Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Солар на каравана. Какъв? Как?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    В това видео няма нищо конкретно. Аз, все пак съм жичкаджия, макар и на ниско ниво.
    Нямам контакти на Димитър Желязков. Ако имах, щях да съм звъннал. вЕрвайте ми. МрАзим да откривам Америка. Винаги, когато мога, ползвам информацията на тия които вече са я открили.

    Въпросите ми са конкретни, информационни.
    Каква е разликата (без да се отчитат маниите) между Victron и Epever? Цената е по 2. Питам защото преди няколко години пишеха, че само Стека-та става, другото е боклук.
    Имам 2 панела. по 590W
    Един 100А или 2 по 50А контролери.
    1 200Ач, или 2 по 100Ач акумулатори.
    Ще сложа литиеви акумулатори с DMS.
    100Ач са с 100А максимална консумация. 200Ач има с 200А консумация.
    Трябва ми възможност за 150-180А консумация за кратко време.
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

    Коментар


    • pansim
      pansim коментира
      Редактиране на коментар
      Виктрон е без вентилатор и много по защитен от всякакви външни влияния.
      Поради факта че е с пасивно охлаждане, се предполага че е с по високо КПД
      Два контролера 100/50 на Виктрон са по-евтини от един на 150/100 Ампера и естествено повишават надеждноста на системата
      Батерия която се употребява за соларна система, обикновено се натоварва с 0.3С, до максимум 0.5С за кратко
      Това се прави с цел дълъг живот на батерията. В твоя случай - две батерии. А може и една 280А/ч

      В Али можеш да си купиш евтини контролери за зареждане. Би ли го направил?
      И ще спиш ли спокойно като знаеш че детето ти е там някъде в нищото с батерия която даже може да се запали при неправилно зареждане?
      Това за икономията на 100 Евра......................

    • pansim
      pansim коментира
      Редактиране на коментар
      Всъщност, може би реално ти трябва 150/85
      Предвид разположението /хоризонтално/ на панелите, едва ли ще имаш по-голям ток от 85Ампера.

  • #32
    Сега видях на предишната страница характеристиката на панелите - 48-52 Волта на отворена верига. Значи остава варианта за 150/100
    Извинявам се за недоглеждането
    Панайот Бърдарски
    0887 60 77 22

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Ти май нещо не ми вярваш на мене 😳🙄

    • drukman
      drukman коментира
      Редактиране на коментар
      Защо? 2 по 100/50, по един за всеки панел не става ли?

    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Аз принципно съм против всеки панел да мисли с контролър,шибвам му един як за двата панела и не се занимавам с монтаж на втори мозък,кабели,връзки,настройки……..2 панела са все пак,да бяха 6 да го мислиш
      Последно редактирано от BENZBOSS; 16-05-25, 06:34.

  • #33
    Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
    ...Ще сложа литиеви акумулатори с DMS...
    А какво би трябвало да е DMS?
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #34
      Най-вероятно е просто грешка- би трябвало да е BMS: battery management system
      There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
      No wahalla.

      Коментар


      • drukman
        drukman коментира
        Редактиране на коментар
        Да. Грешка е. Мерси.

    • #35
      Epever има къстъм режим в който поддържа изходно напрежение 9-17V. Програмира се с лаптоп и е доста по-просто от телефонните приложения на Victron-a. 15V зададени ще зареждат BMS батерия безгрижно. Няма да чакам соларния контролер да се грижи за заряда. Предполагам, че производителя на батерията се е погрижил за това.
      или греша?

      Интересно е, че 50А Виктрон е по евтин от 50А Епевер а за 100А е обратно.
      За Епевер на всякъде пише, че е произведен от чайници а за виктрона не намерих информация къде се прави. Тая търговски хитрини ме дразнят.
      Проблем ли е свързването на изходите от 2 контролера в паралел?

      Никъде не съм писал, че търся контролер за 23.50лв.
      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
      Вальо. О888 557Ч7Ч
      Silverado 1.3 i

      Коментар


      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        https://optraffic.com/blog/epever-vs...t-light-tower/

        https://diysolarforum.com/threads/sp...150-100.27097/

        По нашенски - и тате може и бате може ма козата си иска пръч. От Виктрон по-добро няма,държат на бой,лесно се настройват,може да си ги настроиш и сам ако не ти харесват фабричните настройки,следиш ги в реално време и мислят мисленето с 2 мисли напред,правят точно това за което са направени,гаранция Франция,без да питат много си държат на техниката.

        Ако цената е двойна бих рискувал еле за нещо неотговорно като каравана - може да отвориш вратата и да си ходиш с такси у вас,аз тая опция над Гвиана или Венецуела я нямам и разчитам на Виктрон

      • Венци- малкия
        Венци- малкия коментира
        Редактиране на коментар
        Сглабят се в чайна, като всяко нещо днес. Но са холандци изначало. Вече мисля доста се разрастнаха и имат развойни центрове на няколко места по света.

      • pansim
        pansim коментира
        Редактиране на коментар
        Виктрон се произвежда на няколко места. Не е само в чайна. А тороидалните трафове са им от Тайван. Пише даже производителя на тях

    • #36
      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
      Epever има къстъм режим в който поддържа изходно напрежение 9-17V. Програмира се с лаптоп и е доста по-просто от телефонните приложения на Victron-a. 15V зададени ще зареждат BMS батерия безгрижно. Няма да чакам соларния контролер да се грижи за заряда. Предполагам, че производителя на батерията се е погрижил за това.
      или греш
      Грешиш тотално! Точно соларния контролер се грижи за правилния заряд на батерията, а БМС само защитава при необходимост.
      Такава е логиката на работа и това е правилното решение.
      Може и два 100/50 всеки за своя панел. Никакъв проблем няма! Даже е по-добре.
      Купи си което ти е на сърце /EPEVER/ и после не питай тук кое как и защо не работи.
      Успех!
      Панайот Бърдарски
      0887 60 77 22

      Коментар


      • drukman
        drukman коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря.
        Днес и аз стигнах до тоя урок.
        Остават 2 Виктрончета и отивам на акумулатор.

    • #37
      Някакви напътствия за акумулатора? Има 200-300Ач с 200А БМС за по 300$. .. чайници.
      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
      Вальо. О888 557Ч7Ч
      Silverado 1.3 i

      Коментар


      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Е тука вече бъркаш в торбата с 🌹 и хващаш 🍌


        Те всичките са чайници,това да не те притеснява,300$ малко ми се виждат обаче,много малко,те колко Виктрона ще дойдат,нещо куца тука


        Баси,паднали им цените на тия и продават на дребно,добрата батерия с реноме дет’ му викат е двойно на тия пари което не значи,че бесен китаец не се доближава до марковата

        https://www.litime.com/collections/r...LQgBn3Voka_4fP

        Е долу горе идея за цените ТУК,долу Американска компания която ги дела в Невада

        https://battlebornbatteries.com/shop/featured/nevada/

        Кое е добре там при вас не знам ма ще е Китаец,номера е да не купуваш кофата само пък вътре да са 3 батерийки на кръст
        Последно редактирано от BENZBOSS; 17-05-25, 17:26.

    • #38
      Има възможност да се купят 4 клетки и един БМС и да си го събера сам. Не е космическа технология, само дето не виждам смисъл.
      Е това съм харесал. На цена е приказка, идва от Швейцария, китаец. Трябват ми 2 дена да проверя колко Ач е всъщност, но дори да е 200, пак е добре.
      https://www.ebay.de/itm/355525731597...Bk9SR7yMhvHbZQ
      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
      Вальо. О888 557Ч7Ч
      Silverado 1.3 i

      Коментар


      • #39
        Въпреки немалкото продажби и добрият тейтинг на продавача, е интересно защо няма една реална снимка на акумулатор, а всички картинки са синтетика?

        Не по-маловажният въпрос - "харесвам" техника с 4 реда технически данни:
        1. ногу и яку
        2. има капацитет
        3. има волтаж
        4. има ампераж
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • drukman
          drukman коментира
          Редактиране на коментар
          Какво очакваш от търговец, който е внесъл 1-2 контейнера акумулатори и трябва да ги продаде? Той хабер си няма от батерии. Надеждата е, че внимава да не го наплюят прекалено, докато не свършат.
          Ако случайно е специалист, значи е внесъл хубави.

          А... какви данни повече да даде? Гледай филмчетата из мрежата. 15 мин филм с 0 данни. Само общи приказки.

      • #40
        Приятел купува 5 подобни - немско-китайски
        Доколкото си спомням последно беше доволен.
        Не знам дали защото са толкова хубави или основно заради цената.
        Или понеже имаше излишен и ми го предлагаше та тогава проверявах:

        Батерия със същите паремери на етикет тук се продваше към 2.5 пъти по-скъпо.

        Иначе за същата сума идеше реч.
        Няма сми да търся линк понеже беше преди година.

