Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подготовка на МЗ ТС 250 за "спортен сезон"...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подготовка на МЗ ТС 250 за "спортен сезон"...

    Дойде време и аз да пусна такава тема в форума, понеже на много места стана на въпрос как да го нагодя тоз пусти мотор, че да върви както трябва, за това сега предлагам тук в тази тема всеки да спомогне за стягането на тази машина и настройките и, които трябва да се направят, за да бъде годен самия мотор дори за състезание, макар, че изобщо не си вдъхвам надежди за успешен завършек при евентуално участие в някакво такова състезание от кръга на ендурото тази година...
    От всички Вас очаквам идеи предложения и решения, на евентуално най-ниска цена и най-високо качество разбира се отговарящо на цената, защото сега като ви кажа какъв ми е лимита ще се шашнете тотално, но въпреки всичко ще го кажа, и той е 160 лв. за 2 месеца, 80 единия и 80 другия ...
    Мерака е голяма работа, а и както е тръгнало е ясно, че няма да си взема свестен мотор, за да се пусна и да си участвам както си му е реда, та мисля да се пробвам с МЗ-та (ако някой ме пусне изобщо )
    Не вярвам това да е правено до сега във ендуро състезания в България, били те официални или не официални, та май май аз ще съм първото диване направило тази простотия от мерак, но все пак няма какво да се прави, мерака както казах е голяма работа !
    Тази седмица ще направя една фото сесия на мотора и на неговите части, конкретно да придобиете представа кое със какво може да се смени, поправи и подобри !
    Сега ще изброя кое съм намислил да сменям и да оправям и от кое съм доволен..

    --------------------------
    ЧАСТИ ЗА СМЯНА :
    --------------------------

    - Верига (МЗ-това стъпка мисля да взема на метър и ще ми излезе някаде 16-17 лв. а ако си взема оригинална ще е 22 лв. .Мисля, че е слабичка за газта и начина по който я давам на мотора, но ако е нова и качествена ще кара..)

    - Заден пиньон (Венеца е 35 лв. (51 зъба) и е цяла отливка понеже е от ЯВА каплата, а венците за тези капли са цели отливки.)

    - Гуми (Дават ги хубави гуми за по 32 лв. кросови, но тъй като са ми обещали 1 гума и аз ще си взема задна а предната ще си купя смятам, че ще съм на далавера)

    - Окачване (Моята предница все още не съм си играл да сменям масла и глупости 1-во от страх да не я прецакам още повече от това, което е момента(т.е. едно нищо - камък) и 2-ро от мързел надявам се да дадете конкретни предложения какво да правя по тази част. Колкото до задните амортисиори мисля, че и те са за смяна, много са твърди и мисля, че задържат, но не текат нито предните, нито задните амортисьори !)
    ---------------------------------------------------------------------

    Това са нещата от най най най голяма необходимост, за да бъде мотора що годе в добра "външна" изправност както аз казвам
    Други второстепенни неща за нагласа са Карбуратор (добра настройка + почистване + слагане на филтър (мисля да сложа един от старите симсони, които са кръговидни и са нещо като фуния в най широкия край има нещо като филтър и след филтъра едно капаче с дупки , което е с пластина която има нещо като външна "ръчка" която след като раздвижиш пластината се намества по дупките и ограничаваш количеството на въздух според предпочитанията на мотора и естествено обстоятелствата..) сигменти евентуално, защото според мен са отишли вече почти.. или може би на мен така ми се струва..
    Друга също много важна част е теглото на мотора....
    Аз лично съм 63-4 кг. а мотора е към 150-160 кг !
    Вдигам по лесно ИЖ Юпитер 90-та година отколкото моя, понеже и центъра на тежеста му е проклинуемо висока
    Друга важна подробност е, че го карам без предна спирачка което смятам че е недопустимо ако тръгнеш по на състезание, че и не само а и дори само на едно по приятно траялско каране макар, че с тази машина траял е дума почти непозната, но се случват и такива моменти, колкото и да е невероятно..

    -------------------------
    СМЕНЕНИ ЧАСТИ :
    -------------------------

    - Колянов вал (така каза предишния собственик, каза че е немски !)

    - Бутало (Така каза предишния собственик, също каза че е немско, със 3 сигмента е !)

    - Валове на скоростите (Те са сигурни, защото аз съм ги сменял и са чисто нови !)

    - Зъбчатки на скоростите (Всичките мисля че ги смених понеже го купих на безбожно голяма цена и след 20 минути мотора блокира в близкото деренце кадето карам по принцип)

    - Дискове на съединителя (всичките дискове са сменени !)

