Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кой какво си е скалъпил сам ???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Дини - не те убеждавам, че това е най- добрата моторетка. Просто тогава карахме това...
    Освен това, благодарение на тях се научихме и да ремонтираме))
    За фара и за шпонката на маховика съм съгласен с теб. Със скоростите никога не съм имал ядове...
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #47
      Скорости има три типа! Едните са със сачми - те включват най-добре, но засметка на това се наблюдава факта, който споменах - изкючват тогава когато най-нетрябва да падаш....
      Втория тип е със щифтове наместото на съчмите! Те са най-устойчиви от страна на изкючване, но засметка на това прехвърлянето от 1 на 3-та си е ежеминутно...
      Третия тип са най-глупавия! Там е с един щифт, за който съм сасъпал бургии, толкова колкото ти сигурно неси виждал , защото опашките им бяха най-подходящото... При тях тогава когато най-неискаш да падаш щифта се чупи и ....
      Незнам ти как си карал, то си искуство и да чупиш! Но аз съм карал симсонка 3 скорости с турбинка и в момента я имам! Това ми е бил първия от 10-те ретро моторетки, който съм имал! Карахме съвместно с това балканче... едното се чупеше всеки ден! Аз със симсонката мога да ти покажа тридесет годишно бутало, което смених, защото имах ново, но то беше просто без драскотина...! Качвал съм баири на който балканчето в 90% от случаите исключваше! Незнам дали си идвал във Враца, но там има един балкан леденика! След всяко изкачване буталоото на балканчето плачеше за ново барабар със сегментите! Единстеното хубаво което има този мотор е много лют цилиндар, който чупи бутала и сегменти и му няма нищо, и другото е оста която са сложили на задната спирачка вместо жило и то не на всички модели ми само на по-новите!
      Абе с две думи учиш се да бъдеш майстор наистина!!!
      4ао
      Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

      Коментар


      • #48
        Абе така си е - ама пусти сантимент)))
        Това с бургиите го знам, но лично аз не съм имал проблем точно с това
        Имал съм и една Явичка с хоризонтален цилиндър и още си я имам и работи безотказно. Ама пустите балканчета ставаха много за "лифтинг"))
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #49
          ето каква антика открих през уйкенда като карахме покрай язовир Стамболийски

          задната му гума е чисто нова при това
          запазено е, не е карано доста време

          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

          Коментар


          • #50
            Открих огромна повреда !
            .......Лепенката със орела е за смяна ! ....
            [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
            [/FONT]________________________________________
            [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
            [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
            [/CENTER]
            [/CENTER]

            Коментар


            • #51
              ще поръчам от техносел комплект лепенки и кожа за седалката
              Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

              Коментар


              • #52
                До: Кой какво си е скалъпил сам ???

                дини не съм съгласен имал сам балканче година и нещо сам го карал без 1 ремонт звучи невервятно но да ти кажа на квот си попаднеш понякога съм си копувал 2 едни и съши неща и 1то държи повече от другото и е по добро ....сега си взех 1 тула за която също казват че е голям боклук но ще видиме като я покарам 2-3 години за да съм сигурен в думите си както за балканчето
                а за темата ви показвам няколко снимки на уникати които ми хванаха окото надявам се да ви дадат добри идея за ваще бъдещи проекти

                3 балканчета 1 иж 350 и 1 пиаджо
                Прикачени файлове

                Коментар


                • #53
                  До: Кой какво си е скалъпил сам ???

