Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Новия TRANSALP

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Новия TRANSALP

    Здравейте!
    След толкова време - пак успях да вляза най-после...
    (Някак си ме допусна и възстанових паролата си.)
    А и повод има - излезе новия TRANSALP на Хонда и след толкова време ще се яхва пак...
    Изгледах и поизчетох доста - но нямаше нужда - знам че ще е (и) моя мотор.
    Та да започваме, ако искате...

    1. 208 кг. и 92 к.с. - 755 см3, 75 Nm при 7.250 U/min
    2. 5 фар модита, (вкл. задавани от потребителя) с вилки Showa 43 мм SFF-CATM USD и заден амортисьор, работещ чрез Pro-Link.
    3. Ход отпред/отзад - 200 mm/190 mm
    4. Гуми: 21-инча отпред и 18-инча отзад. - 90/90-R21 M/C 54H и 150/70-R18 M/C 70H
    5. Резервоар: 16,9 л.
    6. а да, и може да му се изключва ABS-а
    7. спестени са (засега и дали заради кг.-те) круиз контрола и DCT, но куик шифт и тракшън си има...
    8. и цената под конкуренцията поне в Германия... - 10.590,-- Euro (inkl. NK)

    P.S. Нещо, което трябваше да добавя още в началото: Технически съм пълен инвалид, не мога сам да си обслужвам и ремонтирам мотора. Това също и до голяма степен определи, на коя марка и (ЗАЩО НОВ) мотор да се спра.
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от ivied; 20-04-23, 19:36.

  • #2
    Ако ще го купуваш от Германия имаш шанс да го подкараш тая година На дилъра в Българияотпуснаха една бройка за за 2023 и тя , разбира се вече продадена . Аз си получих оня ден мотора от тях след 10 месечно чакане
    Трансалпа, го видях на eicma в Милано. Мисля, че от хонда отново “уцелиха ваксата” и моделът ще е много успешен . Всички ревюта казват, че двигателят е просто змей, окачването е пригодно за всякакви пътища, лек е и особено важно -достъпен. Мисля, че няма да сбъркаш, а и не се сещам за по-добър в тоя клас. Някой ще ти каже, сигурно, че Тенере или Туарег имат по-добро окачване за офроуд и ще е прав, само дето на истински офроуд с колеги ями и камънаци, никой не ходи с 200 кила мотор.

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Jimm Преглед на мнение
      на истински офроуд с ями и камънаци
      Тука нЕма истински офф, а пари да се калям на некви полигони не давам... Черните пътища са като тенис - кортове... Освен, че е забранено да си джиткаш където си искаш... Остават туровете - и да предимно по асфалт засега... После ще видим...

      Коментар


      • #4
        Бях се записал и ми звъняха като дойдоха бройките.
        Но се оказа,че не ми е удобна тая позиция на седене и минах отново в отбора на чопъристите пенсионери.
        Иначе цената се въртеше от 21К нагоре.
        Няма страшно в умирачката...
        Страшното е да си жив!...

        Коментар


        • #5
          Не е по темата, но бих предпочел KTM 890 Adventure

          по-лек, по мощен, но по-скъп.
          Като одъртея и спра да се разхождам из горите си мисля за нещо такова.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
            Не е по темата, но бих предпочел KTM 890 Adventure

            по-лек, по мощен, но по-скъп.
            Като одъртея и спра да се разхождам из горите си мисля за нещо такова.
            4.500 € отгоре? Защо?

            Коментар


            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Вече писах: по-лек и по-мощен. За 25-26000 лв се купува реди фо рейс. За още 1000 лв. се отключват всички софуетрни опции.

              Винаги съм харесвал японските мотоциклети. Но в ендурото изостават с доста години. Има и други марки и модели, които също бих предпочел пред Трансалп.

            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Защото специално в тая категория трудно някой може да се бори с КТМа или новото Хъски ………еле ако не се трошаха толкова,че надеждност им куцала сравнение с Хонда и Ямаха или поне такова е мнението
              Последно редактирано от BENZBOSS; 15-04-23, 08:53.