    - Преден венец (Чисто нов мисля, че беше немски 17 зъба МЗ-това стъпка )

    - Масло (Аз лично сложих по-рядко масло в мотора, за да може да се смазва по добре съединителя, понеже на тези мотори съединителя им е голям проблем и става кофти когато се изтъркат дисковете не съм сигурен за марката, но ще ви кажа след като я видя (беше черна туба от 1 литър със сини и червени букви !))

    - Свещ (Взел съм си нова от 1,50 лв. ВАЗ или ВМЗ беше, ще излъжа ако кажа с точност )
    -----------------------------------------------------------

    Друго не се сещам момчета, дайте идеи какво да снимам в общи линии за да добиете представа кое може да се улекоти и кое не..
    Ауспуха също така смятам да го срежа а не да го кривя, защото ще сваля малко от теглото на самия мотор, което е доста важно и е една от основните ми цели..
    Забравих да кажа, че предния венец е 17 зъба а задния ще е 51, стъпката е МЗ-това !

    Очаквам идеи и пред от вас, ако искате да погледате малко шоу на Стара Загора със тоя звяр
    [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
    [/FONT]________________________________________
    [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
    [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [/CENTER]

  • #2
    Пич,шапка свалям пред ентусиазма ти!!!
    Минал съм по тоя път,по който ти вървиш(но за щастие за по-кратък период от време) и знам колко тежко е да гледаш,че всички около теб,финансово обезпечени,добри карачи или некадърници,са се уредили с хубави машини,а ти гледаш,радваш се ,вземеш от някой приятел мотора за едно кръгче и после като се качиш на твоя го намразваш!!! Аз също съм с малко опит в бранша! Едва на 19 години съм,но съм благодарен че можах да си позволя такъв лукс дори от най-ниско ниво!!!
    А за това,което искаш да направиш,вярвам,че ще стане,защото имаш много голямо желание! С акъл много,много не мога да ти помогна,щото аз МЗ-тка никога не съм карал!!!
    А що се отнася до състезанията тръпката можеш да я усетиш,стига да те допуснат,Независимо с какъв мотор си! Вярвай ми!!!

    УСПЕХ!!!
    "Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
    А+
    LZ1DRZ

    Коментар


    • #3
      Браво, Даниеле! Бая си понаписал, което е много добре. Аз лично ти предлагам, да направиш следното! Първо си оправи окачването и тунинговай ауспуха, 'щото ще го издъниш някъде. Нисък е! Сложи едни хубави гуми и след това мисли за другите неща.

      Коментар


      • #4
        За Стара Загора направо му откачай ауспуха, че и без това ще го оставиш на някое дърво!
        Айде да отиваме да караме, страхотен ден е днес
        Ендурото и сексът не са шега работа !
        -------------
        Животът се измерва с броят на издишванията !

        http://sixdayscrazyjob.com
        http://crazy-job.com

        Коментар


        • #5
          Приятелю, умната с рязянето на ауспуха, че да не го "пресушиш" Може да го вдигнеш малко със втулки на предницата и изместване на местата на задните амортесьори. Помисли и за нещо под двигателя, че той е като гол охлюв отдолу.
          Живей за всеки дъх!

          Коментар


          • #6
            Мисля че за качествено каране в гората на този мотор, са му нужни:
            Хубави амортисьори и хубави спирачки. Е и гуми но те са си задължителни макар че много зависи на какъв терен ще караш ако е сухо може и с галоши да се пробваш.
            Проблема на МЗ-то е наистина много тежката рамка, и вобще много високия център на тежестта. На моето с баща ми перди години му сменихме предницата, всъщност докато се стигне до този си вариант мина през няколко преработки, първото на струг се прави втулка която удължава предницата с около 8-10см., след това сложихме предница от ЧЗ крос, и в окончателния си вариант сега е с предница отнякакво старо ендуро. Задните амортисьри се лекуват като се режат под ушите за захващането и се удължават с 2-3см. от което обаче стават много твърди, в момента от всичко направено от нас мотора се държи много по-нестабилно отколкото в началото, предницата е страхотна и поема удърите без проблем преодолява всяка неравност, но стигне ли до задницата понеже е много твърда и те рита в за.ка. А и изправянето на мотора е доста по-трудно в завой, да не говорим ако е зивън пътя. Мисля че варианта с ЧЗ-та предница е най удачен не е прекалено висок, но пък това си е предница за състезания и поема всичко без да протестира.
            За да олекотиш мотора единствения вариант е да смениш рамката, защото оригиналната няма как да се ореже(е има вариант да попробиеш някоя друга дупка под резервоара, така се олекотяват и някои коли за състезания, обаче аз лично не бих го направил), да смениш резервоара с по-малък, седалката също(не ти трябва място за втори човек така или иначе).
            Има два вида гърнета при МЗ-тата едното май беше точно при ТС-а то е толкова дълго че стърчи зад гумата, другото е от новите ЕТЗ, то е малко по-късо. Продават се оригинални(тунигови)гърнета със заглушител и цафара, доста са добри обаче е много трудно да намериш втора ръка, а в магазина се устиха че няма алтернатива и ги вдигнаха към 70лв. струват(бяха 45-50). Следващата седмица ще снимам какво сме направили с нашия заглушител:разширител от КТМ, и цафара от Хонда, обаче ефекта е плачевен, всъщност в моменат МЗ-то върви по-малко, харчи повече, но за сметка на това изглежда по-добре и бръмчи по истинско
            Относно задния пиньон не е нужно да купуваш нов, можеш да отидеш при някой стругар да ти отнеме стария зъбак и да ти настави нов по-голям, виждал съм така направяни и работят, защото оригинално не съм сигурен дали има достатъчно голям заден пиньон, който да отговаря на нуждите ти.
            Какви са размерите на гумите ти, защото на моето оргинално е 16/18 а сега е 18/21 със сменен заден шарнир(по-дълъг)и сменен обръч, за по-широка гуам отзад.
            Айде следващата седмица ще направя някоя друга снимка за да видиш аз как съм решил някой от проблемите на МЗ-то, винаги е по-добре да се учиш от грешките на другите, а и е по-евтино