                  Брей, много интересна тема тая бе

                  Мисля, че и аз имам какво да покажа (но сътворено от баща ми и негови приятели навремето), само трябва да прилъжа баща ми да си даде снимките за да ги сканирам, че за момента нещо се опъва
                  Например неговия MZ трофи 250 кубика повдигнат отзад и отпред, като отпред на оригиналната чупеща вилка бе присадена 21 цола кросова капла заедно с гума и спирачния апарат от ЧЗ 125 крос. Виждам в по-горните постове, че има ИЖ, направен с централен амортисьор - да, ама един приятел го беше направил пак с централен, НО с лостов механизъм (кокали ли му викате, не знам), не като тоя ИЖ, който е като първите кросови Ямахи
                  При повдигането отзад на МЗ-та баща ми имаше също проблем с късането на веригата, основно на скокове - това се обусляваше от следното: понеже амортисьорите бяха удължени, налага се и удължаване на веригата, тъй като хода на вилката става по-голям, вследствие на което когато мотора е без ездач веригата е много хлабава, и трябва водач с ролки, когато обаче ездача седне веригата малко се изпъва, а на скок доста се изпъва, при което се къса. Ако се направеше веригата при максимално опънато положение така, че да не се скъса, като не е на скокове пък ставаше много хлабава и се откачаше и прочие. Проблема основно идва от разстоянията между преден зъбак (разстоянието А на картинката), оста на задната вилка (шарнира демек) и задния зъбак - та този триъгълник при модерните мотори е по друг начин, т.е. разстоянието от предния зъбак до шарнира на задната вилка е много малко, зъбака е почти до оста, и по този начин почти не се променя дължината на веригата в различните степени на сгънатост на амортисьора (опитах се да го нарисувам, не знам дали се е получило ( вж прикачения файл)).


                  А за балканчетата какво да кажа, аз имам сравнително малък стаж с балканче, защото ми писна от него и го зарязах, с Карпати имам доста голям стаж и като цяло пък съм много доволен от Карпатито, съединителя се счупи още в началото, но баща ми го завари и заспа, така го и продадох, след като накрая му сринах скоростите
                  С баща ми сглобихме едно Балканче от части на тавана и от приятели това-онова, в напълно оригинален вид (само кранчето за бензина беше от МЗ, защото нямах друго под ръка), рамката боядисахме черна, а иначе всичко друго червено, стана супер. Ел инсталацията аз си я правих сам, гледайки от книжката за обслужването на балканчето. Карах го едно лято без почти никакви грижи, механизъма за скоростите баща ми го беше занитил (беше със една сачма, която ходи по една назъбена плочка отгоре под карбуратора), проблеми със скоростите нямах, защото ги включвах без съединител, иначе беше ужас На второто лято обаче както си вървеше, Балканчето изведнъж изгасна и това му беше - сменях свещи, магнети, всичко, неще и неще да запали, и сега си е така даже, стои си под плевнята и нищо. Оттогава му се разсърдих задето така неочаквано ме предаде и не съм го поглеждал Баща ми има много голям стаж с Балканче (още от ученик, първото балканче си го е събирал от части, двигателя са го запалили в квартирата на стълбите, така само двигателя, защото още е нямал рамка и останалите работи), учел е в Ловеч и винаги като е пътувал Ловеч-Априлци в чантата си е носел още почти цял двигател, защото почти винаги се е налагало по нещо да сменя по пътя (включително и цепене на двигател в една канавка на сянка под един мост ).
                  Но пък иначе ако не са били тези балканчета как сега ще сме така технически грамотни, а?
                  Прикачени файлове
                  Последно редактирано от HD; 30-07-08, 09:52.
                  Hristo Draganov
                  http://htftp.domainbg.com/HD/

                  И аз искам България чиста ! ! !

                  Коментар


                  • #54
                    До: Кой какво си е скалъпил сам ???

                    Първоначално публикуван от MM Преглед на мнение
                    Като гледам всеки е творил предимно на млади и бедни години. С тази снимка така ме върна в детството ми... При мен предницата се вадеше на всяко 10то вдигане на задна.
                    Един пък комшия си беше монтирал перка на магнета (турбина ) и въздуховод до цилиндъра... така на 1ва по баирите се охлаждаше перфектно

                    Коментар


                    • #55
                      До: Кой какво си е скалъпил сам ???

                      Ето какво сглобих аз:
                      двигател от МЗ трофи 175+рама от Коверовец+електронно от Карпати+резервоар от ЧЗ(не знам от какъв модел, но е с две кранчета) + кърборатур от МЗ 151 + предница от балканче+1 заден аморисьор е от МЗ ЕТЗ ,а другият е от балканче (мисля) = честно казано съм изненеадан от резултата: пали от място (няма даже лула на свещта ). Странно защо на но на пръва не може да се изправи ,а когато включа на втора и подам по рязко газ си вдига предницата на около 40 см.?! Получи се доста лек мотор в сравнение с оригиналният МЗ трофи.
                      Прикачени файлове
                      Кольо Динев

                      Коментар


                      • #56
                        До: Кой какво си е скалъпил сам ???

