Когато приключиш с цепенето, отвори даташийт на батериите които си купил и прочети как препоръчва производителя да се стягат и защо.
Заедно с това ще отпаднат въпросите по настройка на БМС-са
Току виж че има полза и от моето писане, не само да ме взимаш на подбив
Пуснал съм темата с надежда ако някой знае нещо конкретно, да напише, не да ме пращате на .....
"сайта на производителя" е нещо недостъпно в Алиекспрес. Вярно, че трябваше да си купя батерии Варта, като са си купили всички тук, ама нали съм стиснат....
Батериите не са стегнати а само са вързани да не бягат. Кутийката дойде толкова точно, че няма да си давам зор да търся сайта. Мога да и сложа капака, но и това няма да направя. Ще стои така за проветрение.
Това са прозорците на китайския БМС и смарт шунта на Виктрон, купени на една цена.
Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
Вальо. О888 557Ч7Ч
Silverado 1.3 i
Домързя ме да вържа жиците като хората и допирацията даде своето докато зареждах акумулаторите.
...А може и защото е правено в гараж.
'ма такива са ни възможностите.
Тъй като снане значи...
Първо евтино, второ евтино, поредно евтино. Накрая човек като тегли чертата на евтино 1 + евтино 2 + евтино N + финална покупка на каквото е трябвало да се купи в началото, и започва да се почесва по главата, да цъка с език, и да си мисли: "ибаси каква евтиния и колко е евтино"...
Опа, момци..Да ползвам темата на Вальо, за питане подобно, че извЪобще не разбирам от токове.
Та, за къмпингарство...Гледам те това нещо, има и по- скъпи, респ. по-високопоказателни, но тъй като нямам сериозни консуматори, смятам, че би стигнало..Телефони, лаптопи, ламБи, тв, но И компресорен хладилник понякога.
Та, ще бачка ли едното с другото, и колко време би могло? Мисълта ми е сравнително кратка автономия- два дни да речем, все ще има ток да се зареди някъде, а и гледам, че могло да се зарежда и по време на движение в запалка, а и от солар .
Този хладилник с този бустер ще работи 10-15 часа. ако е топло навън. 25-30градуса. В движение в колата може да се зарежда, но няма да е бързо.
Удобството на такава система е, че е събрана и компактна. 300-350W подозирам като крайна мощност на 220V.
Хладилника e скъп за безименен продукт.. Сега ще дойде Ицо, дето само сьомга и черен хайвер яде и ще те завре ..... найш къде?
Ако е само за един хладилник, за същите и по-малко пари можеш да си купиш хубав 200Ач LiFePo4 акумулатор. Ще работи над 50 часа. Няма да има инвертора на 220V.
Майне ауто - Т4 има възможност и комплект за монтаж на втори генератор, вместо компресора на климатика. И от него с обща маса и отделен плюс да се докара до куплунга на теглича, и да зарежда акумулаторите на каравана, докато се тегли. И това си е заводско изпълнение, доколкото знам има и генератор на 220 волта, за линейки, и кемпери.
Този хладилник с този бустер ще работи 10-15 часа. ако е топло навън. 25-30градуса. В движение в колата може да се зарежда, но няма да е бързо.
Удобството на такава система е, че е събрана и компактна. 300-350W подозирам като крайна мощност на 220V.
Хладилника e скъп за безименен продукт.. Сега ще дойде Ицо, дето само сьомга и черен хайвер яде и ще те завре ..... найш къде?
Ако е само за един хладилник, за същите и по-малко пари можеш да си купиш хубав 200Ач LiFePo4 акумулатор. Ще работи над 50 часа. Няма да има инвертора на 220V.
