Дойде време и аз да пусна такава тема в форума, понеже на много места стана на въпрос как да го нагодя тоз пусти мотор, че да върви както трябва, за това сега предлагам тук в тази тема всеки да спомогне за стягането на тази машина и настройките и, които трябва да се направят, за да бъде годен самия мотор дори за състезание, макар, че изобщо не си вдъхвам надежди за успешен завършек при евентуално участие в някакво такова състезание от кръга на ендурото тази година...
От всички Вас очаквам идеи предложения и решения, на евентуално най-ниска цена и най-високо качество разбира се отговарящо на цената, защото сега като ви кажа какъв ми е лимита ще се шашнете тотално, но въпреки всичко ще го кажа, и той е 160 лв. за 2 месеца, 80 единия и 80 другия ...
Мерака е голяма работа, а и както е тръгнало е ясно, че няма да си взема свестен мотор, за да се пусна и да си участвам както си му е реда, та мисля да се пробвам с МЗ-та (ако някой ме пусне изобщо )
Не вярвам това да е правено до сега във ендуро състезания в България, били те официални или не официални, та май май аз ще съм първото диване направило тази простотия от мерак, но все пак няма какво да се прави, мерака както казах е голяма работа !
Тази седмица ще направя една фото сесия на мотора и на неговите части, конкретно да придобиете представа кое със какво може да се смени, поправи и подобри !
Сега ще изброя кое съм намислил да сменям и да оправям и от кое съм доволен..
--------------------------
ЧАСТИ ЗА СМЯНА :
--------------------------
- Верига (МЗ-това стъпка мисля да взема на метър и ще ми излезе някаде 16-17 лв. а ако си взема оригинална ще е 22 лв. .Мисля, че е слабичка за газта и начина по който я давам на мотора, но ако е нова и качествена ще кара..)
- Заден пиньон (Венеца е 35 лв. (51 зъба) и е цяла отливка понеже е от ЯВА каплата, а венците за тези капли са цели отливки.)
- Гуми (Дават ги хубави гуми за по 32 лв. кросови, но тъй като са ми обещали 1 гума и аз ще си взема задна а предната ще си купя смятам, че ще съм на далавера)
- Окачване (Моята предница все още не съм си играл да сменям масла и глупости 1-во от страх да не я прецакам още повече от това, което е момента(т.е. едно нищо - камък) и 2-ро от мързел надявам се да дадете конкретни предложения какво да правя по тази част. Колкото до задните амортисиори мисля, че и те са за смяна, много са твърди и мисля, че задържат, но не текат нито предните, нито задните амортисьори !)
---------------------------------------------------------------------
Това са нещата от най най най голяма необходимост, за да бъде мотора що годе в добра "външна" изправност както аз казвам
Други второстепенни неща за нагласа са Карбуратор (добра настройка + почистване + слагане на филтър (мисля да сложа един от старите симсони, които са кръговидни и са нещо като фуния в най широкия край има нещо като филтър и след филтъра едно капаче с дупки , което е с пластина която има нещо като външна "ръчка" която след като раздвижиш пластината се намества по дупките и ограничаваш количеството на въздух според предпочитанията на мотора и естествено обстоятелствата..) сигменти евентуално, защото според мен са отишли вече почти.. или може би на мен така ми се струва..
Друга също много важна част е теглото на мотора....
Аз лично съм 63-4 кг. а мотора е към 150-160 кг !
Вдигам по лесно ИЖ Юпитер 90-та година отколкото моя, понеже и центъра на тежеста му е проклинуемо висока
Друга важна подробност е, че го карам без предна спирачка което смятам че е недопустимо ако тръгнеш по на състезание, че и не само а и дори само на едно по приятно траялско каране макар, че с тази машина траял е дума почти непозната, но се случват и такива моменти, колкото и да е невероятно..
-------------------------
СМЕНЕНИ ЧАСТИ :
-------------------------
- Колянов вал (така каза предишния собственик, каза че е немски !)
- Бутало (Така каза предишния собственик, също каза че е немско, със 3 сигмента е !)
- Валове на скоростите (Те са сигурни, защото аз съм ги сменял и са чисто нови !)
- Зъбчатки на скоростите (Всичките мисля че ги смених понеже го купих на безбожно голяма цена и след 20 минути мотора блокира в близкото деренце кадето карам по принцип)
- Дискове на съединителя (всичките дискове са сменени !)
- Преден венец (Чисто нов мисля, че беше немски 17 зъба МЗ-това стъпка )
- Масло (Аз лично сложих по-рядко масло в мотора, за да може да се смазва по добре съединителя, понеже на тези мотори съединителя им е голям проблем и става кофти когато се изтъркат дисковете не съм сигурен за марката, но ще ви кажа след като я видя (беше черна туба от 1 литър със сини и червени букви !))
- Свещ (Взел съм си нова от 1,50 лв. ВАЗ или ВМЗ беше, ще излъжа ако кажа с точност )
-----------------------------------------------------------
Друго не се сещам момчета, дайте идеи какво да снимам в общи линии за да добиете представа кое може да се улекоти и кое не..
Ауспуха също така смятам да го срежа а не да го кривя, защото ще сваля малко от теглото на самия мотор, което е доста важно и е една от основните ми цели..