                        Първоначално публикуван от racer92 Преглед на мнение
                        Ето какво сглобих аз:
                        двигател от МЗ трофи 175+рама от Коверовец+електронно от Карпати+резервоар от ЧЗ(не знам от какъв модел, но е с две кранчета) + кърборатур от МЗ 151 + предница от балканче+1 заден аморисьор е от МЗ ЕТЗ ,а другият е от балканче (мисля) = честно казано съм изненеадан от резултата: пали от място (няма даже лула на свещта ). Странно защо на но на пръва не може да се изправи ,а когато включа на втора и подам по рязко газ си вдига предницата на около 40 см.?! Получи се доста лек мотор в сравнение с оригиналният МЗ трофи.
                        Колега тия амортесиори предните от какво савижда ми се много твърдо окачване да има мотора

                        Коментар


                        • #57
                          До: Кой какво си е скалъпил сам ???

                          Балканчето е като жена иска малко нежнос за да го имаш(неможе урболишката)Подкрепям напълно колегата Scrapheap никакви ядове.
                          +1
                          "Винаги правя това, което не мога, за да мога да се науча да го правя. "о8894оЗ81З

                          Коментар


                          • #58
                            До: Кой какво си е скалъпил сам ???

                            Първоначално публикуван от ivo_KLR Преглед на мнение
                            Колега тия амортесиори предните от какво савижда ми се много твърдо окачване да има мотора
                            Ми амартисьорите в случая служат само да държат предното колели!
                            Но все пак ходът им е цели 2 см.
                            П.С. Мисля че са от балканче. Един дядо ми ги даде, ама не питах от какво са, защото на харизано магаре зъбите не се търсят!
                            Кольо Динев

                            Коментар


                            • #59
                              До: Кой какво си е скалъпил сам ???

                              Първоначално публикуван от racer92 Преглед на мнение
                              П.С. Мисля че са от балканче. Един дядо ми ги даде, ама не питах от какво са, защото на харизано магаре зъбите не се търсят!
                              Ц, май не са от Балканче - не се вижда много добре от снимката, но на Балканчето доколкото си спомням долната част влиза в горната, т.е. един вид "обърната" предница (а забележете на кросовите мотори това колко късно навлезна ), а на тези горната част влиза в долната (като на почти всички соц машини) - тези амортисьори може да са от Балкан 250 кубика, или от Ковровец например, но не и от Балканче 50 кубика.

                              И ако приемеш един съвет от мен - сложи предни амортисьори с повече ход (мога да ти препоръчам от ИЖ - верно не държат масло много много, но пък иначе са много здрави ), защото така едно че возията е супер кофти (а и оттам ти се изморяват ръцете много повече), и второ, че дава доста зор на лагерите (и на предната главина, и на кормилото (при тройника)). От такава почти блокирала предница се е случвало да се поскъса и рамката , особено ако правиш скокове доста.

                              П.П. А таз манивела що така си я вързал бе? То е ясно защо, просто въпроса е риторичен
                              Вземи си купи една нова пружина за манивелата, сменя се сравнително лесно, само трябва да свалиш този левия капак на двигателя, и тя манивелата се закачаше на него с едно ушенце доколкото си спомням
                              Hristo Draganov
                              http://htftp.domainbg.com/HD/

                              И аз искам България чиста ! ! !

                              Коментар


                              • #60
                                До: Кой какво си е скалъпил сам ???

                                Някой знае ли каде по дяволите мога да да намеря такава пружина? Аз все пак този мотор не го карам много много, защото предпочитам фабричното т.е. SIMSON S51 . A иначе тази генна модификация която съм направил е един експеримент.
                                P.S. Търся си ендуро до 125 cc по възможност 4-тактово. Спрял съм се на honda xl 125, някой ако има за продан да пише!
                                Кольо Динев

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X