Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Първи мотор,но кой?
Свий
X
-
Аааа ме, за сега КТМа ми е ОК. Днеска му сложих новите кабели за газта с най-малкия охльов, уж да не рита къчове толкова много, нещо не усетих кой знае каква разлика. После сложих “прогресивен” охльов- отначало газта е кротка, после става все по-нервен. Тоя охльов като че ли най-ми харесва. Поне за асвалта де, ще го видим как е в пустинята. И тия бутонки за асвалт не стават, утре ще се въртят джанти с гуми.
Голяма краста!
Коментар
-
Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение„Сприхавост” се лекува и с комбинацията предна -задна зъбчатка .
Най-малкия възможен отпред - най-големия отзад.
/11 зъба преден - 52 заден примерно/
(Максималната скорост разбира се пада)
Коментар
-
Като гледам снимките на терена по който кара , мисля , че не трябва да прави големи промени по предавките , най-много един зъб отпред повече. Много малкия преден пиньон , много тормози веригата , най-вече в пясък и жега.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
Ако говорим за колко ше издържи веригата и зъбните колелета, не ги мислете, тия неща са евтини /сравнително/. Аз за да отида до пустинята изгарям бензин със Секвоята струващ колкото една нова верига. Е, ако я сменям през каране ще ми писне, ама няма как чак толкова да и се разказва играта каквито и фифели да и правя.
Коментар
-
Ся ...., на жУя си ли да вярвам или на тупаня ?
(ако сложи по-голям отпред съвсем няма да го вкарва в пътя, ама как и да е )
П.П.: След констатацията, че коленните шини не били подходящи за тези дето карат ендуро (със „хард” надбавката пък съвсем) + това , мисля да се оттегля от дискуса - само вредя с неправилни „съвети” !
Коментар
-
Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение: ........, мисля да се оттегля от дискуса - само вредя с неправилни „съвети” !
Сега, аз теб и Мотор мен ви уважвам, уважавам и всяко ваше мнение, но позволете да вкарвам и малко коректив, според тъпата ми глава.
Все пак смятам, че аз останах най-дълго време начинаещ и опитах какво ли не, но така и не можах да мина в отбора на Пачароза и Трипера...
Морския вълк по-горе е написал, че с прогресивния охлюв му било най-комфортно, засега.....!
Ами с малък пиньон отпред и голям отзад, мотора става супер сприхав, ама супер, а това не е добре за начинаещия....
Когато отпред се сложи голям пиньон, то тогава машината много по-бавно се развърта....иска си да го сръчкаш здраво, а той нито може, нито ще смее.
Представям си как се качва на мотора, всички мускули са напрегнати, всички, дори и тези които не е подозирал, че съществуват.
Дава бавно, много бавно газ, може би мотора дори гасне ...после пак и тръгва....напрегнат е, не може все още да кара и да се наслаждава на пейзажа отстрани...
На по неравните места стиска ръчката на газта, приема я за дръжка, за която трябва да се държи за да не падне, от там идва и невеолното подаване на газ.....
А всяко подаване на тази 450-ка за абсолютно начинаещ може да го откаже завинаги....това е черната прогноза, останалото е вроден талант и късмет.
Успех, с по-мало четене и сповече каране нещата ще се наредят от самосебе си.
За шини и наколенки няма да пиша, не е за това темата, макар че и от там минах почти през всичко....
- 1 like
Коментар
-
Ок
Не е тъй (пробвал съм варианти и усетил разликата )
Когато се качих на 250 ХС (2т, КТМ) като по-сериозна машина беше с 13 отпред - 52 отзад.
Хвърляше ме и размяташе като „пиян католик - мотика” (поговорка от моя вилает ) в пътеките!
И рекох временно аз да го пребия малко вместо той - мене...
Сложих му 11-ка отпред и стана кротък като агне и як като бивол (и флегматичен като него).