Забравих да кажа, че предния венец е 17 зъба а задния ще е 51, стъпката е МЗ-това !
Очаквам идеи и пред от вас, ако искате да погледате малко шоу на Стара Загора със тоя звяр
От всички Вас очаквам идеи предложения и решения, на евентуално най-ниска цена и най-високо качество разбира се отговарящо на цената, защото сега като ви кажа какъв ми е лимита ще се шашнете тотално, но въпреки всичко ще го кажа, и той е 160 лв. за 2 месеца, 80 единия и 80 другия ...
Мерака е голяма работа, а и както е тръгнало е ясно, че няма да си взема свестен мотор, за да се пусна и да си участвам както си му е реда, та мисля да се пробвам с МЗ-та (ако някой ме пусне изобщо )
Не вярвам това да е правено до сега във ендуро състезания в България, били те официални или не официални, та май май аз ще съм първото диване направило тази простотия от мерак, но все пак няма какво да се прави, мерака както казах е голяма работа !
Тази седмица ще направя една фото сесия на мотора и на неговите части, конкретно да придобиете представа кое със какво може да се смени, поправи и подобри !
Сега ще изброя кое съм намислил да сменям и да оправям и от кое съм доволен..
--------------------------
ЧАСТИ ЗА СМЯНА :
--------------------------
- Верига (МЗ-това стъпка мисля да взема на метър и ще ми излезе някаде 16-17 лв. а ако си взема оригинална ще е 22 лв. .Мисля, че е слабичка за газта и начина по който я давам на мотора, но ако е нова и качествена ще кара..)
- Заден пиньон (Венеца е 35 лв. (51 зъба) и е цяла отливка понеже е от ЯВА каплата, а венците за тези капли са цели отливки.)
- Гуми (Дават ги хубави гуми за по 32 лв. кросови, но тъй като са ми обещали 1 гума и аз ще си взема задна а предната ще си купя смятам, че ще съм на далавера)
- Окачване (Моята предница все още не съм си играл да сменям масла и глупости 1-во от страх да не я прецакам още повече от това, което е момента(т.е. едно нищо - камък) и 2-ро от мързел надявам се да дадете конкретни предложения какво да правя по тази част. Колкото до задните амортисиори мисля, че и те са за смяна, много са твърди и мисля, че задържат, но не текат нито предните, нито задните амортисьори !)
---------------------------------------------------------------------
Това са нещата от най най най голяма необходимост, за да бъде мотора що годе в добра "външна" изправност както аз казвам
Други второстепенни неща за нагласа са Карбуратор (добра настройка + почистване + слагане на филтър (мисля да сложа един от старите симсони, които са кръговидни и са нещо като фуния в най широкия край има нещо като филтър и след филтъра едно капаче с дупки , което е с пластина която има нещо като външна "ръчка" която след като раздвижиш пластината се намества по дупките и ограничаваш количеството на въздух според предпочитанията на мотора и естествено обстоятелствата..) сигменти евентуално, защото според мен са отишли вече почти.. или може би на мен така ми се струва..
Друга също много важна част е теглото на мотора....
Аз лично съм 63-4 кг. а мотора е към 150-160 кг !
Вдигам по лесно ИЖ Юпитер 90-та година отколкото моя, понеже и центъра на тежеста му е проклинуемо висока
Друга важна подробност е, че го карам без предна спирачка което смятам че е недопустимо ако тръгнеш по на състезание, че и не само а и дори само на едно по приятно траялско каране макар, че с тази машина траял е дума почти непозната, но се случват и такива моменти, колкото и да е невероятно..
-------------------------
СМЕНЕНИ ЧАСТИ :
-------------------------
- Колянов вал (така каза предишния собственик, каза че е немски !)
- Бутало (Така каза предишния собственик, също каза че е немско, със 3 сигмента е !)
- Валове на скоростите (Те са сигурни, защото аз съм ги сменял и са чисто нови !)
- Зъбчатки на скоростите (Всичките мисля че ги смених понеже го купих на безбожно голяма цена и след 20 минути мотора блокира в близкото деренце кадето карам по принцип)
- Дискове на съединителя (всичките дискове са сменени !)
- Преден венец (Чисто нов мисля, че беше немски 17 зъба МЗ-това стъпка )
- Масло (Аз лично сложих по-рядко масло в мотора, за да може да се смазва по добре съединителя, понеже на тези мотори съединителя им е голям проблем и става кофти когато се изтъркат дисковете не съм сигурен за марката, но ще ви кажа след като я видя (беше черна туба от 1 литър със сини и червени букви !))
- Свещ (Взел съм си нова от 1,50 лв. ВАЗ или ВМЗ беше, ще излъжа ако кажа с точност )
-----------------------------------------------------------
Друго не се сещам момчета, дайте идеи какво да снимам в общи линии за да добиете представа кое може да се улекоти и кое не..
Ауспуха също така смятам да го срежа а не да го кривя, защото ще сваля малко от теглото на самия мотор, което е доста важно и е една от основните ми цели..
Забравих да кажа, че предния венец е 17 зъба а задния ще е 51, стъпката е МЗ-това !
Очаквам идеи и пред от вас, ако искате да погледате малко шоу на Стара Загора със тоя звяр
Коментар