Дойде време и аз да пусна такава тема в форума, понеже на много места стана на въпрос как да го нагодя тоз пусти мотор, че да върви както трябва, за това сега предлагам тук в тази тема всеки да спомогне за стягането на тази машина и настройките и, които трябва да се направят, за да бъде годен самия мотор дори за състезание, макар, че изобщо не си вдъхвам надежди за успешен завършек при евентуално участие в някакво такова състезание от кръга на ендурото тази година...
От всички Вас очаквам идеи предложения и решения, на евентуално най-ниска цена и най-високо качество разбира се отговарящо на цената, защото сега като ви кажа какъв ми е лимита ще се шашнете тотално, но въпреки всичко ще го кажа, и той е 160 лв. за 2 месеца, 80 единия и 80 другия ...
Мерака е голяма работа, а и както е тръгнало е ясно, че няма да си взема свестен мотор, за да се пусна и да си участвам както си му е реда, та мисля да се пробвам с МЗ-та (ако някой ме пусне изобщо
)
Не вярвам това да е правено до сега във ендуро състезания в България, били те официални или не официални, та май май аз ще съм първото диване направило тази простотия от мерак, но все пак няма какво да се прави, мерака както казах е голяма работа !
Тази седмица ще направя една фото сесия на мотора и на неговите части, конкретно да придобиете представа кое със какво може да се смени, поправи и подобри !
Сега ще изброя кое съм намислил да сменям и да оправям и от кое съм доволен..
--------------------------
ЧАСТИ ЗА СМЯНА :
--------------------------
- Верига (МЗ-това стъпка мисля да взема на метър и ще ми излезе някаде 16-17 лв. а ако си взема оригинална ще е 22 лв. .Мисля, че е слабичка за газта и начина по който я давам на мотора, но ако е нова и качествена ще кара..)
- Заден пиньон (Венеца е 35 лв. (51 зъба) и е цяла отливка понеже е от ЯВА каплата, а венците за тези капли са цели отливки.)
- Гуми (Дават ги хубави гуми за по 32 лв. кросови, но тъй като са ми обещали 1 гума и аз ще си взема задна а предната ще си купя смятам, че ще съм на далавера)
- Окачване (Моята предница все още не съм си играл да сменям масла и глупости 1-во от страх да не я прецакам още повече от това, което е момента(т.е. едно нищо - камък) и 2-ро от мързел
надявам се да дадете конкретни предложения какво да правя по тази част. Колкото до задните амортисиори мисля, че и те са за смяна, много са твърди и мисля, че задържат, но не текат нито предните, нито задните амортисьори !)
---------------------------------------------------------------------
Това са нещата от най най най голяма необходимост, за да бъде мотора що годе в добра "външна" изправност както аз казвам
Други второстепенни неща за нагласа са Карбуратор (добра настройка + почистване + слагане на филтър (мисля да сложа един от старите симсони, които са кръговидни и са нещо като фуния в най широкия край има нещо като филтър и след филтъра едно капаче с дупки , което е с пластина която има нещо като външна "ръчка" която след като раздвижиш пластината се намества по дупките и ограничаваш количеството на въздух според предпочитанията на мотора и естествено обстоятелствата..) сигменти евентуално, защото според мен са отишли вече почти.. или може би на мен така ми се струва..
Друга също много важна част е теглото на мотора....
Аз лично съм 63-4 кг. а мотора е към 150-160 кг !
Вдигам по лесно ИЖ Юпитер 90-та година отколкото моя, понеже и центъра на тежеста му е проклинуемо висока
Друга важна подробност е, че го карам без предна спирачка което смятам че е недопустимо ако тръгнеш по на състезание, че и не само а и дори само на едно по приятно траялско каране макар, че с тази машина траял е дума почти непозната, но се случват и такива моменти, колкото и да е невероятно..
-------------------------
СМЕНЕНИ ЧАСТИ :
-------------------------
- Колянов вал (така каза предишния собственик, каза че е немски !)
- Бутало (Така каза предишния собственик, също каза че е немско, със 3 сигмента е !)
- Валове на скоростите (Те са сигурни, защото аз съм ги сменял и са чисто нови !)
- Зъбчатки на скоростите (Всичките мисля че ги смених понеже го купих на безбожно голяма цена и след 20 минути мотора блокира в близкото деренце кадето карам по принцип)
- Дискове на съединителя (всичките дискове са сменени !)
- Преден венец (Чисто нов мисля, че беше немски 17 зъба МЗ-това стъпка )
- Масло (Аз лично сложих по-рядко масло в мотора, за да може да се смазва по добре съединителя, понеже на тези мотори съединителя им е голям проблем и става кофти когато се изтъркат дисковете не съм сигурен за марката, но ще ви кажа след като я видя (беше черна туба от 1 литър със сини и червени букви !))
- Свещ (Взел съм си нова от 1,50 лв.
ВАЗ или ВМЗ беше, ще излъжа ако кажа с точност
)
-----------------------------------------------------------
Друго не се сещам момчета, дайте идеи какво да снимам в общи линии за да добиете представа кое може да се улекоти и кое не..