Сега пътеки дето се бият на втора, аз ги мачкам на трета... Втора скорост ми стана „работна” (тръгване, прескачане на дървета и пр..) , а първа въобще я забравих.
По черните пътища в 95% от времето съм на 6-та с половин навита газ (понякога и пълна, дето преди беше пълен абсурд).
С малкия венец отпред двигателя трябва да развие доста повече обороти, та да се случи нещо - тоест печелиш време за реакция.
С големия - скорост (образно казано - дувара на комшията идва по-бързо ).
Та затова препоръчвам комбинацията за запознаване с машина и научаване на начинаещ .
След това се минава към 12/52 (смятам - това е оптимума примерно за аматьорското ми ниво терен, и маниер на каране, може да пробвам и 12/50 че ми препоръчаха, ама чакам да изпадне за пробата някой заден зъбак за дваЕсе лева в ОЛХа ... ).
Ако има увереност в уменията (или терена е по-отворен) може да се мине пак на стандартните 13 зъба.
/Затова и стънтаджийте (и старите „балканджий - демек тия дето карат Балкан) слагат задни венци колкото каплата - малко скорост, по-лесен контрол. /
А като стана въпрос за държене на газта... - ако човек няма навик (не изгражда такъв) да държи постоянно (!!) пръста си на лоста на предната спирачка това може да го вкара в сериозна беля...
(при ситуация изискваща спиране, при движението на китката, та пръстите да стигнат лоста се подава неволно газ... - достатъчно, примерно вместо да спреш на кръстовище да скочиш под някой камион - видеа от такива трагедии бол).
Последно редактирано от BulAf; 12-01-20, 21:37.
Коментар
-
Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение„Сприхавост” се лекува и с комбинацията предна -задна зъбчатка .
Най-малкия възможен отпред - най-големия отзад.
/11 зъба преден - 52 заден примерно/
(Максималната скорост разбира се пада)
P.S. Съжалявам,че съм краен,ама.....
Последно редактирано от biboqn; 12-01-20, 22:17.
Коментар
-
Първоначално публикуван от biboqn Преглед на мнение
Майко мила......Хвала на такива компетенции.УЖАСТ!!!Тоя Форум определено не върви на добре.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
Първоначално публикуван от biboqn Преглед на мнение
Майко мила......Хвала на такива компетенции.УЖАСТ!!!Тоя Форум определено не върви на добре.Тук съм съгласен само с това,че максималната скорост пада.При тая комбинация от зъбчатки опредено на всяко подаване на газ ще е на задна....В тая тема доста глупости и се изписаха.Рекалмираха пълни боклуци като ВРа и ЦРФа,ама пъни!!!! Заявявам го най-отговорно.Сега и това със забчатките.
P.S. Съжалявам,че съм краен,ама.....
Аз давам съвет, до който съм стигнал „експериментално” и е довел до резултат (положителен), който съм описал!
/експериментално - да се разбира след даване на торба излишни пари след съвети на „герои и профита” без никакъв резултат (в добрия случай ), като да си намаля височината на мотора като развивам preload-а на пружината на задния ам... Да извадя повече от предните амове над тройника.. „Спрея за веригата тряя да е лепкав”.. ,и пр. и пр. /
Ай със здраве
Коментар
-
Не се карайте “колеги”, не е никакъв проблем да взема няколко зъбчатки и да пробвам. Днеска взех една задна за джантата с гумата за асвалт, че гледам Пирели Скорпион /каквато ми е сега отзад на мотора/ май не е удобрена за по пътя а на джантата с асвалтовата гума няма,е зъбчатка. На Пирелито са 45 зъба, на асвалтовата пак толкова взех.
Между другото, по асвалт никакви проблеми с моторетката, като не си врътка задника на тръгване, си се кара нормално. Е, забравям си мигачите от време на време, ама новобранец, нормално е.
Някой спомена спрей за верига да си нося. Нещо друго?
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар