Това беше виц нали? Че минаването през долината на Бартанг било магистрала...

То на тоя му свърши батерията, та не успя да покаже най-интересните места по тази "магистрала". Но аз съм виждал поне част от тях и в други филмчета. Включително и филмчето на испанеца Карлос Синеуан, който за една бройка щеше да се удави там в една от реките, заедно с мотора си. Водата го повлече и добре, че за негов късмет там имаше едни местни с една Тойота, та го извадиха навреме. А после се върна обратно. Голяма веселба беше тогава по "магистралата"...
							
						
					Обява
				
					Свий
				
			
		
	
		
			
				Няма добавени обяви.
				
			
				
	
Памир - 2025
				
					Свий
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
- 
	
	
	
Точно Грънчар не беше добър пример понеже за пътя до там бях чувал какво ли не а се оказа, че със скутера съм се качвал на по-тегави места.
А може пък да е показателно за това как един терен за някой е невъзможен докато друг недоумява защо го намират за труден.
Но да - не може да се сравнява Кавказ или Памир с нищо, което имаме наоколо.
 - 
	
	
	
Не сравнявам ! Казвам , че там където за някой е магистрала , за друг е препятствие ! Когато не си подготвен и по магистралата може да не стигнеш и всичко да ти пречи ! При подходяща подготовка и до края на света нема да имаш грижи !
 - 
	
	
	
Да, както казах реакцията ми като се качих за първи път на Грънчар с мотор беше точно такава - "И къде пак пропуснах крос трасето?!?"
И една забавна случка: Преди години приятел с Голдуинг се оказа блокиран в Синеморец заради наводнения.
Пак стихия, отнесени мостове и не се знаеше, кога ще успеят да се изнесат от там.
Изчака 2 дни да се "отцени" и някъде през Странджа покрай с.Кости слезе на пътя за Малко Търново.
Като ми каза от къде е минал му разправям: Аве ти си минал с т'ва канапе по трасето на TET България ли, ве?
Отговора беше: Ми яз одека знам, че е TET
			
 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Не неслучилия се Бартанг ми се оказва проблем а свършващият се КУРут
Това са така типичните за централна Азия топчета от сушено сирене.
ПЕРФЕКТНОТО мезе но от половин кило почти не остана:
"Умирам" за него особено за едни пикантни / люти като вид.
Солено точно като за евро-хАтери (Яз), непретенциозно как и колко се съхранява изобщо това е нещото, което би ме накарало да се върна в региона някога.
Следващият път ще нашибам даже съдовете за бензин с това сирене
Забравих за квас-а но това за щастие, благодарение на Берьозка е преодолимо
И като сме на кулинарна тема от онзи регион - местният шашлик е ебаси нескопосаното и аборигенско ястие.
ВладиЧ ме пререба веднъж да взема такава варварщина но това беше за последен път.
Не само там - всяко наше "шишче" е в пъти по-богато и идейно от онази простотия.
Ако мърша набучена на електрод е някакво кулинарно съвършенство - ОК
П.С: Сещам се за сцена от някакъв БГ филм в който обръщаха кебапчета върху пружина от легло с кюрек/лопата.
Е - ми шишлика е баш такава самобитна простотия.
Не съм сигурен дали не беше във филма "Хълма на боровинките"
							
						Последно редактирано от Esper; 10-10-25, 21:24.Враг усраине
Коментар
- 
	
	
	
Добре де, допускам дека не съм ял шишлик.
Но и нема да се случи - това е на 200% сигурно.
Някакви парчета мърша ако ще в тамян да са оваляни и да са печени на жар от Ноевият коФчег си остават просто неадерталщина.
Даже шорбата е по-богата на вкус от тая простотия.
Как да е - всеки с вкуса си.
Винаги бих предпочел шише от Била дори - сметай
			
 - 
	
	
	
Най-вкусните шишчета, които съм ял, беше в древен хан в Апенините, Италия. Казват му "кастрато", правят го от скопени шилета. Всичко в него е автентично, от мебелите и сиренето, до мръвките.
Някога там е минавал важен път. Сега е Национален парк и е само за пеши и вело туризъм. Не съм сигурен дали е в Марке или Умбрия. Но и у комшиите шишовете са много вкусни.
А видовете сирене са повече от вината. Във всяка област има невероятно разнообразие. Но си иска обикаляне и време, но най-вече - пари.Последно редактирано от trapper; 11-10-25, 18:16.
 - 
	
	
	
Аз нямам нещо кой знае колко против месото.
Обаче просто некакви цапеници мърша нанизани на железо и ожерени не ми го докарват на ястие.
Даже ако се сервира завито с листото, дето Адам си е турил пред оная работа.
По-ското като нещо дето ако нема нищо друго е по-добре от нищо.
Нашите шишчета със сланинка и зеленчуци са нещо съвзем различно!
Абе не знам - аз и пържола нема да барна с лайнана пръчка ако около нея нема нещо друго.
Що па тъпя шишлик да е различен от пържола без гарнитура?!?
Другото, което харесвам там е пилаф - ориз със зеленчук и месо (евентуално).
Чайниците имат сума подобни манджи ма ни една не е пилаф... И оратното.
Та кухнята в района за мен е супер и до сега не ми е докарвала някакви проблеми.
 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Е това получих вчера от поляците.
"Здравейте.
Бихме искали да Ви информираме, че поради настоящата ситуация на полско-беларуската граница, транспортът на мотоциклети е забавен. В момента, около 3300 камиона чакат на границата, а процесът на митническо оформяне може да отнеме поне 10 дни. Забавянето е причинено от временното затваряне на границата от полските власти, които спряха товарния и транзитен трафик до второ нареждане. Очакваме актуализирана информация от превозвача относно очакваната дата на преминаване на границата. Ще предоставим допълнителни актуализации веднага щом се появи нова информация."
Извиняваме се за причиненото неудобство и Ви благодарим за разбирането.
Това е положението.Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Получи се преди 2 дни, просто вчера си го видял.
По-скоро не им вярвам за причините - така е по-удобно.
На отиване нямаше затваряне на граница и стояха на същото място същото време.
До момента е същото - не е ясно колко още ще останат.
Има нищо друго от тази година, което ни казват или не знаят.
Не, че е толкова важно както на отиване.
Обаче ако изтресат едни 1000 еврееца за тая услуга - ететогава ебаси пцуванйето та ничие
							
						Враг усраине
Коментар
- 
	
	
	
Абв Владич, каква работа , ти не се ли пенсионира ?Последно редактирано от ИВАН НЕДОКЛАНОВ; 14-10-25, 16:06.
 
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От 2018 година съм пенсионер, но продължавам да работя. Едно че пенсията ми е ниска (сега вече съм на 880 лева) и друго, какво да правя у дома? Да гледам кокошки ли и сериали по телевизията?


Тя заплатата ми е 840 лева. По-ниска от пенсията, но това е положението. Мислех сега с това пътуване до Памир да напусна, но те ми дадоха един месец неплатена отпуска за пътешествието и от началото на септември пак съм на работа. Ще видим, до кога. Абе важното е да изкараме зимата... Така викат циганите...
							
						Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
- 2 likes
 
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Преди няколко дни ми писа един немец, чийто мотор трябваше да пътува също от Киргизия към Полша.
Знаеше за еъртаг-а и ме беше помолил да го държа в течение за позицията от време на време.
Успял да се свърже с превозвача все пак - той е по-настоятелен от мен.
Беше БЕСЕН - казали му, че неговият мотор и още един на негов приятел не са натоварени.
Днес са му потвърдили на 100% - все още се намират в Бишкек.
За разлика от нас - техните мотори по договор е трябвало да потеглят на 15 септември.
А дори не са ги предупредили, че не са натоварени - до последно си мислеше, че са с нашите.
Да не говорим, че са платили всичко още преди половин година.
И точно тези двамата си чакаха 20 дни моторите на място в Бишкек пак благодарение на превозвача.
Напълно го разбирам - аз щех да съм още по-бесен!
Отношението на поляците е точно като да пикаят върху теб и да те лъжат, че вали!
Както обикновено се оказва - винаги може да бъде и по-зле

							
						Враг усраине
Коментар
- 
	
	
	
Имахме на отиване.
Но това беше хипотетичен въпрос - не бих се захванал с това.
Обмислях го сериозно тогава, като бях решил да анулирам всичко.
Немеца и французина обаче подозирам, че няма да оставят нещата така.
При тях ситуацията е много по-груба и имат със сигурност съвсем реални финансови щети.
А със сигурност не са само те и ние в това.
Абе дано всичко да завърши приемливо и по възможност до края на годината
			
 - 
	
	
	
То ако договорката се изпълнява не е особено важно как се нарича.
Като обаче се окаже без съдържание започват да имат значение всякакви запетайки.
И в началото споменах, че възнамерявах да се консултирам с юрист по този въпрос.
Обаче едно;ч, че ми се струва рано и друго ми липсва амбиция.
Ама едва ли всички потърпевши са толкова ларш!
 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Разгеле, стигнаха... Трябва официално да се обадят на мейл, или ватсап...
							
						Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
- 
	
	
	
На стотина км от Варшава и на 200 от базата са, където по пронцип би трябало да ги получим.
Митница, разтоварване и събиране на моторите но предполагам все до края на седмицата ще надуят фанфарите.
То следващата става 5 (пет) месеца откакто ги натоварихме от България.
За толкова време тия машини с копелелетата в Памир щяха да се включат
			
