Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Качествата на танк Т-34
Свий
X
-
От: До: Качествата на танк Т-34
Първоначално публикуван от zlatoto_zd Преглед на мнениеза непросветените....гледайте, съобразявайте...
понеже се смята, че пишещите тук имат поне някакви понятия по двигатели...въпросче: какво ще кажете за технологичното ниво на производител на танкове с дизелов двигател с четириклапанна технология - 1939 г???Понеже сме все пак и технически форум и се стараем и да сме обективни, връщам се малко назад в темата и искам да добавя.Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнениеПо два разпределителни вала в главите и по четири клапана на цилиндър
Тия неща се появиха в дизелите в последните години се се считат за много модерна технология.А руснаците са го направили тогава......Като го видях за първи път, чак не повярвах.
4-клапанните дизелови двигатели не са от вчера и е спорно кой първи ги е разработил. Този камион от снимката е Alfa Romeo и е с подобен дизелов двигател. Производство е от преди войната, и такъв е внесен дори и тук по онова време, и дълги години е служил вярно на собственика си.Бил е по-скъп от разните му там Опели и Мерцедеси. Много хора не ми вярват, че е с по 4 клапана на цилиндър, но аз съм го видял с очите си и в разглобен вид. За съжаление вече го няма.
Коментар
-
От: До: Качествата на танк Т-34
Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнениеТук моментът е леко спорен, според мен. Легенди се носят за военните умения на египтяните по време на /извинявам се за израза/ ташаклийската от гледна точка на евреите, 6 дневна война. Не мога, например, да приема че ще вляза в бой с отворени люкове та ако някой вземе да ми издумка танка да се изнеса по-бързо. И ред още такива куриози. А евреите са си ги използвали пленените машини, поне докато са били в кондиция. После като неподвижни огневи точки вкопани по границата. Та така.Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнениеПонеже сме все пак и технически форум и се стараем и да сме обективни, връщам се малко назад в темата и искам да добавя.
4-клапанните дизелови двигатели не са от вчера и е спорно кой първи ги е разработил. Този камион от снимката е Alfa Romeo и е с подобен дизелов двигател. Производство е от преди войната, и такъв е внесен дори и тук по онова време, и дълги години е служил вярно на собственика си.Бил е по-скъп от разните му там Опели и Мерцедеси. Много хора не ми вярват, че е с по 4 клапана на цилиндър, но аз съм го видял с очите си и в разглобен вид. За съжаление вече го няма.
[ATTACH]224276[/ATTACH]
От техническа, технологична и конструкторска гледни точки руснаците нямат нищо общо със съвършенството, или респективно несъвършенството на този двигател. Той е американска конструкция, купена някъде през годините, наред със десетките и стотици други такива отделни изделия, цели конструкции, технологично оборудване, та и цели заводи /сега не ми се рови да търся конкретния случай/.
Собствено присъщите свойства и подробности около въпросния двигател също нямат особено значение за танка като цяло.
Същественото в случая е, че този двигател е именно дизелов, това е и конструкторското попадение, когато го разглеждаме като елемент от танк, а не от болид на F-1, примерно.Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
Коментар
-
От: Качествата на танк Т-34
Ставаше въпрос за прототип /КВ13-обект 223 а не обект 240/а при всеки прототип се изпробват различни съществуващи системи....едни отпадат...други остават.Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнениеДо сега се въздържах да влизам в този спор но....Да приемаш уики-то като място за крайно достоверна информация си е, да не кажа друго, направо смешно. Защото: Да накичш тежък танк с 76 мм. оръдие!?!? Това ако го представиш като проект на военните ще те разстрелят преди да си си довършил мисълта. Другото-Вярно че можеш да наместиш един ЗИС-5 някъде по туловището на танка, но не виждам кава работа би му свършил?!?, може би да му транспортира амуниции и горива, но в такъв случай не трябва да е отпред на купола а да се тътрузи отзад. Ама знам ли?Последно редактирано от sithius (Виталий Ив. Димитров); 03-07-10, 15:35.
Коментар
-
От: До: Качествата на танк Т-34
Май съм съм стар, май съм "супер стар"... Вълк, мислех, че си по-дърт от мене... Стрелял съм с Т34 2 години, бях рекордьор на 3-та армия, но това, което пишеш, при бойни действия, е от времето на ІІ-та Световна...Впрочем, може би, ТШ-16 се равнява на ... 16 водки???Първоначално публикуван от Volk Преглед на мнениеЗа справка..
В Т34 никой не си прави труда да ползва мерни прибори...След като се набележи целта, танка удря спирачка, мерача гледа през дулото и като види къде трябва да удари, се дърпа и веднага се бута снаряда (???) и се стреля...
ПП. "кратка"-та е само 3 секунди!Последно редактирано от trapper; 03-07-10, 17:49.ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Коментар
-
От: До: Качествата на танк Т-34
Остави го ти Вълчо. От стара коза яре е той и много добре знае кое-как, но си е провокатор. И някои му се връзват.Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнениеМай съм съм стар, май съм "супер стар"... Вълк, мислех, че си по-дърт от мене... Стрелял съм с Т34 2 години, бях рекордьор на 3-та армия, но това, което пишеш, при бойни действия, е от времето на ІІ-та Световна...Впрочем, може би, ТШ-16 се равнява на ... 16 водки???
ПП. "кратка"-та е само 3 секунди!Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
Селска фурна аспух нема. Пак същият.
