Беше писал, че си го поръчал с два кита адв и рали, затова ми беше интересно да го видя фотнат в цялата му прелест на тифирич, а не покрай разни дилърски витражи
Чак сега обърнах внимание на това
Простете, че не поясних, още тогава, как става
Ето от снимките
Влизате в менюто настройки за субтитрите, избирате "автоматично" и вместо английски/немски, слагате "български" има го по-надолу в листата.
Весело посрещане на Нова Година! С най-добри пожелания!
И дано с Трансалповете, станем повече и тук!
Повярвали или не - ваша работа - пробвайте, има защо!
Готин тест. Аз специално от тези двата мотора бих избрал Сузукито. Въпрос на вкус, както казала котката, когато я попитали, защо си ближе лапите... Единственият недостатък на Сузукито е, че е тежко 220 кила. Но за Адвенчър мотор за пътешествия това не е чак толкова страшно.
По-интересно е, че Хонда се събудиха и за 2024 година подготвят два нови модела. Хонда XL 500 двуцилиндрова, 50 коня, която трябва да тежи, около 165 кг пълна заредена, а също и 500 кубиков нов Доминатор пак с двуцилиндров двигател. Някъде пишат, че новият Доминатор ще е със 750 кубиков двигател. Е това вече за мен са интересните мотори на Хонда, а не Трансалпа.
Те Хонда двигателите ги имат и 500 кубиковият двуцилиндров и 750 кубиковият. Просто трябва малко да раздвижат моделите и да ги олекотят, а не да ги кичат с камара пластмаси и електроника. По-добро окачване, капли 21х18 и готово. Че нещо много шосейни модели пуснаха напоследък. Единственият дуал спорт мотор, който пуснаха беше СRF 300 Рали. Ама то малко слабичко идва, че само 300 кубика и 27 коня. И въпреки това, пак имаха пробив и успех. А като пуснат такъв 500 кубиков двуцилиндров? https://www.youtube.com/watch?v=yErzF0-B-no
Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Верно е,че си трябва среден размер и килца Хонда,да може дъртаците с големите Африка да ги паркират в гаража и да скочат на нещо 50-60 кила по-леко ма не едноцилиндрови с макаронесто окачване или разни магистрални принцески
"Че нещо много шосейни модели пуснаха напоследък."
На малка шепа хора това може да не ни се харесва много, адаш, ама това явно търси пазара...
Примери имам много - на приятели и познати, подготвили и накичили с какви ли не адвенчърски екстри моторите, а не смеят да го накалят, камо ли да минат някой интересен и безасфалтов (то даже и за някои асфалтирани се дърпат ) шорткът из планината... Като питам как се изключва АБС за каране по черно, съм получавал отговор: "Абсурд, как така да го изключвам!!!"
Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Да де. Те за това пускат шосейни модели с някакъв намек за адвенчър, защото пазара го иска. Какво им пука на японците, аз точно, какво искам? Но пък този средният клас хептен го бяха зарязали. А и там има лебец... Пускаха нови 200-250 кубика, а после бам 900-1000 кубика. Средният клас там 400-500-750 само шосейки и туристи. Радвам се, че накрая се сетиха и за този клас мотори, дуал спорта средна кубатура и да речем средни килограми тежки там 160-180 кг. Това за един човек с багаж е перфектно абсолютно за всякакви, че даже и за по-тежки терени.
А и като каза АБС. Тази пръдня мен много ме дразни. Почти винаги забравям да я изключа, когато изскоча на черно и чак, когато ми се хлъзне мотора се сещам, но за да я изключа трябва да спра, иначе не става. Та спирам, тегля няколко благословии на този, които е измислил на ендуро мотор да слага АБС, изключвам го и пак тръгвам. И ако някъде спра да снимам и изгася мотора, то след запалването му тази гадост АБС-а се включва автоматично и упражнението пак се повтаря.
Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Тая особеност е изцяло в градината на Владич.
Един единствен път ми е пречил и наистина го изключих като това е Русалийски проход.
Не се наемам да смятам в проценти колко АБС ми е пречил.
Дори не мисля, че си струва да го коментирам.
Така е. Когато излезе Тенере 700, стана бестселър . Не защото е страшен мотор, а защото имаше нула конкуренция . После Априлия извади по- добрия Tuareg 660, от Дукати ме чакаха много и оп Desert X , после Хонда с трансалп и едновременно с тях Сузуки с v stro 800 DE. Пропуснах ли нещо? Ами явно е ред на Кавазаки..
и след всичко това лъсна голямата дупка в сегмента 400/500 сс т. е. Горния ръб на малокубатурните. И там ще станат бест селъри, щото всички искаме леки с яко окачване, но и способни да се движат с всички останали на пътя без напрежение и това са ТЕ 500 кубиковите
Там си бяха и GS и KTM,а Т7 си стана хит защото си е половин кросов мотор и вместо 55 годишния да сменя гуми на 500EXC си взима Т7 и си кара по пътя с него,да не говорим,че дойде с изпитан двигател,почти никаква електроника и сравнително добро окачване и точно това се търсеше от тия които псуваха глупостите на КТМ или цената на Бавареца
А така!!! 500 кубика, два цилиндъра, инжекция, воден, 50 коня, 165 кила пълен, капли 21х18... Това за мен ще върха на сладоледа!
А АБС-а не смея да барам и да чопля по компютъра на мотора, за да не стане играчка - плачка. Не за това, че мотора ще бъде без АБС, а защото може да стане беля и да се прецака нещо по-важно от скапаният АБС... Чувал съм, че махат модулите за АБС-а, (каквото и да значи това), за да си олекотят машините, ама за сега ще псувам и ще го изключвам АБС-а от предвиденото копче, задължително след спиране, но при работещ двигател, нали.
Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Не знам що са го кръстили NX ама е далеч от стария Доминатор. Аз ще чакам XLа
О, това тук е добрия стар CB500X, без никакви технически изменения, само му е сменено името и фара. Не е това за което говорим. Може би готвят вариант доминатор който да офроуд звяр, а този да е NX за асфалт и малко развалени пътища
Коментар