        50:50 - или ще става или нема
        Враг усраине

        Коментар


        • #41
          Да отбележа, че е им правя реклама, но може да се погледне канала им, имат доста опит.

          https://www.youtube.com/watch?v=nlSh0c9Q2t0

          Коментар


          • #42
            Интересно, дори вносители на едро в България продават на 2-3 пъти по скъпо.
            Поискаха ми 1150 лв за 200Ач, 100А БМС, без комуникация.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • #43
              С горното ти приравняваш продуктите на всички производители, и според теб всяка батерия 12V / 100Ah (примерно) са един и същ продукт с "различна лепенка"?
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • drukman
                drukman коментира
                Редактиране на коментар
                Определено, не, но това което гледах не беше Ли Тайм, а беше на същата цена леко завишена.
                Както искаш така го разбирай.
                Както искаш можеш да разбираш и отстъпка от 40% в магазините за авточасти.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Ицо не чете и не вижда коментари. Само обикновените постове вижда.

              • disko04
                disko04 коментира
                Редактиране на коментар
                Могат коментарите да се забранят да ги виждаш ли или примижаваш?)

            • #44
              Всеки има право да гледа на където си иска.
              Аз продължавам да се образовам.
              По отношение на свързването: И двата начина са с компромиси и по принуда. Винаги трябват изравнители, те струват пари, става по-сложно и тн. .... а ефекта е няколко процента.
              Аз имам късмет, че, противно на логиката, 2 контролера по 50А са по-ефтини от 1 100А, а на мен ми трябват само 2.
              За 720лв си поръчах 2 Виктрона (благодаря за съветите)100/50 смарт и едно 500А Виктронско шунтче за келешлък. Е, такова. https://www.ebay.de/itm/285213279791?var=587089953029

              Поръчах си и БМС. 300А, 4-8 клетки, 2А баланс, блутут, 4.3" диКсплей, RS485, USB. JK-B2A8S30P
              Отказах се от готовия акумулатор заради 300 те ампера и възможността за достъп.
              С проверени 320Ач клетки ще излезе на цената на средна ръка чайник.

              Поправяйте ме ако някъде греша, моля!
              Все пак съм новобранец.

              PP Има ли значение, макар и малко, как са поставени клетките? Прави, легнали или надолу с клемите?
              Последно редактирано от drukman; 25-05-25, 08:49.
              Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
              Вальо. О888 557Ч7Ч
              Silverado 1.3 i

              Коментар


              • #45
                Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                По отношение на свързването: И двата начина са с компромиси и по принуда. Винаги трябват изравнители, те струват пари, става по-сложно и тн. .... а ефекта е няколко процента.
                Тука изгубих нишката на мисълта ти.
                Я обясни за какви компромиси става дума и какво свързване?

                Батерия единствено не съм виждал с клемите надолу


                Панайот Бърдарски
                0887 60 77 22

                Коментар


                • BENZBOSS
                  BENZBOSS коментира
                  Редактиране на коментар
                  А не си - половината електрически колелета,тротинетки,мотори……си ги монтират тия батерии как им дойде на акъла,кеф ти хоризонтал,кеф ти с гъзъ нагоре

                • drukman
                  drukman коментира
                  Редактиране на коментар
                  При големи разстояния (големи полета) се гони нисък ток, т.е. високо напрежение, за икономия на жица. Помага и при инвертиране на 0.4kV. Прекалено високо напрежение също не е добре заради изолациите. Ако започнат да гонят последните няколко процента ефективност се слагат изравнители, които за съжаление не са евтини.
                  Тия разни условия имах предвид като писах, че е принуда и компромис.
                  Ако моите панели бяха по 300W, щях да мина с един малък контролер и по принуда трябва да ги вържа паралел. За да може последователно трябва по-високоволтов. И т.н.

                • pansim
                  pansim коментира
                  Редактиране на коментар
                  drukman - с риск да те обидя, не разбирам защо въобще говориш за някакви 0.4 хиляди Волта и още по-високи...
                  Имаш два панела и два МППТ. Всеки на свой панел. Даже и да бяха двата панела в паралел,същата работа.Имаш три метра от панелите до МППТ, а може и по-малко.
                  При соларен кабел 6 квадрата разликата в загубите са чисто на теория
                  Говориш за изравнители - какво точно визираш като изравнител и какво ще изравняваш? И какви проценти ще ти дадат тези изравнители каквото и да значи това

                  ПП не се хващай на приказки че при последователно включване на панелите ще спечелиш няколко процента повече. Това са пълни глупости!!!
                  Има други причини които не са взети под внимание, основно ограничение по максимален ток на входа МППТ
                  Последно редактирано от pansim; 27-05-25, 07:52.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X