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Петър Манолев
              ...Аз лично ти предлагам, да направиш следното! Първо си оправи окачването и тунинговай ауспуха, 'щото ще го издъниш някъде. Нисък е! Сложи едни хубави гуми и след това мисли за другите неща.
              Манолев, окачване търся, знаеш от колко много време и не случайно му обръщам толкова голямо внимание, защото си карал мотора и знаеш какво представлява !
              Колкото до ауспуха както и Жоро видях, че е споменал, че е нисък, според мен не е нисък, но все пак ще го извия нагоре, и може би ще го скъся малко, но има един проблем според мен и той е именно ламарината, от която е направен ауспуха (много е тънка до колкото знам) и смятам, че няма да може да се завари по тоя начин, който искам аз със обикновен електрожен, защото ще се разтопи, понеже този, с който разполагам е доста силничък и просто предполагам, че ще го стопя докъто го заварям, има едни такива подобни на електрожени, но са с нещо като тънки пирончета на върха и са за много по-прецизна работа, обаче работата е, че не познавам такъв човек, но мисля, че сега се сещам за един, който може да ми свърши работа... така че не се притеснявайте...
              Според мен мотора не е толкова нисък колкото си мислите, свидетел за това е самия Петър Манолев, който лично направи едно самостоятелно кръгче с мотора

              Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев
              За Стара Загора направо му откачай ауспуха, че и без това ще го оставиш на някое дърво!
              Айде да отиваме да караме, страхотен ден е днес
              Нали каза, че трасето за Джуниър-а ще е по лесно ???
              Двигателя е около 35-40 см. над земята

              Първоначално публикуван от roumen5
              Приятелю, умната с рязянето на ауспуха, че да не го "пресушиш" Може да го вдигнеш малко със втулки на предницата и изместване на местата на задните амортесьори. Помисли и за нещо под двигателя, че той е като гол охлюв отдолу.
              Спокойно, няма да го преотрязвам, ще отида до един мъж и ще го питам как да го направим той работи при брата на шефа ми като монтьор пък съм му и редовен клиент та се надявам да помогне за тази идея !
              Това за втулките не го разбрах !
              Колкото до тоя "предпазител, за който ми говориш мисля, че имам нещо на ум което ще мога да направя доста професионално и ще се получи доста добре...
              Ще стане нещо като .... тава изрязана в края ... но не точно но все пак след като го направя ще разберете за какво става въпрос.. за сега само с идеите продължавайте и със въпросите...

              Гичев, приятелю, много ще се радвам ако с тебе свършим онази работа с предниците каплите иииииииии окачването като цяло, защото чесно да си кажа най-много на тебе ми е надеждата !
              Идеята е да си намеря ефтина предница, но на изплащане, защото просто нямам средства достатъчно и просто незнам как ще се справя с тоя лимит да си оправя мотора така, че да бъде годен за състезание дори !
              Трябва да си намеря и една дръжка за спирачката предната понеже моя масур е "Бърза газ" чист крос оригинал и нормалната дръжка като я стисна и опира в корпуса на охлюва и предната спирачка на практика става неизползваема... хваща, ама само когато си спрял

              Между другото съжалявам, че няма да мога да ви доставя снимков матерял тази седмица, понеже неможахме да вземем мотора от Кърнаре, защото ремаркето трябваше да се върне утре, а просто няма кой да направи това нещо... та май май ще почакате още седмица..
              Съжалявам много за забавянето !

