за гледане на състоянието от далече. Не дава сериозна информация. Само процента на батерията, ток и напрежение, но на голям, видим от далече екран. Има опция да свети постоянно или да се гаси след 10-15 секунди след последното натискане на на нещо. Включва се с бутона Он/Оф на BMS-a. Могат да се гледат и нивата на всички клетки по отделно на втора страница.
            В приложението има много повече неща.


            ПП В шапката на форума се рекламира 6 000W инвертор за 550лв. Аз продавам 10 000W за 350лв.
            Последно редактирано от drukman; 03-07-25, 22:24.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Моята идея за системата е различна. Всичко, което може да се ползва на 12 волта се ползва. Това, което е немислимо за 12, минава през инвертора, В тоя ред на мисли, моя инвертор е Виктрон 500W. За всичко над тази мощност, което се ползва епизодично, си имам агрегати. Инвертоът ми тежи почти 5 кг за тия ватове. Не ми се мисли, колко би следвало да тежи инвертор пълна синусоида 6 или 10 КW.. Отделно от това, инвертор 10000Вата , вероятно има консумация на "празен" ход, колкото осветлението ми, което е сумарно около 2А.
              Последно редактирано от TigerHunter; 03-07-25, 22:46.

            • drukman
              drukman коментира
              Редактиране на коментар
              500W Виктрон е 500+W реално за постоянно ползване. Тия 6 000W и 10 000W които съм написал от рекламата са препоръчителна пикова мощност за части от секундата. Основно рекламен трик за балъци. Реално са под половината. Виктрон са привърженици на техника която работи без вентилатори. По тази причина нещата им са доста по-тежки.
              Инвертора който последно си купих не е Виктрон по финансови съображения, но е читав. На него не пише 5 кВт а 2500W continuous power, тежи 5кг и е с вентилатори, което драстично намалява теглото. Тока на празен ход е сниман някъде по-горе в темата. Vevor 2500 sinus.
              Последно редактирано от drukman; Вчера, 21:52.

            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Моят Виктрон има вентилатор, но се включва изключително рядко, дори сега в горещините. когато работи и хладилника и лаптопа на лапето.
              И то се включва за 2-3 секунди. Иначе, да, И той има пик от порядъка на киловат, но не си спомням точната стойност.

          • #99
            Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
            ...ПП В шапката на форума се рекламира 6 000W инвертор за 550лв. Аз продавам 10 000W за 350лв.
            Хм, че откога има реклами във форума?
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • Ето малко скрийн шотове.
              Утре ще снимам и от книжката.
              Прикачени файлове
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • drukman
                drukman коментира
                Редактиране на коментар
                Имай предвид, че това не са пълни цикли в смисъла на живот на батерията. Така както разказва, няма толкова пълни цикли. Разряд до край и заряд до край. А и тоя който е настройвал е намалил малко и заряда и разряда, което от гледна точка на живота е добре. Но дори да са 66 цикъла за 1 година, до 3000 ... бе после ще си купиш нова батерия, да си я ползваш още толкова.

              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                Имало е случаи, вероятно десетина, в които системата е изключвала за да се самозащити. Но, да. Определено не са пълни цикли.
                Това, което не ми е ясно на мен е цикловият капацитет. Защото той се увеличава.

              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Почти никога не се правят пълни цикли разряд/заряд. Освен при профилактика, но и тогава не са на 100% разряд. Щото после може и да не вдигне пълния капацитет. Това са т.нар. работни цикли, които са зададени от производителя, и си зависят от типа и конструкцията на батерията. Общо взето повечето батерии си имат определн брой цикли разряд/заряд, след което полезния им капацитет пада. При някои типове има и срок на годност, независимо от това дали са достигнати или не определен брой цикли.

            • Има и такова нещо като стареене. Циклил/нециклил, баъерията си заминава. Зависи до някаква степен от температурата (по-ниска, по-бавно стареене), в тоя смисъл добре е да се избягват режими на голямо загряване, добре е и физически батериите да са на място, където не се нагряват от слънцето лятото.

              Имам пряко сравнение на батерии, съхранявани вкъщи и същите, съхранявани в жабката на колата. На втората година вече има драстична разлика, на третата тая от жабката беше на 50% спрямо другата. Не са LiFePo, но със сигурност и тях жегата не ги жали.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Температурата оказва влияние на химичната реакция. Оптимумът при повечето батерии е около 15-20 градуса. При по-високи температури - по-интензивна химична реакция, и по-голяма част от активното вещество остава свързана...

            • Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_949924.jpg Прегледи:5 Размер:528.6 КБ ID:7004614 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_949926.jpg Прегледи:5 Размер:323.0 КБ ID:7004615 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_949927.jpg Прегледи:5 Размер:288.5 КБ ID:7004616 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_949928.jpg Прегледи:5 Размер:272.3 КБ ID:7004617



              Това са настройките на мойте контролери. Записах ги, когато настройвах втория, за да изравня показателите.
              На първата снимка е това, което се препоръчва от производителя.
              Както виждаш, има какво да се коригира.


              Така че, провери си и настройките на контролера, въпреки че бМС-а "пази" батерията
              Последно редактирано от TigerHunter; Днес, 20:34.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • Те ти от менНатиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2025-07-05-22-07-06-678_com.jiabaida.bms.jpg
Прегледи:0
Размер:113.4 КБ
ID:7004631

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                Тук са 3 потребители онлайн. 2 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X