В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки
Коментар
-
От: До: Качествата на танк Т-34
Не съм чел цялата тема но да си кажа мнението, слабите места на Т34 са много но най вече скоростна кутия и ПМЗ. При преминаване от една на друга предавка остава инадвете, а когато пуснеш фрикциона кутията се пръска през средата, аза ПМЗ тата който е карал знае, оставаш без ръце ,но Кимафите сме си винаги офроуд.ТЛК-120 Николай Колев
0898521295
Коментар
-
От: До: Качествата на танк Т-34
Точно по това се познава добрия кемаф, моя никога не сгафи, но беше много як. Имало е случаи, когато при походи съм седял на дясната седалка, за да му помагам за "патерицата". Най-кофти беше при стрелби, когато гилзи от картечницата попадаха под щангите.Първоначално публикуван от krasio46 Преглед на мнениеНе съм чел цялата тема но да си кажа мнението, слабите места на Т34 са много но най вече скоростна кутия и ПМЗ. При преминаване от една на друга предавка остава инадвете, а когато пуснеш фрикциона кутията се пръска през средата, аза ПМЗ тата който е карал знае, оставаш без ръце ,но Кимафите сме си винаги офроуд.ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Коментар
-
От: До: Качествата на танк Т-34
Така е машината е правена серийно на скорост и за удобство на екипажа не се е мислило , но годината на производство обияснява всички недостатъци. Ако ги бяха направили с клима, серво, хидравлик,комп,ЕПС и т н сигурно щеше да си мислим иза такава машина с крила .ТЛК-120 Николай Колев
0898521295
Коментар
-
От: Качествата на танк Т-34
Има една книга "Я дралса на Т 34" на Артьом Драбкин.
Има я в руските библиотеки онлайн. Пробвайте http://lib.aldebaran.ru/author/drabk...ralsya_na_t34/
Там са изредени и недостатъците и качествата на танка.
Няма защо да ги цитирам аз. Тази книга, макар и пристрастна е добър източник на информация. Не я разглеждайте като пълна истина, като всяка мемоарна литература.
А по въпроса за немските асове - авиационни, танкови, артилерийски и т.н. Мисля, че системата на отчитане е способствала за появата им. Все пак Барон Мюнхаузен е роден край реката Везер, а не е нито в хълмовете на Англия, нито в руските степи.Последно редактирано от giorgio; 22-07-10, 07:52.
Коментар
-
От: Качествата на танк Т-34
Като казва едим бивш ВМС офицер и писател "Калпав кораб с добър екипаж струва повече от добър кораб със калпав екипаж".Т-34 е една доста добра машина щомем е използвано във войната във косово.До 90-те Т-34 беше основния боен танк на Албанската армия.Доста дълга служба за военновременна служба нали.Катерил съм се по Т-34 ими остави впечетление за добър танк.Аз лично харесвам модела Т-34-85.
Коментар
-
От: Качествата на танк Т-34
А аз лично - повече моделите с активна броня.
Не им разбирам много, там разни трамваи, тролейбуси, некви други ...
Дай почети в тия теми, и може да се окажеш добре дошъл. А колкото да похвалиш някого от тукашните ... Ние нямаме нужда от това, не се обиждай.
Коментар
-
От: Качествата на танк Т-34
Доста интересна книга за интересуващи се по тематика, превод на руски на книгата Death Traps: The Survival of an American Armored Division in World War II - http://lib.rus.ec/b/407878/read#t87
Коментар
-
От: Качествата на танк Т-34
Много късно видях тази тема. Пожелах да напиша няколко думи тъй като от технически спорът стана политически. Всичко добро и лошо за Т-34 е казано. Има ли значение кой е имал по добрите и по лоши танкове. Има ли значение кой е имал повече асове и всеки ас по колко машини е унищожил. Споровете са излишни след като знаем,че войната завърши в Берлин,а не в Москва. Даже и да е бил най лошия танк през Втората световна война Т-34 паркира пред Райхстага. Да не забравяме ,че форумът е технически, а не политически. Да не го превръщаме в спор между про и анти. Честита Нова година, здраве и успехи на всички участници във форума.
Коментар
-
От: Качествата на танк Т-34
Моето скромно мнение, няма как да сравнявате качествата на Т-34 с тези на Пантера и Тигър. Първо последните два танка не са му конкуренти а следствие от появата на КВ1 и Т34 на фронта. В началото на войната немците нямат аналог на нито един от двата.
И пак по моето скромно мнение и Тигър и Пантера са провал. Разработката им е струвала прекалено много време и пари и то в момент, когато Германия започва да губи войната. Най-добър немски танк за войната е П4 мод Ф. напълно адекватен като въоръжение и броня чак до края на войната цената му е под 1/4 от тая на пантерата. Освен това, нито Пантерата нито Тигъра стават база за развитие на следвоенен танк.
За Т34/76 основния недостатък му е липсата на радиостанция и само 4 членен екипаж. По всичко друго превъзхожда опонентите те си за времето (41-43). Относно некитосаната му купола, то тя става такава към 43г когато започва да се прави лята. Преди това е сътветно заварена след това щампована.
Т34/85 пък е едно компромисно решение, дава на танка необходимата мощ да се бори с Т5 и Т6, без да усложнява производството или да го лишава от маневрените му качества.
п.с. Що се отнася до неадекватен танк във войната, взел дейно участие до края и то Шерман-а е безспорен победител. Особено след десанта, реално 75мм оръдие е напълно безполезно срещу всички немски танкове тогава.
П.С. Съветски танков ас -> Дмитрий Лавриненко. За краткия период, в който е воювал е най-резултатния за войната период/празени танкове. Загива при бомбардировка.После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар