Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За веригата....

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: За веригата....

    Ще се радвам, ако напишеш как го усещаш с тях като ги сложиш. Ще имам база за сравнение, нищо че са 2 зъба.

    Коментар


    • #92
      До: За веригата....

      Първоначално публикуван от mantus Преглед на мнение
      Оп пиньоните ги реших - 13/47 карловски. Но се колебая за веригата, дали да е о-ринг. Мерси за мненията
      Да ти обясня моето схващане относно веригите, пък после си избирай сам!
      Ринговете, дали ще са О, X или Z, са си просто едни гумени уплътнения, които предпазват лагерчетата на звената от проникване на боклуци и същевременно задържат фабричната смазка вътре в лагерчето по-дълго време! Наличието на тези гумени уплътнения удължава живота на веригата спомагайки за по-бавното износване в зоната на лагерчетата. От друга страна обаче самите гумени пръстени също се трият към металните части на веригата, и от това триене се получава една съвсем мъничка загуба на мощността предавана чрез веригата към задното колело! С цел да се намалят тези загуби са измислени Х и Z ринговите вериги - при тях формата на уплътнението е такава, че се задържа смазка и между самото уплътнение и металните части, към които то е притиснато ( има каналчета)!
      Всичко описано по-горе наистина удължава живота на веригата, но пък я прави по-скъпа!
      Кросовите мотори са съвсем друга работа! Там веригата, освен на износване от триене, в голяма степен е подложена и на разтегляне вследствие на ударните натоварвания причинени от резки ускорения, спирания и скокове! Това донякъде обезсмисля употребата на рингови вериги при кросаците - просто много преди да се износи от триенето, веригата така или иначе ще се разтегли от ударните натоварвания! Пък и при мотокроса, както и при много други спортове се цеди всяко милиграмче тегло и всяка капчица мощност от машината.
      "Do not correct a fool, for he will hate you;
      Correct a wise man, for he will appreciate you."

      Коментар


      • #93
        До: За веригата....

        Първоначално публикуван от geko Преглед на мнение
        Прочетох много ърпеливо цялата тема и не видях това, което аз бих направил. Нямам много опит с ендуро мотори все още, но....
        В оръженйите магазини има спрейове с оръжейна смазка. Не са скъпи и някои са много добри. Няма нищо лепкаво в тези смазки - на практика си е тънко машинно масло и влиза навсякъде. На някой хрумва ли му причина да не става?
        По принцип главното предназначение на оръжейната смазка е да предпазва от ръжда а не толкоз да смазва.Така че не бих я препоръчвал
        [FONT=Times New Roman]Мотори и щури хора не се свършват.[/FONT]

        Коментар


        • #94
          До: За веригата....

          Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
          От друга страна обаче самите гумени пръстени също се трият към металните части на веригата, и от това триене се получава една съвсем мъничка загуба на мощността предавана чрез веригата към задното колело!
          Айде пък сега пък какви глупости говориш. На това DR-че за което се говори, знаеш ли каква голяма ще е разликата между рингова и не ригова верига. Попитай някой, който е карал малък мотор с двата вида вериги. Като пръв пример ти давам Митков.
          Иво Георгиев
          Gworkshop

          Коментар


          • #95
            До: За веригата....

            Първоначално публикуван от Ivo Georgiev Преглед на мнение
            Айде пък сега пък какви глупости говориш. На това DR-че за което се говори, знаеш ли каква голяма ще е разликата между рингова и не ригова верига. Попитай някой, който е карал малък мотор с двата вида вериги. Като пръв пример ти давам Митков.
            Абе ти освен злободневи забележки и публикации за търговийка нещо друго, свястно не можеш ли да напишеш? Или така си мислиш че изглеждаш особенно умен и полезен в собствените си очи!?
            Пък ако искаш да си наистина полезен и си толкова голям умник, вземи и напиши например колко е процентната загуба на предаваната мощност при О-ринговата верига сравнено с тази без рингове! Сигурно ще го можеш това след като така уверено оценяваш кой говори глупости и кой не! Пък като дадеш точни цифри те хората сами ще си преценят дали е голям или малък спада на предаваната мощност. Смятам че е пределно ясно за всеки че колкото е по-малка мощността на един мотор, толкова по-осезателно ще се усети всеки спад в мощността, колкото и малък да е! В крайна сметка производителя си дава предписанието с каква верига да се кара всеки един мотор и никой никого не бие по главата да слага рингова верига на Балканче например!
            "Do not correct a fool, for he will hate you;
            Correct a wise man, for he will appreciate you."

            Коментар


            • #96
              До: За веригата....

              Процентната загуба на мощност не мога да ти напиша, по обясними причини (предполагам знаеш какви), но да казваш че загубата на мощност е съсвсем мъничка, при едната и другата верига е малко смешно. Никога не съм искал да злословя в този форум, но ме хваща яд, когато някой говори а думите му не сазащитени от практически опит. Ти с твоя мотор никога няма да усетиш разликата между двете вериги (освен при частата смяна), но при по-малките моторчета е доста осезаемо. А относно това какво дава производителя да не говорим, защото този мотор е Dual Sport и там ще пише съсвсем други неща за веригите и пиньоните. Ако се гледа стриктно какво дава производителя на всеки мотор се обезмисля закупуването и производството на тунинг и афтърмаркет части.
              Иво Георгиев
              Gworkshop

              Коментар


              • #97
                До: За веригата....

                Момчета прави сте и двамата.Между другото, веригата е консуматив,който не знам на колко часа, но при сериозните мото крос състезания се сменя на всяко едно.Там точно, както беше споменато не се исползват рингови вериги,защото не само са по тежки, а и няма смисъл.Не знам дали ще може да се усети спад в мошноста който логически трябва да има,но ние специално аз не съм професионалис, и май ме интересува да има по-голям живот от колкото по леки и пр .Най вероятно при по слабите мотори ще се усеща но те си идват от заводите с по леки вериги и по други стъпки.

                Коментар


                • #98
                  До: За веригата....

                  Вземали сме вериги от световното по мотокрос карани 2 манша, за нищо нестават, почти разпънати и то все маркови че по- маркови.

                  но там е друго, дава се голяма газ, големи удари и разпъвания при падане от скокове и силни мотори.

                  на нашето каране такава регига ще изкара сигурно 10 пъти повече.
                  карал съм орингова верига на YZ125 2004-та (предния ми мотор) мога да кажа че се усеща но не е нищо плашещо, разликата е минимална, а мотора когато си влезе в оборот и пълна мощност просто няма разлика, за по-слаб мотор 20-30 к.с. немога да кажа.
                  Един приятел има ДР250 и е карал и крос и ринг, може да се каже, че разлика няма.

                  но е факт е кросовите вериги изобщо не са издържливи, затова се и принудих да карам с рингова, иначе на 2-3 месеца верига и зъбаци
                  Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                  Коментар


                  • #99
                    До: За веригата....

                    на световното наистина е друго:първите две свободни с една верига,квалификация-нови верига и дискове на съединителя к-т.:състезанието-за 1ви манш :масло,филтър,верига,съединител вторият манш същото.

                    Коментар


                    • До: За веригата....

                      Първоначално публикуван от Ivo Georgiev Преглед на мнение
                      Процентната загуба на мощност не мога да ти напиша, по обясними причини (предполагам знаеш какви), но да казваш че загубата на мощност е съсвсем мъничка, при едната и другата верига е малко смешно. Никога не съм искал да злословя в този форум, но ме хваща яд, когато някой говори а думите му не сазащитени от практически опит. Ти с твоя мотор никога няма да усетиш разликата между двете вериги (освен при частата смяна), но при по-малките моторчета е доста осезаемо. А относно това какво дава производителя да не говорим, защото този мотор е Dual Sport и там ще пише съсвсем други неща за веригите и пиньоните. Ако се гледа стриктно какво дава производителя на всеки мотор се обезмисля закупуването и производството на тунинг и афтърмаркет части.
                      Аз пък имах едно ръководство за изчисляване на верижни и ремъчни предавки, ама или съм го изгубил или съм го дал на някого, иначе бих могъл да ти кажа разликата в КПД-то!
                      По въпроса за практическия опит, ето Краси и Джартов го имат и го споделят, та можем да почерпим от тях, и ти и аз, и да добием поне теоретически опит! Стига да искаш де, щото аз искам и черпя опит при всяка възможност и теоретически и практически, и не бързам да се смея на никого защото може да се окаже че се смея на себе си!!!
                      "Do not correct a fool, for he will hate you;
                      Correct a wise man, for he will appreciate you."

                      Коментар


                      • До: За веригата....

                        Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                        Аз пък имах едно ръководство за изчисляване на верижни и ремъчни предавки, ама или съм го изгубил или съм го дал на някого, иначе бих могъл да ти кажа разликата в КПД-то!
                        По въпроса за практическия опит, ето Краси и Джартов го имат и го споделят, та можем да почерпим от тях, и ти и аз, и да добием поне теоретически опит! Стига да искаш де, щото аз искам и черпя опит при всяка възможност и теоретически и практически, и не бързам да се смея на никого защото може да се окаже че се смея на себе си!!!
                        разлика между типовете вериги има и тя не е само конструктивна-както сам каза при едната има повече триене ,което пък е равно на загуба на мощност.Бе казано ,че разликата се осеща най-вече при малките кубици-и това е така.Освен всичко друго предполагам ,че кросовата верига е по лека.Въобще съзтезатлените машини са съвсем различни-там се гледа всичко да е възможно най-леко с минимално триене ,иска се балансиране и олекотяване на движещите се части ,защото работят на по-високи обороти и така нататък.Целта на на всичко написано е да се прочете ,за се извадят изводите и да се подбере най-доброто за целта ,иначе няма смисъл -малко триене=по-бърз мотор ,малко износване=по-малко вървене <<--толова е просто нали?
                        Всичко е физика и теоретично всично написано от мен е вярно=))

                        Коментар


                        • До: За веригата....

                          Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
                          разлика между типовете вериги има и тя не е само конструктивна-както сам каза при едната има повече триене ,което пък е равно на загуба на мощност.Бе казано ,че разликата се осеща най-вече при малките кубици-и това е така.Освен всичко друго предполагам ,че кросовата верига е по лека.Въобще съзтезатлените машини са съвсем различни-там се гледа всичко да е възможно най-леко с минимално триене ,иска се балансиране и олекотяване на движещите се части ,защото работят на по-високи обороти и така нататък.Целта на на всичко написано е да се прочете ,за се извадят изводите и да се подбере най-доброто за целта ,иначе няма смисъл -малко триене=по-бърз мотор ,малко износване=по-малко вървене <<--толова е просто нали?
                          Всичко е физика и теоретично всично написано от мен е вярно=))
                          Тови ми беше мисълта и ти я обясни доста по-точно
                          Иво Георгиев
                          Gworkshop

                          Коментар


                          • До: За веригата....

                            След дискусиите да ви кажа извода,а тои е че ще трябва да си купувам нова.Моята е на половин сезон,а не прилича на нищо.Разтеглена е като сопол, Естественно зъбаците и те са на гъс.И извода е че бате Петъо ще олекне с около 200-250 кинта.Това е положението ако си бях избрал да играя шах пък ще са ми скъпи пешките

                            Коментар


                            • От: За веригата....

                              Здравейте!
                              Аз чесно казано си мажа веригата с графитна грес.Много съм доволен от нея.Спрейовете са ми скъпи,пък и съм сигурен ,че са толкова ефективни колкото и греста.
                              Поздрави!

                              Коментар


                              • От: За веригата....

                                Първоначално публикуван от ludau Преглед на мнение
                                Здравейте!
                                Аз чесно казано си мажа веригата с графитна грес.Много съм доволен от нея.Спрейовете са ми скъпи,пък и съм сигурен ,че са толкова ефективни колкото и греста.
                                Поздрави!
                                Не я мажеш - цапаш я!
                                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X