 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
А аз все повече недоумявам как сериозни и грамотни мъже се навиват и плащат за услуга на поляци!? И то услуга свързана със свободно време и приключения... Че те там ония хора от десетилетия печелят от това че са граница между ЕС и Русията и колко повече хаос там толко повече кинти правят. Знаем че Путин виноват, ама жалко че и в тая готина тема па имаше отклонения от темата. Айде дано има хепиенд че догодина пак нанякъде.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Много неправилна преценка на ситуацията и потенциалните проблеми от моя страна.
Трябва да призная, че аз дадох наклон за тази услуга да ползваме точно поляците.
Не, че е имало безкрайно много възможности но избрахме напълно грешната.
И ако завърши все пак безаварийно ще е парадокс а не закономеност!
Враг усраине
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Стискам палци
И как казах Другия път един евтин билет до горно Мексико,купуваш един проС мотор и газ до Панама,там ляв завой и го заебаваш пак в горно Мексико . Е няма да ти е студено на 3000 метра надморска ма па Уно Мас си е Уно МасTOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Точно 4 месеца минаха, а не 5, от както пратихме моторите във Варшава. За един месец беше предвидено всичко да свърши и пак да си бъдем с моторите в България...
Не мисля, че поляците са виновни за това размотаване, и то, за да спечелят повече пари?!?! Напротив. Всеки ден престои по митници и граници им коства загуба на пари. Той Кщищоф спомена. Всеки ден престои на транспорта не са печалба за тях, а са по 1500 евро загуба. Транспорната фирма не е на АДВ фактори и не е полска. А да не говорим сега и за недоволни клиенти...
Точно в момента три други мотора от София с полска фирма пътуват към Латинска Америка за пътешествие. Друга полска фирма, а не АДВ фактори. По 350 евро са им взели за да натоварят моторите им в София и да ги откарат до Варшава. От там вероятно с контейнер на кораб по 2200 евро на мотор към Аржентина вероятно. Това е информацията, която имам за сега. Ще видим там как ще се развият нещата, когато пак се обадят.
							
						Последно редактирано от ВладиЧ; 21-10-25, 07:41.Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
- 
	
	
	
Края на юни ги натоварихме а тенденцията е да ги върнем тук в края на октомври.
И то при правилно подредени звезди но иначе си прав - 4 месеца са все още
Докато не ги разтоварим от където ги натоварихме е гола теория.
Иначе е верно, че идеята беше да ги караме месец а не 2 седмици но и това както почти всичко останало не стана както го искахме.
Изобщо нямам намерение да им съчувствам за загубите.
До тази година бизнеса им е вървял сравнително гладко и не сме им броили печалбата.
Тази година започнаха проблемите и се видя колко са подготвени да реагират на криза - никак.
Даже няма кой да отговаря на клиентите какво се случва със стоката им.
Спомни си само какво какво гомно изплува случайно за транспорта от тук до Полша!
От нас поискаха 2000лв а на транспортната фирма са платили едва 800 при това за 80% от обема и то с почти месец закъснение.
И не доброволно а след като транспортната фирма е дала задължението им към инкасо.
Та всички си влачим негативите!
 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Следващата седмица ще трябва да организирам транспорта от Полша към татковИната.
Варианти има:- Поляците да го организират за нас - АБСУРД, поне за мен, освен ако е БЕЗ пари.
 - Полет до Полша със самальот и на самоход с моторите до тук.
 - С консерва от тук и товарене върху ремарке. И обратно към татковИната.
 
За момента последният вариант е ОК ако караме 2 мотора.
Ако всеки си спасява по единично (х2) ще видим с каква черта ще приключим темата
Иде края на прожекцията !!!!Враг усраине
- 2 likes
 
Коментар
- 
	
	
	
Миро имам ремарке 2,5/1,3 - двуосно.
Ползваш го без пари , ама трябва да дойдеш да си го вземеш.
Има и надсройка с брезент, ама не помян височината , нещо кат 1,20 май беше
 - 
	
	
	
Иване благодаря за предложението но си ми малко далеч понеже ако ще ходя с кола - ще излизам задължително през Калотина и Сърбия.
Все още не сме избрали вариант, предполагам другата седмица ще се изясни.
То и няма индикации, че са освободили стоката от митницата.
Иначе имах предвид тип в София, който дава различни ремаркета под наем и ми е съвсем близо до офиса.
Те са с рампа и изглеждат супер удобни за товарене на мотори - едва ли ще имам нужда от помощ за качване и сваляне.
Теглото не ме притеснява - няма начин да прехвърля 750кг а те всички са сертифицирани за толкова.
И 200 кила да е колесара (а не е) - пак сме в границите на разумното.
Няма да влача круизери все пак!
Гледах дори за самолетни билети - наистина има евтини ама то е защото никой не ги иска.
Единият например е с 8 часа престой при прекачване - не, мерси, нема начин даже и за без пари!
 
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ето един словак как го направи. И ние бяхме планирали нещо такова, но се получи друго, защото нямахме време. И между другото той също е ползвал услугите на АДВ фактори за доставка на мотора си, но е извадил късмет и е минал без нещастните изпълнения на белорусите.
https://www.youtube.com/watch?v=nlxUEhZlZk4Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Няма да се пътува и тази седмица още по-малко ще имаме стока.
Поляците писаха, че щели да я освободят от митница едва следващата, след 3.11
Уверено гоним петият месец а немеца вероятно ще направи и половин година
Изобщо - тъжна и срам0тна работа.
Все едно съм в гаден кошмар от който се опитвам да избягам а се движа през някакъв лепкав петмез и ме спира!Враг усраине
- 1 like
 
Коментар
 
Активност за темата
				
					Свий
				
			
		
	Тук са 2 потребители онлайн. 1 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
			
Коментар