          • #7
            Оня ден четох следното...
            С Хонда идваш бавно,но винаги!....
            Иначе да...по-добро в тоя клас май само Норден....
            КТМ-ма няма стигане от всякъде...най-вече тегло/коне и заводско реди ту рейс да го ева...
            Ама парите...паритеее.....
            Та за тия пари и шосе/поле най-добре Хондата.
            Ходих гледах и ЦФ мото 800 много екстри на базата на КТМ 790 добра машина,но тежка и шосейна и не ми е удобно в тая позиция с тия келяви сухожилия на краката да сменям скорости...
            И си купих пак Хонда...ама 1800...
            Няма страшно в умирачката...
            Страшното е да си жив!...

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Тя тая не е и бавна еле на пътя,мотора мазно работи,върви 500 оборота по-ниско от Сузукито примерно с около 130 скорост……за пътя казвали много ставала

          • #8
            Те май всички удариха една стъпка назад и запълниха пропуска си около 800 см3 . И сузуки има в-стром 800 , двуцилиндров редови след 650 и 1050 см3 V-образни . Сузуки направи и серия DE с 21 цола спицовани капли отпред и 17 отзад .
            Последно редактирано от alexalex69; 15-04-23, 10:10.
            По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Е и това не го хващам защо е - 17ки за задни вместо 18,къде пак 15 години назад дърпат и ЗАЩО

            • alexalex69
              alexalex69 коментира
              Редактиране на коментар
              Въпреки че са 17 цола , клиренса е 220мм и е повече от 18 цола и 210 мм при хондата .

            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Да се чудиш защо, е Тенерето е 240 мм с нормалните гуми

          • #9

            #6.2
            @ BENZBOSS През годините са преминали 6 бр КТМ-и, като единия който още е в къщи и е АТВ. По него са сменяни много неща, но и затова сега КТМ АТВ не произвеждат.

            Дюк 125 от първия ден на пълна газ навсякъде. Държеше с мен 90 кг. на равно прилична скорост от 125 км/ч. Сина ми го продаде без да е пипано нищо по двигател на 13 900км за 2 год. Редовно влизаше в черни пътища от дървосекачи, каран е по сняг, макадан. Сменени накладки, тампон на задвижването в задната капла и стъпенка-от удар.
            Дюк 390 - още е в гаража. В къщи е от пролетта на 2017 г. Купен е почти нов. Макс скорост 170 км/ч. Вече 8 години е в къщи. Караме го аз и сина ми за кеф от време на време. До сега нищо не е сменяно, но акумулатора е пътник.
            990 супермото. Купен втора употреба и единствените щети са от падания. Прекалено груб и мощен мотоциклет , нестабилен при скорости над 13-140 км.ч.
            2 бр. КТМ 300 TPI купувани нови с нормални смени като бутало, съединител накладки, верига и от щети от гората.
            Та КТМ-ите може да се грозни, но не са чупливи.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              С последното изречение много хора не са съгласни включително и аз с моя скромен опит. И не споря,то си има и статистики за това,данни от застрахователи,оплаквания от собственици,данни от сервизи,…….

              За грозни си прав,защо трябва да прилича на напънат бръмбър

          • #10
            Потърсих (нарочно) на английски няколко представяния



            Лично за мен няма(т) смисъл защото съм решил, това е моторът ми!
            Но докато се подкара

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:трАлп.jpg Прегледи:0 Размер:120.2 КБ ID:6919975
            Последно редактирано от ivied; 16-04-23, 12:31.

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Ако това бие Тенерето на селско то това ще е следващия ми мотор след десетина години ма като гледам нещо го държат на пътя,тоя даже само на цифрички си го казва или точно каквото казваме и тук във форума.

          • #11
            Никога не съм харесвал сравнения на хартия и по картинка
            На практика често се оказва доста различен резултата.
            Панайот Бърдарски
            0887 60 77 22

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Точно - като му е малко по-висок центъра на тежеста и малко дълги скоростите,малко по-тежък,по-малък просвет,по-къс ход…….. и му пожелавам успех в гората примерно с все 20 коня горница.
              Последно редактирано от BENZBOSS; 16-04-23, 08:50.

          • #12
            Трансалп-а не може да бие тенерето на селско, както казва боса, това и на хартия се вижда, обаче си го бие в реалния живот. Мощността не дава непременно предимство на черно, че и пречи понякога. Тенерето, обаче също не е супер за в гората, всеки, който го е пипал ще каже, че е top heavy, демек високо му е тежестта и с такова нещо да подскачаш по камъните в планината, просто не става.

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Кой с коя?

              И мога да обобщавам мнението на разни с които съм говорил,механици,собственици,ненормалници разни ……….личен опит с мотор на няколко месеца нямам.

            • KingofROAD
              KingofROAD коментира
              Редактиране на коментар
              Нали купИ син баварец F850 GS, ако не се лъжа? Спрямо Хондата от темата - трансалп ( пък и по-стар модел) как изглежда и стои бавареца?
              първи впечатления? Нали са в един клас - ендуро, или турър?
              На мен лично много ми харесва Сертао-то на ВладиЧ, но засега само се облизвам...

            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              800 взех което е друга бира,15 години разлика и 10 бона в цената,няма сравнение ма въобще даже без да съм карал Трансалпа.

              Нещо ми се досвидяха 12-14 бона за нещо което ми пада като види черно. Тук говорим за нови модерни мотори с глезотии по тях,аз като го взех гледах да има ABS който да може да се изключва и вилиците да са му WP, това е само 2013 и само това му са екстрите. Трансалпа има 5 различни настройки на каране,няма сравнение въобще,на мойто колко му дам толкова върти,проста машина

          • #13
            Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение
            Никога не съм харесвал сравнения на хартия и по картинка
            На практика често се оказва доста различен резултата.
            Разбира се! Но и няма как (или защо) да сравняваме мотори, които не сме карали, освен на проба примерно.
            На немските представяния (или австрийските - странно защо всички австрийски списания, мото-блогъри в Тубата и т.н. се изредиха първи да го представят/сравняват и хвалят /общо взето/ - заради БенцБосса пуснах на англ. ама друго си е на немски за детайлите) та ето едно, точно и цялостно представяне:
            (има и български субтитри - за превод изберете в опциите бълг.)

            Коментар


            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Намирам само субттри автоматично и са на немски.
              Шайзе!

            • ivied
              ivied коментира
              Редактиране на коментар
              s_s1 коментира

              "Намирам само субттри автоматично и са на немски.
              Шайзе!"

              е, поиграй си де... като влезнеш в авт. и кликнеш - излиза избор на езиците
              Последно редактирано от ivied; 18-04-23, 17:54.

            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              @ivied: в "авт" няма, не видях "избор на езиците".

          • #14
            Малко реални сравнения...всъщност се оказва че Хондата не е толкова евтина, всичко което го има например в Сузуки, при Хонда се доплаща. Но ако трябва да съм честен със себе си...всеки един от тези мотори ми харесва.
            https://www.youtube.com/watch?v=QhzSQ7IDi0g
            Панайот Бърдарски
            0887 60 77 22

            Коментар


            • KingofROAD
              KingofROAD коментира
              Редактиране на коментар
              Кросарките карат само на спици, а като гледам май и повечето ендура. Причината според мен е пружиниращия ефект на спиците. Последно време има ендура и с ляти капли, но те за офройд са и дърво...

            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Спиците спици ма последните модели на тия които се борят извън пътя са с външна спица така да се каже и безкамерни гуми,е Тенерето даже модел 2023 излиза с такива,тия сега вадят модела и пак с вътрешна гума
              Тия с алимун вместо спица и нормални вилици вместо обърнати стават за пътя,за там не ти се налага да си поръчваш поръчкова по 1400 кинта бройката / тук това искат - та това като сметнеш,малкото брони,бързото включване без съединител и регулиране на окачването………и Трансалпа става почти на цената на БВМто примерно

            • ivied
              ivied коментира
              Редактиране на коментар
              pansim коментира

              Има си шифтър

          • #15
            Току що идвам от дилъри на Сузуки и КТМ... За V-storma - имаха 600 и 1050. 800-та - 230 кг. 84 к.с, (към края на другия месец - май) и цената за сходно т.е. никакво оборудване (гол) - с пластмасова кора само отдолу - започва от 11.500 € - т. е. 1.000 € нагоре... Алуминиевата защита, и т.н. всичко се заплаща отделно. И цената набъбна до почти 15 бона...
            Adventure--то 890, даже го имаше в магазина - пак гол с 3.400 € нагоре! НЕ МЕРСИ!
            + 10 кг. в повече... за 10 к.с. в повече... И като седнах - пластмасата отпред (имаше за цял Смарт) и тя ми дойде в повече... Не ми беше удобен...
            Повече няма да се занимавам с други моторетки - не ме интересуват просто - сега ще си действам за моя - и да видим кога и как ще пристигне от Ротердам...
            Последно редактирано от ivied; 18-04-23, 18:01.

            Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X