Да, именно компактност и събраност се търси. И да- хладилника е някакъв безименен, но то вече иди разбери - и именни, и безименни- все Чан Кайши., както и да е не съм се спрял на марка хладилник, по-скоро го посочих за обсъждане на съвместимост и работен капацитет принципно. А иначе от бустера съм посочил най-малкото, щото и най-леко де..Иначе има и по-големи, ето това е среден сегмент, вероятно ще работи, да речем двойно на горното :;
350Ач LiFePo4 акумулатор е с големината на 95Ач и тежи колкото него. Струва 600-900лв
Ето готова чанта 300Ач от сериозен производител. Това са 3800Wh. При среден разход на хладилника 30Wh, е 4 дена и повече, защото през ноща е друго. https://www.aliexpress.com/item/1005...280000640330_1
Препоръ1вам ти да преосмислиш хладилника. 50л заема много място. Защо са ти 50л за 2-3 дена. Не е въпрос в цената, че 30л не е много по-евтин.
Аа, Вевор ги знам...Много продават и то какво ли не, нищо, че са китайски. Като гледам, тази система е нещо като горното устройство, -акумулатор в кутия, но трябва да се домонтират изходи за усб-та и т.н и няма 220в. Но като посоча в обявата кутия 300 Ah се явява цена 1250 кинта, или бъркам? А и пътува 2 месеца, не че е спешно де. Иначе гледам също се зарежда от солар..
Мерси, ще потърся..Ще умувам още за обема на хладилника, спрямо време за работа - количество пълнеж, и ще сглобя някаква компактна система. То едно време, Пенчо, лека му пръст, разправяше, че на Беглика две бутилки по литър и половина с лед, сложени в кутия от стиропор 5 санта, държат три дена студ...Ама ако замлатиш у пустиняка и е жега не става..
Не е до цена и консумация. Всичките са с компресор 60W. Има малка разлика в разхода на ток, заради обема, но е малка. Въпроса е за обема на самия хладилник. Имам 12л напъхан в подлакътника на Титана, имам един 20л дето се търкаля в къщи, един 40л у племенника. 55л е плашещо голям. Това имам предвид.
Инвертор 3-500W, 220V можеш да си купиш и отделно. USB не ти трябва. Слагаш 3-5 дупки за запалки и завираш там каквото падне. Аз съм си купил 2 захранвания Делл 65W на 12 V USB C и карам с него и няколко нормални бързи USB по 5 $.
ПП Не бъркаш за цената. Сега е вече 1312лв. Долара явно се вдига....ама има европейски складове. Ще ти намерим нещо, споко. Ти измисли какво искаш и колко ти се дава.
Благодарско, Вальо. Точно така, целта е по-истински неща, и като функционалност, и като надеждност. Както викаш, като измислш- ще стягаме Успех и на теб с тока за караванката на детето !
Междувременно се отказах от 12V захранване 50-60А. Реших, че 35А зарядно ще свърши работа. Хем е зарядно, хем почти ще посрещне разхода на ток само то.
Утре почвам да подреждам таблото.
Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
Вальо. О888 557Ч7Ч
Silverado 1.3 i
Имам проблем. Заредих до 100%. Вчера събрах акумулатора в кутийката и го пуснах да се разрежда, Имах само 2000W пистолет за топъл въздух на разположение.
Инвертора включи вентилаторите на 4тата минута за по-малко от 1 минута и ги спря. 2-3 минути пауза и пак. Това на пълна мощност 2200W. До тук добре.
Оставих го да се разрежда с 600-1200W. Пистолета на слаба струя. Извади 340Ah, без да смятам стоенето и грешките при зареждане. Мерено с Виктронския шунт и показанията на БМС. Сега зареждам да видим какво ще излезе.
БМС-а се разписука и изключи веригата. Включих зарядно. Не тръгва. Не вижда акумулатора. Въпросното зарядно има режим за възстановяване, но той се включва ръчно.
Включих го и нещата потръгнаха, НО:
Ако батерията падне през нощта до изключване, соларния контролер ще започне ли да зарежда на сутринта на отворена верига на акумулатора? Или трябва да мисля бустер за тръгването?
Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
Вальо. О888 557Ч7Ч
Silverado 1.3 i
Коментар