              ----
              Много моля, нека не разводняваме темата, за да се получи един много добър помощен "доклад" за поправката и вкарването в пътя на такава машина, защото предполагам има много такива като мен, които просто четат форума и не са регистрирани в него и са притежатели на такива машини....
              Та идеята беше да и помогнем само със ценна информация, а останалите мнения... ---> "Общи приказки и простотии"

              ПП. Евгени, благодаря ти приятелю !
              Радвам се, че ме подкрепяш, защото в интерес на истината не се иска само мерак и пари, а и подкрепа, която изобщо не е на последно място, да не говорим пък при мене как стоят нещата
              [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
              [/FONT]________________________________________
              [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
              [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
              [/CENTER]
              [/CENTER]

              Коментар


              • #8
                Приятели одеве видях на Даниел мотора всичко е готово...утре сме в дерето ако е хубаво времетооо.... щял да ми показва колко мн вървял...
                "Опознай Родината за да я обикнеш"

                Коментар


                • #9
                  Ако не е сменил гумите обадете седа погледам малко и аз.Може да направя няколко снимки и да ги пуснем в рубриката с паданията. Шегувам се приятно каране.

                  Коментар


                  • #10
                    Няма шега, няма измама приятели !
                    Утре е ден за даване на яка газ !
                    Баджо ще е фотографа, а аз и още едно момче ще "позираме"

                    Утре очаквайте голям снимков материал със още един ненормалник от махалата освен мене каза, че искал да правим стартова отсечка в калта и аз естествено се навих
                    Карлово Хард Ендуро продължава напред...

                    Следва продължение...

                    ----
                    ПП. Николай, ако искаш сериозно да идваш ще е добре да ми пишеш едно ЛС утре до 09-10:00 часа, че да ти дам координатите ;>
                    [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                    [/FONT]________________________________________
                    [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                    [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                    [/CENTER]
                    [/CENTER]

                    Коментар


                    • #11
                      Ами утре ще е голям ден за КАРЛОВО ХАРД ЕНДУРО ТИЙМ...ще сложим началото на РЕВОЛЮЦИЯТА хихихих Николай ако искаш ела и ти...аз само ще снимам и може да полюпим семчици че после имам работа и нз колко време ще сме... на "пистата"
                      "Опознай Родината за да я обикнеш"

                      Коментар


                      • #12
                        Браво на карловци!

                        С такъв мотор съм карал около 1 година и после стоя в гаража 2 години защото си взех кросак. Минавал съм през доста трудни терени с МЗ-то при това с още един човек отзад. Според мен този мотор става за начинаещи понеже има доста здрав двигател като за соц машина и окачването му е на добро ниво (пак като за соц машина )
                        От това което прочетох ми се струва че най-важното което трябва да се направи на този мотор е да се оправи предната спирачка!!!!! Какъвто и да е мотор, без предна спирачка просто не става за каране. На състезанието в Бистрица си счупих ръчката на спирачката и ви уверявам че после никак не беше лесно за каране.
                        В една друга тема Калин е споменал че повечето хора си мислят че окачването е сложено за да не друса мотора и е много прав. Сигурно за Н-ти път ще го кажа: оправи си наличното окачване. Става лесно. Отваряш, промиваш с бензин, чакаш да поизсъхне и да се оттече, слагаш ново масло и затваряш. При нужда се сменят семерингите.
                        2010 CRF 250 R

                        Коментар


                        • #13
                          Прав е човека не си струва да се хвърлят пари за козметични ремонти при положение че имаш мерак за по модерен мотор ,по добре си стегни този и си го карай с кеф докато си купиш друг.Ако мога да помогна с нещо кажи.

                          Коментар


                          • #14
                            Революция, революция и накрая излагация... отново
                            Деня бе прокълнат за някои а за дриги направо проклет аама проклет...
                            Мотора отново изпрегна и отново съм назад със него !
                            Каквото и да си говорим приятели, няма да стане тоя мотор за да се пусне на състезание ами каквото е, имам мерак, но просто се вижда, че няма да стане !
                            Ще пост-нем някои снимки някой ден като му почна ОТНОВО ремонта понеже ще свалям "оптегач" (виновника за всичко) и ще има рязане със флекс-а най-вероятно, но това ще е някой по-слънчев ден, просто ми писна да се занимавам с тази таратайка и само да вкарвам пари в нея !
                            Тук ме има на един клип и можете да добиете някаква представа за окачването на мотора.. определено ще бъдете шокирани..
                            [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                            [/FONT]________________________________________
                            [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                            [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                            [/CENTER]
                            [/CENTER]

                            Коментар


                            • #15
                              "Таратайката''както виждам не е никак слабичка в сравнение с KTM-чето само иска да се подреже комина и да се свали малко че не и приляга да е толкова висока.Моторчето е супер като за начало.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X