От: Въпроси за Доминатор
Здравейте, да подновим темата ... има тема за маслата на 4Т ендурата, но не е писано отдавна, ясно е че има значение дали е въздухарка или с водно, на колко километра е мотора и че маслата от едно време не са същите като сегашните, затова ще попитам с какво масло карате ДОМИНАТОРА си и защо с такова? На моя последно му долях 10w50, но гледам по мануала и най-ми се нрави като че ли 20w50 според температурите когато ще го карам. Един колега във форума беше писал че само долива без да го сменя и като гледам как маслото ми изчезна на щеката след 4-5 резервоара в гората без да пуши особено, може да мина на неговия вариант - само с доливане(май така е правил и стария собственик, макар че не го е карал много). Каква е опасността за двигателя при такъв вариант с доливане и ако ми препоръчате смяна какво да бъде, филтри има ли, кое как се сменя, за какво да се внимава? Мануалите са с лоши снимки, а и английския трябва да вдяваш, та затова питам.....
П.П. Забравих да се похваля с новата си саморъчно направена стойка

Здравейте, да подновим темата ... има тема за маслата на 4Т ендурата, но не е писано отдавна, ясно е че има значение дали е въздухарка или с водно, на колко километра е мотора и че маслата от едно време не са същите като сегашните, затова ще попитам с какво масло карате ДОМИНАТОРА си и защо с такова? На моя последно му долях 10w50, но гледам по мануала и най-ми се нрави като че ли 20w50 според температурите когато ще го карам. Един колега във форума беше писал че само долива без да го сменя и като гледам как маслото ми изчезна на щеката след 4-5 резервоара в гората без да пуши особено, може да мина на неговия вариант - само с доливане(май така е правил и стария собственик, макар че не го е карал много). Каква е опасността за двигателя при такъв вариант с доливане и ако ми препоръчате смяна какво да бъде, филтри има ли, кое как се сменя, за какво да се внимава? Мануалите са с лоши снимки, а и английския трябва да вдяваш, та затова питам.....
П.П. Забравих да се похваля с новата си саморъчно направена стойка
За вискозитета в целия свят е приета класификацията по SAE. За експлоатационното равнище съществуват две класификации:
За летните масла критерият за принадлежност към съответния клас е кинематичният вискозитет , определен при 100 градуса по Целзий за всички класове. Колкото цифрата с която маслото се означава е по голяма, толкова маслото е по-гъсто и може да се използва при по-високи температури. В нашата страна при лятна експлоятация най-подходящи са едносезонните масла от клас 30 и всесезонните масла от клас 40.
МАСЛАТА ЗА БЕНЗИНОВИ ДВИГАТЕЛИ се обозначават с буквата S. Първият експолоатационен клас -SA, е бил за моторно масло без присадки. С течение на годините буквите са се придвижвали по азбуката- SB, SC, SD, SF, и сега отчитат повишаването на качеството на маслата. Днес в света е постигнато експлоатационното ниво SG с маслото на Visco 2000 Plus, което отговаря на най-модерните изисквания към този род продукти. То е подходящо както за бензинови така и за дизелови двигатели със стандартно захранване или с свръх пълнене, въобще за всеки вид двигател. Най-новото масло, маслото с експлоатационен клас SH, все още се произвежда от фирмата "BP" с марка Visco 5000. В скоро време се очаква и други фирми да поснат на пазара масло със същото експлоатационно качество.
Съгласно изискванията на международните стандарти, на всяка опаковка моторно масло освен търговското наименование, се изписва и техническото наименование на маслото по съответните класификции. Върху тубичката може да открием цифрените и буквените означения на вискозитетната класификация по SAE и на класификацията по експлоатационно равнище- по API или ССМС.
Течност, която има сравнително висока устойчивост срещу изтичане може да се характеризира, като вискозна. Например медът има по-висок вискозитет от водата при една и съща температура. Висококачествените масла запазват вискозитета си стабилен при различни температура и условия на използване в продължение на по-дълъг период от време.
Коментар