Ауспуха също така смятам да го срежа а не да го кривя, защото ще сваля малко от теглото на самия мотор, което е доста важно и е една от основните ми цели..
Забравих да кажа, че предния венец е 17 зъба а задния ще е 51, стъпката е МЗ-това !
Очаквам идеи и пред от вас, ако искате да погледате малко шоу на Стара Загора със тоя звяр
От всички Вас очаквам идеи предложения и решения, на евентуално най-ниска цена и най-високо качество разбира се отговарящо на цената, защото сега като ви кажа какъв ми е лимита ще се шашнете тотално, но въпреки всичко ще го кажа, и той е 160 лв. за 2 месеца, 80 единия и 80 другия ...
Мерака е голяма работа, а и както е тръгнало е ясно, че няма да си взема свестен мотор, за да се пусна и да си участвам както си му е реда, та мисля да се пробвам с МЗ-та (ако някой ме пусне изобщо
Не вярвам това да е правено до сега във ендуро състезания в България, били те официални или не официални, та май май аз ще съм първото диване направило тази простотия от мерак, но все пак няма какво да се прави, мерака както казах е голяма работа !
Тази седмица ще направя една фото сесия на мотора и на неговите части, конкретно да придобиете представа кое със какво може да се смени, поправи и подобри !
Сега ще изброя кое съм намислил да сменям и да оправям и от кое съм доволен..
--------------------------
ЧАСТИ ЗА СМЯНА :
--------------------------
- Верига (МЗ-това стъпка мисля да взема на метър и ще ми излезе някаде 16-17 лв. а ако си взема оригинална ще е 22 лв. .Мисля, че е слабичка за газта и начина по който я давам на мотора, но ако е нова и качествена ще кара..)
- Заден пиньон (Венеца е 35 лв. (51 зъба) и е цяла отливка понеже е от ЯВА каплата, а венците за тези капли са цели отливки.)
- Гуми (Дават ги хубави гуми за по 32 лв. кросови, но тъй като са ми обещали 1 гума и аз ще си взема задна а предната ще си купя смятам, че ще съм на далавера)
- Окачване (Моята предница все още не съм си играл да сменям масла и глупости 1-во от страх да не я прецакам още повече от това, което е момента(т.е. едно нищо - камък) и 2-ро от мързел
---------------------------------------------------------------------
Това са нещата от най най най голяма необходимост, за да бъде мотора що годе в добра "външна" изправност както аз казвам

Други второстепенни неща за нагласа са Карбуратор (добра настройка + почистване + слагане на филтър (мисля да сложа един от старите симсони, които са кръговидни и са нещо като фуния в най широкия край има нещо като филтър и след филтъра едно капаче с дупки , което е с пластина която има нещо като външна "ръчка" която след като раздвижиш пластината се намества по дупките и ограничаваш количеството на въздух според предпочитанията на мотора и естествено обстоятелствата..) сигменти евентуално, защото според мен са отишли вече почти.. или може би на мен така ми се струва..
Друга също много важна част е теглото на мотора....
Аз лично съм 63-4 кг. а мотора е към 150-160 кг !
Вдигам по лесно ИЖ Юпитер 90-та година отколкото моя, понеже и центъра на тежеста му е проклинуемо висока
Друга важна подробност е, че го карам без предна спирачка което смятам че е недопустимо ако тръгнеш по на състезание, че и не само а и дори само на едно по приятно траялско каране макар, че с тази машина траял е дума почти непозната, но се случват и такива моменти, колкото и да е невероятно..
-------------------------
СМЕНЕНИ ЧАСТИ :
-------------------------
- Колянов вал (така каза предишния собственик, каза че е немски !)
- Бутало (Така каза предишния собственик, също каза че е немско, със 3 сигмента е !)
- Валове на скоростите (Те са сигурни, защото аз съм ги сменял и са чисто нови !)
- Зъбчатки на скоростите (Всичките мисля че ги смених понеже го купих на безбожно голяма цена и след 20 минути мотора блокира в близкото деренце кадето карам по принцип)
- Дискове на съединителя (всичките дискове са сменени !)
- Преден венец (Чисто нов мисля, че беше немски 17 зъба МЗ-това стъпка )
- Масло (Аз лично сложих по-рядко масло в мотора, за да може да се смазва по добре съединителя, понеже на тези мотори съединителя им е голям проблем и става кофти когато се изтъркат дисковете не съм сигурен за марката, но ще ви кажа след като я видя (беше черна туба от 1 литър със сини и червени букви !))
- Свещ (Взел съм си нова от 1,50 лв.
-----------------------------------------------------------
Друго не се сещам момчета, дайте идеи какво да снимам в общи линии за да добиете представа кое може да се улекоти и кое не..
Ауспуха също така смятам да го срежа а не да го кривя, защото ще сваля малко от теглото на самия мотор, което е доста важно и е една от основните ми цели..
Забравих да кажа, че предния венец е 17 зъба а задния ще е 51, стъпката е МЗ-това !
Очаквам идеи и пред от вас, ако искате да погледате малко шоу на Стара Загора със тоя звяр

но все пак след като го направя ще разберете за какво става въпрос.. за сега само с идеите продължавайте и със въпросите... 
Коментар